Jos
museoautovaatimuksia lukee, niin lähtökohta on, että auto pitää olla samassa kunnossa, kuin tehtaalta lähtiessä ja osa tarkastajista on hyvinkin tarkkoja siitä.
Lainaus:
"
Museoajoneuvolta vaaditaan joko alkuperäistä vastaavaa kuntoa tai sitä,
että ajoneuvo on entistetty asianmukaisesti. Mainituilla määritelmillä tar-
koitetaan sitä, että museoajoneuvon tulee olla rakenteeltaan ja ulkoasul-
taan mahdollisimman tarkasti säilytetty sellaisena tai entistetty sellaiseksi
kuin se oli ajoneuvon valmistuttua.
"
Eri asia jos suhteilla tarkastajaan saa minkä tahansa auton museorekisteriin. Esim. kilpa-autojen museointi onnistuu ohjeen mukaan vain, jos auto on ollut aikakaudella kilpailukäytössä. Replikoiden teko ei pitäisi mennä läpi (varsinkaan f1-konseptiautoista, joita ei ole liikenteeseen tarkoitettu). Bluetooth radio on kyllä selvä virhe 90-luvun autossa mutta niin monta mielipidettä kuin tarkastajaakin.
Museoiän saisi nostaa kerralla johonkin 40+ vuoteen, ettei käsite mene ihan romukoppaan, kun alkaa perus-Corollia olla museoituna ja normaalisti liikenteessä.