Jahas, spekulaatiothan lähti liikkeelle aivan ihanasti. Otetaampas hiukan tarkempia speksejä mitä ollaan virittelemässä uuteen elämään...
Koppa: Fractalin olisko ollut R5 - kuudella Fractalin tuulettimella. Koppa isolla lasikyljellä oleva semi-akvaario ja siitä syystä ei halvinta kuraa voi laittaa vitriiniin
Power: Fractalin modulaarinen 1000w ATX-poweri (jossa kopan seitsemäs puhallin)

Emo: Asus Maximus IX Code (eli Z270 piirisarja)
Kivi: i7-7700K
Prossun jäähy: Corsair AIO "280 mm kennolla"
Muistit: G.Skill Trident Z F4-3000C14D-16GTZ (EOL) DDR4-3000 CL14-14-14-34 1.35V, 16GB (2x8GB)
HD: 2 x 480GB Kingston HyperX SSD
Näyttis: Asus Strix 980 (Iällä, mutta riittää mun tarpeisiin ja helppo vaihtaa sit joskus)
Käyttiksenä: W10 Pro (ei OEM)
Muuta: NZXT RGB-lediä jne... Aura-synkkiä hiiret ja näppikset
Koneessa niin paljon kaikkee kivaa, että "kaikki uusiks" ei nyt vaan ole vaihtoehto.
Tällä hetkellä en tarvitse lisää tehoa, vaan lisää käyttövuosia. Tosin eihän sitä koskaan tiedä, että mitä seuraavaksi keksii.

Purkkapatentteihin mulla ei enää riitä mielenkiinto, mielummin plug and playta.
Budjetti: no vähän riippuu. Mielummin sijoitan hyvään näyttävään lautaan, joka vie konetta tulevaisuuteen kuin että laittaisin huipputehokkaaseen prossaan. Munuaisistani en ajatellut vielä luopua, heitetään hintahaitariksi 400 - 800 €.
Itselläni ajatuksissa joku Asuksen Strix tai TUF-sarjan lauta. Jos kombinaatioon saisi toteumaan nuo olemassa olevat DDR4 muistit ja jopa sen 14. Gen prossan, niin olen pelkkänä korvana. Alkuperäinen ajatus oli päivittää emo ja prossa ja kierrättää kaikki muut romppeet nykyisestä setupista.
Lähteekö tällä?