VR:n kalusto ja muu junakeskustelu

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
942
Moni saattaa olla näitä uusia SR3 Siemens Vectron vetureita juna-asemilla nähnyt. Sellasen näin ensikertaa noin 2 viikkoa sitten pääradalla tavaraliikenteessä. Tässä kaksi SR3 veturia yhteenliitettynä.
Screenshot_20180607-024019.png
 
Viimeksi muokattu:

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
942
Laittakaa omia SR3 kuvia tähän viestiketjuun.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Enpä ole näitä aiemmin nähnyt. Missä näitä voi käydä katsomassa?
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
942
Enpä ole näitä aiemmin nähnyt. Missä näitä voi käydä katsomassa?
Pääradalla päivittäin näitä ajottain näkee; pääasiassa tavaraliikenteessä; myöhemmin myös matkustajajunissa. Lisätietoja saanee junabongareilta.:cool: Alla kuva, joka olen ottanut pääradan eräällä juna-asemalla.

SR3.jpg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 337
Voisiko otsikon muuttaa johonkin "VR:n kalusto ja muu junakeskustelu"- tyyppiseksi?
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Junissa on kyllä jotain seksikästä, samalla tavalla kuin lentokoneissakin. Ne vaan tulevat ja menevät ylväästi...
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
492
Ikävää että vanhoista Valmetin Sm2 paikallisjunista luovuttiin ja tilalle tuli Sm5. Kyyti oli ylivertaisen pehmeää ja hiljaista verrattuna Stadlerin kovaan vinkuvaan hammaslääkäriporaan. Tuulikaapin ansiosta talvellakaan koko matkustamo ei kylmennyt kun ovet aukesi. Ainut mitä se olisi tarvinnnut oli ilmastointikone katolle ja kolmas vaunu...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 337
Ikävää että vanhoista Valmetin Sm2 paikallisjunista luovuttiin ja tilalle tuli Sm5. Kyyti oli ylivertaisen pehmeää ja hiljaista verrattuna Stadlerin kovaan vinkuvaan hammaslääkäriporaan. Tuulikaapin ansiosta talvellakaan koko matkustamo ei kylmennyt kun ovet aukesi. Ainut mitä se olisi tarvinnnut oli ilmastointikone katolle ja kolmas vaunu...
:confused:

Flirt ylivoimainen matkustamisen pehmeydessään ilmajousituksen ansiosta, ja ilmastointi pitää lämpötilan mukavana. Ja kulkevat myös luotettavasti talvipakkasilla.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106


On nuo vain tukevia betonipölkkyjä. Eikä taitaisi tuntua missään vaikka jokunen menisi onnettomuudessa katki/poikki?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 796
Mitähän mahtaa olla tapahtunu Pendolino S67, kun seisoo (ja seisonu jo varmaan 16:52 lähtien) Mikkelin asemalla?
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
942
On hyvä, että SR1 veturit korvataan SR3 vetureilla. SR1 veturit ovat hieman äänekkäitä; varsinkin kesäkuumalla. Ratapihoilla käytetään paljon diesel-sähkövertureita kuten Dv12, Dr14 ja Dr16, jotka ovat melkoisia savuttajia. Tuulettomina talvi-iltoina, kun niitä käytetään ratapihoilla; on koko lähitietoo savun hajuinen.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 040
Ikävää että vanhoista Valmetin Sm2 paikallisjunista luovuttiin ja tilalle tuli Sm5. Kyyti oli ylivertaisen pehmeää ja hiljaista verrattuna Stadlerin kovaan vinkuvaan hammaslääkäriporaan. Tuulikaapin ansiosta talvellakaan koko matkustamo ei kylmennyt kun ovet aukesi. Ainut mitä se olisi tarvinnnut oli ilmastointikone katolle ja kolmas vaunu...
Kokonaan noista ei kuitenkaan vielä ole luovuttu. Ajavat Z ja D -junina.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
944
Alkuviikosta IC-junassa omassa vaunussa ilmastointi paskana, sisälämpötila saunan tasoa. Paluumatkalla omassa ja viereisessä vaunussa ilmastointi paskana. Mahtavaa VR, todella mahtavaa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
677
On hyvä, että SR1 veturit korvataan SR3 vetureilla. SR1 veturit ovat hieman äänekkäitä; varsinkin kesäkuumalla. Ratapihoilla käytetään paljon diesel-sähkövertureita kuten Dv12, Dr14 ja Dr16, jotka ovat melkoisia savuttajia. Tuulettomina talvi-iltoina, kun niitä käytetään ratapihoilla; on koko lähitietoo savun hajuinen.
Muistaakseni ainakin tuommosta Dv12 tuli penskana "ajettua" kun isännän mukana olin pari kertaa töissä. Ajelulla meinaan että laitoin tikusta tehoja ylös ja alas :D
 
Liittynyt
10.05.2018
Viestejä
91
On hyvä, että SR1 veturit korvataan SR3 vetureilla. SR1 veturit ovat hieman äänekkäitä; varsinkin kesäkuumalla. Ratapihoilla käytetään paljon diesel-sähkövertureita kuten Dv12, Dr14 ja Dr16, jotka ovat melkoisia savuttajia. Tuulettomina talvi-iltoina, kun niitä käytetään ratapihoilla; on koko lähitietoo savun hajuinen.
Dv12 ja Dr14 eivät ole dieselsähköisia vaan dieselhydraulisia vetureita. Eikä Dr16 käytetä varsinaisesti ratapihatyöskentelyssä. Enkä kyllä allekirjoita tuota savuttavuustekijääkään. Pakokaasuja tietysti tulee, mutta en sitä nyt varsinaisesti vielä vetureista puhuttaessa savuttamiseksi sanoisi. Tosin talvella tuppaa monesti kaikki pakokaasut, autoista lähtien, jäämään pyörimään.

Lisäksi Sr1-veturin äänekkyys ei myöskään siinä mielessä lisäänny kesäkuumalla, koska "tuulettimen" tehokkain porras on talvellakin käytössä suuren osan ajasta. Mutta kyllähän kesällä tietysti enemmän tarvetta tuuletukselle on, sitä en kiellä. Äänekkyys johtuu siis pääosin "tuulettimesta".
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
942
Dv12 ja Dr14 eivät ole dieselsähköisia vaan dieselhydraulisia vetureita. Eikä Dr16 käytetä varsinaisesti ratapihatyöskentelyssä. Enkä kyllä allekirjoita tuota savuttavuustekijääkään. Pakokaasuja tietysti tulee, mutta en sitä nyt varsinaisesti vielä vetureista puhuttaessa savuttamiseksi sanoisi. Tosin talvella tuppaa monesti kaikki pakokaasut, autoista lähtien, jäämään pyörimään.

Lisäksi Sr1-veturin äänekkyys ei myöskään siinä mielessä lisäänny kesäkuumalla, koska "tuulettimen" tehokkain porras on talvellakin käytössä suuren osan ajasta. Mutta kyllähän kesällä tietysti enemmän tarvetta tuuletukselle on, sitä en kiellä. Äänekkyys johtuu siis pääosin "tuulettimesta".
Kiitos tarkennuksesta!
Lähipiiri asuu pääradan ratapihan läheisyydessä. Joten melu hieman häiritsee joskus. SR1:n äänen tunnistan ja diesel veturit yleisesti.
Kyllä talvisin melkoinen savu tulee. Ilmeisesti kyseessä on jonkinlainen tyhjäkäynti / moottorinlämmitys silloin kyseessä. Ajossa savua ei tule paljoa.
 
Liittynyt
10.05.2018
Viestejä
91
Kiitos tarkennuksesta!
Lähipiiri asuu pääradan ratapihan läheisyydessä. Joten melu hieman häiritsee joskus. SR1:n äänen tunnistan ja diesel veturit yleisesti.
Kyllä talvisin melkoinen savu tulee. Ilmeisesti kyseessä on jonkinlainen tyhjäkäynti / moottorinlämmitys silloin kyseessä. Ajossa savua ei tule paljoa.
Juu, kyllä se Sr1 ääntä pitää ei siinä. Mutta lähinnä ajoin takaa sitä, että ei tämä kesän lämpö periaatteessa sitä ääntä lisää.

Nykyään ollaan aika tarkkoja siitä, että dieselit eivät turhaa tyhjäkäynnillä seiso. Osittain juurikin sen takia, että rautateiden lähiasukkaat eivät enää pidä tuosta pakokaasun hajusta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 810


On nuo vain tukevia betonipölkkyjä. Eikä taitaisi tuntua missään vaikka jokunen menisi onnettomuudessa katki/poikki?
Vaikka toisin luulisi, niin näillä "tukevan tuntuisilla" betonipölleilläkään odotettu elinkaari paljoa poikkea kyllästetystä puupölkystä (35-40 vuotta). Aikoinaan, ennen myrkkyjen keksimistä pölkyn ikä jäi muutamaan vuoteen. Täten radan ylläpito sen osalta halpeni. Vaatimukset kumminkin kasvoivat akselipainon ja nopeuden suhteessa.

Edit: Betonipölkyn suurempia uhkia ovat joustamattoman rakenteensa vuoksi maan jäätymisen aiheuttamat puristusvoimat.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Edit: Betonipölkyn suurempia uhkia ovat joustamattoman rakenteensa vuoksi maan jäätymisen aiheuttamat puristusvoimat.
Niin no. Onko nuo pölkyt tuota luokkaa, ja taitavat olla siis korkeudeltaan että leveydeltään. Kuitenkin paljon nähnyt noita rautatien varsilla junalla matkustaessa. Rautaahan ne sisältävät ehkä myös maksimit?

Juu, ja jännä kuitenkin kun amerikkalaisia videoita katsellut niin edelleen puusta tekevät moisia ja niillähän lähinnä tavaraliikenne rulaa ilman sähköisiä ihmiskuljetuksia. Ja nehän painavat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
On hyvä, että SR1 veturit korvataan SR3 vetureilla. SR1 veturit ovat hieman äänekkäitä; varsinkin kesäkuumalla. Ratapihoilla käytetään paljon diesel-sähkövertureita kuten Dv12, Dr14 ja Dr16, jotka ovat melkoisia savuttajia. Tuulettomina talvi-iltoina, kun niitä käytetään ratapihoilla; on koko lähitietoo savun hajuinen.
Dv12 ja Dr14 eivät ole dieselsähköisia vaan dieselhydraulisia vetureita. Eikä Dr16 käytetä varsinaisesti ratapihatyöskentelyssä. Enkä kyllä allekirjoita tuota savuttavuustekijääkään. Pakokaasuja tietysti tulee, mutta en sitä nyt varsinaisesti vielä vetureista puhuttaessa savuttamiseksi sanoisi. Tosin talvella tuppaa monesti kaikki pakokaasut, autoista lähtien, jäämään pyörimään.

Lisäksi Sr1-veturin äänekkyys ei myöskään siinä mielessä lisäänny kesäkuumalla, koska "tuulettimen" tehokkain porras on talvellakin käytössä suuren osan ajasta. Mutta kyllähän kesällä tietysti enemmän tarvetta tuuletukselle on, sitä en kiellä. Äänekkyys johtuu siis pääosin "tuulettimesta".

Dv12 ja Dr14 ovat 60-luvun tekniikkaa, joten ihmekös tuo, jos vähän käryttävät. Ei Dr16:kaan mikään uusi laite ole.


Uudempaa dieseltekniikkaa on esim. Dm12, joka ei ainakaan tyhjäkäynnillä kovasti kärytä.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
942
Dv12 ja Dr14 ovat 60-luvun tekniikkaa, joten ihmekös tuo, jos vähän käryttävät. Ei Dr16:kaan mikään uusi laite ole.


Uudempaa dieseltekniikkaa on esim. Dm12, joka ei ainakaan tyhjäkäynnillä kovasti kärytä.
Kiitos vastauksesta!
Lehdistöstä olen lukenut, että VR on tilaamassa uusia diesel vetureita ratapiha käyttöön. On näistä jo lisätietoja saatavissa? Ilmeisesti tarjouspyynnöt on jo valmistajille lähetetty.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
upload_2018-7-23_15-41-25.png


Tuo sama juna on ollut myöhässä jo ennen Tamperetta. Huonohan se on ottaa aikataulua kiinni noin tiheillä pysäytyksillä, vaikka 200 km/h tietyissä paikoissa mennäänkin. Kiitos hienojen ratatöiden etelän päästä alkaen.
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
707
Veikkaisin että hyytynyt helteeseen. Ts. ilmastointi pettänyt.
Miten näissä voi olla noin huono tuo ilmastointi, vaikka ovat kuumemmissa maissa suunniteltu kuin suomi? Matkasin melko vasta moisella ja vaunussa oli 27 lämmintä sisällä, ulkona olleen 30 eroksi. Ja tämä ei ollut suinkaan ensimmäinen kerta kun ilmastointi ei toiminut.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Että mä haluasin nähdä tuon jonku suomalaisen kaupungin läpi:



:D:D:D

Jotenki härön näköstä kun rautatie menee normi kyläntien rinnalla :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 006
Että mä haluasin nähdä tuon jonku suomalaisen kaupungin läpi:



:D:D:D

Jotenki härön näköstä kun rautatie menee normi kyläntien rinnalla :)
Meillä Suomessa kun ajatellaan turvallisuutta edes jotenkin niin tuollaista ei ikinä sallittaisi/tehtäisi.

USA:han on vähän takapajula muutenkin raideturvallisuuden kannalta. Vähän väliähän siellä on onnettomuuksia raiteilla joko huonokuntoisen tai puutteellisen infran takia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 447
USA:han on vähän takapajula muutenkin raideturvallisuuden kannalta. Vähän väliähän siellä on onnettomuuksia raiteilla joko huonokuntoisen tai puutteellisen infran takia.
Vaikkei tuossa kyse onkin tavaraliikenteestä, niin osinhan tämä johtuu siitä, että junaliikenne ei ole muutekaan samassa asemassa kuin Euroopassa vrt. autoilu ja lentokoneet, jotka suosivat USA:n maantiedettä paremmin ja tämä julkinen Amtrak on aika pieni ja alibudjetoitu, joten radat ja kalusto vanhaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Joko ne vanhat siniset matkustajavaunut ovat kokonaan poistuneet käytöstä? Aiemmin tänä kesänä näin yhden sellaisen modernin junan perässä. Juna oli sen verran etäällä, että en ehtinyt näkemään oliko sinisessä vaunussa matkustajia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 447
Joko ne vanhat siniset matkustajavaunut ovat kokonaan poistuneet käytöstä? Aiemmin tänä kesänä näin yhden sellaisen modernin junan perässä. Juna oli sen verran etäällä, että en ehtinyt näkemään oliko sinisessä vaunussa matkustajia.
Ei ole. Just eilen oli semmoisessa ja olisi ollut suurempikin helle niin olisi ollut kiva yllätys. Se oli vain semmonen yksi vaunu muutoin normaalissa IC-junassa, ja ilmeisesti korvaajana/lisänä on nykyinen käyttötarkoitus, koska virallisesti käytön piti loppua joulukuussa 2017 kun tästä ärsyyntyneenä asiaa googletin. Tämä ei ollut enää sininen vaan maalattu VR:n nykyväreihin.

Kai tuon voi päätellä nettisivuilla paikan ja vaunun valinnassa siitä vaunun koodista ja kokoonpanosta/kuvasta. Kiva juttu on se, ettei muutoinkin VR:n A-luokan mobiilisovelluksessa edelleenkään ole vaunun ja paikan valintaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 006
Vieläköhän niitä vanki vaunuja käytetään? Oulun asemalla joitain viikkoja sitten seisoskeli parkissa yksi vanha muistaakseni vielä sinisellä värityksellä oleva vaunu joka rakenteensa puolesta poikkesi normi vaunuista. Näytti että vaunusta puuttui päistä kulkumahdollisuus seuraavaan vaunuun. Oli vaan sen verran kaukana ettei tarkemmin nähnyt tyyppimerkintää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Joko ne vanhat siniset matkustajavaunut ovat kokonaan poistuneet käytöstä? Aiemmin tänä kesänä näin yhden sellaisen modernin junan perässä. Juna oli sen verran etäällä, että en ehtinyt näkemään oliko sinisessä vaunussa matkustajia.
Vieläköhän niitä vanki vaunuja käytetään? Oulun asemalla joitain viikkoja sitten seisoskeli parkissa yksi vanha muistaakseni vielä sinisellä värityksellä oleva vaunu joka rakenteensa puolesta poikkesi normi vaunuista. Näytti että vaunusta puuttui päistä kulkumahdollisuus seuraavaan vaunuun. Oli vaan sen verran kaukana ettei tarkemmin nähnyt tyyppimerkintää.

Vankivaunu (Nom) on joskus InterCityn mukana. Sen tunnistaa esim. kapeista ikkunoista.

Vaunut.org - Kuva

Vaunut.org - Kuva


edit: Muuten en tiedä sinisten vaunujen käyttötilanteesta. Jossain ns. vararungossa niitä voi vielä olla.

Vanhoja yksikerroksisia, aikaisemmin punavalkoisia IC-vaunuja on kai edelleen käytössä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 006
Kovasti se tuolta näytti. Olisikohan jossain kuvaa miltä tuo näyttää sisältä. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä.
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
707
Noissa vanhoissa sinisissä vaunuissa oli ehdottomasti mukavimmat penkit matkustella pidempää matkaa.
Ei kyllä ole sattunut itselle enää pariin vuoteen vastaan missään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Kovasti se tuolta näytti. Olisikohan jossain kuvaa miltä tuo näyttää sisältä. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä.
Vaunut.orgista löytyi yksi kuva, jossa näkyy Nom-vaunun käytävä. Muita sisäkuvia ei osunut silmään.

Vaunut.org - Kuva

Noissa vanhoissa sinisissä vaunuissa oli ehdottomasti mukavimmat penkit matkustella pidempää matkaa.
Ei kyllä ole sattunut itselle enää pariin vuoteen vastaan missään.
Kaikissa sinisissä oli ihan OK, mutta jossain vanhassa 1-luokan vaunussa oli erityisen pehmeät. Taisi olla punavalkoinen IC-vaunu. :smoke:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 091
Yritin leikkiä eko-ihmistä ja menin kerrankin työmatkan junalla, mutta seuraavaa kertaa ei ihan heti tule.

Juna on käytäviä myöten täynnä kuin mikäkin ja ravintolavaunussa ei ole jonotuksen jälkeen tarjolla kuin pahaa kahvia ja olutta (jota känniääliöt vetävät kaksin käsin). Nettiyhteys ei toimi kuin asemilla ja aikataulut heittävät häränpyllyä.

Joku voisi ylipäätään kertoa että miksi nämä VR:n romut eivät ole käytännössä koskaan aikataulussa, kun jotain on jostakin rikki? Tässä on taas istuttu toista tuntia ylimääräistä Tampereen asemalla, kun kuski yrittää keksiä miten saisi koslan liikkeelle.

Siitä VR:n surkuhupaisasta lippupalvelusta en viitsi edes aloittaa.

Junassa tuntui aika yleinen mielipide matkustajilla olevan, että eivät nämä ole nykyään koskaan aikataulussa. VMP!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 006
Yritin leikkiä eko-ihmistä ja menin kerrankin työmatkan junalla, mutta seuraavaa kertaa ei ihan heti tule.

Juna on käytäviä myöten täynnä kuin mikäkin ja ravintolavaunussa ei ole jonotuksen jälkeen tarjolla kuin pahaa kahvia ja olutta (jota känniääliöt vetävät kaksin käsin). Nettiyhteys ei toimi kuin asemilla ja aikataulut heittävät häränpyllyä.

Joku voisi ylipäätään kertoa että miksi nämä VR:n romut eivät ole käytännössä koskaan aikataulussa, kun jotain on jostakin rikki? Tässä on taas istuttu toista tuntia ylimääräistä Tampereen asemalla, kun kuski yrittää keksiä miten saisi koslan liikkeelle.

Siitä VR:n surkuhupaisasta lippupalvelusta en viitsi edes aloittaa.

Junassa tuntui aika yleinen mielipide matkustajilla olevan, että eivät nämä ole nykyään koskaan aikataulussa. VMP!
Havaintosi vastaavat niitä mitä olen itse tehnyt matkustaessani junalla.

Tuota olen monesti myös ihmetellyt miksi osalla ihmisistä on jokin valtava pakko vetää kauheat lärvit siellä junan ravintolavaunussa. Osalle se tuntuu olevan sen matkan kohokohta että saa olla käkenä päissään monesti vielä aiheuttaa häiriötä (varsinkin yöjunassa)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 091
Havaintosi vastaavat niitä mitä olen itse tehnyt matkustaessani junalla.

Tuota olen monesti myös ihmetellyt miksi osalla ihmisistä on jokin valtava pakko vetää kauheat lärvit siellä junan ravintolavaunussa. Osalle se tuntuu olevan sen matkan kohokohta että saa olla käkenä päissään monesti vielä aiheuttaa häiriötä (varsinkin yöjunassa)
Jonain pe/la-iltana kaveriporukan kesken tuon voisi vielä ymmärtääkin, mutta kun siellä tuntuu olevan porukkaa toimistosedistä ja tädeistä kaiken maailman retkuihin, pitkin viikkoa, iltapäivän vuoroista lähtien. Wohoo, nyt mennään junalla, pää täyteen!

