WalkScape (mobiili, closed beta -vaiheessa)

Onko foorumilla muita WalkScape-nautiskelijoita?

Kyseessähän on suomalaisen Not a Cult -indiefirman kehitteillä oleva (jo aika pitkällä) mobiilipeli jota pelataan käyttämällä puhelimen askelmittaria. GPS-signaalia peli ei käytä. Kaikki edistyminen perustuu omaan liikkumiseen, lähtökohtaisesti juoksuun tai kävelyyn puhelimen ollessa mukana. Puhelin tukee myös urheilukelloja yms. mutta en ole niiden käyttöön itse perehtynyt.

Pelissä hahmo kulkee, kerää resursseja ja kehittää taitoja sen mukaan, kuinka paljon itse kävelee oikeassa elämässä. Mitä enemmän otat askeleita, sitä pidemmälle ja nopeammin pelissä etenee. WalkScapessa on monennäköistä tekemistä mihin saa kyllä aikaa ja askelia upotettu. Pelin gameplay loop on monesta MMO-pelistä tuttu ja luulen että esim. runescapen ystävät saattaa tunnistaa runesta tuttuja elementtejä pelin edetessä. Alkutaipaleella pelissä on paljon semmoista mihin jo muutaman tuhannen askelen lenkki riittää kunnes voi vaihtaa seuraavaan aktiviteettiin mutta pelin edetessä pidempiä talkoita löytyy kyllä. Tällöin ei tarvitse puhelinta seurata koko ajan vaan voi muutaman päivän välein käydä katsomassa mitä peliin kuuluu. Henkilökohtaisesti pisin grind on tähän mennessä reilun miljoona askelta yhden esineen perässä, itselle on ihan huomaamatta tullut reilusti lisää askelia elämään kun tämän pelin aloitin reilu vuosi sitten.

Skillejä pelissä on tällä hetkellä 10 mutta sisältöpäivityksiä on vielä tulossa ainakin questien, combatin ja tradingin muodossa joten uskon että jokunen skilli tulee vielä lisää ennen full releasea.

Tässä pelin esittelyvideo parin vuoden takaa. Käyttöliittymä pelissä ei ole ihan pysynyt samana kuin videossa mutta pääpointin tästä hahmottaa kyllä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/RjaQeb5Rapg

Peli on closed beta -vaiheessa ja peliin otetaan uusia käyttäjiä aalloittain mutta käyttöoikeuden saa lähes välittömästi Patreonin tai Buy Me a Coffeen kautta. En ole ihan varma riittääkö kertalahjoitus noiden kautta betainviin mutta itse olen pelistä sen verran tykännyt että olen mielelläni muutaman euron kuukaudessa laittanut Patreonin kautta tähän projektiin menemään. Peliin tulee full reset kunhan kehitys etenee open beta vaiheeseen mutta sen aikataulusta ei ole vielä tarkkaa tietoa, itse uskon että ainakin vuoden päivät mennään vielä closed betassa.

Viimeksi muokattu:
Pitääkö tuon pelin olla päällä ku kävelee vai riittääkö että puhelin on taskussa?

Pitääkö tuon pelin olla päällä ku kävelee vai riittääkö että puhelin on taskussa?
Ei pidä olla päällä eikä pelin tarvitse olla puhelimessa edes taustalla pyörimässä. Peli synccaa askelet aina käynnistäessä ja discordissa yleinen suositus on että n. kerran viikossa käy loggaamassa askelet ettei mene vahingossakaan hukkaan. Itse en kerran logannut sisään n. kuukauteen niin meni parisataa tuhatta askelta harakoille.

Ei pidä olla päällä eikä pelin tarvitse olla puhelimessa edes taustalla pyörimässä. Peli synccaa askelet aina käynnistäessä ja discordissa yleinen suositus on että n. kerran viikossa käy loggaamassa askelet ettei mene vahingossakaan hukkaan. Itse en kerran logannut sisään n. kuukauteen niin meni parisataa tuhatta askelta harakoille.
Jees, pitääpä koittaa!

Statistiikka

Viestiketjuista
295 067
Jäsenet
80 809
Uusin jäsen
Klemmari22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom