Warhammer 40,000: Darktide (2022, Xbox/PC)

Nojoo Ryzen 3950X palitin 3080 ja 16 gigaa keskusmuistia. 2560*1440 resona. FPS seilaa ihan holtittomasti 50 ja päälle 100. Ja vaikka pysyisikin siinä vajaassa 100FPS nurkilla joillain alueilla möyriessä, silti pelissä huomaa nykimistä. Ikäänkuin joitain frameja puuttuisi.


Joko Xbox Game Pass versio on särki ja pahasti, kun Ryzen 5 3600 + 3080 10gb kokoonpanolla olet 50-90fps ihan sama mitä teet. Ja tämä ihan tutorial kohdassa. Prossun käyttö siellä 60-80% välimaastossa oli resona 1080p, 1440p tai 3440x1440p. GPU pyöri 17-55% välillä. DLSS käyttöön ottokin nosti fps lukemia noin 15fps vaikka kokeilin ultra performancea.

Olisihan tuo varmasti mukava peli pelata.

Vähän vaikuttaa sille, että prossu ei vaan jaksa. 3000 sarjan rusinoissa on kuitenkin selvästi jo huonompi tuo ST perffi vs 5000/7000 sarjaan ja uudempiin Intelin malleihin verrattuna.
 
Joko Xbox Game Pass versio on särki ja pahasti, kun Ryzen 5 3600 + 3080 10gb kokoonpanolla olet 50-90fps ihan sama mitä teet. Ja tämä ihan tutorial kohdassa. Prossun käyttö siellä 60-80% välimaastossa oli resona 1080p, 1440p tai 3440x1440p. GPU pyöri 17-55% välillä. DLSS käyttöön ottokin nosti fps lukemia noin 15fps vaikka kokeilin ultra performancea.

Olisihan tuo varmasti mukava peli pelata.
Tuo gamepass versio on muutenkin päivityksissä jäljessä aikalailla. Steam versio toimii paremmin ja pelaajiakin löytyy enemmän. Gamepass versiota itsekin koitin ja pyörii huomattavasti heikommin kuin steam versio. Käsittämätöntä myös ettei steam ja gamepass versioissa pääse kavereitten kanssa yhdessä pelaamaan jos toisella steamin ja toisella gamepassin kautta peli.
 
Eli jos haluaa myöhemmin Xbox kavereiden kansa co oppia PCllä niin Gamepass versio pitää olla.
 
35 gigan päivitys. Luulisi tässä jotain saadun jo korjatuksikin?
Se on vaan hotfixi kaatuiluun mutta gamepass versio latautuu ja asentuu uudelleen. Tuo on viikko sit tullu steamiin ja uudempi päivitys tuli loppuviikosta joka korjasi ruudunpäivitystä paremmaksi. Gamepass versio nyt "vaan" yhden päivityksen jäljessä.
 
Se on vaan hotfixi kaatuiluun mutta gamepass versio latautuu ja asentuu uudelleen. Tuo on viikko sit tullu steamiin ja uudempi päivitys tuli loppuviikosta joka korjasi ruudunpäivitystä paremmaksi. Gamepass versio nyt "vaan" yhden päivityksen jäljessä.
Aah, okei. Selittääkin miksi asetukset nollaantui osittain. Itse siis gamepassilla pelailen ja kyllähän tuo omalla kohdalla helpotti nykimiseen paljonkin. Toivoa siis on teknisen puolen parantumisesta.
 
Aah, okei. Selittääkin miksi asetukset nollaantui osittain. Itse siis gamepassilla pelailen ja kyllähän tuo omalla kohdalla helpotti nykimiseen paljonkin. Toivoa siis on teknisen puolen parantumisesta.
Itsellä kans oli sama homma. Molempia versioita pelailen kun osalla kavereista tuo gamepass versio just. Se seuraava päivitys parantaa peliä vielä aika hyvin kunhan saapuu store versioon. Kestää vaan kun microsoftin pitää ensin hyväksyä noi patchit.
 
Kyllähän pelissä paljon puutteita on ja kaikki kentät näyttää ihan samalta. Kyllähän tuo myös nykii ajoittain vielä tosi pahasti. Vermintide kakkonenkin oli aluksi hieman sisällötön peli ja optimointi oli myös aika heikkoa. Silti onnistuin peliin upottamaan lähes 700 tuntia. Eiköhän se fatshark tästäkin vielä hyvän pelin ajan kanssa saa aikaiseksi. Tällä hetkellä tosiaan vähän meh.. ajoittain ihan hauskaa kylläkin. Paljon on tosin tekemistä edessä vielä fatsharkilla.
 
Jees, syksyn betoista väännetty ja en ihan heti uskonut, että tämä iskisi koska Vermintidet eivät oikein napostelleet. Tässä oli kuitenkin tuo melee toteutettu paremmin ja mureammin, sekä mahdollisuus pelata sitä rangedia niin halutessa - eikä hahmoluokkia ole rajoitettu 1 kpl per matsi, joten kaikki saa pelata mitä haluavat. Tähän ehkä tulee tulevaisuudessa joku rajoitus, sillä nykyisellään 4 kpl samaa classia on aika op-skeidaa. Eivät nuo mahdottomasti toisistaan eroa, mutta sen verran kuitenkin, että homman luonne muuttuu.

Keskeneräinenhän tämä on. Bugeja löytyy ja jotkut toiminnallisuudet kuten craftaus on pääasiassa vielä suljettu. Omassa porukassa pelin kanssa ei ole ollut niin mahdottomasti teknisiä ongelmia, jokusen kaatumista, mutta tällä otannalla ei mitään sellaista, mitä intternetseistä saapi lukea. Rullauksen kanssa toki saa vääntää ja tuntuu, että homma tempoilee ihan laidasta laitaan ilman mitään koherenttia linjaa - pääasiassa 4K pelailen, mutta testailen ihan mielenkiinnosta 1080p ja eri asetuksia. Mikään ei tuo ns. autuutta ja tuntuisi, että peli rullaa kuin unelma, saati edes että hyvin. Framet heiluu 40 - 90 skaalaa. i9 12900 ja 3090 -kokoonpanolla. RTX:stä en osaa sanoa oikein mitään, ero ei ole mitään Dying Light 2:n luokkaa ja peli itsessään on jo helvetin hienon näköinen "staattisella" valaistuksellaan. RTX päällä tämä on pirun raskas toki.

+ Itse pelaaminen on ihan hauskaa varsinkin kun on haastetta. Vermintiden tapaan homma voi levitä reisille aika nopeasti ja pitää jännitystä kivasti yllä. Pelaaminen on itsessään kuitenkin samalla tavalla rentouttavaa ja aivotonta vääntöä, kuten Tetrikset yms parhaimmat kännykkäpelit.

+ Soundtrack on aika rautainen, mutta koska peli nojaa toistoihin, käy tämäkin loistokkuus itseään toistavaksi todella nopeasti. Tarvittaisiin lisää paljon mahtikamaa pelin säveltäjältä Jesper Kydiltä.

+ Visuaalisesti peli on pirun hieno. Kenttien samankaltaisuuden ulinoista huolimatta konsistenssi on kova ja tuntuu siltä, että nyt ollaan teollisuuskaupungin viemäreissä kahlaamassa. Toki vaihtelua toivoisi, mutta ei tämä itseä niin haittaa ja kun homma nojaa toistoihin, kävisi monipuolisemmatkin kentät hyvin nopeasti tutuiksi.

+ Aseiden ominaisuuksia ja numeroita pääsee katselemaan mukavasti. Aukeaa hieman paremmin aseen potentiaali ja ymmärrys, että miten sillä kannattaa hieroa möllejä. Tätä pääsee sitten harrastamaan kun on hahmo tapissa ja missionien vaikeusaste IV - V.

sdagagsd.png


+ Harjoitteluhuoneesta on kerrankin hyötyä. Näkee selkeästi numeroin, että miten mikäkin asetyyppi tehoaa mihinkin viholliseen. Hyvä työkalu tutkiskella, että miten vihuja nitistää helpommin.

- Crossplayn puuttuminen Steamin ja Game Passin välillä on aika naurettavaa. Eiköhän siihenkin ihan pätevät syyt ole (kuten kiire), mutta tässä ollaan vähän sen äärellä, että ikkään kuin nykyisen Xbox-konsolin eri version omistajat eivät voisi pelata keskenään.

- Jotkut missionit on aika syöpäsiä, etunenässä se, missä joudutaan skannailemaan aivan poskettomasti liikaa korruptiota ympäristöstä. Se ei yksinkertaisesti ole hauskaa tekemistä ja randomien kanssa homma leviää usein käsiin, koska vihua pukkaa niskaan tauotta.

- Missionit erottaa hyvin huonosti toisistaan. Hubissa ihmetellessä ei ole mitään käryä, että mikä missioni on mikäkin, mutta itse kentissä heti muistaa että niin tää oli tää. Enkä jaksa oikein edes yrittää tajuta enää. Missionit kun on monet ns. samoissa zoneissa, mutta pisteen A:sta B:hen sijaan edetään D:stä C:hen. Samoja alueita, mutta hieman eri suunnista.

- Melko usein tehtävissä etsityt esineet (grimoiret eritoten) bugaa niin, ettei niitä saa otettua ylös maasta tai ne on seinien sisällä. Miten hitossa näinkin olennaisen asian voi mokata tällä tavalla? Ei näin.

- Peli rajoittaa huonosti sitä, että millä levelillä pääsee millekin vaikeustasolle. Ongelma tästä muodostuu kun pikkupelaajat tunkevat mukaan vaikeimpiin missioneihin - ovat jatkuvastu turvallaan eikä geari riitä niittaamaan mitään. Tylysti se on sitten vaan votetettava tyyppi helevettiin, joka toki on vain ja ainoastaan oikein, mutta ei myöskään välttämättä kasvata kengityn pelaajan nautintoa pelissä. Paremmat rajoitukset ohjaisi toimintaa paremmaksi aidan paremmin puolin.

- Hahmojen featit / talentit ovat melko innottomia. Käytännössä näillä on yksi puu, mitä on järkeä pelata vaikeimmilla vaikeusasteilla - jonka vuoksi koko viritys tuntuu vähän sellaiselta väkinäiseltä "sisällöltä", jota on pakko ollut laittaa hämäämään sitä, että aika luurankohan tämä peli on mekaniikoiltaan.

- Tyhjien arkkujen paljoutta kentissä ei voi tajuta. Ehkä tämä on sitä "köntsää" jonkun pelisuunnittelijan mielestä, että ähistään aukaisemaan tyhjiä arkkuja toinen toisensa perään. Mitäpä jos vähennettäisiin arkkujen lukumäärää, mutta arkun nähdessä pelaajalla on hyvä syy koluta kenttiä ja luovia vihollislaumojen läpi tiettyyn suuntaan.

- Luutti muutenkin kentistä on melko munatonta. Käytännössä siellä etsitään yhtä tai kahta itemiä (hela tai ammo crateja), sekä yleisesti valuuttaa, jolla sitä osittain saatavilla olevaa craftausta voi harjoittaa. Matseista saisi lopussa yleisesti ottaen tulla aina joku arpalaatikko, jossa olisi vaihtelevasti kamaa. Nyt ei pääasiassa tule oikein mitään niin touhussa on vähän semmonen makunsa menettäneen purkan jauhannan sävellaji.




Paha sanoa, että mihin tämä menee parin kuukauden sisällä. Hinta on tavallista matalampi, mutta sisältö on myös perinteisiä pelejä kapeampi. Hahmo on aika nopeasti tappilevelillä ja kenttien rouhiminen ei tällä hetkellä ole yhdellä hahmolla erityisen palkitsevan tuntuista - tulee vähän mieleen WoWin farmaushelvettien tunnelmat pelin alkupäiviltä. Peliin tarvittaisiin se Vermintiden systeemi, jossa hyvä suorittaminen pelissä nostaa aina saatavan arpa-arkun tasoa pelin jälkeen.

Altin voi tässäkin toki tehdä, mutta omakohtaisesti ajatus ei napostele ja tälle pelille annettu aika ei riitä. On tässä juonentapainenkin, mutta aika pölhö sellainen, ottaen huomioon 40K:n mualiman mahdollisuudet - mutta, ei tätä juonen takia pelatakkaan.

Homma pyörii hyvin tiukasti sen ympärillä, että kenttiä jaksaa rouhia väsymättä. Ilman omaa peliporukkaa ja p-jauhantaa tuskin tulisi pelattua.

Sellainen perusperus 6/10 arvosana tällä hetkellä. Genren faneille maistuu satavarmasti, mutta on tässä aika pirun paljon korjattavaa - sen lisäksi mitä mieleen tuli ja tuohon naputtelin.
 
Viimeksi muokattu:
Laitettu lahjoitusketjuun kun sinne paremmin sopii.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ainakin itselle uutuutena 5 pelaajan co-op

pahoittelut kuvanlaadusta mutta ei tullut napattua kuin puhelimella pelin tiimellyksessä muistoa tapahtuneesta.

20221216_150711.jpg20221216_152129.jpg
 
Olisko täällä halukkaita yrittämään Zealotin "just a flesh wound" penancea porukalla? Heresyllä siis pitäisi päästä mappi läpi alle 20 minuutissa. Muutaman kerran public matseissa jäänyt 30 sekunnin päähän... Alustana Xbox game pass
edit: Sain tehtyä
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö tätä jotkut jauhaa?

Kokeilinpas useamman viikon tauon jälkeen ja siinä missä "helvetisti koiria" -muuttuja kenttiin on saanut nyt rinnalleen uudelleen aktivoidun pimeyden, niin vääntö oli V-vaikeustasolla ainakin ihan persettä. Viholliset seisoskelit isoissa hordeissa paikoillaan, levitoivat katon läpi, omaa asetta ei saanut vaihdettua kädessä ja panokset eivät lähteneet piipusta.

Muilla havaintoja?

Oli melko herkullista ja mietittiin, että noinkohan eilisillan jotain serveripierua vai ovatko oikeasti saaneet näin hienoa aikaiseksi jollain pätsillä.
 
Asensin GamePass-version vasta eilen, mutta käsittääkseni tätä on uusittu paljon viime aikoina.

Vasta yksi oikea tehtävä takana joka epäonnistui ja mietin, että miten tätä pitäisi oppia pelaamaan? Tutoriaali kertoi onneksi taistelun perusteet, mutta mitä tehtävässä käytettävällä skannerilla edes etsitään? Mistä saa lisää panoksia? Pitkään tehtävä oli pelkkää läpijuoksua, mutta yhtäkkiä vihuja tuli joka puolelta erittäin pitkään. Oisko random tiimin vain pitänyt pysyä kasassa että oltais selvitty?

Erityismaininta loistavasta tunnelmasta! ja siitä että naiset ei ole kauniita. :D
 
Asensin GamePass-version vasta eilen, mutta käsittääkseni tätä on uusittu paljon viime aikoina.

Vasta yksi oikea tehtävä takana joka epäonnistui ja mietin, että miten tätä pitäisi oppia pelaamaan? Tutoriaali kertoi onneksi taistelun perusteet, mutta mitä tehtävässä käytettävällä skannerilla edes etsitään? Mistä saa lisää panoksia? Pitkään tehtävä oli pelkkää läpijuoksua, mutta yhtäkkiä vihuja tuli joka puolelta erittäin pitkään. Oisko random tiimin vain pitänyt pysyä kasassa että oltais selvitty?

Erityismaininta loistavasta tunnelmasta! ja siitä että naiset ei ole kauniita. :D

Skannerilla etsitään sampleja. Löydät niitä sampleja kun menet skannerissa näkyvien pallojen suuntaan. Piippaaminen tiheytyy, kohde menee läpikuultavaksi ja alkaa hohtaa kun olet tarpeeksi lähellä. Panoksia saa ympäri karttaa löytyvistä ammuslaatikoista ja poimittavasta laukusta kun sen pudottaa. Porukassa pysyminen on suositeltavaa, koska pelissä on Coherency-mekaniikka jolla toughness regeneroi kun vähintään 2 pelaajaa on lähekkäin. Myös jotkut talentit aktivoituu coherencyssä.
 
Skannerilla etsitään sampleja. Löydät niitä sampleja kun menet skannerissa näkyvien pallojen suuntaan. Piippaaminen tiheytyy, kohde menee läpikuultavaksi ja alkaa hohtaa kun olet tarpeeksi lähellä. Panoksia saa ympäri karttaa löytyvistä ammuslaatikoista ja poimittavasta laukusta kun sen pudottaa. Porukassa pysyminen on suositeltavaa, koska pelissä on Coherency-mekaniikka jolla toughness regeneroi kun vähintään 2 pelaajaa on lähekkäin. Myös jotkut talentit aktivoituu coherencyssä.
Jees! Skanneritehtävä oli kadonnut, niin tein toisen ja nyt alkoi peli maistumaan eli alkukankeutta oli ilmassa. Ehkä tässä on ainesta kestopeliksi, kun randomien kanssa pelaaminen onnistui hyvin ilman mitään kommunikaatiota ja pelaaminen onnistui myös rennosti gamepadilla.
 
Alle 24 tuntia edellisestä viestistä ja vähän kyllästyttää.

Tuntuu että kaikki tehtävät menee samaa rataa. Meleellä niin kauon että tulee liekinheitinukko tai sniperi jota pitää ampua, sitte taas jatketaan meleellä. Meleellä ei ole vielä tarvinnu tai voinu tehdä erikoisliikkeitä koska heikkoja vihuja tulee naamalle jatkuvalla syötöllä, eikä siinä kerkiä tai kannata tehdä mitään muuta.

Se alkoi häiritsemään uudestaan, että vihuja tulee selän takaa vaikka 5 sekuntia sitte tarkasti, ettei siellä ole ketään. Vakavampi homma on aloittelijat niinku itekki olin eilen. :D Aivan pihalla juoksee minne sattuu ja tuhlaa panokset ja kuolee, ja pelastus yrityksessä kuolee sitten koko tiimi. Pitäis varmaan koittaa rank2 tehtäviä ku sain ne auki, tai tehdä toisen hahmoluokan hahmo.
 
Alle 24 tuntia edellisestä viestistä ja vähän kyllästyttää.

Tuntuu että kaikki tehtävät menee samaa rataa. Meleellä niin kauon että tulee liekinheitinukko tai sniperi jota pitää ampua, sitte taas jatketaan meleellä. Meleellä ei ole vielä tarvinnu tai voinu tehdä erikoisliikkeitä koska heikkoja vihuja tulee naamalle jatkuvalla syötöllä, eikä siinä kerkiä tai kannata tehdä mitään muuta.

Se alkoi häiritsemään uudestaan, että vihuja tulee selän takaa vaikka 5 sekuntia sitte tarkasti, ettei siellä ole ketään. Vakavampi homma on aloittelijat niinku itekki olin eilen. :D Aivan pihalla juoksee minne sattuu ja tuhlaa panokset ja kuolee, ja pelastus yrityksessä kuolee sitten koko tiimi. Pitäis varmaan koittaa rank2 tehtäviä ku sain ne auki, tai tehdä toisen hahmoluokan hahmo.

Ei muuta kun vaikeampaa tasoa vaan seuraavaksi :) Kun saavutat lvl 25+ ja alat vetämään heresystä ylöspäin niin siitä se peli vasta alkaa kunnolla, silloin alkaa homma olla niin hektistä että kenttien läpivedot tuntuu palkitsevalta. Hahmoja ja buildeja vaihtelemalla saa vaihtelua peliin ja ainakin itselle penancyt on mukavaa sivutekemistä. Pian 1400 tuntia kertynyt ja vielä jaksaa. :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hauskalta peliltä vaikuttaa ja tosiaan ei mitään bugeja ole tässä vaiheessa tullut vastaan. Ihmettelin ekat matsit miten peli on jotenkin niin suttuinen, niin siellähän oli "lens effects" tms. päällä joka pilaa täysin pelin ulkonäön.

Toisaalta taas motion blur ei mielestäni blurraa hiiren liikkeitä pahasti (hyvä) ja ilman sitä frame pacing tuntuu pätkivältä, niin sen voi pitää poikkeuksellisesti päällä.

Random tiimikaverit olleet hyviä joka pelissä oikeestaan, oisko monet suht veteraaneja ja uusia hahmoja tekemässä.
 
Onko ollut mitään huhuja Playstation käännöksestä? Vermintide kakkosta pelattu jo kulumiseen asti satoja tunteja, niin tämä maistuisi kyllä erinomaisesti.
 
Se alkoi häiritsemään uudestaan, että vihuja tulee selän takaa vaikka 5 sekuntia sitte tarkasti, ettei siellä ole ketään.

Siellä on niitä ilmastointi röörejä mistä ne mukamas spawnailee, mutta joo selustaa pitää silmällä koko ajan kans.
 
Ostin, kokeilin, meni hermo ja refundiin.

Ensinnäkin toi on järkyttävän huonosti koodattu. FPS heittelee ihan miten sattuu ja ei tahdo löytyä hyvä asetuksia ei sitten millään. Pahimmillaan pelikelvoton vaikka toisaalla pyörii hyvin.
Toisekseen. Kaatuilee. Jatkuvasti.
Kolmanneksi. Peli ei suostu sammumaan Steamissa. Kun pelistä tulee pois se jää Steamiin "päälle" eli näkyy muille että muka pelaisin. Ja kun yrittää pelin uudelleen käynnistää niin Steam ilmoitta virheestä ja että peli on jo käynnissä. Kuitenkaan Task Managerissa ei peliä näy. Ainoa konsti on käynnistää Steam uudelleen.
Neljänneksi. Pelikello vetelee ihan omiaan minkä takia en halunnut riskeerata refundia. Olen korkeintaan 30min peliä pitänyt auki ja pelikellossa on 117min.. tänään avasin pelin kun pelikello näytti 91min (kun todellisuudessa varmaan 20min), peli aukesi, jatkoina pelaamista, peli kaatui. Ja humps, pelikello näytti 117min. Noin kolmen min pelin käynnissä pitäminen toi puoli tuntia kelloon peliaikaa.

Ei saatana jaksa alkaa tappelemaan tälläisten amatöötason onglemien kanssa herran vuonna 2023. Korjatkoon ensin ton roskaläjän kuntoon niin voin harkita uudelleen ostoa. Mutta jos alle puolen tunnin pelaaminen aiheuttaa pelkkää vitutusta ja hampaiden kiristystä jos pelkästään siinä ettei ole vielä edes pelissä niin tää se ei ole oikea peli mulle.

Potentiaalia on kunhan kojaavat ton jätekasan niin että se pysyy päällä ja sulkeutuu kun haluaa ja optimoivat pelimoottorin.
 
Oho, ite pelannu julkaisusta lähtien satoja tunteja ja kaatumiset on yhden käden sormilla laskettavissa. Graffat täysillä wqhd-ruudulla miinus raytrace. Ryzen 5800X ja Radeon 6800XT.
 
Joku 10h pelikellossa ja ei kyllä mitään ongelmaa ole tullut vastaan.
 
Oho, ite pelannu julkaisusta lähtien satoja tunteja ja kaatumiset on yhden käden sormilla laskettavissa. Graffat täysillä wqhd-ruudulla miinus raytrace. Ryzen 5800X ja Radeon 6800XT.
Joku 10h pelikellossa ja ei kyllä mitään ongelmaa ole tullut vastaan.
Metkaa. Itsellä kaatui pari kolme kertaa jo ennenkuin pääsin edes pelaamaan. Molemmilla kerroilla yritin valita hahmoks örkkiä ja pam, työpöydälle. Sitte otin jonkin muun hahmon ja pääsin edes jotenkuten pelaamaan.
Ja sitten tosiaan kun pelin lopetti niin se jäi Steamiin kuitenkin päälle eikä voinut pelata mitään muuta peliä ennenkuin käynnisti Steamin uudelleen. Laucherin bugi joka on ollut olemassa jo Vermintiden aikoihin. Ei kiinnosta alkaa säätämään.
 
Oon pelannu viikon GamePass versiota ja kerran on kaatunu (juuri eilen! oltiin tiimin kans hississä), mutta onneksi pääsin samaan peliin takaisin.

Latausaikojen pituus on yllättänyt. Asensin tämän alunperin HDD:lle, mutta suhteettoman pitkien latausaikojen takia raivasin lopulta tilaa SSD:lle. Ei auttanut niin paljoa kuin odotin. Sekuntikellon kanssa en ole vielä ottanut aikaa, mutta pelin käynnistäminen, hahmon valitseminen ja tehtävän lataus tuntuvat jokainen vaativan oman minuutin latausruudun. Sitten tulee tehtävän alussa vielä se puolen minuutin tyhjän juoksu, joka taitaa olla vain piilotettu "latausruutu". Tehtävän lopussa palkkioruudussa lukee Press A mutta mitään ei tapahdu ainakaan 30 sekuntiin, ottaako peli yhteyttä sereriin vai mitähän siinä tapahtuu. Onko tälläinen hitaus normaalia?
 
Oon pelannu viikon GamePass versiota ja kerran on kaatunu (juuri eilen! oltiin tiimin kans hississä), mutta onneksi pääsin samaan peliin takaisin.

Latausaikojen pituus on yllättänyt. Onko tälläinen hitaus normaalia?

Ihan normaalia, valitettavasti.
 
Piti ihan mitata kuinka pitkään menee oikeasti, kun ajantaju menee odottaessa.

1. Pelin klikkaus Windowsissa: 17s
2. Launcherista pelin käynnistäminen: 42s
3. Hahmon valinta välivideot skipaten: 50s
Päähubille saapumiseen meni yhteensä 1m49s (109s).

1. Tehtäväseuran haku: 15s
2. Tehtävän lataus: 44s
Tehtävä alkaa, juoksumatka ekoihin vihuihin: 28s

Tehtäväpalkkioruutu: Ohoh, ei odotus aikaa!? Yleensä 10-20s
Latausruutu takaisin päähubille: 50s

Pähkinänkuoressa pelin käynnistys 2 minuuttia ja tehtävää ennen & jälkeen 1 minuutin latausruudut. Ajat tuntuu puolta pidemmiltä.
 
Piti ihan mitata kuinka pitkään menee oikeasti, kun ajantaju menee odottaessa.

1. Pelin klikkaus Windowsissa: 17s
2. Launcherista pelin käynnistäminen: 42s
3. Hahmon valinta välivideot skipaten: 50s
Päähubille saapumiseen meni yhteensä 1m49s (109s).

1. Tehtäväseuran haku: 15s
2. Tehtävän lataus: 44s
Tehtävä alkaa, juoksumatka ekoihin vihuihin: 28s

Tehtäväpalkkioruutu: Ohoh, ei odotus aikaa!? Yleensä 10-20s
Latausruutu takaisin päähubille: 50s

Pähkinänkuoressa pelin käynnistys 2 minuuttia ja tehtävää ennen & jälkeen 1 minuutin latausruudut. Ajat tuntuu puolta pidemmiltä.

Peliin on saatavilla modi joka tallentaa aloitushubin välimuistiin, vähentää latausaikoja huomattavasti:

DarkCache at Warhammer 40,000: Darktide Nexus - Mods and community (nexusmods.com)
 
Latasinpa myös modin jolla voi lisätä kaikkiin aseisiin reflex sightin, rautatähtäimet on niin syöpää kun ase peittää minne tähtää. Huomattavasti mukavampaa ampua vähänkin kauemmas.

Modi löytyy tosin vasta vain darktide modders discordin kautta (extended weapon customization)
 
Metkaa. Itsellä kaatui pari kolme kertaa jo ennenkuin pääsin edes pelaamaan. Molemmilla kerroilla yritin valita hahmoks örkkiä ja pam, työpöydälle. Sitte otin jonkin muun hahmon ja pääsin edes jotenkuten pelaamaan.
Ja sitten tosiaan kun pelin lopetti niin se jäi Steamiin kuitenkin päälle eikä voinut pelata mitään muuta peliä ennenkuin käynnisti Steamin uudelleen. Laucherin bugi joka on ollut olemassa jo Vermintiden aikoihin. Ei kiinnosta alkaa säätämään.
Kannattaa huomioida että PC Game passin kautta voi kokeilla 14 päivää eurolla. Noin pahat ongelmat kyl vähän kuulostaa että vois koneessa/ajureissa olla jotain häikkää.

1697884373312.png
 
Kannattaa huomioida että PC Game passin kautta voi kokeilla 14 päivää eurolla. Noin pahat ongelmat kyl vähän kuulostaa että vois koneessa/ajureissa olla jotain häikkää.

1697884373312.png
Joo tiiän mutta en jaksa alkaa säätämän minkään game passin kanssa.

Ei mulla kyllä pitäis koneessa mitään häikkää olla, Ryzen 3600, RTX 3060 ja emona B450. Win 11 ja 16gb muistia ja kaikki pävitykset kasassa. Ja peli SSDllä.

Ja tosta Steamiin päälle jäämisestä on netti täynnä juttuja ihan pelin alusta lähtien ja samaa ongelmaa monilla vieläkin. Myös minulla.
 
Joo tiiän mutta en jaksa alkaa säätämän minkään game passin kanssa.

Ei mulla kyllä pitäis koneessa mitään häikkää olla, Ryzen 3600, RTX 3060 ja emona B450. Win 11 ja 16gb muistia ja kaikki pävitykset kasassa. Ja peli SSDllä.

Ja tosta Steamiin päälle jäämisestä on netti täynnä juttuja ihan pelin alusta lähtien ja samaa ongelmaa monilla vieläkin. Myös minulla.
Mulla oli aiemmin samaa ongelmaa että peli jäi päälle Steamiin, mutta kun näytönohjain vaihtui (6700XT -> 7900XTX) ja vedin siinä DDU:lla kaikki vanhat näyttisajurit pois ja uudet sisään, niin loppui.

Darktideä tullut 450h betasta lähtien pelattua ja edelleen vuoden jälkeen on ykkösenä omalla pelilistalla. Satunnaiset kaatumiset johtuu (nykyään) toimimattomista modeista ja omista ali-/ylikellotuksista. Jotkut toiset pelit ei ole niin herkkiä kellottamisille, mutta tällä kyllä huomaa, jos ei ole täysin vakaa setup.
 
Yllättävän hyviä tiimikavereita sattuu koko ajan, ehkä suurin yllätys koko pelistä. Toki oon vasta edennyt nyt Malice (3/5) vaikeustasolle level 21, mutta sielläkin kaikki 5 matsia menny läpi ja koko tiimi mukana joka kerta.

Ehkä se on sitten vasta Heresy ja sitä vaikeemmat kun tarvii niin paljon tiimpeliä ettei randomien kanssa ihan niin helposti onnistu.
 
Kyllä alkoi maistumaan erillälailla kun vaihdoin gamepadin hiireen, ja nyt kun leveleitäkin on 25 saa kykypuusta loihdittua jo jotain järkevää. Aluksi pelasin jollain tehokkaalla moottorisahamiekalla ja tehokkaalla boltgunilla, mutta boltgunin hidas käteenottaminen ja hidas lataus häiritsivät niin paljon että vaihdoin revolveriin. Nythän ukkeli pystyy jopa väistelemään ja pelaamisesta tuli aktiivisempaa. Hyvä peli pakko myöntää.
 
Pari iltaa ollu level 30 ja nythän tämä peli vasta näyttää alkavan. Pelikaverit tietää mitä tekee ja kaikilla on mielessä, että hetkenä minä hyvänsä voi tulla semmonen horde ettei kestä olla toisessa huoneessa.

Ei kovin hienovaraisesti toteutettu, mutta toimiva keino tehdä loppupelistä parempi.
 
PS5 julkaisu 3 joulukuuta. Vihdoin! Tätä on odotettu ja hartaasti.

 
Tämä myös tämän kuukauden Humble Choice paketissa mukana eli 10 eurolla lähtee Darktide + 7 muuta peliä PC:lle/Steamiin. Toki epävirallisilta kauppapaikoilta nyt myös alle 10 euron kun myyvät kyseisen bundlen pelejä yksittäiskappaleina.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 276
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom