Wii näyttää mustavalkoista kuvaa

Liittynyt
09.08.2021
Viestejä
2
Eli mun Wii vuodelta 2011 näyttää jostain syystä mustavalkoista kuvaa. Äänet kyllä kuuluu ja muutenki toimii normaalisti mut kuva vaan tulee värittömänä. On kokeiltu siirtää toiselle saman aikakauden televisiolle, ja on myös katottu liitännät onko ne oikein. No onhan ne. Ja minun puolelta epäilyt kohdistuu joko johtoon taikka sitten itse konsoliin. Ärsyttää kun mikään YouTube tutoriaalikaan ei toimi :'(

Joten löytyisiköhän täältä asian osaavaa porukkaa? Jos arvelet tietäväsi vastauksen, niin voisitko ystävällisesti kirjoittaa tuohon alas osaamattomalle vinkkiä?

Kiitos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 717
Oliskohan sulla TV:ssä käytössä väärä input-moodi? Eli jos sulla on siellä TV:n takana 5 RCA-plugia (Audiolle R ja L, ja videolle Y, Pb/Cb ja Pr/Cr), niin veikkaukseni on että TV:si yrittää käyttää tuota Y + Pb/Cb + Pr/Cr komboa videolle, eikä pelkkää Y:tä, kuten kuuluisi Wiin komposiittivideolle. Tuossa Y + Pb/Cb + Pr/Cr moodissa sieltä Y:n kautta tulee kirkkaussignaali, mikä voisi selittää tuon pelkän mustavalkoisuuden. Yritä etsiä TV:n asetuksista saatko sen muutettua jostakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.03.2024
Viestejä
1
Aloittaja on varmaan jo saanut värit näkyviin, mutta jos joku muu vielä pohtii niin mulla auttoi YouTubesta löydetty ohje: johdot pitää kytkeä keltainen vihreään paikkaan ja valkoinen ja punainen audio puolelle. Sen jälkeen lähteeksi valitaan AV (tää oli mulla väärin).
 
Liittynyt
09.08.2021
Viestejä
2
Aloittaja on varmaan jo saanut värit näkyviin, mutta jos joku muu vielä pohtii niin mulla auttoi YouTubesta löydetty ohje: johdot pitää kytkeä keltainen vihreään paikkaan ja valkoinen ja punainen audio puolelle. Sen jälkeen lähteeksi valitaan AV (tää oli mulla väärin).
Joo, sain toimimaan. Yksi johto vissiin oli ylimääräisenä ja TV:n sivulla oli Keltanen, Punanen ja Valkonen. En muista ihan tarkkaan ku melkeen 2 vuotta aikaa xD :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 269
Viestejä
4 212 951
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom