Viiden vuoden vartijakortin uusiminen?

Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 544
Serkkuni asuu perheineen ulkomailla. Heidän poikansa on tulossa kesällä meille ja hän olisi tekemässä kesän töitä vartijana. Hänellä on yksi viiden vuoden vartijakortti joka on menossa vanhaksi heinäkuun 4 päivä ja hän tulee kesäkuun 18 päivä suomeen ja työt alkavat miltei heti. Sähköisesti hän ei voi uusia korttia etukäteen koska tarvitsisi suomessa valokuvausliikkeessä käynnin ja liikkeen pitää lähettää digitaalinen kuva poliisille. Itse ei voi mitään kuvaa syöttää digitaalisena.

Kysymys onkin että kuinka kauan tuossa kortin uusimisessa menee kun kuultu huhua jopa että 6kk ennen vanhentumista pitäisi hankkia tai voi tulla ongelmia? Vaimoni soitti poliisin lupapalveluun mutta luovutti yli kahden tunnin jonotuksen jälkeen.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 544
"Passikuvan voi ottaa itse digikameralla, muttei käytännössä kännykkäkameralla. Objektiivin sopiva polttoväli on noin 80-100 mm. Kuvan pitää olla täsmälleen 500 x 653 pikselin kokoinen ja korkeintaan 6 kuukautta vanha. Passikuvan voi ladata ja yksityiskohtaiset ohjeet löytyvät osoitteesta lupakuvienvastaanotto.fi.20.5.2015 "

Lähde:
Voit ottaa itse passikuvasi – jos vältät nämä 10 mokaa | Yle Uutiset
Vartijakortti hakemukseen käy vain suomalaisesta valtuutetusta liikkeestä lähetetty kuva.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
En tiedä onko tuo vartijakortin käsittelyaika jotenkin erilainen mutta turvasuojaajakortin uusimiseen on mennyt keskimäärin reilu viikko kun on hakemuksen pistänyt sisään valokuvausliikkeen digitunnuksen ja pdf-liitteen kera.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 716
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom