Virtalähde

Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
51
Ostin siis konepaketin muutama viikko sitten. Kone toimikin aluksi mutta sitten virtalähde meni rikki. Yritinkin ratkaista ongelmaa mutta lopulta vein kuitenkin taitonettiin vianmääritykseen kun sillä hetkellä ei ollut kaveria, joka osaisi auttaa. Olen lähettämässä sitä takuuseen mutta mitkä mahdollisuudet on että olen itse rikkonut virtalähteen? Mietin että jos virrat on ollu päällä ja olen koskenut koneeseen niin onko se voinut saada virtapiikkin. Virtalähteenä koneessa on 520 vattinen seasonic. muut koneen osat ovat
Koppa on fractal design Focus g
Emolevy on asus Prime b360m-a
Prosessori on intel core i3 8100
Näytönohjain on Palit GeForce GTX 1050ti
Muistit Hyper x fury DDR 2666mhz 8gigaa
Prosessori jäähy Cooler master hyper H411R RGB
SSD on Kingston 240g
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 232
No eipä noilla tiedoilla voi sanoa juuri mitään, mutta aika epätodennäköistä. Samoin aika vaikeaa todistaa liikkeellä onko käyttäjävirheestä rikki vai muuten vaan sunnuntaikappale. Takuuseen vaan jos se nyt varmasti on virtalähde.
 
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
51
§
No eipä noilla tiedoilla voi sanoa juuri mitään, mutta aika epätodennäköistä. Samoin aika vaikeaa todistaa liikkeellä onko käyttäjävirheestä rikki vai muuten vaan sunnuntaikappale. Takuuseen vaan jos se nyt varmasti on virtalähde.
Ajattelin laittaakin takuusen katsotaan miten käy. Kiitokset vastauksesta.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 761
Olen lähettämässä sitä takuuseen mutta mitkä mahdollisuudet on että olen itse rikkonut virtalähteen? Mietin että jos virrat on ollu päällä ja olen koskenut koneeseen niin onko se voinut saada virtapiikkin.
99.99% todennäköisyydellä et ole voinut rikkoa virtalähdettä. Oikeastaan ainoa millä olet sen voinut rikkoa on kaatamalla vettä sen päälle tai muuta vastaavaa. Toki jos olet mennyt oikosulkemaan jotain powerin pinnejä niin sitten se on oma syy. Siinä tapauksessa kyllä tietäisit että missä kohtaa se johto on sulanut / kipinöinyt ja poweri päästänyt toimintasavut.

Eli jos siis poweri on syypää niin takuuseen. Seasonic ei tosin ole mikään huono merkki, joten ihmettelen vain että vika olisi powerissa. Toki jos toisella powerilla toimi niin sitten. Aina voi olla maanantaikappaleita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 449
edit: ei ollutkaan.

Kannattaa silti koota se kokoonpano ensin pahvilaatikon (tms. sähköä johtamattoman materiaalin) päälle ja laittaa kuvia tänne.

Jos liikeessä ovat sanoneet, että virtalähde on rikki, niin se on rikki - varsinkin jos sinä olet maksanut tästä analyysistä. Mutta jos siellä on vain hatusta heitetty arvaus, niin voivat olla väärässäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
51
edit: ei ollutkaan.

Kannattaa silti koota se kokoonpano ensin pahvilaatikon (tms. sähköä johtamattoman materiaalin) päälle ja laittaa kuvia tänne.

Jos liikeessä ovat sanoneet, että virtalähde on rikki, niin se on rikki - varsinkin jos sinä olet maksanut tästä analyysistä. Mutta jos siellä on vain hatusta heitetty arvaus, niin voivat olla väärässäkin.
Virtalähde meni takuuseen eli oli varmaan ollut maanantai kappale
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 788
Viestejä
4 280 342
Jäsenet
71 534
Uusin jäsen
kortfan55

Hinta.fi

Ylös Bottom