Videot nykii vlc mediaplayerilla

Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
96
Mikähän on kun vlc:llä esiintyy kaikissa videoissa mikrostutterointia, joka pilaa tällaiselle tarkkasilmäiselle liiketoiston.
Kodi toistaa kaikki videot ongelmitta ilman minkään sortin nykimisiä.
Olen kokeillut vlc:ssä ottaa palikanpoistosuodatinta pois ja valita videokiihdytykselle eri vaihtoehtoja.
Kokeiltu windows 10 ja windows 11 käyttöjärjestelmillä

speksit:

ryzen 5 3600
msi x570-a pro
16gb ram
ssd:itä
Rtx 2060 super (kokeiltu myös gtx 970:llä, ei eroa)

Display: philips 7300 series 55" 4k android tv. kiinni hdmi:llä. Reso 4k, 60hz (kokeiltu muitakin resoluutioita ja virkistystaajuuksia, ei eroa)

Viedoita on esim. h264 ja vp9 koodekeilla tullut testattua (kaikki fullhd).
Haluaisin käyttää vlc:tä koska se ei varasta koko ruutua kuten Kodi.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 288
Varmaan ristiriita toistettavan materiaalin ja näyttölaitteen virkistystaajuuksien välillä? Eli esim. elokuva on 24 fps kun taas telkun asetus on 60 hz -> Nykii.
Se miksi Kodi ei nyi, johtunee siitä että Kodi osaa vaihtaa kuvaruudun virkistystaajuuden lähdemateriaalin mukaiseksi.

Helpoimmalla pääset jos löydät saman asetuksen myös VLC:stä. Onko VLC:ssä ja toimiiko hyvin Windowsissa, en tiedä.
 
Liittynyt
05.02.2021
Viestejä
325
Monitoreilla 120hz tila on paras kun sillä 23.976, 29.97, 30, 59.94, 60 fps sisältö jakautuu tasaisesti ruudunpäivitykselle. Telkkareilla yleensä 50hz on se vähiten ongelmia aiheuttava vaihtoehto jos vrr ei toimi.

vlc ei taida vakiona antaa vrr signaalia joten tv ei pysty korjaamaan tuota videon ruudunpäivitystä. Oisko sen saanut toimimaan MAD-VR renderillä. En ole tota säätämistä itse viittinyt tehdä niin en osaa sanoa millainen prosessi se käytännössä on VLC, MPC-HC, MPV tai Potplayer kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
96
Kiitos vastauksista. Olen kokeillut (tasan) 30fps materiaalilla ja 4k 60hz resoluutiolla, ja vlc:n kautta toistettuna nykimistä on silti. Olen myös kokeillut 1080p 120hz resoluutiota ilman suurta eroa.
Nykiminen on hienovaraisempaa kuin 24fps @60hz aiheutuva, mutta silti minulle häiritsevää.

Tietokoneen syöttämän signaalin ja tv:n välillä vallitsee ilmeisesti jonkinlainen epäsuhta, koska windowsin "sammuttaessa" näytön (tv jää silti päälle) ja uudelleen herätessä kuva monesti välkkyy ärsyttävästi. Tokenee sillä kun käyttää hertsejä 60hz -> 50hz, ja takaisin 60hz (välissä voi olla joku muukin kuin 50hz). Kyseinen välkyntä ei ole riippuvainen näytönohjaimesta eikä resoluutiosta ( en kyllä ole kokeillut amd:llä, nvidialla vain). En tiedä kyllä liittyykö tämä tuohon videon stutterointi ongelmaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 016
Viestejä
4 210 300
Jäsenet
71 004
Uusin jäsen
ZappaX

Hinta.fi

Ylös Bottom