Vinyylisoitin lahjaksi

Liittynyt
26.12.2017
Viestejä
50
Olisi palava halu ostaa vanhemmille vinyylisoitin kotiin. Heiltä kun löytyy omilta nuoruusajoilta varmaan viitisenkymmentä LP:tä laatikoista, mutta soitinta en ole koskaan nähnyt.

Ongelmana on että ilmeisesti All-in-one ratkaisut ilmeisesti tuhoavat vinyylit. Halvin "varteenotettava" soitin on ilmeisesti Audio Technican LP-120X, joka on 250€.
Tuohonhan pitäisi tottakai ostaa aktiivikajarit kylkeen (+ kaapelit + muuta?).

Raha ei ole niinkään iso ongelma, voidaanhan ne kajarit ostaa myöhemminkin, mutta onko tuon käyttämiseen miten iso oppimiskynnys eläke-iän haitareilla oleville?

Kiitos kaunis, ja että mä vihaan tätä joulurumbaa.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
735
Pro-Jectiltä löytyy kans edukkaita ja erittäin hyviä pelkistettyjä vehkeitä. Itse vinyylejä aktiivisesti päivittäin kuuntelevana oon pitäytyny Pro-Jectissä (tyylikkyys ja hifi kävelee käsi kädessä). Pro-Ject siinä määrin iisi ettei siinä juurikaan ole namiskoja mut ongelma on sit se jos pitää vaihtaa nopeutta (se tehdään käsipelillä lautasen alta ellei oo erikseen hankkinu lisälaitetta siihe).

Pro-Ject Primary – Hifihuone

EDIT: Ai mut jaa, varmaan etsit nimenomaan esivahmistimella varustettua vehjettä. Sit lienee kyl joku tommonen Audio Technica kelpo. Kyllä mää luulen että semmosen käytön haltsaa vanhuksetkin aika helposti.
 
Liittynyt
26.12.2017
Viestejä
50
Pro-Jectiltä löytyy kans edukkaita ja erittäin hyviä pelkistettyjä vehkeitä. Itse vinyylejä aktiivisesti päivittäin kuuntelevana oon pitäytyny Pro-Jectissä (tyylikkyys ja hifi kävelee käsi kädessä). Pro-Ject siinä määrin iisi ettei siinä juurikaan ole namiskoja mut ongelma on sit se jos pitää vaihtaa nopeutta (se tehdään käsipelillä lautasen alta ellei oo erikseen hankkinu lisälaitetta siihe).

Pro-Ject Primary – Hifihuone

EDIT: Ai mut jaa, varmaan etsit nimenomaan esivahmistimella varustettua vehjettä. Sit lienee kyl joku tommonen Audio Technica kelpo. Kyllä mää luulen että semmosen käytön haltsaa vanhuksetkin aika helposti.
Tuo vaikuttaa tosi pelkistetyltä ja helpolta tosiaan. Mieluiten vaan se esivahvari mukana, niin onpahan yksi komponentti pois alta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 515
Ostat vaan sen 80 luvun räkkisysteemin ekvalisaattoreineen,kaikki erillislaitteina. Noi vanhat levarit on hienoja,jos hommaa vaikka sellaisen täysautomaattisen. Itsellä on ollut hakusessa saloran viimeinen Suomessa tehty levysoitin lasialustalla.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Ostat vaan sen 80 luvun räkkisysteemin ekvalisaattoreineen,kaikki erillislaitteina. Noi vanhat levarit on hienoja,jos hommaa vaikka sellaisen täysautomaattisen. Itsellä on ollut hakusessa saloran viimeinen Suomessa tehty levysoitin lasialustalla.

Kirpparit yllättää joskus, ihan hyviäkin vehkeitä nähnyt parilla kympillä joskus. Ei toki koko systeemiä, mutta kuitenkin itse soitin+esivahvari.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 570
itsellä on ollut pro-ject debut carbon 2M red äänirasialla sekä record box E. Olen ollut tyytyväinen ostokseen.

Uudemmassa debut carbon dc mallissa voi nappia painamalla vaihtaa pyörimisnopeutta

IMG_20191207_203243.jpg
IMG_20191207_203426.jpg
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 000
Eikö sitten vanhemmilla ole mitään kajareita?

PSL-X310BT levysoitin - 196.32 €

Tuo nyt varmaan on sieltä 150-200 euron luokasta niitä parhaimpia vaihtoehtoja ja tarjoaa bluetoothin jolla avautuu hieman paremmin vaihtoehtoja laitteiden osalta äänentoistoon.

Sony PS-LX310BT review | What Hi-Fi?

Unohtamatta että saattaa olla vanhempien makuun ulkonäöltään hieman miellyttävämpi ja vähemmän pelottavampi (pelkistetympi) kuin tuo Audio-Technican DJ vastine.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2017
Viestejä
50
Kiitos kaikille vastauksista. Taidan päätyä tuohon Sonyn Bluetooth kaminaan, ihan vain käytettävyyden helppouden vuoksi. Tokihan vastapainot puuttuu, mutta tuskin aiheuttaa suurta harmia vanhoille vinyyleille. Jos olisi aikaa niin toki etsisin ja perehtyisin käytettyyn tavaraan. :)
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 688
Ottamatta kantaa mietittyihin tai valittuihin laitteisiin, voi olla että levysoittimet ovat laitteina tutumpia noille eläkeläisille, kuin nykynuorille ;-)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 388
Viestejä
4 196 901
Jäsenet
70 900
Uusin jäsen
daemon

Hinta.fi

Ylös Bottom