Warhammer 40K: Chaos Gate - Daemonhunters (05.05) PC

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Juuri tuli ostettua itse Warhammer 40,000: Mechanicus, mutta tämä tuli myös pistettyä wishlistille odottelemaan.

Olen yrittänyt etsiä vaihtoehtoja XCOMille, kun se ei vaan jotenkin iske. En pidä sen satunnaisuudesta ja rajoittuneisuudesta - osumatarkkuudet tuntuvat olevan mitä sattuu, suojista toiseen juoksenteleminen on tympeää, ohi ampuessaan ei voi edes vahingossa osua toisiin, ja vaihtoehdot tuntuvat yleensä rajoittuvan siihen ammutaanko vai overwatchataanko. Minusta pelissä ei vaan ole kovin mielenkiintoisia valintoja, kun base building -osuus ei kiinnosta.

WH40k ei erityisemmin kiinnosta teemana, mutta Chaos Gate näyttäisi paljon monipuolisemmalta sen suhteen, miten pelissä voi liikkua ja mitä soltuillaan voi tehdä, ja ylipäätään jotenkin vähän sujuvammalta. Pitää toivoa että se iskisi paremmin minun taktikkohermooni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Jos tosiaan twitch dropit kiinnostaa niin AngryJoeShow kannattaa seurata kun vain sitä katsomalla tulee saamaan Darig's Bolter
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
77
Olen yrittänyt etsiä vaihtoehtoja XCOMille, kun se ei vaan jotenkin iske. En pidä sen satunnaisuudesta ja rajoittuneisuudesta - osumatarkkuudet tuntuvat olevan mitä sattuu, suojista toiseen juoksenteleminen on tympeää, ohi ampuessaan ei voi edes vahingossa osua toisiin, ja vaihtoehdot tuntuvat yleensä rajoittuvan siihen ammutaanko vai overwatchataanko. Minusta pelissä ei vaan ole kovin mielenkiintoisia valintoja, kun base building -osuus ei kiinnosta.
Paras vaihtoehto on toinen genre. "Xcomlike" pelit perustuvat juuri tuohon suojasta toiseen juoksenteluun, osumaprosentin riskinhallintaan ja osaan kuuluu vielä basen rakentelu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Paras vaihtoehto on toinen genre. "Xcomlike" pelit perustuvat juuri tuohon suojasta toiseen juoksenteluun, osumaprosentin riskinhallintaan ja osaan kuuluu vielä basen rakentelu.
Annoin Xcomin vain esimerkkinä, koska se on monella tapaa lähellä sitä mitä haluan, muttei kuitenkaan sitä mitä haluan. En etsi pelejä millään kuvitteellisella "Xcomlike" genrellä. Xcomin genrejä ovat turn-based tactics, turn-based strategy, squad tactics. Helpompi sanoa että etsin Xcomin tyylisiä pelejä, kuin että etsin vuoropohjaisia strategiapelejä, mutta en siis halua 4Xää, enkä heksastrategioita, enkä Heroesin tyylisiä, enkä kaikenmaailman "JRPG" taktiikkaa.

XCOM ei ole mikään genre.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Pystyykö joku tarkistamaan tukeeko ultrawide resoluutioita?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
77
Annoin Xcomin vain esimerkkinä, koska se on monella tapaa lähellä sitä mitä haluan, muttei kuitenkaan sitä mitä haluan. En etsi pelejä millään kuvitteellisella "Xcomlike" genrellä. Xcomin genrejä ovat turn-based tactics, turn-based strategy, squad tactics. Helpompi sanoa että etsin Xcomin tyylisiä pelejä, kuin että etsin vuoropohjaisia strategiapelejä, mutta en siis halua 4Xää, enkä heksastrategioita, enkä Heroesin tyylisiä, enkä kaikenmaailman "JRPG" taktiikkaa.

XCOM ei ole mikään genre.
"Xcomin kaltaiset pelit" on täysin hyvä vuoropohjaisten strategiapelien "aligenre" kuvaamaan, jos halutaan suojasta toiseen hyppimistä ja osumaprosenttien riskinhallintaa. Ainakin itse olen useasti törmännyt keskusteluihin jossa viitataan nimen omaan aligenreen "Xcomin kaltaiset pelit". Tai no mikä nyt on genre ja milloin jostain tulee genre... Minun korvaan Xcomlike on genre siinä missä soulslike tai metroidvania tms. Mutta se siitä, merkityksetön keskustelu.

Minua peli kiinnostaa. Laittakaahan tunnelmia kunhan pääsette testaamaan. Pelasin vasta Gears Tacticsia joka alkoi erinomaisesti, mutta lässähti pidemmän päälle liiaksi saman toistoksi. Toivottavasti tässä on loppua kohtikin tarpeeksi vaihtelua ja kehityspäätöksiä.
 
Liittynyt
17.05.2020
Viestejä
75
Itseäkin kiinnostaa, mutta grafiikkatestit haluisin nähdä ensin. En ainakaan mistään vielä löytänyt. Mielellään kuulisin kokemuksia miten peli pyörii ja minkälaisilla asetuksilla.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Xcom on "laser squad like", joka genren kantaisänä kuvaa tuota kaivattua paljon paremmin. Base buildingit sun muut on sitten sitä xcomia.

Otsikon peli kyllä kiinnostaa
 
Liittynyt
17.05.2020
Viestejä
75
Ostin Steamista Standard editionin ja näköjään avasi mulle myös dlc:t, jotka saa ostamalla kympin kalliimman deluxe version. Pieni bugi, mutta ei haittaa:)
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
158
Mulla tuli myös standardilla toi maksullinen dlc unlockatuksi. En ostanut steamista vaan lailliselta jälleenmyyjältä. Kumma juttu kyllä ja osalla maksaneista se ei sitten kai avautunut.

Edit. nämä poistettiin heti seuraavassa päivityksessä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
158
Pelailin jonkun verran ja kaikki uudet XCOMit läpäisseenä totesin, että peli tuntui erittäin vaikealta. Suunnilleen kolmannessa tai neljännessä tehtävässä iski jo epätoivo. Ja ymmärrettäväähän se olisi jos ei pelaisi normaalilla vaikeustasolla. Täytyy kokeilla uudelleen jossain vaiheessa. Näillä näkymin helpotusta ei ainakaan patcheissa ole tulossa. tai ainakaan semmoisesta ei ole ollut puhetta.
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
270
Pelailen Wasteland 3 joka tuntuu aika kivalta normaalilla vaikeustasolla.
Onkohan tämä paljonkin vaikeampi?
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
158
Aloitin alusta ja peli ei ollutkaan niin vaikea, kuin aluksi luulin, mutta haastava kyllä. Vaatii vain totuttelua. Sen jälkeen tullut vielä yksi päivitys, joka helpotti pelin alkupuolta. Wasteland 3 pelaamatta, joten siihen en osaa verrata.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 457
Viestejä
4 162 616
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom