Viisihenkisen perheen auto. Kolme istuinta.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zone
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo on jännä ilmiö et ranskalaiset merkit ovat kunnostautuneet näissä perheautoissa. Peugeot 5008, Renault Espace, Citroën Space Tourer jne. Täytyisi tuota omaa asennetta tarkastella kyseisen maan autoja kohtaan, eikä antaa yhden huonon kokemuksen liikaa määrittää ajatuksia. Uutta Renault Espacea olen kyllä ihaillut, siinä on tyylikkään oloinen yksilö isoilla tiloilla. Parin kolmen vuoden päästä voisi saada ihan houkuttelevaan hintaan käytettyjä yksilöitä. Toki taitaa enää yksi lapsista vaatia turvaistuinta siinä kohdin, mutta tilantarve tuskin pienenee vaikka takapenkin osalta alkaa helpottamaan.
 
Jaa a, Lucid Gravity on kyllä hieno.

Ei oo kukaan päässyt peogeot e 5008 koeajamaan? Hyundai Ioniq 9 tulossa tänä vuonna, mutta lieneekö muuta isoa?
 
Jaa a, Lucid Gravity on kyllä hieno.

Ei oo kukaan päässyt peogeot e 5008 koeajamaan? Hyundai Ioniq 9 tulossa tänä vuonna, mutta lieneekö muuta isoa?
Tesla Model Y:n ja tämän e-5008 välillä punnitsin kun nyt autoa vaihdoin. Entinen autoni oli siis bensa 5008. Päädyin Teslaan seitsemän paikkaisena.

Björnin 1000km käyttötesti kertoi karua kieltään siitä, että käyttäjät on jätetty e-5008 testaajiksi. Näytti sen verran paljon ongelmia mahtuvan jo 1000km matkalle. Muutenkin kupissa painoi aika paljon Teslan neliveto.

 
Tesla Model Y:n ja tämän e-5008 välillä punnitsin kun nyt autoa vaihdoin. Entinen autoni oli siis bensa 5008. Päädyin Teslaan seitsemän paikkaisena.

Björnin 1000km käyttötesti kertoi karua kieltään siitä, että käyttäjät on jätetty e-5008 testaajiksi. Näytti sen verran paljon ongelmia mahtuvan jo 1000km matkalle. Muutenkin kupissa painoi aika paljon Teslan neliveto.


Juu en ole tätä katsonut. Uusimmassa 1/25 tuulilasissa oli Peugeot e-5008 kehua. Olikohan tähdissä jotain 4,5/5 mikä siinä se arvosteluasteikko.

Ajamalla selvinnee jotain asioita. Pitää käydä tuokin koeajamassa, mutta toki jos 4WD pitää olla ja kyllä se melkeen itelläkin jo pitää, niin äkkiä siitä Teslasta tulee se ns. hinta/value auto, olkoonkin virheitä mm. vakkarissa ja autopilotissa.

Toki uusi Enyaq on kova kans. Akkukemioista en osaa sanoa, että onko Teslassa vai VAG parempaa. Lucid Gravity tulee olemaan hitti, jos saavat massatuotantoon.
 
Miten meinaatte Model Y sijoittaa penkit ja millaisilla olisi toivoa mahtua? Siis kolme istuinta. V90 on ilmeisesti nyt kuitenkin kapea, muttei Model Y isommalta vaikuta? Nyt siis 2x isofix istuimet, toinen 360 kääntyvä. Toimiiko nuo kääntyvät missään missä 3x istuinta?

Tourania jo katselin, mutta harmittaisi vaihtaa V90 pois, koska tosi hyvä auto on. Että onko tietoa saako tähän V90 mahdutettua 3x istuinta ja millä tavoin? Harkinnassa myös että eteen turvaistuin ja taakse keskelle plus sivupaikka ja aikuinen kuskin taakse istumaan.

Mercedes V näyttäisi kyllä hienolta. Mut seki plus 35k äkkiä.
 
Toyota Proace Versosta myös pienempi versio Proace City Verso L1 tai L2 pituisena.


Sähkö Proace City Verso tosin on sisarmalli Citroen Ë-BERLINGO / ë-SPACETOURER, Opel Combo Life Electric, Peugeot E-Rifter kanssa.

Bensa / diesel mallit myös samoja autoja.

Sitten olisi Volkwagen Cabby ja Ford Tourneo Connect sisarmallit.

Bensa moottorit noissa on sama VAG:in 1.5 TSI hihnalla.

Dieselit taitaa olla myös VAG:in tekemiä.

VW


Ford


Fordilla myös pienempi Tourneo Courier. Moottorina tosin 1.0 EcoBoost bensa, jossa hihna on kai öljykylvyssä.

 
Viimeksi muokattu:
Suomessahan käytettyinä noita ei juuri löydy, mutta nopeasti katsottuna Saksasta löytyisi jonkin verran.

Esim Saksasta Volkswagen Caddy 1.5 TSI / 114 hp, manuaali, ajettu 18 k, 09/2023 rekisteröity. Hinta 25 k + verot.


7 paikkainen Ford Tourneo Connect Titanium 2.0 / 122 hp EcoBlue, 18 k ajettu, rekisteröity 05/2023, hinta 28 k + verot

 
Viimeksi muokattu:
Miten meinaatte Model Y sijoittaa penkit ja millaisilla olisi toivoa mahtua? Siis kolme istuinta. V90 on ilmeisesti nyt kuitenkin kapea, muttei Model Y isommalta vaikuta? Nyt siis 2x isofix istuimet, toinen 360 kääntyvä. Toimiiko nuo kääntyvät missään missä 3x istuinta?

Tourania jo katselin, mutta harmittaisi vaihtaa V90 pois, koska tosi hyvä auto on. Että onko tietoa saako tähän V90 mahdutettua 3x istuinta ja millä tavoin? Harkinnassa myös että eteen turvaistuin ja taakse keskelle plus sivupaikka ja aikuinen kuskin taakse istumaan.

Mercedes V näyttäisi kyllä hienolta. Mut seki plus 35k äkkiä.
3 täyskokoista istuinta ei varmaan mahdu tuohon Yn takapenkille. Nyt siinä on yksi isofix istuin ja kaksi korokeistuinta. On siinäkin säätäminen turvavöiden kanssa.

Tietty jos kolmannen istuimen asentaa vöillä kiinni kolmalle riville nii sitten mahtuu. Ei sekään varmaan kovin käytännöllistä ole.
 
Ajettavuus on sitten yllättäen mallia pakettiauto, mutta jos se ei haittaa, niin nämä on kyllä ne tilavimmat pelit.
Nykypakut on yllättävän hyviä ajettavuudeltaan. Esim VW Transporter T6 ja T7 on huimasti parempi kun moni henkilöauto.
Itselläni on Renault Trafic 3 käyttöautona ja ei valittamista.
 

Onko porukkalla kokemuksia tuollaisesta L2 korisesta Toyota Proace Citystä? Toki se perus Proace myös "kelpaisi".

Ei näytä olevan noissa WW-caddyissä tai ford tourneo customeissa 3xisofixiä tms.? Eikä välttämättä ns. erillisiä istuimiakaan? Onkohan ns. aina isommat penkit, jos on isofixit eli mahtuukohan esim. nyt vaikka toho ProAceCity Versoon helpommin penkit, kuin johonkin Caddyyn?

Onkohan tollaseen 7 paikkaiseen jopa helpompi laittaa niin lastenistuimet, että keskiriville 2x reunoille, sit jos kaks irrotettavaa takapenkkiä, niin laittaa sen kolmannen kolmosriville ja vaikka se toinen kolmannenrivin takapenkki matalana? Kun mitenkäs tuonne taakse muka pääsee, jos on lastenistuin paikoillaan, vai pystyykö tollasta jotain kakkosrivin penkkiä kallistamaan kulkemiseen vaikka lastensistuin paikoillaan?

Tuollainen ns. 6 paikkainen "pakettiauto" myös kiinnostaa, eli ainakin näkyi tuota ProACea olevan ja Mersua ns. 6 paikkaisena eli kaks keskirivillä ja kaks takana ? Tollanen varmaan nyt ainakin jollain tapaa käytettävissä, vai mitenköhän se takapenkille köyttäminen onnistuu?..

Ei ole helppoa ei tuo auton osto. Eikä nuo kyllä halpojakaan ole. Eikä sähköisiä versioita käytännössä tarjolla "30-50k" hintaan, vai onko jotain mitä voisi suositella sähköistä? Tosin ainokaiseksi autoksi ei varmaan viitsine rajoitteista sähkistä ottaa, jos on jotain 1gen "akku ei lataudu nopeasti" ongelmia...
 
Kaikissa Bensa Toyota Proace City, Peugeot Rifter, Opel Combo, Citroen Berlingo on sama PSA tekemä 1.2 litrainen hihnakone, jossa jakohihna ui öljyssä. Öljy murentaa hihnaa ja murentunut hihna tukkii öljysihdin / öljykanavat.

Diesel malleissa jakoketju venyy, joten niistä on katsottava onko moottoriin vaihdettu päivitetty paksumpi jakoketju.

Uusimmissa VW Cabby ja Ford Tourneo Connect bensakone on VAG:in 1.5 TSI hihnakone, jossa jakohihna ei ui öljyssä.

Uusimmassa Ford Tourneo Courier on 1.0 Ecoboost moottori, jossa jakohihna ui öljyssä.

Dieselit VAG:in koneita.

Itse ottaisin L2 pituisena manuaali VW Cabby tai Ford Tourneo Connect 1.5 TSI bensa koneella tai dieselin. Ford saattaa olla paremmin suojattu ruosteelta kuin VW.
 
Viimeksi muokattu:
T-sarja on sitten taas Renault-Nissanin kanssa yhteistyötä ja perustuu Rellun Kangoo malliin. L1 pituisina ovat suht samankokoisia kaikki nämä mallit.
 
Itsellä sama tilanne. Uusi auto pitäisi hankkia ja kolme istuinta pitäisi saada mahtumaan (lapset 4v, 3v ja 2v). Tesla Model Y houkuttelisi (5 tai 7 paikkainen). Onko tuossa mitään toivoakaan saada mahtumaan kolmea istuinta takapenkille? Joka tapauksessa ahdasta tulee ja siksi miettinyt myös tuota 7 paikkaista, mutta onko tuokaan sitten kovin käytännöllinen loppujen lopuksi?
 
Itsellä sama tilanne. Uusi auto pitäisi hankkia ja kolme istuinta pitäisi saada mahtumaan (lapset 4v, 3v ja 2v). Tesla Model Y houkuttelisi (5 tai 7 paikkainen). Onko tuossa mitään toivoakaan saada mahtumaan kolmea istuinta takapenkille? Joka tapauksessa ahdasta tulee ja siksi miettinyt myös tuota 7 paikkaista, mutta onko tuokaan sitten kovin käytännöllinen loppujen lopuksi?

Miten olet ajatellut, että 7 paikkaisena ne sinne istuttaisit ja miten siis auton pakkaisit? Laittaisitko siis jonkun takapenkille lastenistuimeen takaperin vai miten?
Sittenhän tempun varmaan tekisi, jos olisi lastenistuin eteenpäin joku, mutta jos tavoittelee takaperin olevia istuimia, niin menee hankalaksi.. Ja ylipäätään, onko edes realistista laitella "keskipaikalle" takaperin olevaan penkkiin lapsia sivupenkkien yli?
Viimeksi kun koeajoin Tesla Y: istuinten, tai kahden sisi kanssa, niin jäi kyllä polvitila kuskillakin esim. v90 pienemmäksi..

EDIT: Niin tietääkö joku, saako tohon Model Y 7 paikkaiseen tohon takimmaiseen penkkiin lastenistuinta? Tossaha ois teoriassa optio, että ois takaperin oleva lastenistuin selkä menosuuntaan, jolloin jos toisen takapenkin pitäisi matalana, niin saattaisi jopa olla kohtuu helppokin pienehkö tai pienin lapsi laittaa istumaan nimenomaan takakontin kautta, jolloin jäisi sivupenkit kahdelle muulle ja ns. keskipaikka vapaaksi.
Toki tavaratilan käytettävyyttä söisi, mutta tavaraa nyt teoriassa voi muuallakin pitää?

Model Y houkuttaisi itseäkin 7 paikkaisena siis.

EDIT: Ei mahdu 7 paikkaiseen näköjään ..

Taitaa mennä polttomoottoritouhuksi.

Tuo EQV on jopa ihan ok hinnoissa myös käytettynä, mutta toimintamatka joku 220km talvella on aika karun vähän... Arkipyörittelyyn varmaan menis, mutta matkanteko ei kuulosta kovin houkuttelevalta.

Lucid Gravity sais lyödä läpi, siinä saattais kaikki mahdolliset tiketit ruksiintua (tila&toimintamatka).. Model X tietysti olemassa myös, mutta jostain syystä se kuulostaa kustannuksilta monella tapaa - en tiedä mistä ennakkoluuloni kumpuaa.

Reddit - Dive into anything

Saattaa se olla, että saa polttomoottoriauton vielä about 30k millä kuitenkin hommat saa hoidettua, ja vaikka arvo laskisi 15k, niin vielä jäisi suunnilleen samaan mitä sähköt tiputtaa hintaa..
 
Viimeksi muokattu:
Miten olet ajatellut, että 7 paikkaisena ne sinne istuttaisit ja miten siis auton pakkaisit? Laittaisitko siis jonkun takapenkille lastenistuimeen takaperin vai miten?
Sittenhän tempun varmaan tekisi, jos olisi lastenistuin eteenpäin joku, mutta jos tavoittelee takaperin olevia istuimia, niin menee hankalaksi.. Ja ylipäätään, onko edes realistista laitella "keskipaikalle" takaperin olevaan penkkiin lapsia sivupenkkien yli?
Viimeksi kun koeajoin Tesla Y: istuinten, tai kahden sisi kanssa, niin jäi kyllä polvitila kuskillakin esim. v90 pienemmäksi..

Model Y houkuttaisi itseäkin 7 paikkaisena siis.

Tuo EQV on jopa ihan ok hinnoissa myös käytettynä, mutta toimintamatka joku 220km talvella on aika karun vähän... Arkipyörittelyyn varmaan menis, mutta matkanteko ei kuulosta kovin houkuttelevalta.

Lucid Gravity sais lyödä läpi, siinä saattais kaikki mahdolliset tiketit ruksiintua (tila&toimintamatka).. Model X tietysti olemassa myös, mutta jostain syystä se kuulostaa kustannuksilta monella tapaa - en tiedä mistä ennakkoluuloni kumpuaa.

Reddit - Dive into anything

Saattaa se olla, että saa polttomoottoriauton vielä about 30k millä kuitenkin hommat saa hoidettua, ja vaikka arvo laskisi 15k, niin vielä jäisi suunnilleen samaan mitä sähköt tiputtaa hintaa..
Toihan helpottuu, kun saat naama menosuuntaan jonkun, Vageissa löytyy 3x isofix (id4, enyaq) yksi pelkääjän paikalla, toki jos yhdenkin vaihdat turvavyö kiinnitteiseen tilaa tulee lisää.Ei noi 7 jakkaran autot ole edes isompia lukuunottamata erillispenkkejä mitkä liukuu kiskoilla.Meillä kohtuudella mahduttu Iidaan vajaa 6v, 4v ja 6kk. Britaxin turvakaukalo ilman telakkaa, turvavyöistuin ja dualfix isofixillä menee taakse yhtäaikaakin, käytännössä pidetty kaukalo keskellä niin mahtuu aikuinen reunaan ja 6v edessä (bägi pois).
 
Viimeksi muokattu:
En ehkä ymmärrä, miten 7-paikkainen vs 5 paikkainen helpottaa yhtään jos 3 turvaistuinta :)

Jos keskiriville ei mahdu 3 turvaistuinta, niin jonkun pitää siis mennä takariville ja sinne turvaistuin. Että sinne pääsisi jotenkin, keskirivillä ei voi laittaa reunapaikoille turvaistuimia. Eli keskirivillä pitää täyttää reunapaikka + keskipaikka.

Eli ähräämiseksi menee, kun pitää täyttää aina ensin takarivi, kuka sinne ikinä meneekin, lisätwistiä vielä jos pieni lapsi, joka ei osaa itse laittaa turvavyötä. Sitten hikoilla keskirivin keskipaikan turvavyöt kiinni. Keskirivin reunapaikka nyt sentään helppo.

Onneksi oli/on Honda Fr-v, harmi kun valmistus loppui ja vastaavia autoja ei enää kukaan valmista.
 
Jonkun verran tullut nyt kaupoilla pyörittyä ja ei oikein mieleistä meinaa löytyä. C5 Aircross todennäköisesti söisi 3 istuinta helposti, mutta tuo auto ei kyllä herättänyt mitään tunteita. Pitänee käydä kuitenkin koeajamassa. Jos olisi millä mällätä niin ostaisin varmaan uuden Hyundai Santa Fe:n. Siinä näytti tilaa olevan ja oli kyllä omaan silmään todella hyvännäköinen.

Ehkä samoilla linjoilla edellisen kirjoittajan kanssa, 7 paikkainen ei oikein 3 turvaistuimen kanssa helpota.
 
Jos pino riittää niin ~5v X5, GLS, XC90... On omasta mielestä tosin aika riskipitoisia, mutta...

No isoja jenkkisuveja ei halvalla tänne saa, saa kyllä, mutta ei edullisesti eivätkä ole edullisia meidän polttoaineen hinnoille.

 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
264 825
Viestejä
4 583 108
Jäsenet
75 509
Uusin jäsen
EvilVinyl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom