Virallinen® Tsättithreadi

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
tulet vaan aina mieleen kun yussi tykkäs susta oikeesti, oli mulla joku tunnus tänne io mestaan, ei vaan osu sähöpostit kohdalleen :smoke:
Siitä nyt on niin monta vuotta ettei kaikkea voi muistaa, kun muro otti hittiä 2016 ja kaikki siirtyi tänne:cool:

et vaan olis jo Myrkky gen2 :lol:
Ihan aito ja alkuperäinen, oli mulla murossa joku toinenkin nikki ennen tätä mutta se unohtui aikoja sitten ja meni jonkun unohtuneen spostin kautta kadoksiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Yussi otti hittiä 14.10.2015 :(
Varmaan huomasit että muroa ei ole enää muutakun hassujen artikkeleiden palstana. Nykyisellään entinen sisältö on otava median hallussa, ja tiettävästi ehkä jopa kansallisarkistossa taltioituna. Itsehän muokkailin omat jutut käytännössä pois ainakin tietyiltä osin toivoen ettei niitä ikinä kukaan löydä.
Laita googleen "hyvin menee muropaketin puolella tech.fi" niin löytyy taustat mitä oikein tapahtui. Toi " siis vähän sinne suuntaan, mut löytyy kyllä.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
13
mjoo, muutenkin tuo google haku aika arseesta...eletään hetkessä. Muistatko kun meillä oli se vihree alter foorumi, en nyt muista edes sen nimeä :D nyt tarvii apuja sillloin Kajaanin miehiltä ja Varkaudesta, mikä vittu se oli :hmm: Minä vielä virkkasin sen pystyyn... Muistaako Ilkka Varkaudesta? :smoke:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Kyllähän tuosta vuoden journalisti palkinto irtoaa helposti:hmm:
Hyvin se poliisikin vetää...
Ja iltapaska vielä blurrannut kuvan, vaikka poliisi julkaissut ihan normaalin kuvan :facepalm:

Tää kuuluis kyllä sinne Iltapaskojen pohjanoteerausketjuun.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 545
Voisi keitellä iltateet ja harkita sen jälkeen nukkumista, ei näin illalla enää viitsi juoda kahvia, menee muuten valvomiseksi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
512
Mistähän nykyään kannattaa keikkalippuja katsella?
Halu olisi WASPiin Tampereelle 13.4, ja keikka loppuunmyyty. huuto.net ja tori.fi katseltu perushauilla läpi...
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
795
Tuodaan ihmettelyn aihe tänne kun parempaa paikkaa keksinyt. Kuinka helkkarin pieni osa ollaan kakkua. Ja kuitenkin minusta se merkittävin sivistyksen osa omaan kuplaani ainakin. Paljoa en ole reissannut ja nähnyt. Mutta pirusti enemmän on tuolla jossain porukkaa.
Meidän ilmasto öhötyksestä ja ties mistä ei ole mitään siis mitään merkitystä. No muu maailma taitaa ajaa länsimaiden autoilla. Mutta kyllä ne kiina intia turkki jo omiakin autoja tuotaa joten ei sovi sekään enään argumentiksi.
1683484263993.png
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 507
Heh. Olisikohan viimein Haswellin taru lopussa? Lankku kadottaa USB- ja PCIe -kanavia, ja nyt tänään Windows sanoi 0x00000f -virheen käynnistyessä. :tup:
Harmi, koska tuo 4790K on vielä aivan hyvä
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528
Aikas paljon porukka kinuaa yhä hp sis postit vaikka postituksen hinta noussu hurjasti viime vuosina. Voisivat alkaa tarjota ees puolia posteista.
 
Liittynyt
04.08.2023
Viestejä
8
Yllätyin vähän, että koko ottelu näytettiin. Luulin, että on vaan "parhaat palat". No eipä taida mikään kovin "iso" ottelu olla.
Ilta-Sanomat - Video: Robert Helenius tyrmäsi Mika Mielosen karun näköisesti
En vielä katsonut koko ottelua, kelasin vaan viimeiseen lyöntiin. Ihan mielenkiintoiselta vaikutti, kyllä varmaan joku päivä katson koko ottelun.
Ei taida "robbe" kovin hyvin pärjätä, niin ulkomailla. Meidän kotimaassa se taitaa olla kuningas, mutta muualla taitaa aikalailla tulla turpaan.
Täällä taisi olla joku urheilu palsta, mutta mua ei urheilu hirveästi kiinnosta. Tästäkään ottelusta mulla ei ollut hajuakaan, sattui vaan uutinen silmille.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Testaan foorumin liitejärjestelmän kuvien pakkaamista. Sekä JPG- että PNG-formaatit näyttää putoavan tiedostokoossa.

lähdekuvat:
Koodi:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%D9%A2%D9%A0%D9%A2%D9%A2%D9%A1%D9%A0%D9%A2%D9%A8_%D9%A2%D9%A1%D9%A4%D9%A2%D9%A3%D9%A6_%D9%84%D8%B9%D8%A8_%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%B3%D8%B7%D8%A7%D8%A1_%D9%81%D9%8A_%D9%85%D9%8A%D8%A7%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%B1%D9%84%D8%B3.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gerai_pertama_indomaret_di_ancol.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:All_Around_Amazing_Barnstar_Hires.png

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Manly_girl_in_a_sandpit.png
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
626
On tämä nykyaika ihmeellistä, kun nykyään pullonavaaja luokitellaan työkaluksi

Pullonavaaja.jpg
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Mitäs tämä nyt sitten on muuta kuin offtopicia? Just saying. :whistling:
Ihan totta! Hienosti vedit Offtopicia :srofl:

Koita ny opetella ne säännöt! Ne ei vaadi paljoa! YRITÄ!

Ahh... Joo, tässä on hieno esimerkki, miten vaihtaa keskustelu toiseen ketjuun. Toivottavasti opit jotain, ehkä joskus jopa vastaamaan kysymyksiin ennen vittuilua...

[edit] Jos tarkoitit @Kheldaur in viestiin komentoimista, niin se on ihan OK, jopa ihan modejen ja muiden mielestä. Se että, jotain OT:tä jatketaan useamman käyttäjän voimalla, ei ole OK.

Ja jos jaksat lukea, niin osoittanut alkuviestissäni missään kohtaan sinua, ainoastaan keskustelua aiheesta, joska ei ketjuun sopinut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 138
Viimeyönä näin unta siitä että olin vankilassa jossain opetushuoneessa muiden vankien kera. Kävin siinä arvostelemaan muutamien vankien partaa.
Yksi hermostui puheista ja uhkasi laittaa mut teholle. Aamulla kun heräsin niin naama oli verillä poskesta ja viiksistä.
Olin sitt unissaan raapinut jonkun ruven naamasta josta veri vähän levisi pitkin naamaa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Viimeyönä näin unta siitä että olin vankilassa jossain opetushuoneessa muiden vankien kera. Kävin siinä arvostelemaan muutamien vankien partaa.
Yksi hermostui puheista ja uhkasi laittaa mut teholle. Aamulla kun heräsin niin naama oli verillä poskesta ja viiksistä.
Olin sitt unissaan raapinut jonkun ruven naamasta josta veri vähän levisi pitkin naamaa.
Itellä on jatkuvat unet, jossa kaikki muuten menee "OK" (sen mitä unissa nyt vain voi mennä), mutta yhtäkkiä niissä unissa alan hakeutumaan kuselle ja viimein kun pääsen unessa sopivaan paikaan, niin alan tietenkin kusemaan. Ja joo olen kussut alleni unissani ja herännyt vasta siihen märkyyden tunteeseen. Siittä on varmaan pari vuotta, mutta nykyisinkin kun herään suoraan unesta, josta viimeinen muisto on et olin kusella/hakeutumassa kuselle, niin ekana tarkistan bokserit jalkovälistä ja seuraavaksi lakanat et kuinka märkiä ne on :).

Pari sydäriä oon meinannu saada sen ekan jälkeen kun bokserit on tuntunu kosteilta, mutta onneksi lakanat kuivilta. Bokserit on kostunu vaan ihan hiestä intensiivisien unien jälkeen (ja ei, en tarkoita mitään seksiunia).
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 507
Puhuttiin kaverin kanssa jokin aikaa sitten ja otettiin selvää; täysikuu ei tilastollisesti merkkaa mitään vaikka moni sanoo sen aiheuttavan levottomuutta, minä mukaanlukien. On jopa tutkimus jossa täyskuu oli kääntäen verrannollinen henkirikoksiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Puhuttiin kaverin kanssa jokin aikaa sitten ja otettiin selvää; täysikuu ei tilastollisesti merkkaa mitään vaikka moni sanoo sen aiheuttavan levottomuutta, minä mukaanlukien. On jopa tutkimus jossa täyskuu oli kääntäen verrannollinen henkirikoksiin.
Mulle täysikuu on sellainen juttu että nukun tavallista paremmin, vaikken useimmiten edes tiedä että on täysikuu. Käy vaan väsyttämään aikaisemmin ja sitten nukun kun tukki. Somesta kun lukee valivali että taas saa valvoa kun on täysikuu, sitten katon kuukalenterista että ei ole edes vielä täysikuu, vaikka se voi äkkiseltään sellaiselta näyttää...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528


Varmaan viisi vuotta vai paljonkohan ulostossa ollut ja oon ollut keskeytyksettä töissä jo vuosia jne.. pari kertaa vain lyhyesti lomautettuna.


Kysyinpähän taas vapaata kuukautta.

" Vapaakuukausia voidaan myöntää sen jälkeen, kun palkan ulosmittaus on jatkunut yhtäjaksoisesti tai lähes yhtäjaksoisesti vuoden ajan. Vapaakuukausia myönnetään sekä ilman pyyntöä että harkinnan mukaan velallisen hakemuksesta. "

Vit#t sitä saanu vieläkään. Kerran kysyin auto remppaan niin kielto tuli ja "tarviitko muka autoa".
... en anna anteeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528
DNA Hubi ja sen DNA TV sovellus.. eli siis Android purkki joka pyörittää Android sovellusta...


Miksi asetuksissa voi valita "vain IPTV" lähetykset mutta heti kanavalla kun vaihtaa Laadun IPTV:stä Teräväpiirtoon tai SD:hen se hyppää antennin puolelle?

Tuos meni hetki itsellä miettiessäni miksei NETTIpurkista joku tietty kanava toimi kun joku ipana käyny sähläilee asetuksia mutta näytti oikein omaan silmään kaikki kunnes vahingossa kävi koettaa laadun vaihtoa. Muuten kymppi mutta kyseisellä henkilöllä ei nyt ollut antennia käytössä purkille.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
DNA Hubi ja sen DNA TV sovellus.. eli siis Android purkki joka pyörittää Android sovellusta...


Miksi asetuksissa voi valita "vain IPTV" lähetykset mutta heti kanavalla kun vaihtaa Laadun IPTV:stä Teräväpiirtoon tai SD:hen se hyppää antennin puolelle?

Tuos meni hetki itsellä miettiessäni miksei NETTIpurkista joku tietty kanava toimi kun joku ipana käyny sähläilee asetuksia mutta näytti oikein omaan silmään kaikki kunnes vahingossa kävi koettaa laadun vaihtoa. Muuten kymppi mutta kyseisellä henkilöllä ei nyt ollut antennia käytössä purkille.
Varmaan jos haluat katsoa dynaamisen iptv:n sijaan joko hd tai sd laatua niin se etsii antennista sopivan lähteen. iptv:hän on aina paras mahdollinen
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528
Varmaan jos haluat katsoa dynaamisen iptv:n sijaan joko hd tai sd laatua niin se etsii antennista sopivan lähteen. iptv:hän on aina paras mahdollinen
Ehkä mutta meille tyhmille jotka ei ymmärrä voisi estää jos valittu näyttävän vain IPTV kanavat asetuksista ja voisi ohjeistaa ettei laatu ole valittavissa jos yrittää sörkkiä niitä. Se että laafun valinnalla vaihtaa sisääntuloa on typerä keksintö.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
795
Minua on yksi asia mietityttänyt.
Asia niille, jotka uutta konetta ovat hankimassa ja jotka eivät ole niinkään innostuneita säätämisestä. Astuin itse ei niin pörröiseen omakasattujen koneiden maailmaan, josta fiilikset alla ilman filtteriä.

b650 tomahawk, am5 7 7770,assasin spirit 120plus cooleri, 7800xt, 32 gigaa suositeltua 6000mhz muistia ja 2t kingston m2. Tehoja kyllä löytyy ja tuntuu.
Deepcool CC560 kopassa ja deepcoolin 850w powerilla tarjotaan.
kyllä se ääntäkin pitää.
kokoonpano maksoi n1600e

Enpä olisi uskonut että olen löytänyt ongelma osioon. vuodesta 2018 ollut täällä ja kun omakasattu kone vastaanotettu on oma piikki ongelma puolelle luotuna ja totuus avattu silmilleni. Toki voi olla huono tuuri ;)
Täytyy sanoa kun vuosia kuunnellut osta itse kasattuna. Pakettikoneet on perseestä viestejä. Ja olen itse se harvinainen, joka on ollut aina pakettikoneiden puolesta, että ei niissä ole vikaa, kun itselläni on ja viihdyn.
Katson asiaa toki omasta kokemuksesta, eikä voi yleistää että minun kokemus olisi tuleva sinun kokemus.
vanha acer nitroni mihin vertaan nykyistä konettani i5 8400 + 1070 ohjaimella maksoi n5v sitten 999€ ja 5 vuotta palveli sotaratsunani ja täysin toimiva yksilö edelleen. Selvästi pienempi, kevyt, hiljainen.

Kun nyt olen ongelmat osiota katsonut minkälaisia ongelmia muilla on, niin otsikot ovat minun kuplastani katsottuna yhteensopivuus ongelmia ja koskevat vain omakasattuja. Lenovoa, aceria... ei näy.
omat alkumetrit ensimmäinen viikko, voi luoja mitä päänvaiva säätämistä on ollut. Acer nitro aikana siis 5vuoden aikana en joutunut biosiin menemään. En säätämäänkään pakosta. Joten aivan käsi olen atk säätämisessä, joka on sitä turhaa säätämistä. Virittäminen on asia erikseen josta voisi jopa nauttiakin.

jos ostaa omakasattua hyvä tietää etukäteen mihin on menossa:
valmiutta ja tahtoa säätää.
riittävän paljon aikaa antaa säätämiselle, kun koneen käyttämiselle
oma ymmärrys syytä olla atk asiaan kunnossa.
Sama kuin jos osista autoa kasaat tai kasautat tulee ymmärtää mitä rakentaa ja säädettävät asiat.
ethernet piuha on oltava asennusvaiheessa. Windows asennusvaihe ei löytänyt mulla ainakaan wlan. Ilmestyi vasta itse windowsin käytössä. Olen aina käyttänyt wlan siis miesmuistiin. Toki vanhaan aikaan ei ollut edes wlan.
ymmärtää mitä tarkoittaa yhteensopivuus ongelmat. Kun komponentit on mitä sattuu. Kannattaa googlettaa osasarjat yhdessä. löytyykö häiriö viestejä.
usb tikku valmiina

jos haluaa oikeasti helppoutta kuten konsoleiden kanssa on tapana ,niin pakettikoneet tarjouksesta on valinta suositus edelleen validi vaikka kuinka ihmiset niitä haukkuu julki.
Käynnistyvät jopa nopeammin kun omakasatut. Mittaukset vain omista kokemuksista. Läppäritkin käynnistyy nopeasti windowsiin omalta atk käyttövuosilta, joten oletan että toimivat vähintään yhtä samalla tavalla, mutta ei erikseen kasattuni, koska kuulemma ominaisuus am5 kanta ja silleen. Windowsiin n 60sec.. edellinen acer varmaan puolet nopeampi, en pieniä eroja huomaisi/noteeraisi asiaksi. Tää on tällaista elämää erikseen komponenteista kasatun koneen kanssa v2023.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
vanha acer nitroni mihin vertaan nykyistä konettani i5 8400 + 1070 ohjaimella maksoi n5v sitten 999€ ja 5 vuotta palveli sotaratsunani ja täysin toimiva yksilö edelleen. Selvästi pienempi, kevyt, hiljainen.
Ostit koneen aika upeaan aikaan. Nvidia oli just edellisessä sarjassa tajunnut että näyttiksen ei tarvi syödä kaikkia hattiwatteja ja vielä eleli upealla hyötysuhdeaallonharjalla eikä Intel vielä ollut kerennyt raiskaamaan 14nm prosessiaan vaan oli vielä parannellan vaiheessa menossa
 
Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
310
Jaa a, perjantai ja kurkku kipeänä. Huomenna aamulla vois vaihtaa koneeseen prossun, eli 2700x:n tilalle 5800x3d.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Alkukeväästä ostin uusia mustia halpissukkia lidlistä ja prismasta. Sitten alkoi nilkat kukkimaan, luulin että jotkut ötökät oli hyökänneet jalkoihin, mutta oli vielä liian aikainen kevät sellaiseen. No meni ohi aikanaan.

Seuraavaksi ostin halpiskaupasta uudet mustat verkkarit, tällä kertaa lähinnä sääret ja vähän siitä ylöspäin kesimään, kutiamaan ja muut synttärisetit. Ihme ettei samasta kaupasta ostetut mustat kalsarit tehneet mitään, no se nyt olisi vielä puuttunut.

Eikä meinannut parantua mitenkään, lopulta luin että noisssa lapsi- tai orjatyöpajoissa vaatteissa käytetään sellaisia myrkkyjä ettei paikalliset ötökät tai muut kulkeudu mukana. Että sellaiset myrkytystilat päällä sitten. Huomatkaa musta väri, tai muut tummat värit.

Bebanthenilla tästä selvisin lopulta.

Verkkarit koneeseen ja siitä rumpukuivaimeen. Nyt sitten ostin parit samanlaiset verkkarit kun kerran hyväksi muuten havaittu, ja mustan hupparin kanssa. Pesulappuja kävin kattelemaan ja siinähän olikin että rumpukuivaus kielletty, höh olinhan kuivannut noita jo pariin kertaan eikä kutistuneet tai mitään. Nyt noi uudet kamppeet suoraan koneeseen ennen käyttöä ja sitten rumpuun kuten kaikki muukin yleensä katsomatta yhtään mitä ohjeissa on. En odota katastrofia edelleenkään.

Eipä tässä muuta kun että noihin voisi laittaa jonkinlaisen näkyvän varoituksen että pestävä ennen käyttöä...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 379
Viestejä
4 200 024
Jäsenet
70 893
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom