• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 16:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Visual Studio (VB) resurssit

Olen vähän sellainen harrastelijakoodari ja tehnyt pieniä ohjelmia Visual Studiolla käyttäen kielenä Visual Basicia. Nyt kuitenkin uuden Visual Studio 2022 -version myötä en onnistu enää käyttämään projektiin lisättyjä resursseja (resources), kuten kuvia tai ääntä. Ohjelman 2019-versiolla ei ollut ongelmaa.

Eli saan siis lisättyä haluamani tiedostot resursseiksi projektiin, mutta sitten kun koodissa pitäisi resursseihin viitata My.Resources. -loitsulla, niin siellä ei näy mitään. Ja olen siis lisännyt kuvat, äänet ja muut ihan niin kuin pitää sisäisen resurssimanagerin kautta.

Olen kokeillut asentaa ohjelman uudelleen, kokeillut toisella koneella ja vaikka mitä. Teenkö jotain väärin, vai miten kummassa saisin esim. kuvat tungettua projektiin mukaan niin, että voisin kirjoittaa kuten ennen:

PictureBox1.Image = My.Resources.image1

Liitteenä kaksi kuvaa. Toisessa näkyy, miten kuva1 ja kuva2 ovat lisättynä resurssiksi projektiin. Ja toisessa näkyy, ettei koodissa noita lisättyjä resursseja näy listassa

vb.png

vb2.png

Tuosta voisi olla apua. Eli nimeät tuon My uudsestaan My.Resources (Tuo ohje kuvien kanssa). Mutta olevat kuva tiedostot oletettavasti löytyvä myös tuon Culture tai ResourceManager alta Tyliin
Koodi:
PictureBox1.Image = My.Resources.culture.picture1

PictureBox1.Image = My.Resources.ResorceManager.picture1

Statistiikka

Viestiketjuista
276 747
Jäsenet
77 535
Uusin jäsen
marsipaanimoukari

Hinta.fi

Back