Videoeditointisofta hakusessa

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Humblebundlesta saa Vegas Pro 15 Edittiä edukkaasti. Nyt ostin omani pois. Kauhea taistelu oli että sai toimimaan kuitenkin.
Muistaakseni Vegas Pro 14:ssa oli oletuksena GPU rendering tai joku vastaava pois päältä joka hidasti editointia paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 519
Muistaakseni Vegas Pro 14:ssa oli oletuksena GPU rendering tai joku vastaava pois päältä joka hidasti editointia paljon.
Ongelma oli että kaatui heti käynnistettäessä. Piti vain poistaa integroidun ohjaimen ajurit niin lähti pelittämään
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Onhan se hanurista, kun löytyy lupaava softa esim. Ylen tallenteiden (Elisa Viihteen "digiboksin" .TS, MPEG-TS, AVC ja AC-3) editointiin, kun hallitsee DVB-tekstit yms. Eli kyse VidCutter -nimisestä softasta.

Jostain ihmeen syystä video ei lopu siihen, mihin se on End clipillä asetettu, vaan aina tallennetussa videossa on kaikki mitä alkuperäisessä videon materiaalia riittää. Aloitus on sentään oikeassa kohdassa.

Eh. Olisiko jollain täällä kokemusta tästä softasta, ja että mistä ihmeestä voisi johtua...

Edit. Ei vttu tuo on pska softa.:rage: Ei selviä mistään muustakaan formaatista. Vain ensimmäinen leikkaus onnistuu, sitten paahdetaan loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
435
Humble Bumblesta vähän aikaa sitten ostettu Vegas 14 Pro ja ei mene asetus päälle grafiikkakortin (lue: CUDAn) renderöinnistä.

Ehätin laittaa eilen viestiä jo tukeen, josta sain viestin, että loisin renderöinnille oman templaten, josta mahdollistaisin enkoodauksen tämän asetuksista. Tällaista en vain löydä tai osaa tehdä.

Latasin kokeiltavaksi trial version uusimmasta 17:sta ja sillä enkoodaus sujui hienosti nVidian GeForece 1080:lla. Hetken humaus vain tietokoneen prossaan verrattuna (i7). Ja kuulemma Vegas 15 Proossa ei ole tätä ongelmaa, mutta se ei ole vain nyt tällä hetkellä Humble Bumblessa tai missään muuallakkaan tarjouksessa. Yli 250 orkkishinnat ovat hieman liikaa köyhälle. ;-)

 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
435
Törmäsin foorumiviestiin, jossa kysyjä tiesi minua enemmän eli sen, että kun pitää Shift painiketta pohjassa ja painaa Properties valintaa, niin valikkoon avautuu lisää välilehtiä - myös tämä Internal. Koska en saa Video välilehdellä GPU accelerationia päälle, niin ei myöskään tuolla Internal välilehdeltä löytynyt tällaista asetusta hakusanoilla "allow GPU acceleration".


 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
Nyt mulla on käytössä Vegas Pro 14. Miten tai millä saan tehtyä videon päälle animaation? Jos esimerkiksi taustana olisi kartta, niin siihen pitäisi saada piirrettyä kulkureitti joka piirtyy alusta loppuun.
Line trackingillä tjms, Tai eri layerillä kartta ja toiselle sitten teet tämän viivan ja maskaat sen. Youtubesta löytyy tuhottomasti tutoriaaleja näihin :)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Pitäis saada windowsille editori luokkaa iMovie. Mitä suosittelisitte? Da Vinci vaikuttaa yliampuvalta, mutta pitäiskö siihen kuintekin perehtyä? Aiemmin mainittu Pinnacle Studio lähtis nyt monen muun softan kanssa 25e:lla Humble bundlessa, mutta mahtaako olla tehty vakavampaan käyttöön ja onko parempia vaihtoehtoja? Opensource editoreja en nyt vielä ole testannut, mutta openshot tai shotcut ei ainakaan jossain kerännyt erityistä kiitosta.

Helppokäyttöisyys ja nopeus olis valttia. Pitäis pyöriä i5 läppiksellä. Ei tarvetta 4k:lle, fhd riittää.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Pitäis saada windowsille editori luokkaa iMovie. Mitä suosittelisitte? Da Vinci vaikuttaa yliampuvalta, mutta pitäiskö siihen kuintekin perehtyä? Aiemmin mainittu Pinnacle Studio lähtis nyt monen muun softan kanssa 25e:lla Humble bundlessa, mutta mahtaako olla tehty vakavampaan käyttöön ja onko parempia vaihtoehtoja? Opensource editoreja en nyt vielä ole testannut, mutta openshot tai shotcut ei ainakaan jossain kerännyt erityistä kiitosta.

Helppokäyttöisyys ja nopeus olis valttia. Pitäis pyöriä i5 läppiksellä. Ei tarvetta 4k:lle, fhd riittää.
Itse hommasin pari vuotta sitten Vegas Movie Studion. Ei maksa maltaita ja on toiminut moitteetta. Otin keskiversion noista: Video programs of VEGAS Movie Studio family in comparison
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Osaisko joku neuvoa aloittelijalle Da Vinci Resolvea:
Mulla on vanhoja itse kuvattuja videoita joista haluan pätkiä pois välistä.
Kaikki on siis yhtä isoa AVI fileä.
Jos käytän "CUT" välilehteä noi klipit jää timelinellä samaan kohtaan.
Eli jos leikkaan minuutin pätkän välistä pois, näkyy valmilla videolla minuutti harmaata siinä kohdassa.
Olen yrittänyt katsella noita youtube tutoriaaleja, mutta ne on kaikki tilanteeseen jossa lyhyistä klipeistä koostetaan pitkää filmiä,enkä ole siis pystynyt soveltamaan tähän tapaukseen.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Heitän ulkomuistista, kun en ole koneen lähettyvillä, mutta eikös ne leikatut pätkät pidä itse siirtää aikajanalla niin ettei aukkoja jää. Eli kun olet leikannut vaikka pätkän pois, niin siirrät oikealla olevan kiinni vasemmalla olevaan, ettei väliä jää.

Pahoittelut jos muistan ohjelman väärin, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Heitän ulkomuistista, kun en ole koneen lähettyvillä, mutta eikös ne leikatut pätkät pidä itse siirtää aikajanalla niin ettei aukkoja jää. Eli kun olet leikannut vaikka pätkän pois, niin siirrät oikealla olevan kiinni vasemmalla olevaan, ettei väliä jää.

Pahoittelut jos muistan ohjelman väärin, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen.
Tuota olen yrittänyt mutta en saa siirtymään...
Pitää kokeilla vielä uudestaan.

EDIT: Jaahas nyt siirtyy. Jotain oon sählännyt ekalla kerralla. Kiitokset.
EDIT2: Ripple deletellä onnistuu vielä että tarvitsee itse raahata noita klippejä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Onko kellään käytössä erillistä työkalua videoiden vakauttamiseen? Toiveissa olisi työkalu, jolle voisi antaa videot ja prosessoida ne. Löysin virtualdubiin pluginin joka tuntuisi toimivan, mutta käyttö on hankalaa. Joku on tehnyt sille lisäksi batchiskriptin, mutta en saanut kunnolla toimimaan.

Nyt olen käyttänyt Openshottia, josta ominaisuus puuttuu. Moavissa on, mutta näytti siltä että se pitäisi ajaa jokaiselle pätkälle erikseen.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
558
En avaa uutta ketjua, mutta kokeilen onnea täällä.
Etsin jotain kevyttä videoeditoria, jolla saisin tunnin pätkästä klipsastua muutaman kohdan pois. Normaalisti teen editoinnin DaVince Resolve (15 tietenkin), mutta sillä pitäisi koko pätkä taas renderoida.

Onko siis jotain järkevää ohjelmaa tuohon? Videot ovat .mkv ja Winukan oma editori ei sitä tunnista.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
En avaa uutta ketjua, mutta kokeilen onnea täällä.
Etsin jotain kevyttä videoeditoria, jolla saisin tunnin pätkästä klipsastua muutaman kohdan pois. Normaalisti teen editoinnin DaVince Resolve (15 tietenkin), mutta sillä pitäisi koko pätkä taas renderoida.

Onko siis jotain järkevää ohjelmaa tuohon? Videot ovat .mkv ja Winukan oma editori ei sitä tunnista.
Freemake Video Conventeria olen käyttänyt jos pitää vain napsasta pätkiä pois. Voi sillä liittääkin useamman tiedoston kun napsauttaa video ikkunassa "Join files" vivun päälle siinä ikkunassa missä näkyy videot. Erittäin helppokäyttöinen, mutta ei tue x265 kodekkeja, niistä kuuluu vain ääni.

EDIT: x265 tiedostojen kohdalla olen ensin kääntänyt ne Handbreakillä x264:ksi ja sitten leikannut tuolla Freemakella.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
En avaa uutta ketjua, mutta kokeilen onnea täällä.
Etsin jotain kevyttä videoeditoria, jolla saisin tunnin pätkästä klipsastua muutaman kohdan pois. Normaalisti teen editoinnin DaVince Resolve (15 tietenkin), mutta sillä pitäisi koko pätkä taas renderoida.

Onko siis jotain järkevää ohjelmaa tuohon? Videot ovat .mkv ja Winukan oma editori ei sitä tunnista.
mifi/lossless-cut tämä leikkaa uudelleenpakkaamatta. Kai sillä tunnin pätkästäkin leikkaa, mutta tarkoitettu kai lyhyempien pätkien karkeaan käsittelyyn.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
En avaa uutta ketjua, mutta kokeilen onnea täällä.
Etsin jotain kevyttä videoeditoria, jolla saisin tunnin pätkästä klipsastua muutaman kohdan pois. Normaalisti teen editoinnin DaVince Resolve (15 tietenkin), mutta sillä pitäisi koko pätkä taas renderoida.

Onko siis jotain järkevää ohjelmaa tuohon? Videot ovat .mkv ja Winukan oma editori ei sitä tunnista.

Tuolla on tullut vuosikausia tehtyä yksinkertaisia leikkauksia ja yhdistämisiä....
Kannattaa sitten muistaa, että ilman uudelleen enkoodaamista, käytä keyframe siihen pätkimiseen (oletan että tiedät, mutta jos joku muu lukee tätä, niin ihan vaan vinkkinä), ei tietenkään ole niin tarkkaa, mutta muuten tulee sync ongelmia....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Kerrrotaan nyt tällainen editointijuttu. Tallennan vapailta kanavilta kaapeliTVlähetyksiä ja -elokuvia Hauppaugen tulitikkuaskin kokoisella tuplavirittimellä suoraan tietokoneen kovalevylle. Sen jälkeen poistan ts.-muotoisista tallennuksista mainokset ja alku/loppupätkät mainiolla TS-Doctor3-ohjelmalla. Ohjelmalla voi sitten valita, mitä ääniraitoja ja tekstityksiä haluaa editoituun tallennukseen mukaan valita. Editoidut ohjelmat ja elokuvat olen tallentanut ulkoisille 4T/2.5"-kovalevyille (toinen varmistuksena), jotka voi reissuun ottaa mukaan tai kotona ASUS 4G53u-reitittimeen liitettynä katsoa missä tahansa huushollissa langattomasti esim. iPhonella tai iPadilla InfusePro-ohjelman avulla - ja sopivilla reitittimen määrityksillä periaatteessa vaikka Utsjoella...

Nyt on suunnilleen 400 elokuvaa editoituna kovalevyille, pitäisi vain joskus ehtiä niitä katsomaankin:) Tässä vähän kuvia ja linkkejä laitteesta ja ohjelmasta, josta esimerkkinä äskeisen YLEn Hercule Poirot -tallennuksen aloitusruutu valintoineen:


Haup.JPG

TSD3.JPG
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Freemake Video Conventeria olen käyttänyt jos pitää vain napsasta pätkiä pois. Voi sillä liittääkin useamman tiedoston kun napsauttaa video ikkunassa "Join files" vivun päälle siinä ikkunassa missä näkyy videot. Erittäin helppokäyttöinen, mutta ei tue x265 kodekkeja, niistä kuuluu vain ääni.

EDIT: x265 tiedostojen kohdalla olen ensin kääntänyt ne Handbreakillä x264:ksi ja sitten leikannut tuolla Freemakella.
Ääähh.... Eihän tuo Freemake Video Converter ole enää täysin ilmainen. Olen käyttänyt vuosia jotain vanhaa versiota ja nyt kun asensin wintoosan uudestaan ja uusimman version niin se lisää perskuta vesileiman keskelle videota.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736

Tuolla on tullut vuosikausia tehtyä yksinkertaisia leikkauksia ja yhdistämisiä....
Kannattaa sitten muistaa, että ilman uudelleen enkoodaamista, käytä keyframe siihen pätkimiseen (oletan että tiedät, mutta jos joku muu lukee tätä, niin ihan vaan vinkkinä), ei tietenkään ole niin tarkkaa, mutta muuten tulee sync ongelmia....
Ääähh.... Eihän tuo Freemake Video Converter ole enää täysin ilmainen. Olen käyttänyt vuosia jotain vanhaa versiota ja nyt kun asensin wintoosan uudestaan ja uusimman version niin se lisää perskuta vesileiman keskelle videota.
Vietin tunnin etsien wanhan window-asennuksen kovalevyltä Freemake Video Converterin vuoden 2016 asennuspakettia, mutta sehän perskuta haki asennuksen aikana uusimman maksullisen version! Freemakea en suosittele missään nimessä.

Avidemux sen sijaan tuntuu olevan oikein toimiva ja ominaisuuksia näyttää olevan mukavasti, vaikka käytän sitä vain pienien pätkien pois leikkaamiseen ja resoluution vaihtoon.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
617
Oliskos jollakin vinkata video konvertteri softaan, millä pienentää videon kokoa reilusti, laatu saa tietysti laskea. Hakusessa siis erillisohjelma, ei videoen editointi megalomaniaa.
Lähtökohta mp4 ja movvia 1080p ja 4K.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 003
Oliskos jollakin vinkata video konvertteri softaan, millä pienentää videon kokoa reilusti, laatu saa tietysti laskea. Hakusessa siis erillisohjelma, ei videoen editointi megalomaniaa.
Lähtökohta mp4 ja movvia 1080p ja 4K.
Pelkän skaalauksen pitäisi onnistua vlc:llä. Ja jos on tarvetta niinvoi ajaa komentoriviltä.
Ffmpeg tai mencoder onnistuu myös, niitä ajetaan vain komentoriviltä.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Oliskos jollakin vinkata video konvertteri softaan, millä pienentää videon kokoa reilusti, laatu saa tietysti laskea. Hakusessa siis erillisohjelma, ei videoen editointi megalomaniaa.
Lähtökohta mp4 ja movvia 1080p ja 4K.
Yksittäisiin videoihin varmaan tuo ississin keino nopein, mutta minä olen käyttänyt Avidemuxia. Pitää valita tuo mp4 ja sitten video filters kohdasta swsResize ja syöttää oikeat arvot.

Expertit korjatkaa seuraava jos olen väärässä!
Handbreak on aivan saatanan hidas, joka asetuksella. Ainoa syy sen käyttöön oli aiemmin tuo x265-videoiden kääntäminen x264:ksi mutta aivan sama kun Avidemux hoitaa sen ja leikkauksen tunteja ripeämmin.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 003
Itse asiassa kaikki joita voi ajaa komentoriviltä ilman gui- kliksutteluja on yleensä nopeita usealle tiedostolle tietysti sillä edellytyksellä että kaikille kelpaa samat asetukset.
Joissakin on tietysti codec/kirjastoeroja joiden vuksi toimii nopeammin/hitaammin kuin toiset.
Jos koneessa riittää potku niin käynnistää rinnan, muuten peräkkäin.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Yksittäisiin videoihin varmaan tuo ississin keino nopein, mutta minä olen käyttänyt Avidemuxia. Pitää valita tuo mp4 ja sitten video filters kohdasta swsResize ja syöttää oikeat arvot.

Expertit korjatkaa seuraava jos olen väärässä!
Handbreak on aivan saatanan hidas, joka asetuksella. Ainoa syy sen käyttöön oli aiemmin tuo x265-videoiden kääntäminen x264:ksi mutta aivan sama kun Avidemux hoitaa sen ja leikkauksen tunteja ripeämmin.
Handbrakessa on nykyään täysin toimiva GPU:lla toimiva transkoodaus = nopea. Vaatii toki nykyaikaisen näytönohjaimen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
617
En tiedä mikä tossa vlc:llä tehtäväs käännöksessä menee plörinäksi kun videoiden ääni ei kuulu enää kun ne heittää whatsappiin. Pitää kokeilla nämä muutkin, kiitoksia.

Toi handbreakki oli oikeestaan se pitkälti mitä hain, toimii heittämällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 003
En tiedä mikä tossa vlc:llä tehtäväs käännöksessä menee plörinäksi kun videoiden ääni ei kuulu enää kun ne heittää whatsappiin. Pitää kokeilla nämä muutkin, kiitoksia.

Toi handbreakki oli oikeestaan se pitkälti mitä hain, toimii heittämällä.
Vlc:ssä pitää varmaan rastittaa myös ääni mukaan, en muista onko se siellä oletuksena.
Ja lopputuloksesta voi katsoa mikä äänikodekki oli jos oli.

Aika monessa ohjelmassa on tullut vastaan saman tyylisiä juttuja, saattaa olla että koneella näkyy&kuuluu hyvin mutta puhelimella ei tai toisin päin...

Pääasia että löytyy sellainen jolla saa homman tehdyksi ilman traagista ketutusta;)
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Kokeilin tänään eri juttuja Avidemuxilla.

Video output: Nvidia H264
Audio output: Copy
Output format: Mkv Muxer
+Nopea
+Ei mainittavaa kuormaa prosessorille
-Ei toimi puhelimella (vanha Samsung S5 neo) oikein, joko video toistuu vain 50% nopeudella tai lisäksi joka toinen sekunti kuva on harmaa ja näkyy vain ääriviivat ja äänet on aivan väärin
-Vain 3 tiedoston yhtäaikainen konvertoiminen (valitti ettei löydä kodekkia jos kokeili neljättä)

Video output: Mpeg4 AVC (x264)
Audio output: Copy
Output format: Mp4 Muxer
+Nopea
+Rasittaa prosessoria <30%
+Ensivilkaisulla toimii oikein myös puhelimella, mutta videon latausaika on useita sekunteja ja video playerin UI tuntui pätkivän

Testit jatkuvat, mutta kävi mielessä että oisko jollain valmiita asetuksia että FullHD tarkkuus pyörisi hyvin vuoden 2015 puhelimella (Samsung S5 neo)?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Kokeilin tänään eri juttuja Avidemuxilla.

Video output: Nvidia H264
Audio output: Copy
Output format: Mkv Muxer
+Nopea
+Ei mainittavaa kuormaa prosessorille
-Ei toimi puhelimella (vanha Samsung S5 neo) oikein, joko video toistuu vain 50% nopeudella tai lisäksi joka toinen sekunti kuva on harmaa ja näkyy vain ääriviivat ja äänet on aivan väärin
-Vain 3 tiedoston yhtäaikainen konvertoiminen (valitti ettei löydä kodekkia jos kokeili neljättä)

Video output: Mpeg4 AVC (x264)
Audio output: Copy
Output format: Mp4 Muxer
+Nopea
+Rasittaa prosessoria <30%
+Ensivilkaisulla toimii oikein myös puhelimella, mutta videon latausaika on useita sekunteja ja video playerin UI tuntui pätkivän

Testit jatkuvat, mutta kävi mielessä että oisko jollain valmiita asetuksia että FullHD tarkkuus pyörisi hyvin vuoden 2015 puhelimella (Samsung S5 neo)?
Minä olen ollut tyytyväinen handbraken muunnoksiin Android ym. käyttöön. Käännösajoista en osaa sanoa, mutta kooderin asetuksista voi säätää esim nopeutta. Kun en ole kiireellä tehnyt olen käyttänyt hidasta.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Minä olen ollut tyytyväinen handbraken muunnoksiin Android ym. käyttöön. Käännösajoista en osaa sanoa, mutta kooderin asetuksista voi säätää esim nopeutta. Kun en ole kiireellä tehnyt olen käyttänyt hidasta.
Pitäis saada myös leikattua ja Handbreakillä sitä ei kai voi tehdä? Voi tehdä vain yhden "leikkauksen" jossa määritetään lopullisen videon alku ja loppu. Vois kai silti kokeilla kunhan leikkaa ensin jollain muulla.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Pitäis saada myös leikattua ja Handbreakillä sitä ei kai voi tehdä? Voi tehdä vain yhden "leikkauksen" jossa määritetään lopullisen videon alku ja loppu. Vois kai silti kokeilla kunhan leikkaa ensin jollain muulla.
Joo ei pysty leikkaamaan videon keskeltä. Handbraken profiileilla on videoit toimineet eri laitteilla ongelmitta. Omien videoiden leikkaamiseen olen käyttänyt losslesscut nimistä softaa, mutta en tiedä miten hyvin toimii isommilla terojen tiedostoilla. Jossain tilateissa leikkauspaikaan voi jäädä häiritsevä napsahdus. mifi/lossless-cut
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Kokeilin tänään eri juttuja Avidemuxilla.

Video output: Nvidia H264
Audio output: Copy
Output format: Mkv Muxer
+Nopea
+Ei mainittavaa kuormaa prosessorille
-Ei toimi puhelimella (vanha Samsung S5 neo) oikein, joko video toistuu vain 50% nopeudella tai lisäksi joka toinen sekunti kuva on harmaa ja näkyy vain ääriviivat ja äänet on aivan väärin
-Vain 3 tiedoston yhtäaikainen konvertoiminen (valitti ettei löydä kodekkia jos kokeili neljättä)

Video output: Mpeg4 AVC (x264)
Audio output: Copy
Output format: Mp4 Muxer
+Nopea
+Rasittaa prosessoria <30%
+Ensivilkaisulla toimii oikein myös puhelimella, mutta videon latausaika on useita sekunteja ja video playerin UI tuntui pätkivän

Testit jatkuvat, mutta kävi mielessä että oisko jollain valmiita asetuksia että FullHD tarkkuus pyörisi hyvin vuoden 2015 puhelimella (Samsung S5 neo)?
Näillä asetuksilla Avidemuxilla sai tehtyä kevyen videon jota vanha puhelin jaksaa pyörittää.
Video output: Mpeg4 ASP (xvid4) <--- tämä taisi olla se tärkein asetus
Audio output: Kaikki ACC tai AC3 tuntuvat toimivan
Output format: MP4 Muxer
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
164
Mitenkäs, onko täällä jotain yleistä keskustelua videoeditointisoftien käytöstä? Nimittäin jos on niin siirrän sitten kysymyksen sinne. Jos ei ole niin pystyisikö joku jeesaamaan aloittelijaa?

Hommasin taannoin Humble Bundlesta halvalla Pinnacle Studion ja olen nyt opetellut käyttämään sitä. Päätarkoituksena olisi tehdä opastusklippejä futismatseista junnujoukkueen käyttöön ja tätä varten olisi tarkoitus sitten liikkeen seurannalla (motion tracking) merkata oleellisia pelaajia ja pelitapahtumia. Olen nyt pari opasvideota katsellut ja periaatteessa tiedän miten homma toimii mutta en kuollaksenikaan löydä mistään näitä graafisia elementtejä (esim. vaikkapa ympyrää joka olisi pelaajan ympärillä ja seuraa hänen mukanaan) joita pitäisi Pinnaclessa laittaa "Lisää otokset" laatikkoon kun "Seuraa objektia" tila on valittuna. Pitääkö nuo piirtää itse tai löytyykö jostain jotain valmiita kirjastoja (mielellään tietty ilmainen mutta voin vaikka parikymppiä maksaakin) vai tuleeko Pinnaclen mukana jotain valmiita joita en vain ole osannut lisätä kirjastoon? Tämän opastusvideon avulla olen opetellut tekemään: (alkaa n. kohdassa 2:00).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Tarttis ohjelma, jolla joko vaihtaa naama tai peittää se kuvalla, joka seuraa naamaa koko videon ajan automaattisesti. Vähän tutustuin jo deepfake-ohjelmiinkin, mutta en onnistunut kovin helppokäyttöistä sellaista löytämään.

Käyttötarve ohjelmalle olisi siis se, että poikani haluaisi tehdä youtubeen pelivideoita (kun kaveritkin tekee) ja haluaisi myös itse välillä näkyä jollain tavalla videoissa. Ajattelin, että deepfakella jokin pelihahmon naama tai vaikka minecraft-ukkelin pää pojan pään tilalle, niin ei oma pärstä näkyisi näillä filmeillä.

Pitäisi siis olla mahdollisimman helppo. Poika leikkaa videonsa muuten kuntoon ja mä ajan tän softan siihen. Löytyykö tällaista? Bonusta olisi, jos olisi niin helppo, että tokaluokkalainen tekee kaiken itse.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Tarttis ohjelma, jolla joko vaihtaa naama tai peittää se kuvalla, joka seuraa naamaa koko videon ajan automaattisesti. Vähän tutustuin jo deepfake-ohjelmiinkin, mutta en onnistunut kovin helppokäyttöistä sellaista löytämään.

Käyttötarve ohjelmalle olisi siis se, että poikani haluaisi tehdä youtubeen pelivideoita (kun kaveritkin tekee) ja haluaisi myös itse välillä näkyä jollain tavalla videoissa. Ajattelin, että deepfakella jokin pelihahmon naama tai vaikka minecraft-ukkelin pää pojan pään tilalle, niin ei oma pärstä näkyisi näillä filmeillä.

Pitäisi siis olla mahdollisimman helppo. Poika leikkaa videonsa muuten kuntoon ja mä ajan tän softan siihen. Löytyykö tällaista? Bonusta olisi, jos olisi niin helppo, että tokaluokkalainen tekee kaiken itse.
FaceRig taitanee olla paras kyseiseen hommaan. Kyseinen ohjelma näkyy virtuaalisen webkamerana, joten pelivideoita voi kuvata vaikkapa OBSllä kuten muutkin.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 003
Löytyykö täältä Davinci resolve freen käyttäjiä ?
Kokeilin tuota kun ajattelin korvata sillä vanhan pinnaclen mutta render/export on tajuttoman hidas.
Ymmärtäisin jos cpu/gpu/levy olisi tapissa tekemisen vuoksi mutta tulos valmistuu aika tarkkaan 1 fps kun cpu 2-5%, gpu 1%, levy 1% eli joku odottelee jossakin.
Onkohan tämä ilmaisversion ominaisuus että tehdään hitaasi niin saadaan myytyä lisenssejä ?

Vastaavalla projektilla (pari klippiä peräkkäin eikä muuta) pinnacle tekee huomattavasti nopeammin isommalla cpu- kuormalla. Tietysti molemmissa samat lähteet ja samanlainen tulos niiltä osin kuin asetukset täsmäävät.
Löysin jostain foorumilta tiedon että vanhempi versio 15 toimisi nopeammin ja sitä uudemmat hitaammin samalla raudalla. Täytyy testata vielä vanhempikin kuin tuo nykyinen 17.
Ilmaisversion ominaisuudet riittäisivät ihan hyvin kun pääasiassa tarvitsee vähän leikellä, jokunen fade ja vähän tekstejä. Eikä näyttiskään (Quadro K4200 4G) ole mikään hirveä tykki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
Tuossa on jotain outoutta etenkin kun free-versiosta on karsittu käytännössä kaikki cpu/gpu:ta reilummin kuormittavat ominaisuudet pois. Rendausta ei ole varmasti tahallisesti hidastettu, eli vika on jossain muualla.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Löytyykö täältä Davinci resolve freen käyttäjiä ?
Kokeilin tuota kun ajattelin korvata sillä vanhan pinnaclen mutta render/export on tajuttoman hidas.
Ymmärtäisin jos cpu/gpu/levy olisi tapissa tekemisen vuoksi mutta tulos valmistuu aika tarkkaan 1 fps kun cpu 2-5%, gpu 1%, levy 1% eli joku odottelee jossakin.
Onkohan tämä ilmaisversion ominaisuus että tehdään hitaasi niin saadaan myytyä lisenssejä ?

Vastaavalla projektilla (pari klippiä peräkkäin eikä muuta) pinnacle tekee huomattavasti nopeammin isommalla cpu- kuormalla. Tietysti molemmissa samat lähteet ja samanlainen tulos niiltä osin kuin asetukset täsmäävät.
Löysin jostain foorumilta tiedon että vanhempi versio 15 toimisi nopeammin ja sitä uudemmat hitaammin samalla raudalla. Täytyy testata vielä vanhempikin kuin tuo nykyinen 17.
Ilmaisversion ominaisuudet riittäisivät ihan hyvin kun pääasiassa tarvitsee vähän leikellä, jokunen fade ja vähän tekstejä. Eikä näyttiskään (Quadro K4200 4G) ole mikään hirveä tykki.
Kepler-näytönohjaimien tuki loppui 17-versiossa, sama ongelma iski itsellekin. Eli koitappa vaihtaa versioon 16 tai vanhempaan.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 003
Kepler-näytönohjaimien tuki loppui 17-versiossa, sama ongelma iski itsellekin. Eli koitappa vaihtaa versioon 16 tai vanhempaan.
Onko tuo oikeasti tehty niin että vain gpu tekee hommia?
Kuulostaa kyllä vähän huonolta lähestymistavalta ettei cpu käytettäisi ollenkaan mutta voihan se tietysti noin olla.
Täytyy kokeilla tuo 16, uutta korttia en ajatellut hommata.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Humble Bundlessa vielä parin päivän ajan Pinnacle Studio 24 Ultimate kohtuulliseen hintaan 1€.
Otin myös kokeiluun, mutta toistaiseksi ei ihan vakuuta. Tein ~20 klipin pätkän, mutta exportti jäätyy kesken kaiken. Mikähän muu tähän auttaisi kuin että poistan klippejä niin kauan että alkaa toimia? Myöskin miettii välillä aika kauan, jopa Openshottiin verrattuna.

iMovie tyyppinen olisi haussa. AIkaisemmin käytin Openshottia, mutta siitä puuttuu jotain elämää helpottavia ominaisuuksia. Mutta se ei ole kaatuillut ja toimii ripeämmin kuin Pinnacle. Kdenliveen en täysin jaksanut opetella, kun tuntui joitain outouksia olevan. Adobe Premiere Elements on jo liian karsittu. Da vinci tuntui yliampuvalta, onkohan tietoa pitäisikö siitä ottaa tietty versio joka toimisi intelin integroidulla?

E: Ongelma tuntui olevan yksi clippi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 003
Täytyy kokeilla tuo 16, uutta korttia en ajatellut hommata.
Jep, Davinci 16 toimii nopeasti, renderin aikana käyttö 100% cpu ja 80% gpu ja minuutin testivideo valmistui hetkessä.
Mielenkiintoinen kyllä että uudempi versio ei tosiaan tee mitään kummallakaan ja kestää tajuttoman kauan.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
164
Osaako kukaan sanoa miten saisin Pinnaclella synkronoitua kaksi videota niiden äänen mukaan? Minulla on siis kaksi kameraa kuvannut samaa tapahtumaa ja haluaisin nuo videot editointijanalle niin, että tapahtumat ovat synkronoituja audioraidan mukaan.

Pinnaclen Multicam hoitaa tuon synkan mutta siinä pitää valita saman tien kumpi video näkyy (tai sitten laittaa Picture in Picture). Haluaisin vain ja ainoastaan videotiedostot synkronoitua samaan hetkeen ja tuotua videoraidat normaalin editorin puolelle. Vai saako tuolta Multicamista jotenkin tiedostot ulos erillisinä (esim. niin, että ensin synkronoi ja sitten leikkaa videot alkamaan samasta kohdasta)?

Olen nyt useamman tunnin hakannut päätä seinään tämän kanssa ja alkaa lopullisesti mennä hermot. Googlella ei löydy apua tai sitten En Vaan Osaa etsiä.
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Parilla kympillä kuussa ei taida saada kuin opiskelijat?

Voisikos joku neuvoa miten saisin yksinkertaisimmin dji dronella kuvatun HD videon ja samaisen kännykkäsovelluksen tekemän paskalaatuisen videon sisältämän audion yhdistettyä yhteen? -Onko pakko asentaa megalomaaninen videoeditointi software tämmöstä yksinkertaista tääskiä varten? :)
ffmpegillä voit muksata ne yhteen. Komento yksinkertaisimmillaan: ffmpeg -i video.mp4 -i audio.aac -codec copy file.mp4
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Osaako kukaan sanoa miten saisin Pinnaclella synkronoitua kaksi videota niiden äänen mukaan? Minulla on siis kaksi kameraa kuvannut samaa tapahtumaa ja haluaisin nuo videot editointijanalle niin, että tapahtumat ovat synkronoituja audioraidan mukaan.

Pinnaclen Multicam hoitaa tuon synkan mutta siinä pitää valita saman tien kumpi video näkyy (tai sitten laittaa Picture in Picture). Haluaisin vain ja ainoastaan videotiedostot synkronoitua samaan hetkeen ja tuotua videoraidat normaalin editorin puolelle. Vai saako tuolta Multicamista jotenkin tiedostot ulos erillisinä (esim. niin, että ensin synkronoi ja sitten leikkaa videot alkamaan samasta kohdasta)?

Olen nyt useamman tunnin hakannut päätä seinään tämän kanssa ja alkaa lopullisesti mennä hermot. Googlella ei löydy apua tai sitten En Vaan Osaa etsiä.
Ei ole Pinnaglea, mutta eikös siinä (Multikam tilassa) näe miten se siirtää raidat päällekkäin kohdilleen, jos => katsot montako sekuntia sieltä alusta on toinen eri kohdassa. => siirrät leikkeet janalle oikeisiin kohtiin.
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Humble Bundlessa taas Vegas Pro 16 Edit.

Ei oo tuttu tää Humble ja siksipä kysynkin paljonko tosta vegas pro'sta pitää maksaa? Hieman jää epäselväksi nää "Pay What You Want" ja "Warning: You will not receive the €25.26 content! Add just €4.26 more to unlock!" jutut ?

Capture.JPG
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Ei oo tuttu tää Humble ja siksipä kysynkin paljonko tosta vegas pro'sta pitää maksaa? Hieman jää epäselväksi nää "Pay What You Want" ja "Warning: You will not receive the €25.26 content! Add just €4.26 more to unlock!" jutut ?

Mullekin näyttää ehdottavan hinnaksi 21€, minusta tuossa on ollut ennen oletuksena maksimi että saa kaiken. Juuri nyt pitää maksaa €25.26 tai enemmän jotta saa Vegasin (ja kaikki muut sivun tuotteet). Tuo maksusysteemi on nykyään vähän muuttunut ja sivusto saattaa ehdottaa myös jotain Monthly Subsribtionia. Sitä ei tarvitse ottaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 566
Viestejä
4 166 596
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom