Viinit

Viestiketju alueella 'Ruoka & juoma' , aloittaja JormaM, 08.09.2018.

1. JormaM

JormaM

Rekisteröitynyt:
    10.08.2018
    Johan on kumma jos kukaan täällä ei viinistä, eli kaikista alkoholipitoisten juomien ikuisesta kuninkaasta, pidä.

Juomasuosituksia käyttötarkoitukseen kuin toiseen, mistä vaan hintaluokasta.

2. JormaM

JormaM

Rekisteröitynyt:
    10.08.2018
    Itse olen perusviineistä tykästynyt Australian Shirazzeihin. Plan B (reilu 13e) on täyteläinen ja maistuva vahva viini hyvään hintaan.
    Ausseista tosin suosikkini on Hewitsonin viinit ja niistä La Secateur (18e). Tosi omalaatuinen ja täyteläisen pehmeä. Grillattuja karitsan kyljyksiä, artisokkaa ja salaattia sen kanssa ja itselleni täydellinen ateria.

Italialaisista tykkään Toscanan viineistä, mutta niissä on enemmän laatuvaihteluita kun Ausseissa. Täytyy taas koittaa ettiä joku kohtuuhintainen sopiva esimerkki. Amaronea toki jos nappaa niin toki silloin ei voi punaviinistä paremmaksi mennä ainakaan mitä itse olen juonut. Amaronet on kyllä niin hyviä, että luulisi että täysin perehtymätönkin huomaa eron niihin ja tonkkaviineihin. Vähän liian kalliita (25e+) omaan budjettiin niin tulee juotua vain pari kertaa vuodessa. Mutta lautasellinen antipastoa, parmesanisiivuja, capresesalaattia ja amaronea, njamnjam, erittäin herkullisia ja rentouttavia hetkiä.

Ranskalaisia en juo käytännössä koskaan, sopivan hintaiset viinit ovat pääasiassa ylinhintaista litkua, ja kalliimmat taas ylipäätään kalliita.

Espanjalaisissa sama. Halvat espanjalaiset ovat aika hirveitä. Pari kertaa jonkun tonkankin mennyt ostamaan, mutta jotain teineille tehtyä viinimehua se oli.

Argentiinasta sitten löytyy Nortonit, jotka ovat hintalaatu-suhteiltaan erittäin hyviä.

Tonkkaviinejä en enää osta. Joskus ostin ja silloin meni se tonkallinen viikossa, ja kun siirryin takaisin laadukkaampiin pulloviineihin, niin ne kuluvat paljon hitaampaa koska makua on niin paljon enemmän että pienelläkin määrällä saa suutuntuman sopivaksi. Terveellisempää näin, ja saa näistä enemmän kokeiluniloakin kuin geneerisiä tonkkia lipittämällä.

3. FiveBridges

FiveBridges

Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Viimeksi muokattu: 12.09.2018