Videoeditointisofta hakusessa

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Aikani hämmästeltyäni päädyin maksamaan ton €25.26, mun käsittääkseni Vegas prota ei saa pienemmällä summalla. Lopputuloksena oli sitten tämmönen kokoelma.

- Music Maker Score Edition
- VEGAS Movie Studio 16
- SOUND FORGE Audio Studio 13
- VEGAS Pro 16 Edit
- proDAD ReSpeedr
- FXhome Enhance Ultra
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Joo ehdottomasti 25€ arvonen. Ostin ite pari vuotta sitte tuolta samalta sivulta "samanlaisen" paketin jossa oli Vegas Pro 14 Edit. Ääneneditointi ohjelmista en tykänny yhtään, mutta tuo Vegas on niin helppo ja nopea käyttää että melkein haluttais ostaa tämä uusin versio.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 997
Ei oo tuttu tää Humble ja siksipä kysynkin paljonko tosta vegas pro'sta pitää maksaa? Hieman jää epäselväksi nää "Pay What You Want" ja "Warning: You will not receive the €25.26 content! Add just €4.26 more to unlock!" jutut ?

Siinä pitäisi olla lista mitä saa minimihinnalla. Kun maksaa lisää saa muita juttuja mukaan.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Minkälaista rautaa Vegas pro vaatii pyöriääkseen hyvin? Riittääkö perus i5 (8th gen) läppis 8gb muistilla (1080/720p perus kännyvideoita)? Vegasin käyttäjät oletteko käyttäneet muuta vastaavaa, esim Da Vinci, Pinnacle, Openshot? Ostin Pinnaclen aiemmin humblesta, mutta siinä ärsyttää jotkin bugit ja ajoittainen hitaus ainakin tällä koneella. Lisäksi taustamusiikit ym. erikseen maksullisia. Käytännössä iMovieta vastaava haussa windowsille.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 604
“Sony VEGAS” old hatti täällä, myöhemmin siirtynyt Macin puolelle Final Cutin pariin, sitten takaisin PC:n puolelle Lightworksia tuli kokeiltua (kun silloin oli Linux alla ja siihen aikaan paras editori). Nykyisin kiitän Blackmagicin olemassaoloa koska DaVinci on makuuni lyömätön.

Muistan kun se ei ollut edes täysverinen editori vielä. Nyt siinä on kaikki ainekset myös simppeliin tubevideon tekemiseen ja siitäkin enemmän kaikkeen muuhunkin. Värityökalut parasta, mitä olen koskaan käyttänyt. Ja kaiken lisäksi ilmainen.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Edit. Prkl vastattava viesti jäi pois.

Eli kyseessä Openshot video editor

Onko joku mitä en tajua, rouvalla i7 4790 / 16gb ram / gtx 1080 8gb

Ja tää tökkii pahasti, kuulemma mahdoton työstää leikkeitä. Kun painaa play niin cpu usage pomppaa 95%. Eikö näyttistä saa ottamaan kuormaa tuossa teko vaiheessa?

Onko tuo 4c/8t vaan jo liian vanha?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
426
Onko täällä ketään, joka käyttääisi Resolven studioversiota?

Hankin uuden gopron tässä taannoin, ja ilmainen versio ei vaan osaa käsitellä noita h.265 kodekilla pakattuja 240fps videoita ainakaan omalla raudallani. Windowsin media player pyörittää niitä mukisematta sulavasti. Siksi kiinostaisi tietää onko tuossa Prossa jotenkin parempi tuki tuolle purulle tms? Mielelläni voisin maksaa sen paketin hinnan, jos vaan tietäisi, että homma ratkeaa sillä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
870
XAVC / XAVC-S and DaVinci Resolve | Why You Need to Transcode

Studioversio hyödyntää GPU:ta ja todennäköisesti tuo helpotuksen. Itse en ole ainakaan huomannut mitään ongelmia h.265 purussa ja olen käyttänyt aina Studio-versiota. Tosin lähdemateriaalina ei ole ollut ikinä lähellekään 240fps tallenteita ja kone on suht tehokas. Studio-version mukana tulee myös hyvin toimiva motion blur efekti, joka auttaa paljon jos gopro-matskusta haluaa "cine-henkisempää".

Kannattaa hankkia speed editor softan mukana: Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio Bundle
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
426
XAVC / XAVC-S and DaVinci Resolve | Why You Need to Transcode

Studioversio hyödyntää GPU:ta ja todennäköisesti tuo helpotuksen. Itse en ole ainakaan huomannut mitään ongelmia h.265 purussa ja olen käyttänyt aina Studio-versiota. Tosin lähdemateriaalina ei ole ollut ikinä lähellekään 240fps tallenteita ja kone on suht tehokas. Studio-version mukana tulee myös hyvin toimiva motion blur efekti, joka auttaa paljon jos gopro-matskusta haluaa "cine-henkisempää".

Kannattaa hankkia speed editor softan mukana: Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio Bundle
Joo, tein testin ja kuvasin pätkän 5K60fps matskua ja se vaikuttaa pyörivän leikepöydillä hyvin. Joten vähän haiskahtaisi, että olisi nimenomaan softarajoitteinen ongelma. (oletan siis, että tuo 5K60fps ei voi olla juurikaan vaativampaa raudalle, kuin se 2k240p, kun molemmat ovat HVEC)
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
325
Onko Davinci resolve kuinka työläs opetella käyttämään? Lähinnä tarvitsen vain leikata omaksi iloksi kuvattua matskua ja korjata värit kohdalleen.
 

KiD83

Persu
Tukijäsen
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 021
Onko Davinci resolve kuinka työläs opetella käyttämään? Lähinnä tarvitsen vain leikata omaksi iloksi kuvattua matskua ja korjata värit kohdalleen.
Itse tätä davincia olen käyttänyt. Ihan ummikkona katsoin pari YouTube videota ohjelman käytöstä.
Ei ole mielestäni lainkaan työläs.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Onko Davinci resolve kuinka työläs opetella käyttämään? Lähinnä tarvitsen vain leikata omaksi iloksi kuvattua matskua ja korjata värit kohdalleen.
Itse pidin Casey Farisin videoista. Esim. lyhyempiäkin löytyy. Käyttöliittymässä on sen verran pikku jippoja, että itseltä ei käyttö onnistunut ilman näitä.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
325
Kiitos vastauksista. Pitää katsoa parit videot ja kokeilla.

Kdenlive tällä hetkellä käytössä mutta parempi värien korjaus houkuttelee kokeilemaan Davincia. Taitaa nykyään Gopron .mp4 filut kelvata Davincille ilman transkoodausta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
870
Onko Davinci resolve kuinka työläs opetella käyttämään? Lähinnä tarvitsen vain leikata omaksi iloksi kuvattua matskua ja korjata värit kohdalleen.
Perusasiat oppii illassa ja "täydellinen" hallinta vaatii vuosia. Mun mielestä hyvin intuitiivisesti tehty softa ja haastavuus kasvaa oikeassa suhteessa sen kanssa paljon ominaisuuksia haluaa loputtoman tuntuisesta ominaisuuspaletista hyödyntää.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
325
Eipä tarvinnut kokeilla Davincia. Käytän Kubuntua ja .deb asennuspakettia ei ole tarjolla. Kokeilin asentaa siitä ainosta tarjolla olevasta paketista, mutta tiedostojen oikeudet menevät väärin. Normaalilla käyttäjällä ei ole edes lukuoikeuksia kaikkiin hakemistoihin ja tiedostoihin /opt/resolve alla. En jaksanut alkaa tapella oikeuksia kuntoon.

Toinen vaihtoehto asennukselle olisi makeresolvedeb scriptillä .deb paketin tekeminen, mutta scripti on 652 riviä pitkä. En jaksanut alkaa lukemaan sitä läpi. En ole niin hullu, että lataisin random scriptin netistä ja ajaisin lukematta ja ymmärtämättä mitä se tekee.

Kdenlivellä mennään siis edelleen.
 
Liittynyt
30.03.2019
Viestejä
252
Olin lopettamassa Adobe Cloud tilaustani. Aika suolanen...kuvittele jos spotify laskuttaisi sinulta 3kk tilauksen päätyttyä. Jotkut käyttäjäehdot olen hyväksynyt ilman lukemista, joten itseä vaan saan syyttää. Testasin, en tykännyt.
1635618066730.png
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Onhan se, mutta asia kyllä kerrotaan ennen tilausta, ainakaan itsellä ei mennyt ohi (eri kohde mutta sama periaate).
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Olin lopettamassa Adobe Cloud tilaustani. Aika suolanen...kuvittele jos spotify laskuttaisi sinulta 3kk tilauksen päätyttyä. Jotkut käyttäjäehdot olen hyväksynyt ilman lukemista, joten itseä vaan saan syyttää. Testasin, en tykännyt.
Perseestähän tuo Adoben käytäntö on, mutta tilausta tehdessä olisi tuo valinta vuosisopimuksesta.

2021-10-30_21-34-46.png
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
437
Onko jollakulla käryä, onko 10-bit h.265 -videon suhteen suorituskykyeroa ilmaisen ja Studio-version välillä Davinci Resolvessa, jos koneena on M1-Macbook? Tästä ei oikein löydy selkeää tietoa netistä. Studio-versiota mainostetaan, että tarjoaa parempaa rautakiihdytystä, mutta nettikirjoittelun perusteella koskisi lähinnä Windows-versiota tuon h.265:n suhteen. Tarkoitus olisi X-T4:llä kuvattua videota leikata (h.265 10-bit 4:2:0) ja mietin, saako Studio-lisenssistä etua muutenkin kuin sen suhteen, että voisi käyttää 4K DCI -resoluutiota. Muuten voisi rauhakseltaan odotella joulukuulle, että kone saapuu, mutta vaikuttaa, että kohtapuoliin nuo Speed Editor -bundlet häviää markkinoilta, koska nykyisellään Studio-versio toimitetaan noiden kaikkien interfacejen kylkiäisenä ja Speed Editorin hinta on kalliimpi kuin bundlen.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
168
Olin lopettamassa Adobe Cloud tilaustani. Aika suolanen...kuvittele jos spotify laskuttaisi sinulta 3kk tilauksen päätyttyä. Jotkut käyttäjäehdot olen hyväksynyt ilman lukemista, joten itseä vaan saan syyttää. Testasin, en tykännyt.
Mulla kävi niin harmillisesti joskus että olin "vahingossa" kuolettanut luottokortin ennen perumista ja ne mun tiedotkin siellä palvelussa taisi mennä väärin..Harmillisesti jäi Adobelta perumismaksut saamatta :)
 
Liittynyt
30.03.2019
Viestejä
252
Mulla kävi niin harmillisesti joskus että olin "vahingossa" kuolettanut luottokortin ennen perumista ja ne mun tiedotkin siellä palvelussa taisi mennä väärin..Harmillisesti jäi Adobelta perumismaksut saamatta :)
Hei tänks juu tais kortti vanheta just
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Joo, tein testin ja kuvasin pätkän 5K60fps matskua ja se vaikuttaa pyörivän leikepöydillä hyvin. Joten vähän haiskahtaisi, että olisi nimenomaan softarajoitteinen ongelma. (oletan siis, että tuo 5K60fps ei voi olla juurikaan vaativampaa raudalle, kuin se 2k240p, kun molemmat ovat HVEC)
Eikö proxyt auta tuohon?

 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Kertokaapa mikä olisi helpoin ja halvin tapa saada pystyvideo mahduttua (zoomattua) silleen että se täyttäisi 1920x1080 Full HD tilan kokonaan. Eli siis tyhmästi puhelimella kuvattu pystyvideo zoomata silleen et se täyttäisi tavallisen telkkariruudun kokonaan.

Näinhän toki suurin osa materiaalista häviää, mut yhtä keikkavideota varten tarvisi tällaisen kun tuli kuvattua sekä pysty että vaakavideota, ja nyt sit pystyvideon haluaisi mukaan ilman että siinä on järkyt surureunat.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Kertokaapa mikä olisi helpoin ja halvin tapa saada pystyvideo mahduttua (zoomattua) silleen että se täyttäisi 1920x1080 Full HD tilan kokonaan. Eli siis tyhmästi puhelimella kuvattu pystyvideo zoomata silleen et se täyttäisi tavallisen telkkariruudun kokonaan.

Näinhän toki suurin osa materiaalista häviää, mut yhtä keikkavideota varten tarvisi tällaisen kun tuli kuvattua sekä pysty että vaakavideota, ja nyt sit pystyvideon haluaisi mukaan ilman että siinä on järkyt surureunat.
Kunnon laadulla ei onnistu ollenkaan, ellet ole kuvannut 4K:na. Muuten mikä tahansa ilmainenkin videoeditointiohjelma tohon pystyy esim. Kdenlive.
Edit: Jos sulla on jotain kivaa mitä voit laittaa siihen pystykuvan viereen voisi olla toimiva, esim kuvia orkan jäsenistä yms. "joo näin mä ton suunnittelin sain näin vaihtelua" :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Laitoin nyt testiin nämä kolme tässä ketjussa mainittua, eli DaVinci Resolve, Kdenlive ja Openshot.

Openshotilla sain jopa jotain aikaan, mutta aina kun kokoa yritti muuttaa vääristyi myös kuvasuhde. En keksinyt että miten sille kertoisi vain että zoomaa sisään kunnes 16:9 on täytetty, kun käsin piti muuttaa videon kokoa.

DaVinci Resolve ei toimi ollenkaan omalla koneella, valittaa jotain Intel GPU kiihdytyksestä (Intel Core i3-7020U).

Kdenlivellä en löydä että mikä näistä lukuisista eri työkaluista olisi se haluttu.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Laitoin nyt testiin nämä kolme tässä ketjussa mainittua, eli DaVinci Resolve, Kdenlive ja Openshot.

Openshotilla sain jopa jotain aikaan, mutta aina kun kokoa yritti muuttaa vääristyi myös kuvasuhde. En keksinyt että miten sille kertoisi vain että zoomaa sisään kunnes 16:9 on täytetty, kun käsin piti muuttaa videon kokoa.

DaVinci Resolve ei toimi ollenkaan omalla koneella, valittaa jotain Intel GPU kiihdytyksestä (Intel Core i3-7020U).

Kdenlivellä en löydä että mikä näistä lukuisista eri työkaluista olisi se haluttu.
Ite käytän Sony Vegasia jonka sain joskus parilla eurolla Humble Bundlesta, ja sillä se onnistuu, mutta Openshotilla pitäis toimia kyllä kans. Tässä heppu muuttuu scalea ja taitaa tehdä vähän sitä mitä sinäkin haet:
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 997
Entäs vlc ?

Resolve on aika tarkka riittävästä raudasta.

Edit: siis vlc:llä vain se pystyvideon crop ja ehkä scale oikeaan kokoon ennen kuin liittää muiden kanssa yhteen
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Laitoin nyt testiin nämä kolme tässä ketjussa mainittua, eli DaVinci Resolve, Kdenlive ja Openshot.

Openshotilla sain jopa jotain aikaan, mutta aina kun kokoa yritti muuttaa vääristyi myös kuvasuhde. En keksinyt että miten sille kertoisi vain että zoomaa sisään kunnes 16:9 on täytetty, kun käsin piti muuttaa videon kokoa.

DaVinci Resolve ei toimi ollenkaan omalla koneella, valittaa jotain Intel GPU kiihdytyksestä (Intel Core i3-7020U).

Kdenlivellä en löydä että mikä näistä lukuisista eri työkaluista olisi se haluttu.
Ei oo kunnolla hallussa toi, mutta Google haku: Kdenlive zoom youtube, luulis löytyvän
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Nyt onnistui. Vaikkakin Kdenlive tuntuu niin raskaalta nuhapumpullani että en ole varma kykenenkö tekemään koko videota kerralla. Mut yritetään :rofl:

Spoilerissa kuvankaappaus lopputuloksesta, aivan käyttökelpoista tuo on ainakin omaan silmään, kamerana siis iPhone 12 Pro jolla kuvattu Full HD resolla pystyvideota. Toki tuolla ei teknisesti parhaan videon palkintoa voiteta, mutta tunnelma välittyy aivan hyvin.

Screenshot 2022-10-01 11.31.24.png
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Nyt onnistui. Vaikkakin Kdenlive tuntuu niin raskaalta nuhapumpullani että en ole varma kykenenkö tekemään koko videota kerralla. Mut yritetään :rofl:

Spoilerissa kuvankaappaus lopputuloksesta, aivan käyttökelpoista tuo on ainakin omaan silmään, kamerana siis iPhone 12 Pro jolla kuvattu Full HD resolla pystyvideota. Toki tuolla ei teknisesti parhaan videon palkintoa voiteta, mutta tunnelma välittyy aivan hyvin.

Hyvä että ongelma hoitui
Joo aika raskas toi kdenlive on, kun ei ole kunnon Gpu tukea, mutta hyvin moniosaaja ilmaiseksi.
Aikoinaan oli VHS jota katseltiin, ei sekään ton kummosempi laadultaan ollut kuin sun suuuumattu versiosi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Huomasin, että microsoft on julkaissut Clipchamp video editorin. Sillä pystyy näköjään tekemään pieniä editointeja clippeihin paremmin kun sillä toisella microsoftin video editorilla.

Ei mikään final cut, mutta hyvä jos ei mitään elokuvaa lähde tekemään.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Huomasin, että microsoft on julkaissut Clipchamp video editorin. Sillä pystyy näköjään tekemään pieniä editointeja clippeihin paremmin kun sillä toisella microsoftin video editorilla.

Ei mikään final cut, mutta hyvä jos ei mitään elokuvaa lähde tekemään.
Tuo on tuttu softa, meinasin just siitä kirjoittaa. Tehnyt sillä muutaman videon. Saisivat korvata tavallisen editorin tällä Windowsissa.
Toimii myös Chromebookissa eli myös Webissä voi editoida.

 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
200
Pitäisi TV-tallennuksia pakata vähän pienempään muotoon ja nykyaikaisempaan formaattiin. Mitä ohjelmaa suosittelisitte, ja mikä on nykyajan tiedostoformaatti ja koodekki? Myös olisi hyvä olla 2-pass koodaus olemassa.

Sitten tahtoo lähetyksissä olla tippuneita freimeja niin pitäisi saada konvertoitua niin ettei ääni mee kuvan kanssa epäsynkkaan. Nykyajan kääre taitaa olla .mp4-formaatti, mutta mikä koodekki siihen kylkeen? Viimeksi 10 vuotta sitten konvertoinut Virtualdubilla TV-lähetykset .avi-formaattiin ja XviD koodekilla pakkaillut.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Pitäisi TV-tallennuksia pakata vähän pienempään muotoon ja nykyaikaisempaan formaattiin. Mitä ohjelmaa suosittelisitte, ja mikä on nykyajan tiedostoformaatti ja koodekki? Myös olisi hyvä olla 2-pass koodaus olemassa.

Sitten tahtoo lähetyksissä olla tippuneita freimeja niin pitäisi saada konvertoitua niin ettei ääni mee kuvan kanssa epäsynkkaan. Nykyajan kääre taitaa olla .mp4-formaatti, mutta mikä koodekki siihen kylkeen? Viimeksi 10 vuotta sitten konvertoinut Virtualdubilla TV-lähetykset .avi-formaattiin ja XviD koodekilla pakkaillut.
Nvidia HEVC (älä sekoita HEVC (x265)) olen huomannut parhaaksi tiedoston koon ja takkuuden suhteen. 4K ja sitä tarkemmat videot näyttäis tiivistyvän neljäs osaan, mutta FullHD-resoluutioihin en ole huomannut apua.

Ilmaisella Avidemuxilla teen yksinkertaiset leikkaukset ja konvertoinnit: Avidemux - Main Page
Alla minun asetukset: Nvidia HEVC, ACC, MP4.
Jos haluaa etsiä omat asetukset niin kannattaa leikata minuutin testipätkä jota konvertoi muihin muotoihin, muuten testaillessa menee liian kauan aikaa. Configure ja Filters kohdista löytyy lisäasetuksia mm. frame rateen ja resoluutioon.





 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Nvidia HEVC (älä sekoita HEVC (x265)) olen huomannut parhaaksi tiedoston koon ja takkuuden suhteen. 4K ja sitä tarkemmat videot näyttäis tiivistyvän neljäs osaan, mutta FullHD-resoluutioihin en ole huomannut apua.
Jos jollain (kuten minulla) ei satu olemaan sopivaa Nvidia GPU:ta, mutta on Intelin suoritin jossa integroitu GPU, niin video koodekiksi voi valita H.264 Intel Quick Sync. Areenasta ladattu 1,6 gigan full-HD-video pakkautuu 0,7 gigan kokoiseksi. Laatu ei tietenkään pakatessa parane.

Konversio-ohjelmana niinikään ilmainen XMedia Recode, saksalaista laatutyötä mutta vain Windows-alustalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
En ymmärrä miksi kukaan maksaisi editointisoftasta, Resolvesta saa ilmaisversion, parempaa ei sillä hinnalla ole. Muutenkin Resolve parhaita editointisoftia ylipäätänsä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Resolven ainoa ongelma vaan varsin kovat laitteistovaatimukset. Itsellä i5 8gen läppis 8GB muistilla ja vähän nuhaisesti toimii (joo alle minimivaatimusten kun ei edes erillistä näyttistä). Uuteen versioon ei uskalla enää päivittääkkään. Eikä ole tullut sopivaa uutta läppistä vastaan.
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
400
Pari vuotta sitten vertailin ilmaisia videoeditointi sovelluksia(linuxille) ja valinta osui Shotcut sovellukseen.
Jo 13 vuotta vanhalla i3 4Gt RAM läppärillä olen saanut jopa 4K videoita editoitua, vaikka laitteistovaatimus 4K:lle on 16Gt RAMia. Animaatiot (.GIF) esim. kartalle olen tehnyt GIMP kuvan käsittelysoftalla.
Shotcut - Home
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
200
Oisko ehdotuksia ohjelmista? Pitäisi ensiksi mp4-videosta irroittaa ääniraita. Ääni on puhetta ja sisältää myös yleistä taustakohinaa/häiriötä. Ääniraita pitäisi saada mahdollisimman selkeäksi puheen osalta, onko tähän joku hyvä softa millä saisi juuri puheääntä selkeytettyä ja samalla poistaisi kaiken "ylimäääräisen"?
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 997
Oisko ehdotuksia ohjelmista? Pitäisi ensiksi mp4-videosta irroittaa ääniraita. Ääni on puhetta ja sisältää myös yleistä taustakohinaa/häiriötä. Ääniraita pitäisi saada mahdollisimman selkeäksi puheen osalta, onko tähän joku hyvä softa millä saisi juuri puheääntä selkeytettyä ja samalla poistaisi kaiken "ylimäääräisen"?
Äänen korjauksesta en osaa sanoa mutta esim ffmpeg käy hyvin erottamiseen.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Audacityllä voisi kai sitten korjailla sitä ääniraitaa. Vaatii toki oman osaamisensa.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
142

Vegas Pro 18 ja muita editointisoftia 24€ hintaan. Itse pari vuotta sitten samanlaisesta tarjouksesta lähti Vegas Pro 16 matkaan ja siihen hintaan kyllä ihan oiva valinta. Tietysti siinä ollut klassista vegasin epävakautta aika-ajoin, tosin siihenkin tottuu kunhan muistaa tallentaa usein. :lol: En sitten tiedä onko tuossa 18-versiossa paljonkin uusia ominaisuuksia tai korjauksia jonka takia päivitys olisi realistista itselle.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Vegasin rautavaatimukset vaikuttaa vähän matalammilta kuin Resolven, mutta ei taida olla järkeä vaihtaa vegasiin?
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 626
Itse pidin Casey Farisin videoista. Esim. lyhyempiäkin löytyy. Käyttöliittymässä on sen verran pikku jippoja, että itseltä ei käyttö onnistunut ilman näitä.
Päätin katsoa. Nukahdin. Täytyy jatkaa niillä lyhyillä ;-)
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
142
Vegasin rautavaatimukset vaikuttaa vähän matalammilta kuin Resolven, mutta ei taida olla järkeä vaihtaa vegasiin?
Jos on jo kovasti tykästynyt ja pystyt toimimaan sen kanssa, niin ei kai sitä turhaan kannata vaihtaa. Tosin jos tekee mieli kokeilla niin nyt on se tilaisuus koska noita vegasin parinkympin tarjouksia ei tule kuin ihan max kerran vuoteen tai kahteen.
 
Liittynyt
14.04.2022
Viestejä
248

Vegas Pro 18 ja muita editointisoftia 24€ hintaan. Itse pari vuotta sitten samanlaisesta tarjouksesta lähti Vegas Pro 16 matkaan ja siihen hintaan kyllä ihan oiva valinta. Tietysti siinä ollut klassista vegasin epävakautta aika-ajoin, tosin siihenkin tottuu kunhan muistaa tallentaa usein. :lol: En sitten tiedä onko tuossa 18-versiossa paljonkin uusia ominaisuuksia tai korjauksia jonka takia päivitys olisi realistista itselle.
Eikö tämä kuitenkin ole ihan kertaostolisenssi, eikä mikään kuukausimaksullinen juttu?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 394
Viestejä
4 159 661
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom