IPD on rajallisempi kuin Q3:ssa mutta tarkoitin foveoitua renderöintiä, jolla perusteltiin PSVR2:n ylivoimaa Q3:een verrattuna dynamiikan lisäksi. Koska ne fresnellit eivät liiku katseen mukana, ei siitä silmiä seuraavasta foveated renderingistä ole oikeasti mitään merkittävää hyötyä etenkään ajopeleissä. Sweet spot on todella pieni ja siten katseen kohdistaminen esimerkiksi sivupeiliin päätä kääntämättä ei paljoa auta, kuten ei alaskatsominenkaan. Käytännössä päätä on aina käännettävä kohti katsottavaa kohtaa, jolloin toki PSVR2 on edukseen, jos IPD olisi riittävä. Minulla se jää ihan pikkaisen vajaaksi, jolloin myös sweet spot pienenee entisestään. Taas muuten FR on kätevä jos resoluutiota heikennetään sweet spotin ulkopuolella( jokaisella tuo sweet spot on eri, joten se tulee käyttäjäkohtaisesti renderöidä sopivaksi) kun ei sen vajaan parinkymmenen aseteen terävän FOVin ulkopuolella kannata koko resoa tarjota.
Ja, kuten sanoit, sillä silmien seurannalla siten ei ole mitään merkitystä. Linssien liikuttelu olisi periaatteessa ollut helppoa toteuttaa PS-käytössä ja miksei PC:lläkin käytettäessä mutta se olisi nostanut entisestään kypärän hintaa. Silloin pancaket olisivat jo tulleet halvemmiksi.
Mutta saman voi todeta Q3:n suhteen, miksi ei tarjottu OLEDeja? Ne tuovat totta kai omat ongelmansa mutta väitän suurimman osan valitsevan Q3-oledin nykyisen sijaan vaikka hintaeroa olisi muutamia prosentteja.
( Btw, tämä keskustelu ei edes kuulu tälle säikeelle vaikka puhummekin ajopeleistä)