Warhammer 40k: Rogue Trader

Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
315
En löytänyt keskustelua pelistä... Saanut ihan ok arvosteluja ja ilmeisesti viimeisin pätchi on poistanut aika paljon bugeja?

Aikoinaan oli alkuperäisen 40k:n suuri fani (pitäisi olla jossakin tallessa ensimmäinen painos) mutta modernit 40k pelit jääneet ostamatta kun estetiikka & muut elementit vaikuttavat imelältä teini popilta. Mutta Rogue Trader kiinnostelisi. Onko jengillä kokemuksia, onko ostamisen arvoinen?


 
Kannattaa varmaan vielä odotella pelin päivittymistä. Sillä aikaa voi pelata vaikka Warhammer 40000 Chaos Gate - Daemonhuntersin, jota saa avainkaupoista muutamalla eurolla.
 
Neljännessä luvussa viuhdon eteenpäin mutta homma tyssähti yhteen bugiin...:asif: Pitänee odotella, että korjaavat tai sitten aikaisemmasta tallennuksesta koitan tehdä uudelleen hieman eri tavalla. Muuten ihan viihdyttävä siitäkin huolimatta, että tiettyjä ärsyttäviä kliseisiä piirteitä, mitä tämän tyylisissä 'roolipeleissä' tuppaa olemaan - no onhan tämä saman tekijän kuin Pathfinder-pelit, joita en jaksanutkaan kovin kauaa tahkota.

Mukava, että pelissä on sisäinen bugien ilmoitusjärjestelmä, en nyt muista toista vastaavaa, oisko sitten Owlcatin muissa peleissä?

PS. Ois kylllä kiva, jos NPC:t lopettais sen sarjatulella ampumisen... osuvat yhtä paljon tai enemmän omiin kuin vihuun. Eihän se itseä haittaa, jos vihut vetää kylmäksi omiaan enemmän kuin osuvat muhun mutta kun omatkin ampuu täysin silmittömästi. Onhan tuo hauskaa jonkun aikaa.:btooth:
 
Edit: Läpi meni. Pelin pysäyttäviä bugeja ei ole tullut eteen. Mitä nyt välillä ei tiennyt, oliko törmännyt bugiin vaiko outoon / huonoon pelisuunnitteluun. Pari pikku questiä jäi kesken, eka sen takia kun 2. luvun jälkeen ei päässyt enää yhdellä planeetalla sinne, minne pitäisi. Toinen kun käsketiin odottaa, että Argenta tulee takaisin ja sanoo jostain. Paitsi että se tuli jo ja sanoi sen. Että tota noin ja joo. Onneksi ToyBox on olemassa. | Minimappi olisi ollut mukava. Tai edes kompassi / vastaava, joka kertoisi, mihin helvatin suuntaan ollaan menossa. Varsinkin siinä yhdessä sekavassa metsäsokkelossa. Sitä paikkaa ei tule kyllä ikävä.

Loppu.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Eikös se metsäsokkelo ollut tarkoituksella tehty niin...
ettei siinä ollut päätä eikä häntää, melko satunnaisesti (muttei täysin) tuli seuraava kartta? Ja muutama exit jopa poistu kokonaan, kun palasit paikalle uudestaan (viidakko kasvanut ja peittänyt tms.) Simuloi vähä niinkuin metsässä eksyilyä tai jotain, hauska/ärsyttävä näkökulmasta riippuen. Sitten se 'rauhoittui' kun löysi sen yhden idiootin, joka lahtasi niitä Eldareita.
Eli lyhyesti, epäilen ettei sitä olisi voinut kartoittaa mitenkään kuitenkaan.

Muuten tää on maistunut ihan hyvin , pelasin early accessissa kolmanteen lukuun noin ja nyt uudelleen sitten, kun on kaikki taidot yms käytössä. Vähän lässähti mielenkiinto yhdessä kohtaa (kolmannen luvun loppu taitaa olla) mutta muuten ihan hauska ja tarina taas paranee eteenpäin.

Avaruustaisteluissa ois toivonut vähän eeppisempää menoa, eli lisää paatteja. Saahan siihen nyt yhden cruiserin avuksi muttei siitä kauaa iloa ole (mutta se on sentään joka taistelussa mukana vaikka räjähtäisikin aiemmin tuusan nuuskaksi :btooth: eli siis pysyvä etu). Kunnon laivastot hävittäjineen aka. Battlefleet Gothic ois ollut varsin hieno. Mutta nyt mennään tällä vaatimattomalla linjalla, toki sitä 'lippulaivaa' saa paranneltua ja komentajatkin (pelihahmot) kehittyy omilla paikoillaan paremmiksi. On tää parempi kuin Pathfinderin shakkilautataistelut...:rofl2:
 
Oli ärsyttävä & haiseva kasa, sitä itseään jo Icewind Dale II:ssa. Ja on vieläkin. Pyörin ympyrää, pääsemättä sinne minne piti - eikä ollut edes selvää, mihin pitäisi päästä. Klikkasin vahingossa siihen samaan entry / exit paikkaan mistä tulin - ja pääsin saman tien, sinne minne piti mennä?. Olipa loogista. Eli ei.

Ja kyllähän loppupuolella avaruustaisteluissa oli aluksia, jotka laukasivat hävittäjiä. Mutta ei ne olleet omalla puolella.
 
Olihan niitä vihuja ihan tarpeeksi ja hävittäjiä niillä. Itsellä ei sitten mitään muuta kuin planeettaa kehittämällä saatava risteilijä, joka pari roundia kestää ennen kuin posahtaa ja jota ei voi itse komentaa. Tai no, ei ainakaan vielä ole mitään interceptor moduulia tullut vastaan. Mutta kun tuo systeemi sallisi näköjään useampia aluksia taistelussa, niin ihmetyttää miksei ole? Ehkä on kuitenkin joku yläraja tai eivöt ole halunneet liikaa paisuttaa tuota puolta. Loren mukaan kai rtllä olisi kokonaiset yksityisarmeijat ja -laivastot mahdollisia?
 
Aattelin että olisi enemmän Owlcatin muiden pelien kaltainen. Ei oikein iskenyt ja jäänyt pitkälti pelaamatta. Taistelut tylsiä ja samankaltaisia ja koko peli on lähinnä sitä.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 945
Viestejä
4 414 125
Jäsenet
73 272
Uusin jäsen
Matiasbbs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom