VIROLAINEN KAUPPA KNAITEK

Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
Kyseistä puljua välttäkää kuin ruttoa. Serkkupojan kanssa tilattiin 2x 1080ti aorus xtreme näytönohjainta. 1 kummallekkin. Minulla tuli sitten taloudellisia ongelmia ja päätin palauttaa omani. Kaupan sivustolla oli epämääräisiä(eu:n sääntöjen vastaisia) "omia" sääntöjä joita on nyt sittemmin paikkailtu kun olen euroopan kuluttajakeskuksen välityksellä firman kanssa keskustellu. Asianajaja siis totesi niiden olevan virheellisiä, sentään tämä asia korjaantui(toivottavasti kukaan ei silti erehdy). Pitkän ajan vääntämisen kanssa saatiin sovittua että saan täysimääräisenä palautuksen. Nyt kun firma sai tuotteensa vetoaa se että tuotteen hinta on laskenut 130€ koska posti on laittanut pakettiin postitustarran. Näytönohjain oli siis muuten aivan täysin käyttämätön ja virheetön. Taistelu jatkuu...
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
Niinkai mut myöhästä se nyt on. Kai sen nyt siitä irti silti saa??? jutun pointti on että jo ennen tätä postitarra episodia tuo firma on yhteistyöhaluton ja kyvytön. Asianajajakin sanoi että on sääntöjen vastaisia juttuja ehdot täynnä ja intti eka että toimii viron lakien mukaan(ei eu) sittenku todettiin että sen täytyy toimia eu:n lakien mukaa sielt sanottiin että haluaa nähä Suomen lait. Kaikki postitettu ja sitten joutu lopulta nöyrtymään viikkojen inttämisen kans niin vetoaa nyt postin tarraan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
Ei ne nyt sitä palauttaamasi näytönohjainta omaan käyttöön ota.. Se menisi myyntiin, mutta ostaisitko itse näytönohjaimen, jossa on toisen henkilön osoitetarrat päällä? Olisiko se silloin enää uusi? Voiko sen myydä uutena? Ei se nyt täysin "käyttämätön" ole kauppiaan mielestä.
 

Jack Bauer

Merten Jack Bauer
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
Kuinka kauan pidit näytönohjainta ennenku palautit sen?
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Eli ostit näytönohjaimen, luultavasti vähintään avasit paketin, palautit myöhemmin liittämällä pakettitarran suoraan pakkaukseen ja nyt on kaupan vika kun ei suostunut näkyvästi käytettyä tavaraa vastaanottamaan uutena. Ja tähän tarvi vielä asianajajan selvittelemään asiaa. Ei helvetti :facepalm: Ja asiakas muka aina oikeassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 207
Tuliko näyttis sulle pelkässä retail boksissa vai oliko se näyttiksen oma paketti pakattu toiseen pahvilaatikkoon? Jos oli niin miksi lähetit kortin retail boksissa sellaisenaan takaisin? Toki jos myyjä lähettää näyttiksen sellaisenaan myyntilaatikossa asiakkaalle niin silloin se pitää olla mahdollista myös palauttaa samalla lailla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Tuliko näyttis sulle pelkässä retail boksissa vai oliko se näyttiksen oma paketti pakattu toiseen pahvilaatikkoon? Jos oli niin miksi lähetit kortin retail boksissa sellaisenaan takaisin? Toki jos myyjä lähettää näyttiksen sellaisenaan myyntilaatikossa asiakkaalle niin silloin se pitää olla mahdollista myös palauttaa samalla lailla.
No ei varmasti tullut, tällöin siinä olisi jo valmiiksi ollut niitä Suomen sekä Viron postien tarroja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
850
E: Olkoot
Varmaan kannattaa suomesta jatkossa ostaa ja palauttaa paketti avaamattomana jos haluaa rahat takaisin ongelmitta.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
Omasta mielestä on kyllä hiton turhaa yrittää pelkässä retail-pakkauksessa palauttaa/lähettää mitään. Pahvilaatikoita saa melkein mistä vaan lähimarketista kun pyytää... Jossei muuten, ostaa sieltä postista sitten sopivan kuplamuovilla vuoratun pussin jne. En ite ainakaan ottais riskiä suomen postin kans muuten :D
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Kyseistä puljua välttäkää kuin ruttoa. Serkkupojan kanssa tilattiin 2x 1080ti aorus xtreme näytönohjainta. 1 kummallekkin. Minulla tuli sitten taloudellisia ongelmia ja päätin palauttaa omani. Kaupan sivustolla oli epämääräisiä(eu:n sääntöjen vastaisia) "omia" sääntöjä joita on nyt sittemmin paikkailtu kun olen euroopan kuluttajakeskuksen välityksellä firman kanssa keskustellu. Asianajaja siis totesi niiden olevan virheellisiä, sentään tämä asia korjaantui(toivottavasti kukaan ei silti erehdy). Pitkän ajan vääntämisen kanssa saatiin sovittua että saan täysimääräisenä palautuksen. Nyt kun firma sai tuotteensa vetoaa se että tuotteen hinta on laskenut 130€ koska posti on laittanut pakettiin postitustarran. Näytönohjain oli siis muuten aivan täysin käyttämätön ja virheetön. Taistelu jatkuu...
Anteeksi mutta miksi niiden pitäisi antaa täysi hinta takaisin vahignoittuneesta tuotteesta? Ei millään pahalla mutta kyllä tähän "hässäkkään" taitaa syyllinen löytyä peilistä. Suosittelen ostamaan tavaraa johon sulla on varaa.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
157
Ohan toi 130€ kova hinta pahvilaatikon takia et vituttaahan tuo.

PS. Eikö tosiaan postissa ohjeistettu laittamaan pussikuoreen tai vastaavaan sisään?
 
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
75
Ennen kun menee muna pystyssä tilamaan jotain kallista näytönohjainta niin kannattaisi ensin miettiä onko siihen varaa. Mutta ratkaisu voisi olla että lähetät serkkupojan näyttiksen boxin heille
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Onhan tuo ikävää, mutta eikö liikkeet Suomessakin vaadi asiakaspalautuksissa, että pakkauksen pitää olla vahingoittumaton (uudenveroinen). Vaikeata tuota on enää uutena myydä, jos paketti on avattu ja päälle vielä liimattu postiläpykkeitä.

Näyttää Knaitekin sivuilla olevan selkät ohjeet ja vielä linkkikin Kuluttaja- ja kilpailuviraston sivuille.

3. PALAUTTAMINEN

3.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa tai vaihdattaa kaupasta ostamasta tuotteet 14 päivän sisällä. Palautettavan tuotteen tulee olla avaamattomassa alkuperäispakkauksessa tai käyttämätön. Jos kuluttaja ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon 20-30% alenemisesta (linkki).
 

Electrolytic

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
175
Tuo kauppa täytyykin ottaa tutkittavaksi, kun seuraavan kerran on tarvetta jollekin paremmalle komponentille. Vaikuttaa tämän perusteella ihan asialliselta ostopaikalta.

Aiheeseen liittyen, eivät ne "oikeat" asianajajatkaan ihan ilmaisia neuvonantajia ole edes tavallisille kansalaisille. Ehkä aloittajan vain kannattaa pitää taloudestaan parempaa huolta. Olen itsekin juniorina laittanut viimeiset rahat johonkin laitteeseen, mitä sillä hetkellä teki liikaa mieli. Jälkeenpäin sitä sai katua hetken rahattomana ollessa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
^^KÄYTTÄMÄTÖN,AVAAMATON. Ja knaitek on päivittänyt nyt toimintapansa kun meni viesti perille. Se oli aivan vastoin mitään EU säädöksiä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
Ei ole sekuntiakaan ollut käytössä ja knaitek lupasi 100% hyvityksen kunnes päätti sitten jatkaa samaa k-pää linjaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
179
^^KÄYTTÄMÄTÖN,AVAAMATON. Ja knaitek on päivittänyt nyt toimintapansa kun meni viesti perille. Se oli aivan vastoin mitään EU säädöksiä.
Ja tuli ilman erillistä pakettia vai lähetitkö ite takaisin pelkässä omassa lootassaan?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
Tämä tuntuu olevan aika huono foorumi varoittaa esim huonosta asiakaspalvelusta. Pyydän sen kortin sieltä takaisin ja otan käyttöön. Täällä kun yrität antaa vinkkiä huonosta palvelusta/virheellisestä niin viestintuoja tässä ammutaan. En minä ala laittamaan kaikkia sähköpostikeskusteluja lupauksista ym knaitekin/asianajan kanssa tänne. Asia on vielä kesken. Kerron kyllä miten asian kävi mutta en käy täällä tähän asiaan kommentoimassa mitään ennenkuin on jotain tiedotettavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
AP oli serkkunsa kanssa ostanut 2xnäyttistä, eli varmasti oli retailboxit pakattuna erilliseen pahvilaatikkoon. Ja AP mennyt lähettämään takaisin pelkästään retailboxissa, valitettavasti. Ja eihän se retailboxit missä postin tarra päällä enää mene uutena..
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
157
Ja AP mennyt lähettämään takaisin pelkästään retailboxissa, valitettavasti. Ja eihän se retailboxit missä postin tarra päällä enää mene uutena..
Jep.. Kyllähän tässä on varmaan molempien osalta tehty virheliikkeitä.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
46
Tilasin Knaitekilta reilun viidenkympin "SALE OUT REFURBISHED" näytönohjaimen (eli asiakaspalautettu/käytetty) ja nyt vaikuttaa siltä että se on sökö. Kuva tärähtelee ellei muisteja alikellota vakiosta ja toisinaan kuva sekoaa täydellisesti, johon vain reset auttaa. Yli kaksi viikkoa on kulunut, joten sain ohjeet että se pitää kiikuttaa Vantaalle takuuhuoltoon, jossa se todettaneen sököksi.

Knaitek ei tarjoa ilmaista palautusta Viroon, joten se kustantaa 23€. Tämä on oiva keino vähentää asiakaspalatuksia. Muutenkin Knaitekin ehdot 20-30% arvonalennuksesta ovat poskettomia, ei mitenkään verrattavissa isoihin toimijoihin kotimaassa.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Tilasin Knaitekilta reilun viidenkympin "SALE OUT REFURBISHED" näytönohjaimen (eli asiakaspalautettu/käytetty) ja nyt vaikuttaa siltä että se on sökö. Kuva tärähtelee ellei muisteja alikellota vakiosta ja toisinaan kuva sekoaa täydellisesti, johon vain reset auttaa. Yli kaksi viikkoa on kulunut, joten sain ohjeet että se pitää kiikuttaa Vantaalle takuuhuoltoon, jossa se todettaneen sököksi.
Jotkut idiootit palauttavat noita tehtaalta rikkinäisinä lähteneitä tuotteita ja sitten ne päätyvät vielä toiseen kertaan uuden ostajan harmiksi. On sattunut minullekin.

Takuukorjauksen ja rikkinäisen tuotteen palautuksen on ymmärtääkseni oltava täysin maksutonta, siitä ei voi tinkiä. Tavallinen tuotepalautus saa olla nykyään maksullista.

* Refurbished tosin viittaa terminä siihen, että laite olisi tarkistettu palautuksen jälkeen tai mahdollisesti jopa tehdaskorjattu. Veikkaan ettei mikään pc-komponentteja myyvä nyrkkipaja sitä kuitenkaan tee, mikäli viasta ei ole palautuksen yhteydessä kerrottu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
46
Vantaalta ilmoittivat etteivät korjaa Gigabyteä. Nyt Knaitek ilmoitti että pitää lähettää takaisin heille. Nyt menee jännäksi: kun on kulunut yli 2 viikkoa, kyse ei ole enää ostotapahtumaan liittyvästä asiakaspalautuksesta (joka saa olla maksullinen), vaan takuuseen kuuluvasta korjattavaksi toimittamisesta (josta ei saisi kuluttajalle koitua kustannuksia). Saas nähdä.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Nyt menee jännäksi: kun on kulunut yli 2 viikkoa, kyse ei ole enää ostotapahtumaan liittyvästä asiakaspalautuksesta (joka saa olla maksullinen), vaan takuuseen kuuluvasta korjattavaksi toimittamisesta (josta ei saisi kuluttajalle koitua kustannuksia).
Takuun nimissä saa tuotteen palauttaa luonnollisesti koska tahansa ja se on aina täysin maksutonta kuluttajalle. Asiakaspalautus tarkoittaa sitä, kun asiakas ei omasta syystään haluakaan pitää tuotetta.

Oikeastaanhan homma saattaa mennä niin päin, että koska palautuksen viivästyminen johtuu firman kanssa vääntämisestä, niin 14 vuorokauden lakisääteinen palautusoikeus lienee jatkettavissa sen perusteella, vaikkei se tässä tapauksessa olekaan relevanttia, koska et halua asiakaspalautusta tehdä. (Puhdasta mutua kuitenkin.)

"Takuupalautuksen" ja asiakaspalautuksen ero on siinä, että asiakaspalautus tarkoittaa aina tuotteen hinnan palauttamista asiakkaalle. Kun tuote laitetaan takuuseen, et voi yksipuolisesti vaatia rahojasi takaisin, vaan myyjällä on oikeus esimerkiksi huollattaa tuote.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
Varmasti? Ei kyllä ollu laatikot pakattu kun yhdellä kierroksella ohutta kuplaa. V
WP_20170515_16_01_08_Pro.jpg
toiv toimii. Kännykällä ei suju nää hommat oikew.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
No tulihan se näkyviin ku ootti about 5min. Siinä vastaus siihen kyllä varmasti firma on laittanu hyvin itsekkin paketin matkaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
Vantaalta ilmoittivat etteivät korjaa Gigabyteä. Nyt Knaitek ilmoitti että pitää lähettää takaisin heille. Nyt menee jännäksi: kun on kulunut yli 2 viikkoa, kyse ei ole enää ostotapahtumaan liittyvästä asiakaspalautuksesta (joka saa olla maksullinen), vaan takuuseen kuuluvasta korjattavaksi toimittamisesta (josta ei saisi kuluttajalle koitua kustannuksia). Saas nähdä.
Valitettavasti pelkään pahinta :(
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
46
Aivan toivottoman sekavaa jankuttavaa kirjeenvaihtoa ja huonoa suomea. Pitäisi maksaa 23€ että saan sen sinne "takuukorjaukseen", ei mitään takeita mitä sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
Varmasti? Ei kyllä ollu laatikot pakattu kun yhdellä kierroksella ohutta kuplaa. V toiv toimii. Kännykällä ei suju nää hommat oikew.
Ehdottomasti, siinähän on kaksi näyttistä kauniisti paketissa ja postin tarratkin näkyvillä :vihellys:
 

Karvapallo

Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
316
899€ oli päivän hinta silloin ja Suomesta ei löytynyt edes.
Samaa korttia saisi £719.99 Amazonista eli melkein satasen halvemmalla. Muutama viikko sitten sai saksata alle 800e. Aikamoinen veto tilata silti jostain siperiasta yhdeksällä sadalla :confused:

Me täällä yritetään kertoa sulle syitä, miksi kauppa teki sulle "temput" ja sitten tulet niiden syiden takia johtopäätökseen, että tää on paska foorumi ilmoittaa huonoista kaupoista. Me mielellään ilmoitetaan kyllä sulle takas ne virheet mitkä itse teit, sekä osataan itse tehdä omat johtopäätökset kyseisestä kaupasta.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 347
Aika räikeää väittää Knaitekia epärehelliseksi.

Summasummaarum: Knaitekista voi tilata jatkossakin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
En aio kännykällä laittaa tänne kymmeniä kuvia ja sähköpostikeskusteluja. Ja ECC:n tyyppi on juristi vaikka avusta ei tarvitsekkaan maksaa. Ja tuotteen hintaan viimeisen kerran...hinta oli halvin ja Suomessa tuotetta ei ollut vielä pitkään aikaan ja jostain kumman syystä mindfactorylläkään ei ollut. Palaan asiaan kun asia on ratkaistu.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
jos lähetät jotain palautuksena ni pakkaa se itse aina erillisee pahvilaatikkoon ja pakkaa hyvin. sama pätee jimssillä verkkiksellä jne. jos ei osaa älyä käyttää niin sille ei voi mitään. mutta turhaan foorumia paskaksi haukut jos sua yritetään neuvoa.. olisko kannatanut kanssa hetki miettiä ennenkuin isket 900€ kiinni näyttikseen :facepalm::facepalm::facepalm:
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
No tämä. Kuullut tarinoita että kovalevy kuplapussissa jne. :kahvi:
joo no jos mäki ostaisin näyttiksen ja siin olis lätkästy jonkun tiedot ja postin tarrat ni kyl vähä ihmettelis. plus et sehä on todenäköisyys jos retail boksissa lähetät niin paskaksikin menee. laatikko ja sanomalehdet ei maksa yhtään mitään :facepalm::facepalm:
 

PPetaja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.06.2017
Viestejä
67
Tämä tuntuu olevan aika huono foorumi varoittaa esim huonosta asiakaspalvelusta. Pyydän sen kortin sieltä takaisin ja otan käyttöön. Täällä kun yrität antaa vinkkiä huonosta palvelusta/virheellisestä niin viestintuoja tässä ammutaan. En minä ala laittamaan kaikkia sähköpostikeskusteluja lupauksista ym knaitekin/asianajan kanssa tänne. Asia on vielä kesken. Kerron kyllä miten asian kävi mutta en käy täällä tähän asiaan kommentoimassa mitään ennenkuin on jotain tiedotettavaa.
Aivan, ketjun lukaistuani ainakin yksi asia tuli selväksi. Io-tech foorumilla asuu paljon katkeria ja jälkiviisaita ihmisiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
199
Kerran tai kahdesti Knaitekista tilannut ei ole ollut ongelmaa, mutta en ole ikinä vielä palautusta verkkokauppaan joutunut tekemään
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 007
Viestejä
4 188 915
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom