VR-lasien benchmark GPU testeihin

Chaplin

Ei käy muuten kävis
Tukijäsen
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
3 106
Ehdotuksena josko näytönohjaintesteihin olisi mahdollista ympätä myös VR-lasien benchmark.
Moni kuitenkin pelaa paljon tai jopa pelkästään lasien läpi, olisi kiva tietää tuoko näytönohjainpäivitys kuinka paljon lisäpuhtia.

Tässä yksi testi, josta saisi hyvää vinkkiä toteutukseen.
Verrattu RTX 3080 ja RTX 2080 Ti kortteja VR-käytössä:
https://babeltechreviews.com/vr-war...-rtx-2080-ti-fcat-vr-performance-benchmarked/
 
Ainakin olisi selkeä lisäarvo, koska harvat sivustot tai kanavat VR tuloksia tuottavat. Itsekkin päivitän konetta vain VR:n vuoksi.
 
Tämä olisi kyllä mielenkiintoista lätty-penkkien ohelle.
Tässä on sellainen haaste, että VR lasit kaikki ovat hieman erilaisia ja vaativat erilaisen suorituskyvyn. Laseissa kun vaihtelevat resoluutio ja hertsit. Tosin etevä foorumilainen pystyy päättelemään tulokset vs oma laite.
Eli pitäisi päättää mikä on se referenssilaite. Valve Index olisi siitä hyvä, että siinä pystyisi vaihtamaan hertsejä haluamakseen (80, 90, 120, 144). SteamVR:llä käy myös näppärästi rendering resolutionin säätäminen, Indexillä 100% on 2016 x 2240 (per silmä).
Techillä ei vain taida olla muuta kuin Rift S, joka on 80hz ja 1648 x 1776.
PS. Puhun tarkoituksella renderöinti resoluutiosta, kun se juuri vaikuttaa suorituskykyyn. Nämä luvut siis SteamVR puolelta.
 
Nimenomaan kannattavaa ainakin kokeilla, koska voi tuottaa kävijämääriin lisäystä ulkomailta.
En ota kantaa tuohon itse testaamiseen, mutta io-techin fokuksena on tehdä suomeksi ja suomalaisille, joten tuolla saavutuksella en näe sinällään lisäarvoa.

Edit: Ts. Sampsa ja Niko voi ottaa kantaa tuohon testaamisen järkevyyteen/työläyteen, mutta jos sitä siis tehtäisiin, niin se tehtäisiin ihan meidän nykyisille lukijoille.
 
Viimeksi muokattu:
Sanoisin, että GPU testien yhteyteen VR benchmarkit ovat ainakin tämän hetkisillä resursseilla liian työläitä. Etenkin jos aikataulut sattuu olemaan samaa tasoa mitä viime aikoina.

Erillisenä artikkelina sitten taas voisi toimia, jahka on saatu käsiteltyä uudet NVIDIAN näyttikset, uudet AMDn prosessorit ja mahdollisesti vielä uudet AMDn näyttikset.

Meillä on tällä hetkellä vain jotkut Oculuksen lasit (olisko Rift S tms.), joten olisi varmaan hyvä myös tämän kaltaisiin testeihin hankkia jotkut paremmat esim. Indexit.

Laitetaan palaute kuitenkin hautumaan, koska ajatuksena hyvä.
 
Tämä olisi kyllä mielenkiintoista lätty-penkkien ohelle.
Tässä on sellainen haaste, että VR lasit kaikki ovat hieman erilaisia ja vaativat erilaisen suorituskyvyn. Laseissa kun vaihtelevat resoluutio ja hertsit. Tosin etevä foorumilainen pystyy päättelemään tulokset vs oma laite.
Eli pitäisi päättää mikä on se referenssilaite. Valve Index olisi siitä hyvä, että siinä pystyisi vaihtamaan hertsejä haluamakseen (80, 90, 120, 144). SteamVR:llä käy myös näppärästi rendering resolutionin säätäminen, Indexillä 100% on 2016 x 2240 (per silmä).
Techillä ei vain taida olla muuta kuin Rift S, joka on 80hz ja 1648 x 1776.
PS. Puhun tarkoituksella renderöinti resoluutiosta, kun se juuri vaikuttaa suorituskykyyn. Nämä luvut siis SteamVR puolelta.
Omasta mielestä esim. tuleva HP Reverb G2 voisi olla hyvä laite tuohon testaukseen, karkeasti ottaen kortit mitkä pyörittää tuota 2160 x 2160 resoluutiota (per silmä) ei tuota mitään ongelmaan muiden VR laitteiden kanssa, esim Indexin 120hz. Ja onhan siinä se "half resolution mode".
 
Itse en näe murolippismiehenä mitään arvoa noilla aifoun artikkeleilla, lepikkoon joutais heivata, ja kunnon tekniikkajuttua tilalle(VR -testaus, kellotus/modaus).
 
Onko siinä Handbrake -testissä mahdollista benchmarkata GPUn 8K H.265 decoding nopeus? Liittyy olennaisesti erääseen VR-lasien käyttötarkoitukseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 441
Viestejä
4 535 494
Jäsenet
74 810
Uusin jäsen
Kejis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom