- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 582
Space Tourer, takuutakin on jäljellä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tesla Model Y:n ja tämän e-5008 välillä punnitsin kun nyt autoa vaihdoin. Entinen autoni oli siis bensa 5008. Päädyin Teslaan seitsemän paikkaisena.Jaa a, Lucid Gravity on kyllä hieno.
Ei oo kukaan päässyt peogeot e 5008 koeajamaan? Hyundai Ioniq 9 tulossa tänä vuonna, mutta lieneekö muuta isoa?
Tesla Model Y:n ja tämän e-5008 välillä punnitsin kun nyt autoa vaihdoin. Entinen autoni oli siis bensa 5008. Päädyin Teslaan seitsemän paikkaisena.
Björnin 1000km käyttötesti kertoi karua kieltään siitä, että käyttäjät on jätetty e-5008 testaajiksi. Näytti sen verran paljon ongelmia mahtuvan jo 1000km matkalle. Muutenkin kupissa painoi aika paljon Teslan neliveto.
Ajettavuus on sitten yllättäen mallia pakettiauto, mutta jos se ei haittaa, niin nämä on kyllä ne tilavimmat pelit.Toyota Proace Verso. 7-9 paikkaa.
Taitaa R:t alkaa olla jo vanhempaa vuosikertaa?Miten Mersun R Lang, 6 tai 7 paikkanen?
3 täyskokoista istuinta ei varmaan mahdu tuohon Yn takapenkille. Nyt siinä on yksi isofix istuin ja kaksi korokeistuinta. On siinäkin säätäminen turvavöiden kanssa.Miten meinaatte Model Y sijoittaa penkit ja millaisilla olisi toivoa mahtua? Siis kolme istuinta. V90 on ilmeisesti nyt kuitenkin kapea, muttei Model Y isommalta vaikuta? Nyt siis 2x isofix istuimet, toinen 360 kääntyvä. Toimiiko nuo kääntyvät missään missä 3x istuinta?
Tourania jo katselin, mutta harmittaisi vaihtaa V90 pois, koska tosi hyvä auto on. Että onko tietoa saako tähän V90 mahdutettua 3x istuinta ja millä tavoin? Harkinnassa myös että eteen turvaistuin ja taakse keskelle plus sivupaikka ja aikuinen kuskin taakse istumaan.
Mercedes V näyttäisi kyllä hienolta. Mut seki plus 35k äkkiä.
Nykypakut on yllättävän hyviä ajettavuudeltaan. Esim VW Transporter T6 ja T7 on huimasti parempi kun moni henkilöauto.Ajettavuus on sitten yllättäen mallia pakettiauto, mutta jos se ei haittaa, niin nämä on kyllä ne tilavimmat pelit.
ok, en huomannut että kysyjällä olisi ollut vuosikerta vaatimus, R sarjaa löytyy 2011- 2013 vuodelta.Taitaa R:t alkaa olla jo vanhempaa vuosikertaa?
Pakettiautossa 75kwh on kyllä vittuilua, tuolla ajaa talvella lomamatkalle 100-150km.
Sähkö ja 6kpl isofixejä.
Itsellä sama tilanne. Uusi auto pitäisi hankkia ja kolme istuinta pitäisi saada mahtumaan (lapset 4v, 3v ja 2v). Tesla Model Y houkuttelisi (5 tai 7 paikkainen). Onko tuossa mitään toivoakaan saada mahtumaan kolmea istuinta takapenkille? Joka tapauksessa ahdasta tulee ja siksi miettinyt myös tuota 7 paikkaista, mutta onko tuokaan sitten kovin käytännöllinen loppujen lopuksi?
Toihan helpottuu, kun saat naama menosuuntaan jonkun, Vageissa löytyy 3x isofix (id4, enyaq) yksi pelkääjän paikalla, toki jos yhdenkin vaihdat turvavyö kiinnitteiseen tilaa tulee lisää.Ei noi 7 jakkaran autot ole edes isompia lukuunottamata erillispenkkejä mitkä liukuu kiskoilla.Meillä kohtuudella mahduttu Iidaan vajaa 6v, 4v ja 6kk. Britaxin turvakaukalo ilman telakkaa, turvavyöistuin ja dualfix isofixillä menee taakse yhtäaikaakin, käytännössä pidetty kaukalo keskellä niin mahtuu aikuinen reunaan ja 6v edessä (bägi pois).Miten olet ajatellut, että 7 paikkaisena ne sinne istuttaisit ja miten siis auton pakkaisit? Laittaisitko siis jonkun takapenkille lastenistuimeen takaperin vai miten?
Sittenhän tempun varmaan tekisi, jos olisi lastenistuin eteenpäin joku, mutta jos tavoittelee takaperin olevia istuimia, niin menee hankalaksi.. Ja ylipäätään, onko edes realistista laitella "keskipaikalle" takaperin olevaan penkkiin lapsia sivupenkkien yli?
Viimeksi kun koeajoin Tesla Y: istuinten, tai kahden sisi kanssa, niin jäi kyllä polvitila kuskillakin esim. v90 pienemmäksi..
Model Y houkuttaisi itseäkin 7 paikkaisena siis.
Tuo EQV on jopa ihan ok hinnoissa myös käytettynä, mutta toimintamatka joku 220km talvella on aika karun vähän... Arkipyörittelyyn varmaan menis, mutta matkanteko ei kuulosta kovin houkuttelevalta.
Lucid Gravity sais lyödä läpi, siinä saattais kaikki mahdolliset tiketit ruksiintua (tila&toimintamatka).. Model X tietysti olemassa myös, mutta jostain syystä se kuulostaa kustannuksilta monella tapaa - en tiedä mistä ennakkoluuloni kumpuaa.
Reddit - Dive into anything
Saattaa se olla, että saa polttomoottoriauton vielä about 30k millä kuitenkin hommat saa hoidettua, ja vaikka arvo laskisi 15k, niin vielä jäisi suunnilleen samaan mitä sähköt tiputtaa hintaa..
Onko PSA diesel muuttunut jossain kohtaa ketjulle? Tähän asti niissä on aina ollut tavallinen jakohihna.Kaikissa Bensa Toyota Proace City, Peugeot Rifter, Opel Combo, Citroen Berlingo on sama PSA tekemä 1.2 litrainen hihnakone, jossa jakohihna ui öljyssä. Öljy murentaa hihnaa ja murentunut hihna tukkii öljysihdin / öljykanavat.
Diesel malleissa jakoketju venyy, joten niistä on katsottava onko moottoriin vaihdettu päivitetty paksumpi jakoketju.
Uusimmissa VW Cabby ja Ford Tourneo Connect bensakone on VAG:in 1.5 TSI hihnakone, jossa jakohihna ei ui öljyssä.
Uusimmassa Ford Tourneo Courier on 1.0 Ecoboost moottori, jossa jakohihna ui öljyssä.
Dieselit VAG:in koneita.
Itse ottaisin L2 pituisena manuaali VW Cabby tai Ford Tourneo Connect 1.5 TSI bensa koneella tai dieselin. Ford saattaa olla paremmin suojattu ruosteelta kuin VW.
No jos tarkkoja ollaan, niin PSA 1.5 BlueHdi moottorissa on hybridi hihna + ketju jakopää. Kampiakselilta menee hihna toiseen nokka-akseliin ja nokka-akselista toiseen jako hoituu Ketjulla.Onko PSA diesel muuttunut jossain kohtaa ketjulle? Tähän asti niissä on aina ollut tavallinen jakohihna.
Caddyn ongelma on ainakin se että ne ruostuvat kilpaa mersujen kanssa.
Ilmeisesti kaikille selvä mitä aihe käsittelee. mutta niin monta kertaa nähnyt otsikon että piti tulla lukemaan miten jollain kolmepaikkaisella avolavalla/pakettiautolla ratkaistu viisihenkisen perheen liikuttelu.Viisihenkisen perheen auto. Kolme istuinta.
KorjailtuIlmeisesti kaikille selvä mitä aihe käsittelee. mutta niin monta kertaa nähnyt otsikon että piti tulla lukemaan miten jollain kolmepaikkaisella avolavalla/pakettiautolla ratkaistu viisihenkisen perheen liikuttelu.
No uusi auto![]()
Itse hommasin pari kuukautta sitten Dacia Joggerin 7-paikkaisena ja on ollut varsin mainio, hinta-laatusuhde kohdillaan.
Yhden videon näin tuon PV5:n hinnoittelusta, Briteissä ainakin lähtöhinta 3/4 ID.Buzzin hinnasta, tiedä sitten miten kääntyy Suomen hinnoiksi.
Omat kokemukseni:
Nyt kolme lasta, 8v, 6v ja 0v.
Aikaisemmin meillä oli (kahden lapsen kanssa) VW Touran 1.5 TSI DSG R-Line 2020, joka ostettiin uutena ja vaihdettiin pois 2024 vajaat 90k ajettuna. Autossa ei ollut mitään vikoja tänä aikana.
Touran:
- Ehdittiin käyttämään noin puoli vuotta kolmen lapsen kanssa.
- Takapenkki on loistava, kolme Isofix kiinnikettä ja sinne mahtui turvakaukalo (Bugaboo Nuna jotain isofix telakalla) ja kaksi Maxi Cosi Rodifix Airprotectia, jotka myös Isofixillä kiinni. Autoon olisi myös mahtunut kolme Maxi Cosi Pearl istuinta (selkä meno suuntaan)
- Touranissa on myös isofix viimeisellä penkkirivillä, mutta muistaakseni ei repsikan paikalla.
- Jos käytössä 6 ja 7 paikka, niin tavaratilaa ei juuri ole
Koska tarkoituksena oli alusta asti vaihtaa Touran pois ennen 5v ja 100k, niin viimesyksynä aloin etsimään uutta autoa seuraavin speksein:
- Kolme lasta täytyy mahtua takapenkille
- 7 paikkainen
- Vetokyky vähintään 1 600kg (Tämä karsi pois lähes kaikki sähköautot ja ladattavat hybridit)
- Uusi tai lähes uusi (haluan välttää vanhoista autoista johtuvia ongelmia)
Vaihtoehoja muistkaaseni oli:
- Uusi multivan diesel - En halunnut ostaa niin kallista uutta dieselautoa (ja bussi vähän liioittelua kolmella lapsella).
- KIA EV9 olisi ollut hieno, mutta niin paljoa en halunnut Kiasta maksaa
- Volvo XC90 vanha malli ja kallis
- Uusi VW touran (joka olisi ollut 99% sama auto kuin meidän vanha Touran). Ei ollut vaihtoehtko koska jo 2020 Touran tuntui vähän vanhalta.
- (joitain muita myös, mutten enää muista mitä)
Ostin lopulta uuden Skoda Kodiaqin v, 2024 1,5 bensa:
- Täytti kaikki yllä olevat vaatimukset
- Uusi moderni auto, mikä lämmittää insinöörin mieltä
- Erittäin hyvin varusteltu vakiona
- Takapenkki selkeästi huonompi kuin Touranissa oli. Nyt turvakaukalo isofixillä kiinni, koroketyyny ja yksi tuollainen Rodifix airprotect (mutta ei isofixillä, koska silloin koroke ei mahtuisi väliin. Vaikka auto on muuten selkeästi isompi kuin Touran.
Sitten täytyy lisätä, että asun Ruotsissa ja täällä automarkkinat eroavat suomalaisesta.
Kakkosrivillä ei ole kuin reunapaikoilla isofixit, mutta ennen kaikkea se leveys tullee ongelmaksi. Kolmosrivillä ei ole myöskään isofixejä ja ohjekirjan mukaan sinne ei sovi laittaa kuin "korokemallin" istuin.![]()
Mitä oot mieltä, että hypoteettisesti, niin saako millään survottua 3kpl lastenistuimia selkä menosuuntaan siihen? EI kyllä juuri mihinkään saa + se on tuskaista, mutta ehkä pakollista silti..
Tuo Dacia Bigster 2025 -myös ilmeisesti ok mitoiltaan, ehkä.
Ja mielenkiintoinen ehdottomasti tuo PV5 Passenger ja se millä hinnoilla liikkuu. Teoriassa pikkuakku/halpamalli olisi juuri hyvä arkikäyttöön, kun sillä kaikki suurimmat osat matkoista ajaisi, mutta mitä sitten pitemmille matkoille.. Kakkosauto vai autonvuokraus vai "sietäminen"...
Ainakin itselle jo ID.7 haptisetkin oli liikaa ratissa - jännä miten niin pienestä asiasta tulee melkein ostokynnys.
Kyllä suosittelen, uutta en kyllä ostaisi, koska on mallina jo niin vanha.Suosittelisitko Tourania? Mahdollisuus olisi vaihtaa siitä joko ns. "kakkosauto" (ostaa jonku 2015-2020) väliin, tai sitten ehkä jopa ykkösauto, jos vaihtaa tuon nykyisen sinänsä "ison auton" tilalle.
Tiedätkö, mitä malleja ja moottoreita kannattaa vältellä, ja mistä vuosimallista eteenpäin?
Tourania olen monesti päätynyt katsomaan, kun näyttää halvemmalta kuin Sharan ja olis ihan ok.. Toisaalta Sharan tai Seat Alhambra lienee autoja, joihin mahtunee...
Perhana, vähä toivoin että kodiaq toimisi, mutta ei taida siis mahtua 3 turvaistuimella. Vielä ei malttaisi vanhinta korokkeelle laittaa. Tarkoittanee myös sitä ettei Enyaq toimi myöskään.Omat kokemukseni:
Nyt kolme lasta, 8v, 6v ja 0v.
Aikaisemmin meillä oli (kahden lapsen kanssa) VW Touran 1.5 TSI DSG R-Line 2020, joka ostettiin uutena ja vaihdettiin pois 2024 vajaat 90k ajettuna. Autossa ei ollut mitään vikoja tänä aikana.
Touran:
- Ehdittiin käyttämään noin puoli vuotta kolmen lapsen kanssa.
- Takapenkki on loistava, kolme Isofix kiinnikettä ja sinne mahtui turvakaukalo (Bugaboo Nuna jotain isofix telakalla) ja kaksi Maxi Cosi Rodifix Airprotectia, jotka myös Isofixillä kiinni. Autoon olisi myös mahtunut kolme Maxi Cosi Pearl istuinta (selkä meno suuntaan)
- Touranissa on myös isofix viimeisellä penkkirivillä, mutta muistaakseni ei repsikan paikalla.
- Jos käytössä 6 ja 7 paikka, niin tavaratilaa ei juuri ole
Koska tarkoituksena oli alusta asti vaihtaa Touran pois ennen 5v ja 100k, niin viimesyksynä aloin etsimään uutta autoa seuraavin speksein:
- Kolme lasta täytyy mahtua takapenkille
- 7 paikkainen
- Vetokyky vähintään 1 600kg (Tämä karsi pois lähes kaikki sähköautot ja ladattavat hybridit)
- Uusi tai lähes uusi (haluan välttää vanhoista autoista johtuvia ongelmia)
Vaihtoehoja muistkaaseni oli:
- Uusi multivan diesel - En halunnut ostaa niin kallista uutta dieselautoa (ja bussi vähän liioittelua kolmella lapsella).
- KIA EV9 olisi ollut hieno, mutta niin paljoa en halunnut Kiasta maksaa
- Volvo XC90 vanha malli ja kallis
- Uusi VW touran (joka olisi ollut 99% sama auto kuin meidän vanha Touran). Ei ollut vaihtoehtko koska jo 2020 Touran tuntui vähän vanhalta.
- (joitain muita myös, mutten enää muista mitä)
Ostin lopulta uuden Skoda Kodiaqin v, 2024 1,5 bensa:
- Täytti kaikki yllä olevat vaatimukset
- Uusi moderni auto, mikä lämmittää insinöörin mieltä
- Erittäin hyvin varusteltu vakiona
- Takapenkki selkeästi huonompi kuin Touranissa oli. Nyt turvakaukalo isofixillä kiinni, koroketyyny ja yksi tuollainen Rodifix airprotect (mutta ei isofixillä, koska silloin koroke ei mahtuisi väliin. Vaikka auto on muuten selkeästi isompi kuin Touran.
Sitten täytyy lisätä, että asun Ruotsissa ja täällä automarkkinat eroavat suomalaisesta.