Watch Dogs Legion (PC, Xbox, PS4, PS5)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
En sanois että tässä on prossu minään pullonkaulana, varsinkaan 9700k. Aivan järkyttävän huonosti optimoitu peli kuten odottaa saattoi tältä pelistudiolta.

Seuratkaapa GPU ja CPU kuormitusastetta. Itselläni pyörii siinä 50-80% välillä molemmat, eli jotain ongelmia optimoinnissa. 1440p kaikki herkut, rtx ja dlss päällä 50-60 fps autolla ajaessa. 9700k ja 3080.
Edit: Huomasin vielä että eihän tuo 3080 edes lämpene pelissä. Normaalisti lämpö nousee 75°C, tässä 65°C eli tosi vajaalla käy tehot.

Tässä samoja kokemuksia 9900k ja 3080.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Edit: Huomasin vielä että eihän tuo 3080 edes lämpene pelissä. Normaalisti lämpö nousee 75°C, tässä 65°C eli tosi vajaalla käy tehot.
Ekassa WD pelissä oli noita että GPU% aste lähti laskemaan ja sitten fps ja toisessa osassa tämä ongelmaa en havainut tai ei ainakaan ollut niin iso.

Tässä puhutaan lähes samasta asiasta Far Cry sarjassa jos on roinaa paljon ruudulla jota ei pelimoottori pysty käsittelemään ja Gpu% kuorma lähtee laskemaan ja samalla FPS.

Ja tästähän johtuen tässäkään pelissä et voi asetuksilla gpu kuormaa säätää "pienemälle" että saisit enemmän fps vaan pelimoottori itsessään rokottaa tuota menoa ja eikä hyödynnä GPU koko potentiaalia.

Kas kummaa kun 1050ti omistaja vetää peliä high-ultra kombolla fps ollessa 3-40fps rajamaastossa ja samoilla asetuksilla sitten tuplasti tai triplasti tehokkaampi GPU ei onnistu pitää 60fps.

Jotain maagista tapahtuu tuon 30fps jälkeen jota pelimoottori ei osaa... tehdä jotain.
Konsoleillahan tämä pysyy aika hyvin 30fps lukossa paitsi Xbox One S joutuu eniten nöyrytmään mutta muut kolme konsolia aika hyvin pysyy solid 30fps(PS5 tai XsX ei ollut mukana vielä)

Edit: Tämä perustuu siis videoihin mitä olen katsonut tuben ihmeelisestä maailmasta ja eikä välttämättä ole tosia.
Edit2: 1050ti tapauksessa siis olikin high:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Fps nousee pelattavalle tasolle ottamalla RT pois käytöstä. Silti saisi olla parempi kun autolla ajelee. Muuten peli vaikuttaa ihan hauskalta. Mielenkiintoinen pelimaailma, hyvä pelattavuus, hyvät musat ja kohtalaisen hienon näköinen.

Ei mikään paras demo uudelle RTXlle, tämä kuitenkin tuli bundlena näyttiksen mukana. DLSS antaa pari vaivaista fps lisää ja RT:n joutuu ottaa pois eli juuri luo NVIDIAn teknologiat ihan turhia tässä pelissä.
 
Kyllä pyörii paskasti. Resolla 3440x1440 kaikki tapissa sisäisessä bechmarkissa 70-90 fps, mutta luoja kun lähdet ajamaan autolla. Tiputtelee fps välillä alle 40. En tiedä missä pullonkaula on kun cpu ja gpu käyvät molemmat vajaalla teholla :D Ehkä se on muisteissa tai jossain. Prossuna 8700k @ 4.9Ghz ja näyttiksenä kellotettu RTX 3090.
 
Niin no, kivahan näitä nopeustestejä on lueskella, mutta entäpä itse peli? Onko mistään kotosin?
Ei vedä vertoja aikaisemmille. Itsellä toki jäi pelaaminen kesken, koska peli pyörii niin paskasti.

Klassinen Ubisoftin tekele siinä mielessä. Benchmarkissa ei paljoakaan ongelmia, mutta se taitaakin olla aikamoinen cherrypickattu tilanne. Itse pelissä on jotain selvästi pielessä koodin osalta.
 
Koittanut katsella gameplay videoita ja ei kyllä sytytä ei sitten yhtään. Kaiken lisäksi peli näyttää pyörivän paskasti. Seuraavan sukupolven konsoleilla (Series X) jopa alle 1440p ja max 30fps. Aivan törkeän surkeaa työtä Ubilta.
 
Koittanut katsella gameplay videoita ja ei kyllä sytytä ei sitten yhtään. Kaiken lisäksi peli näyttää pyörivän paskasti. Seuraavan sukupolven konsoleilla (Series X) jopa alle 1440p ja max 30fps. Aivan törkeän surkeaa työtä Ubilta.
Siis ihan ubin standardeissa. Liekkö niillä yhtää julkaisussa ollut yli 30 fps peliä. :hmm:
 
Pitääkö tässä tehdä jotain loitsuja että saa kytkettyä DLSS:n päälle? RTX-efektit antaa kyllä laittaa mutta DLSS pysyy asetuksissa harmaana vaikka mitä tekisi.
 
Pitääkö tässä tehdä jotain loitsuja että saa kytkettyä DLSS:n päälle? RTX-efektit antaa kyllä laittaa mutta DLSS pysyy asetuksissa harmaana vaikka mitä tekisi.
Itsellä lähti asetuksia nappia painamalla päälle. Tosin hyöty on olematon kun näytönohjain ei rajoita menoa. Käytännössä käyttäaste ehkä jossain 70%. Muistuttaa ihan sli/crossfire setuppia joskus muinoin:tdown:

Sellainen kutina että pitäisi saada cpu jonnekkin 5,5Ghz ja muisti 4,4Ghz että pyörisi hyvin:rolleyes:
 
Nähtävästi riippuu alueestakin aika paljon miten rullailee, jossain Camdenissä vetelee 70-80 fps ja sit taas joen toisella puolen tuntus menevän yli 100 vaikka jengiä olis ruudulla yhtä paljon?

Mut joo, yllättävän hyvin on maistunu kaikesta ubisoftmaisuuksista huolimatta. En tiiä maistuisko niin hyvin ellei kyseessä olis Lontoo ja vieläpä hienosti ja kiinnostavasti tehtynä. Hauska bongailla samoja katuja joita itse talsinut kymmeniä ja kymmeniä kertoja. Muutenkin toi tulevaisuus ihan mielekkäästi toteutettu, joten kyl tää tässä menee CP77 odotellessa.

EDIT: Resona 1440p ja kaikki muu täysillä paitsi rt pois päältä. Myös fov tuntuu vaikuttavan, joten sen oon laittanu kompromissinä 80, jotta autolla ajaessa kamera ei oo ihan persuksissa.
 
Viimeksi muokattu:
FPS pyörii siellä 40 ja 50 välillä (3080 & 3900x ja resoluutio 4K), kun annoin olla niillä asetuksilla (lähes kaikki tapissa), mitkä peli itse lykkäsi paitsi että laitoin ray tracingin ja DLSS:n (quality) päälle. Kokeilin aluksi vähän säätää joitain asetuksia, mutta FPS ei juurikaan parantunut, joten unohdin koko homman. Ei nyt mikään paras pelikokemus, mutta menkööt.

Ihan hupaisa peli ollut tähän mennessä ja tästä tuli (ainakin itselle) heti viihdyttävämpi, kun rekrysin tiimiini vanhuksia (70+ iältään). Ensimmäisellä mummelilla, jonka löysin, oli perkkeinä mean drunk (tekee ja ottaa vähemmän melee damagea kännissä) ja low mobilty, joten sprinttä ja dodgea ei ole eikä pääse kyykkyyn. Sillä pelatessa vanheni hieman itsekin ja tullut harmaita hiuksia, kun liikkuu niin pirun hitaasti ja low mobility aiheuttaa haasteita taisteluissa.

Paljon ollut erinäisiä grafiikka- ja joitain äänibugeja, mutta ei onneksi sentään mitään game breaking bugia ole tullut vastaan. Tekoäly on kyllä todella tyhmä ja oikeastaan suurimmat haasteet ovat johtuneet vihollisten suuresta määrästä.

Peli ollut melko helppo normal-vaikeustasolla etenkin, kun en tajunnut, mitä permadeath tässä pelissä tarkoittaa. En ole sarjan muita pelejä edes kokeillut, joten ajattelin, että se on jokin hardcore-mode. Olisi pitänyt laittaa päälle. Pelin helppous johtuu kyllä suurimmaksi osaksi tuosta tekoälystä tai sen puutteesta, joka antaa kyllä aika vapaat kädet puuhata mitä haluaa. Autoilla ajaminen on mielenkiintoinen kokemus hiirellä ja näppiksellä. Ei päästä lähellekään esim. GTA V tasoa. Se yhdistettynä siihen, että tehtävien eri vaiheet tuntuvat olevan aina toisella puolella kaupunkia on omalla kohdalla johtanut siihen, että liikun lähes pelkästään fast travelin avulla.

Uplay ei harmikseni näytä läpipeluuprosenttia, mutta päätarinan olen pelannut nyt ehkä 70-80% läpi? Paha sanoa. Läpi tulee pelattua joka tapauksessa, mutta sen jälkeen tuskin palaan pelin pariin enää uudelleen.

En tästä täyttä hintaa maksaisi, mutta ehkä kympin tai pari voisi pulittaa. Näin "ilmaispelinä" vallan mukavaa kevyttä viihdettä. Lontoo ja brittienkku on raikas tuulahdus.

Edit: resoluutio ja DLSS asetus lisätty
 
Viimeksi muokattu:
FPS pyörii siellä 40 ja 50 välillä (3080 & 3900x), kun annoin olla niillä asetuksilla (lähes kaikki tapissa), mitkä peli itse lykkäsi paitsi että laitoin ray tracingin ja DLSS:n päälle. Kokeilin aluksi vähän säätää joitain asetuksia, mutta FPS ei juurikaan parantunut, joten unohdin koko homman. Ei nyt mikään paras pelikokemus, mutta menkööt.
Olisi mukava jos muistettaisiin aina mainita käytössä oleva reso, kun puhutaan suorituskyvystä omalla kohdalla :)

Mulla on käytössä hieman maksimeita alhaisemmat asetukset, eli olikohan preset very hard, jonka lisäksi ray tracing on high ja DLSS balanced. Resona 3440x1440 ja käytössä 9900k + 2080. FPS-lukemia en seurannut, mutta pääosin peli pyörähteli varsin sulavasti. Välillä meinasin hetkellisesti hyytyä, mutta en vielä jaksanut selvittää miksi. Pahasti tuo ei kuitenkaan häirinnyt.

Yllätyin positiivisesti, että tälläkin näyttiksellä noin korkeilla asetuksilla pysyi pelattavana ja näyttää varsin hyvältä.
 
  • Tykkää
Reactions: mxb
Olisi mukava jos muistettaisiin aina mainita käytössä oleva reso, kun puhutaan suorituskyvystä omalla kohdalla :)

Mulla on käytössä hieman maksimeita alhaisemmat asetukset, eli olikohan preset very hard, jonka lisäksi ray tracing on high ja DLSS balanced. Resona 3440x1440 ja käytössä 9900k + 2080. FPS-lukemia en seurannut, mutta pääosin peli pyörähteli varsin sulavasti. Välillä meinasin hetkellisesti hyytyä, mutta en vielä jaksanut selvittää miksi. Pahasti tuo ei kuitenkaan häirinnyt.

Yllätyin positiivisesti, että tälläkin näyttiksellä noin korkeilla asetuksilla pysyi pelattavana ja näyttää varsin hyvältä.

Aivan, joo. Unohtui tosiaan mainita. Eli resoluutio on 4K ja editoin sen vielä tuonne alkuperäiseen viestiin. :)
 
Voisi melkein antaa tämän hautoa seuraavaan pathciin asti. Suorituskyvin lisäksi automaatti tallennus ei toiminutkaan ja meni yhden pelin sessiot hukkaan. Muita bugeja on myös tullut vastaan. Olen varmaan 4 kertaa jäänyt hahmolla jumiin. Pari kertaa on vilkuttanut sekunnin välein ilmoitusta ettei saa yhteyttä ubisoftin servereihin.
 
Olen pelannut molempia aikaisempia versioita. Nyt otin osittain tämän sekä AC Valhallan takia Ubi+ tilauksen. Koitin tuota AC Odysseyta ,vihaan tuota levelöinti sydeemiä sydämmeni pohjasta. No aloitin tuota levelille 10 asti,mutta huomasin että samaa paskaa tulee koko kartan täydeltä kuin Originissa,sääli sillä grafiikat ok sekä aikakausi kiehtoo sekä epyktissä sekä antiikin kreikassa.
Toivottavasti Valhallassa ei ole tuota levelöintiä,vaan ainoastaan kyvyt joita nostetaan. No palataan tähän peliin
Kivasti jokainen hahmo on omanlaisensa,eikä pelkästään uber kykyjen varassa,mitä olet pystynyt kehittämään itsellesi yhdelle hahmolle. Kivoja pikku puzleja kartta täynnä. Realistisempaa otetta olisin kaivannut,ai on aika tyhmä,jotain sellaista Lontoo Getaway tyyppistä synkistelyä olisin kaivannut
Grafiikka ok,vaikkei tällä Gtx 1070 saa kaikkia herkkuja päälle
 
Fps nousee pelattavalle tasolle ottamalla RT pois käytöstä. Silti saisi olla parempi kun autolla ajelee. Muuten peli vaikuttaa ihan hauskalta. Mielenkiintoinen pelimaailma, hyvä pelattavuus, hyvät musat ja kohtalaisen hienon näköinen.

Ei mikään paras demo uudelle RTXlle, tämä kuitenkin tuli bundlena näyttiksen mukana. DLSS antaa pari vaivaista fps lisää ja RT:n joutuu ottaa pois eli juuri luo NVIDIAn teknologiat ihan turhia tässä pelissä.

Pari vaivaista FPS:ää... Itse saan kyllä ihan 15-25 FPS:ää lisää jo DLSS quolity moodin aktivoimalla... Pelihän on muuten kyllä aika surkean oloinen, eikä mitenkään hieno, jos ei RT heijastuksia oteta huomioon. Ja CPU:n osalta optimointi on aika huonoa myös.

En ole WD 2:sta pealnnut, mutta 1:n on pelinä omasta mielestä paljon parempi, kun tämä.
 
Joo jotain suurta ongelmaa tässä on kun 55-65% GPU/CPU käytössä pelatessa. FPS pyörii siinä min 45-60+ riippuen paikasta ja varsinkin ajaminen vetää suorityskyvyn alas.
 
Pelaatko gamepadilla ? Joka kerta kun yhdistää Xbox padin peliin,jäätyy peli ,muzakit ja äänet jäätyy ja kuva,kunnes yhdistyy ja pätkii. Tuon täytyy olla bugi. Mulla on Xbox padi ja se menee päältä pois jos ei käytä 10min
 
Rautapäivitys 8700k @ 4.9Ghz ->10700k @ 5Ghz // ddr4 2x8gb 3200Mhz -> 2x16gb 3600Mhz. Nosti aika rajusti fps tässä pelissä. Nyt hytkyttää autolla ajaessa 60-70 fps (säteenseuranta ja muut maksimissa) tuolla 3440x1440.
 
Series X:llä on paha bugi tallennuksien kanssa!! Peli tallentaa vain kun painat "quit to main menu" välillä jäätyy tässä kohtaan eikä tallenna peliä. Ai mistä tiedän? Menetin melkein 10h pelisession kun peli jäätyi ja jouduin aloittamaan tokasta tehtävästä.. nyt painan joka tehtävän jälkeen menuun takaisin. Noin joka 5 tallennus kerta epäonnistuu. Ubisoftin foorumilla mainittiin että olisi series x kohtainen bugi? Pc puolella kuitenkin vissiin samaa.. patchia odotellessa.. Muuten vaikuttaa kyllä hyvältä peliltä.
 
avaan itseäni huolestuttavan tavan keskusteluissa aihe on Watchdog mutta keskustelu on pelkästään MHz ja fps asiassa eli raudassa. voisiko olla oma keskustelu alue näille =F

mitkäs mietteet itse pelistä, kannattako tätä hankkia xbox x vai pc ? onko pelaaminen kivaa itsessään? yllättävän vähän itse pelistä on keskustelua.. Onko se niin huono??
 
avaan itseäni huolestuttavan tavan keskusteluissa aihe on Watchdog mutta keskustelu on pelkästään MHz ja fps asiassa eli raudassa. voisiko olla oma keskustelu alue näille =F

mitkäs mietteet itse pelistä, kannattako tätä hankkia xbox x vai pc ? onko pelaaminen kivaa itsessään? yllättävän vähän itse pelistä on keskustelua.. Onko se niin huono??
Huonoin pelaamani peli pitkiin aikoihin.
Sain pelin näytönohjaimen kylkiäisenä ja hyppäsin peliin Red Dead Redemption kakkosesta, tykkään myös GTA sarjasta paljon, mutta en usko olevani Watch Dogs kohderyhmää ollenkaan.
Pelasin tunnin verran ja suurin osa siitä benchmarkkia ja Ray Tracing testailua. Pelin alku on putkijuoksututoriaali ja siitä jo huomasi heti, miten vähän tähän peliin on panostettu. Hiippailet vain tyhmien ja sokeiden vartioiden taakse ja painat nappulaa. Huomio kiinnittyi erityisesti siihen, että joka paikassa on vesilätäköitä, mutta niillä ei ole niin minkäänlaista vaikutusta pelimekaniikkoihin. Jo vuonna 1998 Metal Gear Solidissa, vesilätäkköön astuminen aiheutti audiovisuaalisen reaktion johon vartijat reagoivat, mutta ei vuonna 2020 ubishit pelissä. Vesilätäköt näyttävät ihan lattialle laitetuilta peileiltä. Kun pääsin open worldiin kaamea totuus paljastui, peli näyttää ihan karmealta (asetuksilla ei ole väliä) ja pyörii vielä karmeammin (asetuksilla ei ole väliä). Vielä pahempaa on aivan aivokuollut pelimekaniikka ja ohjattavuus, näin hirveää tekelettä en ole pelannut miesmuistiin (olen skipannut lähes kaikki ubishitit jo pitkään). Eniten hämmennystä aiheutti kuvakulmien vaihtamisen puute. GTAV taitaa olla viisi eri kuvakulmaa, mutta tässä kamera on liimattuna aivan pelihahmon selkään kiinni ja auton takaikkunaan, FOV säädöllä saa muutaman sentin etäisyyttä, mutta oksennus meinasi tulla suuhun. Testailin ajella tutuille paikoille Lontoossa ja aivan käsittämättömän huono ajotuntuma pakotti käyttämään automaattiohjausta. Kävelin vielä muutaman minuutin Big Benin edustalla ja näin järkyttävän määrän bugeja, AI ei toiminut yhtään, sivulliset eivät osanneet väistää pelaajaa, vaan kävelivät seiniä päin, jäivät jumiin, menivät makoilemaan autojen eteen, AI autot pakittivat sivuun ja taaksepäin kuin jäivät valoihin ja muuta sekamelskaa. En nähnyt tässä pelissä yhtään mitään hyvää, vaan ihan kaikki tuntui henkilökohtaiselta loukkaukselta, mutta kuten sanoin, en taida olla kohderyhmää. Jos olisin maksanut tästä markankin, niin itkisin itseni uneen, ilmaisena vituttaa vaan aika jonka tähän käytin.
 
Testailin ajella tutuille paikoille Lontoossa ja aivan käsittämättömän huono ajotuntuma pakotti käyttämään automaattiohjausta. Kävelin vielä muutaman minuutin Big Benin edustalla ja näin järkyttävän määrän bugeja, AI ei toiminut yhtään, sivulliset eivät osanneet väistää pelaajaa, vaan kävelivät seiniä päin, jäivät jumiin, menivät makoilemaan autojen eteen, AI autot pakittivat sivuun ja taaksepäin kuin jäivät valoihin ja muuta sekamelskaa. En nähnyt tässä pelissä yhtään mitään hyvää, vaan ihan kaikki tuntui henkilökohtaiselta loukkaukselta, mutta kuten sanoin, en taida olla kohderyhmää. Jos olisin maksanut tästä markankin, niin itkisin itseni uneen, ilmaisena vituttaa vaan aika jonka tähän käyti

Aika värikynällä kirjoitettua totuutta. Itse en kyllä ko. bugeihin ole törmännyt ja mielestäni AI on toiminut fiksusti. Ajotuntuma on kyllä ihan perseestä ja tämän nimi pitäisi olla Woke Dogs Legion. Yhtä politisoitunutta peliä ei ole tullut hetkeen vastaan ja kaikki pakolais- ja solidaarisuuspaska tässä on suorastaan hirveää ja sitä vielä hierotaan naamaan oikein kunnolla. Ei voi uskoa, että edellisen onnistuneen osan jälkeen mennään näin sivuraiteille. Ensimmäinen WD tuntuu mestariteokselta ja toinen osa vieläkin paremmalta.

Itseäni vituttaa, että ostin tämän.
 
Aika värikynällä kirjoitettua totuutta. Itse en kyllä ko. bugeihin ole törmännyt ja mielestäni AI on toiminut fiksusti. Ajotuntuma on kyllä ihan perseestä ja tämän nimi pitäisi olla Woke Dogs Legion. Yhtä politisoitunutta peliä ei ole tullut hetkeen vastaan ja kaikki pakolais- ja solidaarisuuspaska tässä on suorastaan hirveää ja sitä vielä hierotaan naamaan oikein kunnolla. Ei voi uskoa, että edellisen onnistuneen osan jälkeen mennään näin sivuraiteille. Ensimmäinen WD tuntuu mestariteokselta ja toinen osa vieläkin paremmalta.

Itseäni vituttaa, että ostin tämän.

Tuon propagandan syöttämisen takia peli jäi kesken, onneksi testasin uplay+:n kautta enkä tuhlannut 60€ tähän kikkareeseen.
 
tuohon metal geariin viittaaminen niin tuntuu että nykyään grafiikka mässäily menee kaiken edelle ja moni asia jää huomiotta. Kaiken maailman turhaa roskan lentoa pitää tunkea peliympäristö täyteen.
ärsyttää juuri lukea rauta keskustelua, kun se on sitä mihin peliteollisuus on mennyt, kun massaat vaatii lisää karkkigrafiikkaa.
itte toivoisin että jopa puolet graafiikasta vois jättää tekemättä ja keskittyisivät juuri näihin immersio asioihin. Remedy on tässä ihan hyvä

Kiitoksia kommenteista tällaisia kommentteja ei saa youtubesta. kun heillä tarve vaan"viihdyttää"
Taitaa olla Piiiitkä odotus tiedossa seuraavaan nykymaailma open world peliin eli GTA6.
 
Tämä peli vaatii aivan top of the line prosessorin jos ei halua katsella nytkytystä ajellessa. Tosin jos laittaa 50hz päälle näytölle, mikäli mahdollista esimerkiksi televisiolla pelatessa, niin sillä saa vähän ohitettua pahimpaa nykimistä kun 50 fps on helpompi pitää yllä laskemalla asetuksia. No pääsi ainakin uusi R9 Ryzen ns tosikäyttöön tämän pelin kanssa kun pyörivyys ongelmat hävisi täysin verrattuna vanhaan Skylake i7. Raskas tuntuu olevan myös veden heijastus jos näytönohjain ei jaksa vääntää kun katselee maisemia rannalla. Mutta on tuo Lontoo minun mielestä kyllä aika hyvin tehty. Vähän pieni kenttä vain ja käytännössä mitään ylimääräistä tekemistä ei ole tehtävien ja techpoint pisteiden keräyksen lisäksi. Pidin enemmän aurinkoisesta kakkososan kartasta vaikka ei noissa edellisissäkään osissa ole ollut mitään ylimääräistä tekemistä.

Itse peli on vähän ristiriitainen. Periaatteessa ihan jännä pelata permadeath ja hard päällä kun menettää hahmoja oikeasti kokonaan. Mutta toisaalta taas kuolema skippaa monesti tehtäviä yli kun juoni vaan jatkuu eteenpäin kun et päässyt karkuun hahmon kuollessa. Jotkut tehtävät taas joutuu jauhamaan niin kauan kunnes menee läpi vaikka hahmoja kuolisi kuinka paljon. Muutaman kerran kun on hakenut uuden Albien sotilaan tai lääkärin soluttautumistarkoitukseen ja menettää ne heti johonkin pöljään kuolemaan niin tuo hahmojen rekryäminen vähän kuin menettää merkityksensä.

On nuo rekryhommat kuitenkin jotain uutta verrattuna mihinkään muuhun openworld pelaamiseen. Välillä oikeasti vituttaa kun joku pitkään elossa pysynyt hahmo kuolee. Välillä tulee aivan naurettavia aksentteja hahmoilla vastaan, onneksi hahmon rekryn voi perua valikosta. Tarina on vielä kesken, ehkä noin puolessa välissä ja uusia hahmoja ei sopivan määrän jälkeen kuitenkaan tarvitse enempää jos ei satu kuolemaan. Kun osaa käyttää näkymättömyyskykyä sopivasti avuksi ja käy etukäteen hämähäkkidronella hakkeroimassa juttuja niin kuolemat vähenee aika hyvin, kunnes juoni heittää aina välillä kokonaisen armeijan kimppuun suoraan cutscenen jälkeen. Dronen kanssa voi myös monesti pelata kokonaisen tehtävän läpi menemättä vihollisalueelle ollenkaan.

Edit: Lisätään vielä että tämä sarja on edennyt vähän omituisesti kun ekassa osassa oli yksinäisen äijän synkkäilyä kuolleen siskonlapsen suhteen josta siirryttiin kakkososan somemaniaan jossa kerättiin someseuraajia aurinkoisissa meiningeissä ja nyt taas vedellään jossain ihmiskauppa/orja/ruumiskauppa -meiningeissä uusimmassa osassa.
 
Viimeksi muokattu:
Edit: Lisätään vielä että tämä sarja on edennyt vähän omituisesti kun ekassa osassa oli yksinäisen äijän synkkäilyä kuolleen siskonlapsen suhteen josta siirryttiin kakkososan somemaniaan jossa kerättiin someseuraajia aurinkoisissa meiningeissä ja nyt taas vedellään jossain ihmiskauppa/orja/ruumiskauppa -meiningeissä uusimmassa osassa.

Tämä on kyllä kieltämättä aika omituista hommaa itsellenikin. Itse tykkäsin siitä WD1:n vigilante meiningistä, vaikka oli kyllä toistoakin todella paljon havaittavissa tuossa. Kakkososan suhteen olin _erittäin_ varautunut, mutta se itse peli oli kuitenkin kaikista epäilyistä huolimatta oikeasti ihan rautaa. Ehkä parasta kuitenkin sekä WD1 & WD2 oli nuo kaupungit. En tiedä mikä siinä on, mutta tuo Lontoo ei tunnu niin aidolta ja elävältä kuin vaikkapa ykkösosan Chicago. Jotain siitä puuttuu ja se yksi askel kohti scifeilyä lienee se, mikä itseä risoo. Jälkimmäinen lause on kuitenkin aika ristiriitainen sen ajatuksen kanssa, että esim. AC-peleissä ne nykypäivän osiot ja scifeily on ihan mun lempijuttuja. Tässä se ei vaan toimi.

Paikoitellenhan tuo Lontoo on todella nätti alue. Jopa Series X:llä raytracingi päällä tuossa tulee ihmeteltyä tuota, mutta liikaa mellakointia, jokaisessa korttelissa oma mielenosoitus ja kaikkea epämääräistä sälää ei vaan... saa aikaan elävän kaupungin tunnetta. Chicagon keskusta pilvenpiirtäjineen tuntui isolta, San Franissa ajellessa pisin Golden Gatea oli ihan eri fiilis. Sitä jotenkin tuntui olevan siinä maailmassa läsnä ja paikalla. Tässä tuo immersio ei vaan vedä. Ongelmana ei myöskään ole Lontoo, sillä AC Syndicatessa Lontoo oli aivan mahtava paikkana ja siinä tuli vietettyä ihan liikaa aikaa. Kaipa tämä pakkoläpipeluuna menee, koska ainakin tuo Aiden Pearcen tuleva lisäri kiinnostaa itseäni. Miten ne saa pahvikasvoisen pahiksen sopimaan neonlontooseen ja Albioniin on ihan hienoa nähdä. Vieläpä kun tulisi Marcus Holloway mukaan kuvioihin. Jotenkin jäi vaan WD2:sta hyvin muistiin, kun hakkeroitiin Blumen palvelimia ja otettiin yhteyttä satelliitteihin, joista hypittiin toisiin satelliitteihin, jotta nähtiin jotain valvontavideota jne. Lontoossa nähdään vaan... paskaa.
 
WD1 ja WD2 tuli pelattua läpi mutta nyt 35% kohdalla alkaa jo tökkimään eikä oikein kiinnosta jatkaa. Tarina on yksinkertaisesti tylsää peruspullaa, hakkerointi yms on omasta mielestä ottanut jopa askeleen takaisinpäin eikä tarjoa varsinaisesti mitään uutta.
 
Tuo veden lähellä nykiminen on korjattu aika hyvin päivityksellä, mitä oli itsellä ainakin. En osaa sanoa korjaantuiko muuten suorituskyky kun toimi sen verta hyvin jo ennen päivitystä että ei ole tullut tarkemmin fps seurattua.

Noteseissa oli ainakin nämä optimointiin liittyen:
  • Added CPU optimization that increases framerate on high end PCs in DirectX 12 mode.
  • Fixed an issue that caused the game’s framerate to drop significantly when looking at water or reflective surfaces.
Tuo ylempi viittaisi siihen että pyörii paremmin high end prossulla dx12 tilassa. Joten mahtaako tuosta päivityksestä olla hyötyä sitten huonommilla prosessoreilla. Mitä lie sitten tuo ikinä tarkoittaakaan.

Edit 07/12/2020
No nyt on peli pelattu läpi, eikä mikään paras peli kyllä ollut. Juonitehtävät oli loppua kohti aika laiskasti tehty. Joko käytiin ihan perus vihollisalueilla lataamassa joku tieto. Eli siis ihan niitä perustehtäviä missä download 100% ja pois. Mutta sitten oli myös tehtäviä missä varoitetaan että hahmoa ei voi vaihtaa. Näihin kannattaa ottaa hyvät aseet ja cloak kyky. Hienosti heitettiin permadeath näissä tehtävissä pois ja pitää käytännössä tappaa päälle vyöryviä vihollislaumoja ja ainakin yksi haastavampi pomotappelu oli myös. Parissa kohti pystyi jopa vähän hiippailemaan ohi, mutta aika huonosti sopi muuhun peliin nämä tehtävät. Peli alussa oli kuitenkin ihan hauska kerätä uusia hahmoja niin ei sitten oltu jaksettu keksiä tähän sopivia juonitehtäviä. Kaiken huippu oli yksi tehtävä joka jäätyi kun yritti päästä siitä pois. Sain ohitettua ubin foorumivinkillä että ota karttanäkymässä tehtävä pois päältä ja ase piiloon ennen hissiin menemistä.

Jossain kohti oli oivallettu ihan hyvin että valinnaista social-hakkerointia voisi laittaa tehtäviin, mutta en huomannut oliko muissa kuin yhdessä tehtävässä, jossa pystyi ohittamaan deep profilerilla romanssipelleilyn. Tämmöisillä erilaisilla vaihtoehtoilla olisi voinut kikkailla pelissä enemmänkin.

Lopputekstien jälkeen oli vielä yksi tehtävä jonka, mutta en lähtenyt etsimään sijainteja ympäri karttaa vaan katsoin netistä sijainnit. Tuo tehtävä kannattaa ehkä kuitenkin lopuksi pelata. Jotenkin jäi kaipaamaan lisää tehtäviä kaikesta huolimatta tähän. Vähän kuin olisi napsaistu DLC pakettia varten sisältöä pois. Pitää tutkailla tuleeko story DLC minkälaista lisäpelattavaa, että kehtaako niitä ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos heitän pelin fullscreenille, niin ruutu välähtää ja menee työpöydälle. Peli on kyllä käynnissä. Alapalkista ku klikkaa niin peli taas välähtää, mutta palaa työpöydälle. Kakkosnäytöllä toimii, mutta en pysty sitä käyttämään pelaamiseen.

Mistä vois johtua? Kaikki muut vaihtoehdot toimii, mutta en voi oikein pelailla palkkien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan sen enempää perehtynyt, että mitä kannattaa videoasetuksista ruuvata ylös ja mitä alas jotta saa mahdollisimman hyvän FPS:n liikaa ulkoasua karsimatta.

En nyt äkkiseltään edes saanut FPS näyttöä tässä mistään päälle mutta 3440x1440 aloin pelailemaan asetukset ultralla kortina RTX 3080 ja kaikki käytännössä täysillä ja DLSS Quality asetuksella. Pääosin tuntui ihan pelattavalta mutta talojen katolla vähän nyki niin pudotin sen geometryn lisäasetuksen (0-100) nollaan enkä huomannut mitään merkittävää viusaalista heikkenemistä, ehkä vähän paremmin pyöri.

Noita asetuksia on hiton monta. Mistä kannattaa ruuvata pienemmälle parhaalla FPS/visuals suhteella pysyäkseen?
 
Onko kukaan sen enempää perehtynyt, että mitä kannattaa videoasetuksista ruuvata ylös ja mitä alas jotta saa mahdollisimman hyvän FPS:n liikaa ulkoasua karsimatta.

En nyt äkkiseltään edes saanut FPS näyttöä tässä mistään päälle mutta 3440x1440 aloin pelailemaan asetukset ultralla kortina RTX 3080 ja kaikki käytännössä täysillä ja DLSS Quality asetuksella. Pääosin tuntui ihan pelattavalta mutta talojen katolla vähän nyki niin pudotin sen geometryn lisäasetuksen (0-100) nollaan enkä huomannut mitään merkittävää viusaalista heikkenemistä, ehkä vähän paremmin pyöri.

Noita asetuksia on hiton monta. Mistä kannattaa ruuvata pienemmälle parhaalla FPS/visuals suhteella pysyäkseen?

Pudota ainakin Geometry ja Environment asetukset high, niin parantaa paljon fps tietyillä alueilla ilman että juuri vaikuttaa ulkoasuun. Kokeile myös DLSS balanced tilaa jos ei kuva huonone liikaa. Vähän riippuu mikä on tarpeeksi sulava. Jos näytön variable refresh rate auttaa niin ehkä se DLSS quality pyörii ihan ok. Tässä pelissä huomasin hienon DLSS sivuefektin kun resoluutio oli mennyt kerran vahingossa 1080p ja kokeilin vaihdella DLSS tilaa, niin yöllä hävisi pimeimmät varjot DLSS performance tilassa tuolla full hd resoluutiolla. Kuva muuttuu aika haaleaksi verrattuna mitä se on normaalisti.

Ei ole jaksanut aloittaa toista läpipeluuta. Pitäisi ehkä joskus pelata kuitenkin uudelleen, kun ensimmäisellä pelikerralla ei ollut vielä uutta näytönohjainta. Jos vaikka joku tuleva DLC saisi innostamaan. Tuossa Lontoo kaupungissa kuitenkin aika vähän loppujen lopuksi vaikuttaa nuo heijastukset pelikokemukseen että en tiedä jaksaako heijastusten vuoksi pelata uudelleen. Suuri osa rakennuksista kun on kivi/tiilipintaisia
 
No pyörii näin joku 42 fps liikenteessä ja 60 sitten sisätiloissa samoillessa. Kyllä tuota etenkin ajellessa pelaa mutta ajattelin, ett jos joku (muukin kuin extra detail slideri) olisi turhahko eli sellainen, jota ei vauhdissa huomaakaan.

Äkkiseltään kattelin, että tuolla Regent Streetiä nasta laudassa kaahaten ei DLSS Quality -> Balanced oikeastaan muuttanut FPS puolella mitään... Heijastukset kyllä sikäli hienoja, että lammikoita on Lontoossa usein maassa ja peilaahan tuo Thames. Rannalla FPS kyllä tippuukin.

Jos tässä muuten jostain pidän niin eipä ole sitten Gran Turismon näyttänyt tuttu kaupunki niin tutulta, että pystyy hyvin navigoimaan ilman karttaakin kun pysyy pääkaduilla. Toki vain paikoitellen ja joen lähellä. Mutta mm. Trafalgarin torin nurkat on just niinkuin muistan. Vähän pidemmälle länteen olisi kartta voinut jatkua.

edit: Ja se lukemahan tosiaa saatiin näytölle UBI:n launcherista.
 
Viimeksi muokattu:
Onko mikä CPU? Vaikuttaa vähän siltä että prosessori ottaa vastaan jos ajaessa on noin paljon huonompi fps. Vai onko tuo huonompi fps myös paikallaan seistessä kadulla. Itsellä ainakin DLSS Balanced antoi paremman fps kuin Quality.

Edit. Vielä noista heijastuksista, niin vesi on tosiaan paremman näköinen RTX päällä. Mutta siinä on sellainen ominaisuus että RTX ei yö aikaan piirrä ainakaan puiston lammesta katuvaloja. Päivällä toimii ihan hyvin ja varsinkin kun screenspacelle ominaisesti heijastukset häviää kun kameraa kääntelee niin että kuvan yläreunassa ei ole enää maisemaa ja RTX paikkaa tämän ongelman. Ilman RTX heijastukset muuttuvat taivaanväriseksi joka on aina ollut häiritsevää kaikissa peleissä. Veden pinnassa on siis hybridinä sekoitus molempia niin yöllä kuitenkin näkyy screenspace hejastuksessa katuvalot.
 
Viimeksi muokattu:
Onko mikä CPU? Vaikuttaa vähän siltä että prosessori ottaa vastaan jos ajaessa on noin paljon huonompi fps. Vai onko tuo huonompi fps myös paikallaan seistessä kadulla. Itsellä ainakin DLSS Balanced antoi paremman fps kuin Quality.

Edit. Vielä noista heijastuksista, niin vesi on tosiaan paremman näköinen RTX päällä. Mutta siinä on sellainen ominaisuus että RTX ei yö aikaan piirrä ainakaan puiston lammesta katuvaloja. Päivällä toimii ihan hyvin ja varsinkin kun screenspacelle ominaisesti heijastukset häviää kun kameraa kääntelee niin että kuvan yläreunassa ei ole enää maisemaa ja RTX paikkaa tämän ongelman. Ilman RTX heijastukset muuttuvat taivaanväriseksi joka on aina ollut häiritsevää kaikissa peleissä. Veden pinnassa on siis hybridinä sekoitus molempia niin yöllä kuitenkin näkyy screenspace hejastuksessa katuvalot.

3700X on prossuna joten luulis ettei siitä jäis kiinni. Kyllä näköjään kadulla ihan paikallaankin on heikompi fps kuin sisätiloissa. Tää myös dippailee välillä ihan ihmeellisesti johonkin 20 fps tuntumaan hetkellisesti vaikka mikään ruudulla ei sellaiseen viittaa.

Käsittämättömän raskaan oloinen peli kyllä.
 
3700X on prossuna joten luulis ettei siitä jäis kiinni. Kyllä näköjään kadulla ihan paikallaankin on heikompi fps kuin sisätiloissa. Tää myös dippailee välillä ihan ihmeellisesti johonkin 20 fps tuntumaan hetkellisesti vaikka mikään ruudulla ei sellaiseen viittaa.

Käsittämättömän raskaan oloinen peli kyllä.
Kyllä nopeasti katsottuna youtube videon perusteella vaikuttaa siltä että tuo 3700x rajoittaa ja pahasti tässä pelissä. Dippailee fps niin pahasti olipa mikä resoluutio ja dlss asetukset tahansa. Kyllä se fps putoaa myös omalla 5900x prossulla kun ajelee autolla, mutta pysyy aika hyvin 60 yläpuolella pääsääntöisesti.
 
Tämä on kyllä jännä peli. Periaatteessa kaikki on tosi hyvin, mutta silti se kipinä uppoutua kaikkeen jää puuttumaan. Ehkä pistän jäihin ja palaan myöhemmin uudestaan. Pidempään pelanneet varmaan osaavat infota, että lähteekö tarina elämään miten?
 
Tämä on kyllä jännä peli. Periaatteessa kaikki on tosi hyvin, mutta silti se kipinä uppoutua kaikkeen jää puuttumaan. Ehkä pistän jäihin ja palaan myöhemmin uudestaan. Pidempään pelanneet varmaan osaavat infota, että lähteekö tarina elämään miten?

Samat tuntemukset. Jotenkin tää on nähty jo (osa varmasti kahteen kertaan). Maisema on hieno, dronen selässä on kiva lennellä mutta sitten alkaa aika pitkälle itseään toistava tehtävien suorittaminen. Yleensä menen ihan aseet laulaen kun siitä ilmeisesti ei mitään haittaakaan ole vaikka introssa sanottiin, että DeadSec ampuu vain pakon edessä.

Nitä Tech Pointeja tarvitsee ja ärsyttää se vaivannäkö aina miettiä, että mistä reiästä pitää mennä hämähäkillä sisään ja rampata ilmastointihormeja pitkin, että saa jotain skillejä. Toisaalta kunhan nyt saa ne, joilla voi kaapata ampuvat dronet niin se on siinä.
 
Päätarina tuli vedettyä läpi ja iso osa sidequesteistakin tuossa pari kk sitten. Aika perus B-luokan open world pelihän tämä oli. Ihan ok toimivat stealth pelimekaniikat. Enimmäkseen tein tehtävät leijumalla cargo dronella tehtäväalueen päällä/lähellä ja sieltä käsin heitetyllä upgreidatulla hämähäkillä hiippaillen hoitelin hommat, kun vain osassa tehtävistä oli välttämätöntä mennä ihmisenä paikan päälle kikkailemaan.

Räiskinnältään ja ajomekaniikoiltaan suht heikko esitys ja tarinakin ihan haukotus diibadaabaa samaan tapaan kuin Watch Dogs 2:kin.

3080:n kylkiäisenä tuli eikä odotukset olleet korkeat niin pettymystähän tämä ei päässyt aiheuttamaan, mutta sanoisin että Watch Dogs 2 teki kyllä aikanaan vähän isomman vaikutuksen ja miljöö oli parempi.
 
Kyllä nopeasti katsottuna youtube videon perusteella vaikuttaa siltä että tuo 3700x rajoittaa ja pahasti tässä pelissä. Dippailee fps niin pahasti olipa mikä resoluutio ja dlss asetukset tahansa. Kyllä se fps putoaa myös omalla 5900x prossulla kun ajelee autolla, mutta pysyy aika hyvin 60 yläpuolella pääsääntöisesti.

No eipä itella 3700x mitenkään dramaattisesti FPS:ää tässä rajoita. Autolla ajaessa välillä dippaa alle 60:n, mutta jalkaisin todella harvoin.

3440*1440 reso ja ultra asetukset. RTX ON ja DLSS Qualityllä. Paria asetusta pudotin pykällä. World detail ja joku muu.
 
No eipä itella 3700x mitenkään dramaattisesti FPS:ää tässä rajoita. Autolla ajaessa välillä dippaa alle 60:n, mutta jalkaisin todella harvoin.

3440*1440 reso ja ultra asetukset. RTX ON ja DLSS Qualityllä. Paria asetusta pudotin pykällä. World detail ja joku muu.
Ainakin kaikki videot mitä löytyy youtubesta 3700X droppa koko ajan 40 fps lukemiin ajellessa ja jopa alle. Pelissä ajetaan kuitenkin pääsääntöisesti koko ajan autolla paikasta toiseen. Mutta jos toimii niin mikäpä siinä. Kannattaa jakaa Jurppille jotain vinkkejä jos keksit mikä sillä mättää.
 
Pätsiä pukkaa:

Ubisoft released today Update 3.0 for the PC version of Watch Dogs Legion. According to the team, this patch is between 10-15GB in size. Moreover, you can find below its complete changelog.

Watch Dogs Legion Patch 3.0 comes with numerous fixes for bugs and technical issues. It also implements various quality of life improvements for the User Interface on PC, including several fixes to unclickable option buttons.

As always, UPLAY and Epic Games Store will download this update the next time you launch their clients. Below you can also find the full release notes for this update.

Watch Dogs Legion Update 3.0 Release Notes
Global Fixes #1

  • Fixed an issue where certain sound effects would not play after starting a new game, or when resuming a game from the pause menu.
  • Fixed an issue that could cause the audio to glitch and stutter in the open world.
  • Also fixed an issue that could cause players to become stuck in the cinematic after talking to Hamish in the “Power from the People” mission.
  • Fixed an issue that could cause the game to crash due to an audio bug.
  • Fixed an issue that could cause the game to crash when loading into the world.
  • Also fixed an issue that could cause the game to crash when exiting to the Main Menu.
  • Fixed an issue that could cause the objective to not update after the cinematic in the Lost and Found mission.
  • Fixed an issue where a recruitment mission would not start when force quitting or crashing the application while the first dialogue sequence is occurring.
  • Also fixed an issue that caused the game to freeze when switching between the Phone and Pause menus while interacting with a server via a Spiderbot during a Borough Uprising Mission.
  • Fixed an issue causing the Neutralize VIP marker to not follow the target during the Neutralize/Eliminate VIP objective in the Borough Uprising Mission for Wandsworth/Nine Elms.
  • Fixed an issue that could cause the Clocktower puzzle to become impossible to complete after a Drone Expert’s Shock Drone flew into the tower during a Borough Uprising Mission for Westminster.
  • Also fixed an issue for a black screen to occur if an operative got hit after interacting with the starting point of the race in a Borough Uprising Mission for Tower Hamlets.
Global Fixes #2
  • Fixed an issue that could cause a black screen or game freeze to occur when opening the Phone or Pause Menu right after interacting with the keyboard to hijack the chase drone during a Borough Uprising Mission for Westminster and Camden.
  • Fixed an issue where the “Hijack the News Drone” objective would incorrectly complete if the Drone Expert or Livestreamer operative would hijack their personal drone during a Borough Uprising Mission.
  • Also fixed an issue where Albion guards could disable the hijacked CT Drone rendering the player unable to control the drone during a Borough Uprising Mission for Lambeth.
  • Fixed an issue where the player was unable to complete the mission after destroying the mission drone on the balcony of the Walkie Talkie Club during a Borough Uprising Mission.
  • Fixed an issue where a player would occasionally be spawned in a different location when leaving the rooftop of Walkie Talkie building.
  • Also fixed an issue where the Football Hooligan operative could spawn allies inside areas where they would be unable to follow the player.
  • Fixed an issue where the Ping function would not locate Personal Drones through walls or objects after exiting drone mode.
  • Fixed an issue where completing Camden borough would show the Westminster celebration liberation instead.
  • Also fixed an issue where deleting a photo from the “My Photos” tab in the gallery would update the list to only display one remaining photo.
  • Fixed an issue where the “Mission Aborted” message would not appear if the player performs an Operative Swap after starting a Parcel Fox activity.
  • Fixed an issue where pedestrians on sidewalks would not dodge the player’s vehicle appropriately. Get out the way, I’m driving here!
  • Also fixed an issue where civilians would start spinning in place when attempting to flee.
Global Fixes #3
  • Fixed an issue where the Protest Leader’s Megaphone gadget would have no effect on NPCs in red zones.
  • Fixed an issue where the player could easily escape high level felonies by hiding in a Subway.
  • Also fixed an issue where Clan Kelly and Albion AI vehicles may not appear red on the minimap during combat.
  • Fixed an issue where a player could get stuck on the operative swap screen and their save slot?would?load infinitely, after their last available operative dies, while the other available operatives are unavailable.
  • Fixed several clipping issues and visual gaps on several outfits and other apparel.
  • Also fixed an issue where the Halo and Snake on the viper operative would not go invisible when activating the AR cloak.
  • Fixed an issue where a prestige operative that was killed would become active again if the game was closed while the player was on the op swap or death screen when playing with Permadeath on.
  • Fixed an issue where a black screen could appear if the player was unable to swap Operatives after getting drunk with their last sober operative, while all other operatives are passed out.
  • Also fixed an issue where the “Investigate the Stage” objective would not progress if the player opened and closed the team app after skipping the cinematic during the Moscow Rules mission.
  • Fixed an issue where the keypad would stop responding if the player performed an operative swap during the Safehouse entry walk-up animation.
  • Fixed an issue that would cause podcasts to restart when entering a vehicle shortly after leaving it.
PC Fixes #1
  • Implemented various quality of life improvements for the User Interface on PC, including several fixes to unclickable option buttons.
  • Fixed an issue that could cause the game to crash when deleting a save file.
  • Fixed an issue that could cause the game to crash when the game was booted in DirectX 12 mode.
  • Also fixed an issue that could cause the game to crash when changing any option in the gameplay tab from the main menu.
  • Fixed an issue that could cause the game to crash when quitting to the main menu after completing a mission.
  • Fixed an issue that could cause the game to crash after exiting the benchmark in the Video settings menu.
  • Also fixed an issue that could cause the game to crash when attempting to hack a person or vehicle.
  • Fixed an issue that could cause the game to crash when a player’s last operative is downed with Permadeath enabled.
  • Fixed an issue where an incorrect default quality pre-set was being selected for AMD 6 series graphics cards.
  • Also fixed an issue where players were unable to select any Data Menu app while using a Tobii device.
PC Fixes #2
  • Fixed an issue where pressing the “Continue” button would always launch the first save slot even if the player had a more recent save in a different slot.
  • Fixed an issue where MSI Ambient Link would not engage until quitting to main menu and continuing a game.
  • Also fixed an issue where a black screen would appear when interacting with a tube station and simultaneously hacking a security camera.
  • Fixed an issue that could cause the game to crash due to an engine bug.
  • Fixed an issue that would cause FPS drops and stuttering on some PC specifications.
  • Also fixed an issue where the player’s operative state would not be saved if the game was exited while on a forced operative swap screen (Such as when the operative died, arrested, passed out or injured).
  • Fixed an issue where the game screen would go black after enabling HDR.
  • Fixed an issue where the game displayed various graphical artifacts when launching the game for the first time after enabling HDR.
  • Also fixed an issue where aim assist would have a wider area on higher resolution screens.
PC Fixes #3
  • Fixed an issue where camera shake would still occur even when camera effects were turned off in the settings.
  • Fixed an issue where the photosharing feature would be unavailable on the borders of different boroughs.
  • Also fixed an issue where the game could temporarily freeze when quitting to the main menu.
  • Fixed an issue where aim lock would not target valid objects during some missions.
  • Fixed an issue where options settings would not save if the texture resolution confirmation message is canceled in the Graphics Settings menu.
  • Also fixed an issue where the game would not pause if the player was in the Gallery screen, and alt tabbed.
  • Fixed an issue where the menu music would stop playing after switching spoken languages.
  • Fixed an issue where Autodrive would automatically disable when the player hacked another vehicle.
  • Also fixed an issue where vehicle headlights and shadows would intermittently disappear.
  • Fixed an issue where dynamic lighting was too strong with Tobii light adaptation.
  • Improved Tobii UI functionality on game HUD elements.
  • Fixed an issue with AMD video cards where visual artifacts were visible in game.
 
Pätsiä pukkaa:

Mitään performance boostia PC:lle prosessorien käytön osalta ei silmiin osunut. Tuskin tätä enää jaksan koskaan käynnistää jos ei jotain merkittävää tuon osalta tapahdu. 3440x1440 3080 RTX / 3700X tuollaiset 42 FPS dipit tuntuu anteeksiantamattomilta.
 
Mitään performance boostia PC:lle prosessorien käytön osalta ei silmiin osunut. Tuskin tätä enää jaksan koskaan käynnistää jos ei jotain merkittävää tuon osalta tapahdu. 3440x1440 3080 RTX / 3700X tuollaiset 42 FPS dipit tuntuu anteeksiantamattomilta.
Ite en saa enää koko peliä käyntiin. Päivityksen latasi, nyt ku painaa play ni jää vaan pyörimään se connecting tms, eikä peli avaudu laisinkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 263
Viestejä
4 972 189
Jäsenet
79 747
Uusin jäsen
rippon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom