Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täällä ei juuri näytä viineistä olevan keskustelua, mutta kun en oikein mitään viini foorumiakaan löytänyt, niin kysynpä kuitenkin.
Ajatus olisi ollut siis ostaa lahjaksi vuoden 1952 viini henkilölle, joka viineistä nauttii. Onko mitään järkeä? Mistä kannattaisi ostaa? Sen verran olen tutkinut, että ne eivät ole niin hintavia kuin oletin, mutta ilmeisesti mausta ei ole mitään takeita..
Jos sattuu joku tietävä olevan paikalla, tai edes osoittavan paremman kysely paikan suuntaan niin olisi kiva. Itse en viineistä ymmärrä yhtään mitään.
Täällä ei juuri näytä viineistä olevan keskustelua, mutta kun en oikein mitään viini foorumiakaan löytänyt, niin kysynpä kuitenkin.
Ajatus olisi ollut siis ostaa lahjaksi vuoden 1952 viini henkilölle, joka viineistä nauttii. Onko mitään järkeä? Mistä kannattaisi ostaa? Sen verran olen tutkinut, että ne eivät ole niin hintavia kuin oletin, mutta ilmeisesti mausta ei ole mitään takeita..
Jos sattuu joku tietävä olevan paikalla, tai edes osoittavan paremman kysely paikan suuntaan niin olisi kiva. Itse en viineistä ymmärrä yhtään mitään.
Kannattaa harkita, onko ideaa vain vuosiluvun takia investoida pulloon, kun voisi miettiä ihan jonkun klassikko vuosikertaviinin hankkimista hienommaksi lahjaksi?
Kokemushan tuo varmasti on, mutta tiedä sitten minkälainen.
Kiitokset vastauksista.Luulisi että viinistä nauttiva tuttava nauttisi myös jostain hieman tuoreemmastakin tuotteesta ja osaisi sitä jopa arvostaakin enemmän kuin vuosilukua todennäköisesti juomakelvottomassa viinissä, ja näitä saa ihan Alkon hyllystä.
Kiitokset vastauksista.
Olisi ehkä pitänyt olla tarkempi tuon vuosikerran syystä. Äitini siis täyttää alkuvuodesta 70 vuotta, lahjatoive oli vain viinipullo ja tästä tuli ajatus viinistä syntymävuodelta. Olen kyllä Alkon myyjien avustuksella ihan menestykseekkästi ostanut lahjaviineja hänelle aiemmin ja sekin on yksi vaihtoehto. Oikeastaan en tätä vanhaa viiniä juuri edes ajatellut, kun luulin niiden olevan tuhansia euroja pullolta, mutta tämän Viinilehden artikkelin jälkeen mieleni muuttui. Haluaisin kuitenkin saada vielä mielipiteitä asiantuntijoilta, koska en näe mielekkääksi maksaa paria sataa euroa viinistä, joka on 90% todennäköisesti pilalla. Jos asia on näin, niin sitten ei auta kuin hylätä idea.
Ei minullakaan asiantuntemusta ole, mutta oma käsitys on, että punaviinin pitää olla erittäin hyvälaatuista, jotta se säilyisi edes 20 vuotta ja 30-40 vuotta alkaa olla maksimi melkein mille vain. 70-vuotias punaviini on hyvin suurella todennäköisyydellä ainakin mennyt vanhaksi, joskaan ei välttämättä varsinaisesti pilalla.Haluaisin kuitenkin saada vielä mielipiteitä asiantuntijoilta, koska en näe mielekkääksi maksaa paria sataa euroa viinistä, joka on 90% todennäköisesti pilalla. Jos asia on näin, niin sitten ei auta kuin hylätä idea.