- Liittynyt
- 02.06.2022
- Viestejä
- 985
Ostit mitä? Ostit käytetyn pyörän? Oliko edes varastettu?
Oli
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ostit mitä? Ostit käytetyn pyörän? Oliko edes varastettu?
Taisi jo paljastua trolliksi koska nyt alkoi tarjoamaan vain käytettyjä pyöriä. Eiköhän nyt ole jo kaikkien tiedossa että tämä on rahallisesti todella hyvä tarjous.
Miksi höpiset Ultegra tai SRAM:in kalliista osista, tuossa tarjousromussa on Shimanon halvimpia osia ja nämä firmat mitkä niitä kasaa tuhansia vuosittain saa ne vielä huomattavasti halvemmalla kun tavan tallaaja.
Vastaavaa ajattelua olisi myös että 2000€ pyörä on myös hyvä 5000€ hinnalla?
ei tämän pyörän normaali hinta ole kuin max. sen 399€, eli ei tämä ole mikään tarjous
Jos tämä on totta niin löydät varmasti vastaavia pyöriä samaan hintaan. Laittaisitko linkkiä tähän?
Onko oikeasti noin vaikea ymmärtää, että ovh hintaa nostetaan halvemmissa tuotteissa tarkoituksella, ei tämän pyörän normaali hinta ole kuin max. sen 399€, eli ei tämä ole mikään tarjous, mutta ei haittaa jos joku tälläisen ostaa, ei se ole minulta pois.
Nyt ei puhuttukaan 899e hinnasta vaan 399e hintaisesta pyörästä.Eihän sille mitään voi jos ei ymmärrä, että jossain mättää, kun 899€ romu muuttuu 399€ hinnalla hyväksi ostokseksi.
Minusta olisi hyvä, että jos jotain väittää, voisi myös antaa esimerkkejä eikä huudella tällaisia epärakentavia kommenttejaPyydä äitiäs pyyhkimään.
Minusta olisi hyvä, että jos jotain väittää, voisi myös antaa esimerkkejä eikä huudella tällaisia epärakentavia kommentteja
Tässä muutamia esimerkkejä pyöristä, joissa OVH-hinta kalliimpi ja alennettu hinta kalliimpi eikä osasarjoissa ole ainakaan merkittävästi laadukkaampaa kamaa:
Cannondale caad optimo 4, OVH 1099€, tarjouksessa 699 € Cannondale CAAD Optimo 4 netistä | bikester.fi
Marin Four Corners, OVH 1199 €, tarjouksessa 839 € Marin Four Corners Special Edition netistä | bikester.fi
Kona Rove 2022 OVH 1499 €, tarjouksessa 1199 € Kona Rove (2022)
noissa kaikissa ainakin osa komponenteista on Shimanon Sora-sarjalla, mutta jokaisen hinta on kuitenkin huomattavasti enemmän tuohon White GX 22 liteen verrattuna.
Jarrut itsestään ovat kuitenkin jopa niin hitechiä, että männät puristuvat molemmin puolin, joka ei edes itsestäänselvyys noissa halvoissa.
Ei ole vaikea ymmärtää. En ole todellakaan kiinnostunut tuosta ns. ovh-hinnasta tai edes sen tarjousprosentista. Sen sijaan tuo 399€ hinta on oikeasti sellainen ettei muuta tarjontaa ole, ei edes vaikka laitettaisiin pari sataa hintaa lisää. Käytetyt pyörät ovat täysin eri asia ja varsinkin sellaisen helmen löytäminen sieltä, jossa osat ei ole loppuunajetut.
En ole myöskään sanonut, että tässä pyörässä olisi jotenkin laadukkaat osat. Miinuslista olisi osaltani pitkä. Olen silti joutunut muutamaan otteeseen pyöriä katselemaan muiden puolesta ja aina se hinta nousee lopulta nelinumeroiseksi, kun halutaan hyvää hinta-laatusuhdetta. Itseasiassa tässäkin pyörässä lopulta on melko hyvä ellei jopa erinomainen hinta-laatusuhde tuohon tarjoushintaan, niin ristiriitaiselta kuin se kuulostaakin.
Olet kyllä sitten aikamoisen diilin löytänyt! Alle 9 kg runko tuolla hinnalla ja jos Sramin Apexiakin oli mukana, niin se on vaan plussaa.
Oliko muuten ihan koko osasarja Sram:ia? Tämä luonnollisesti vaikuttaa hintaan, koska usein osasarjoja ns. ”Ei merkki”-fillareissa sotketaan jonkun verran keskenään. Itselläkin on työmatkapyörässä sekaisin Sram Apex takavaihtaja + Sramin ketju, mutta takapakka on SunRacen, lisäksi hydrauliset levyjarrut on jotain halvempaa.
Kun on kyseessä Kona tai Connondale hinta nousee jo nimen mukana muutaman satasen
Jos ajattelee tulevaisuudessa päivittävänsä tätä, niin kannattaa ehkä suoraan ostaa joku parempi. Luulin, että tässä olisi sama runko kun tuossa kalliimmassa Whitessä, mutta tässähän ei ole edes läpiakseleita. Mutta varmaan ihan hyvä pyörä 400 eurolla, yllättävän kevytkin.
Onko oikeasti noin vaikea ymmärtää, että ovh hintaa nostetaan halvemmissa tuotteissa tarkoituksella, ei tämän pyörän normaali hinta ole kuin max. sen 399€, eli ei tämä ole mikään tarjous, mutta ei haittaa jos joku tälläisen ostaa, ei se ole minulta pois.
Mitä ihmettä selität? OVH manipulaatio on tuttu konsepti mutta en ole ikinä nähnyt kuitukeulaista droppitankoista pyörää 8-9s road grouppolla Shimpan STI kahvoilla edes alta 800€. Yleensä päältä tonnin mennään vastaavissa pyörissä. Decoder on muuten vielä hyvä mekaaninen, dual piston niinkuin "nesteen korvaaja" kehuttu Spyre. Sen verran seurannut myös paikallisen XXL:n tarjouksia että kyseinen malli ei ole koskaan ollut tämän hintainen vaan 699-899€ ja silloin tällöin osana jotain -15% kaikista pyöristä kamppanjaa.
Hyvä tarjous siis jos joku on vailla budjettigravelia tai työmatkajuhtaa. Jos olet eri mieltä laitat linkin varmaan johonkin edes etäisesti vastaavaan pyörään vastaavalla hinnalla tai annetaan helpotusta eli tuplahinnalla? Kriteerit siis alurunko kuituhaarukalla, levareilla, Shimanon millä vaan road osasarjalla, 135x5 perseellä ja 10-11kg hyllypainolla. Arvelen että ei tule löytymään.
Fillari kotiutettu, nopean ensipuraisun jälkeen mietteitä:
-Pyörä oli hyvin kasattu, vaihteet olivat säädöissä ja jarrut eivät laahanneet. Kävin momenttiavaimella läpi koko fillarin ja erittäin kohdillaan oli momentitkin. Jopa alkuperäiset renkaat oli aseteltu vanteille siten, että venttiilit kohdistuivat samaan kohtaan ulkorengasta. Ehkä sattui vaan olemaan motivoituneempi kasaaja ainakin tätä kappaletta niputtamassa. Ei mitään nitinöitä, eikä natinoita myöskään.
-Kyseinen fillari tuli Tektron jarruilla ja nuo on ainakin ilman sisäänajoa aivan luokattomat tekeleet. Harmi, että ilmeisesti osa on tullut paremmilla jarruilla. Jarruteho on heikko ja vaatii melko paljon voimaa, kun tähän yhtälöön lisätään nuo Clariksen kahvat, joissa ei ole etäisyydensäätöä(?), niin ei hyvä.
-Runkokoko tuntuu pieneltä. Ostin L56 kokoisen ja olen 185 cm pitkä. Toisaalta pieni on kai nopeampi?
-Runkoon meni heittämällä 42mm Continental nasta alle, tilaa jäi reilusti eteen ja taakse, eli rengastilaa on todella runsaasti.
-tankoteippi oli ihan hirveää kuraa, lähtee keväällä heti hanskakelien jälkeen vaihtoon.
-Polkimia ei tule mukana.
Olenko tyytyväinen? 899€ hinnalla en olisi, mutta 399€ hinnalla tämä on erittäin edullinen fillari ja voi hyvällä omalla tunnolla suositella, jos joku vielä puntaroi pitämisen kanssa.
Tangon kiinnityspulteille oli maksimimomentit merkattuna siihen itse osaan. Muutapa siinä ei itse tarvinnut kiristellä. Sen enempää en itse osaa ottaa kantaa, pitkälti saman verran kasaamisesta aiempaa kokemusta. Mitään ylimääräisiä rasvoja en laitellut minnekään.Mulla eilen tuli tää postiin, en oo vielä uskaltanut hakea pois. Kahden aiemman postaajan kokemukset rohkaisevat!
Voitteko neuvoa noobia muutamassa asiassa:
- tuliko mukana tietoa siitä että minkälaiseen momenttiin eri pultit ym. kiristetään?
- tarvitseeko/kannattaako ohjaintangon tms. kierteisiin laittaa vaseliinia/rasvaa?
Nimim. Ikuna en oo pyörää kasannut
Mulla eilen tuli tää postiin, en oo vielä uskaltanut hakea pois. Kahden aiemman postaajan kokemukset rohkaisevat!
Voitteko neuvoa noobia muutamassa asiassa:
- tuliko mukana tietoa siitä että minkälaiseen momenttiin eri pultit ym. kiristetään?
- tarvitseeko/kannattaako ohjaintangon tms. kierteisiin laittaa vaseliinia/rasvaa?
Nimim. Ikuna en oo pyörää kasannut
Aika pitkälti samat havainnot ylläolevan kanssa. Jarrujen heikkous vähän yllätti, mutta ehkä se siitä kun oppii puristamaan kunnolla. Hyvän tuntuinen fillari kyllä ja osaava kasaaja sattunut omallekin kohdalle.
XXL:hän tarjoaa heiltä ostetuille pyörille sisäänajohuollon ilmaiseksi, joten jos ei vaikkapa YouTuben ohjeiden (löytynee "front derailleur adjustment" tai jopa suomeksi esim. Velogilta) mukaan saa vaihtajaa sopiviin säätöihin, niin kannattaa tuossa huollossa ottaa nämä seikat esille.Kasasin pyörän (tai noh, lähinnä asettelin tangon, etupyörän ja satulaputken paikoilleen) ja tässä muutama havainto pyörästä ja kasaamisesta:
Plussaa:
- näppärä paketointi, kuljetussuojat oli helppo poistaa.
- Ohjeet löytyivät oleellisiin asioihin, kuten vaihteistoon ja jarruihin.
- lain edellyttämät varusteet(soittokello, etu- ja takaheijastin, sivuheijastimet pinnoissa) mukana ja helposti asennettavissa
- ei kolhujen tai naarmujen jälkiä missään
Miinusta:
- etuvaihtaja ilmeisesti säädetty väärin kun kolisee ketjuun
- Ketju tuntui oudosti pomppivan kun pyöritin kampia pukissa.
Mitähän tuolle ketjun pomppimiselle ja etuvaihtajan säädöille kannattaisi tehdä?
Todennäköisesti etuvaihtajan saisin säädettyä kohdilleen tai ainakin parempaan suuntaan
Periaate ja se, että en ole 100% vakuuttunut omasta osaamisesta säätöjen kanssa yhdistettynä siihen että yksi löytyy lähes vierestä taitaa puoltaa yhteydenottoa XXL:n.