No, jokainen tavallaan, mutta kun siihen laitetaan vielä päälle nämä VR:n ongelmat junien toiminan kanssa, niin ei tuota menoa montaa kertaa viitsi vapaaehtoisesti katsella. Onneksi laskivat lippujen hintoja edes vähän, muuten ei olisi hintalaatu-suhde kohdallaan edes etäisesti.

Ja tosiaan tuo ylenpalttinen väkimääräkään ei varmasti johtunut siitä, että junamatkustus olisi niin suosittua, vaan oletettavasti joku toinen juna oli hajonnut ja onnelliset matkustajat laitettiin sitten seisomaan toiseen junaan tms.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 983
Kohta ei tarvitse matkustaa sitä vähääkään kun tulee nämä uudet vyöhykemallit käyttöön pääkaupunkiseudulla.

Tutkailin uuden vyöhykemallin karttaa täältä Vantaan Tikkurilan lähistöltä liikuttuna, ja joka suuntaan minne normaalisti kulkisin, hinnat nousevat kuin lehmän häntä.

Olivat tarkoituksella laittaneet B- ja C-vyöhykkeiden rajan Puistolan ja Tikkurilan väliin, että saavat maksimoitua Tikkurilasta lähtevien matkustajien rahastuksen keskustaan mentäessä.

Tikkurila on maan toiseksi vilkkain rautatieasema Pasilan jälkeen.

Uudet vyöhykkeet

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 212
Kohta ei tarvitse matkustaa sitä vähääkään kun tulee nämä uudet vyöhykemallit käyttöön pääkaupunkiseudulla.

Tutkailin uuden vyöhykemallin karttaa täältä Vantaan Tikkurilan lähistöltä liikuttuna, ja joka suuntaan minne normaalisti kulkisin, hinnat nousevat kuin lehmän häntä.

Olivat tarkoituksella laittaneet B- ja C-vyöhykkeiden rajan Puistolan ja Tikkurilan väliin, että saavat maksimoitua Tikkurilasta lähtevien matkustajien rahastuksen keskustaan mentäessä.

Tikkurila on maan toiseksi vilkkain rautatieasema Pasilan jälkeen.

Uudet vyöhykkeet

Sinänsä ymmärrettävää, että tikkurilassa asuvaa harmittaa, mutta johonkin se vyöhykeraja on vedettävä. Yhtä keinotekoinen se nykyinen sisäinen/seutu rajakin on.

Eikö ABC alueen hinnan pitäisi olla about sama, kuin nykyisen seutulipun?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 091
Kohta ei tarvitse matkustaa sitä vähääkään kun tulee nämä uudet vyöhykemallit käyttöön pääkaupunkiseudulla.

Tutkailin uuden vyöhykemallin karttaa täältä Vantaan Tikkurilan lähistöltä liikuttuna, ja joka suuntaan minne normaalisti kulkisin, hinnat nousevat kuin lehmän häntä.

Olivat tarkoituksella laittaneet B- ja C-vyöhykkeiden rajan Puistolan ja Tikkurilan väliin, että saavat maksimoitua Tikkurilasta lähtevien matkustajien rahastuksen keskustaan mentäessä.

Tikkurila on maan toiseksi vilkkain rautatieasema Pasilan jälkeen.

Uudet vyöhykkeet
Hinnoittelu on oma juttunsa, mutta lähiliikenne pääkaupunkiseudulla toimii kuitenkin pääosin ihan mallikkaasti, tai ei ainakaan omalla kohdalle ole sattunut mitään mainittavaa moitteen sijaa siitä. Kaukoliikenne on se osa VR:stä, missä ei mikään toimi kunnolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
290
Kiinnostaisi myös miten Sr3-veturien käyttöönotossa ilmenneet ongelmat heijastuvat sitten koko VR:n toimintaa lyhyellä ja pitkällä aikavälillä. Ei oikein toimi nyt se eurooppalainen junakulunvalvontajärjestelmä yhteen Suomen järjestelmän kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 877
Viestejä
4 291 965
Jäsenet
71 744
Uusin jäsen
Vanreyne

Hinta.fi

Ylös Bottom