Tarjoamme kaikille* XXL:stä ostetuille polkupyörille sisäänajohuollon
Sisäänajohuolto myönnetään alkuperäiselle omistajalle. Sisäänajohuollossa vaihteet & jarrut säädetään, pinnojen kireys ja pyörän kunto tarkastetaan. Tämän palvelun saa käyttää kerran 6kk aikana pyörän ostohetkestä – suositeltava ajankohta sisäänajohuollolle on, kun pyörällä on ajettu 200-300km. (Huomioithan, että uusittavat osat ja lisätyöt veloitetaan erikseen.) Huollot suoritetaan XXL-tavarataloissa: saat saman palvelun kaikista tavarataloistamme riippumatta siitä, mistä tavaratalosta olet pyöräsi ostanut.
* Sisäänajohuolto ei koske 16"- ja sitä pienempiä lasten polkupyöriä.
Mulla on ollut tyyliin kymmenen vuotta alle 400€ konan hybridi jollain shimanon halpis osasarjalla. Hyvin on toiminut eikä mun ajelut ole kyllä pyörän laadun vuoksi jäänyt tekemättä.Laatu selviä osin vasta ajan kanssa, mutta jos vertaa tätä tarjouspyörää noin tonnin pyörään, niin heti ketjuista näkee että tämä on tehty todella halvoista osista.
Tässä on vähän yli 10€ ketjut, kun tonnin pyörässä ne on lähes 30€ ketjut ja useampi täällä varmaan ymmärtää mitä se merkitsee myös rattaille, vaikka huonompaa laatua nekin on.
Jos siinä pyörässä on säädöt persiilleen alusta alkaen niin sen voi viedä suoraan liikkeeseen säädettäväksi eikä siinä menetä tuota ensihuoltoa. Kaikilla pyöräliikkeillä on tuo vastuu ihan maineen uhalla, että pyörä on ajettavassa kunnossa täysin uutena.
edit: Tulipa mieleen, että siinä Clariksessakin saattaa olla etuvaihtajassa ns. Trim-ominaisuus eli siinä vaiheessa, kun ketjulinja on menossa ristiin takavaihteiden käytön seurauksena ja hankaaminen alkaa, niin olisi tarkoitus vaihtaa jo eturatasta isommalle tai pienemmälle TAI sitten yhdellä pienellä naksautuksella etuvaihtajan kahvasta etuvaihtaja siirtyykin vain hieman muttei kokonaan siirtämättä ketjua toiselle rattaalle poistaen hankauksen. Tietääkseni sitä etuvaihtajaa ei voi edes saada säädettyä mitenkään siten etteikö se jollakin takavaihteella alkaisi lopulta hankaamaan... no mistäkö tiedän - siitä etten joskus tiennyt tuosta trim-ominaisuudesta vaan yritin väkisin säätämällä saada sen kuriin.
Tuotteen tiedoissa taisi olla tämä sama teksti kuin muidenkin pyörien kohdalla:Muuten sellaisen huomasin, että koon L pyörässä piti olla 175 mm pitkät kammet, mutta itellä lukee 170 mm kammessa. Samoin takapakka on eri kuin mitä XXL:n tuotekuvauksessa: Piti olla Shimano Claris CS-HG50-8 34-11 rataskoolla, mutta olikin pakan merkintöjen perusteellla Shimano Altus CS-HG31-8 12-32.
Mitenköhän Acera vertautuu Clariksen takapakkaan? Myös välitykset ovat eri kuin mitä mainittu ja tämä on oleellista. Liekö reklamaation paikka? En oikein tiedä mitä tällaisissa tilanteissa voi olettaa, mutta nuo mainitut poikkeamat ovat myös toiminnallisia, eivät vain pelkkiä eri osia tms.
Mielenkiinnosta: Millä osilla teille muille on kyseinen pyörä tullut?
-Runkokoko tuntuu pieneltä. Ostin L56 kokoisen ja olen 185 cm pitkä. Toisaalta pieni on kai nopeampi?