Video: Testissä Noblechairsin Epic-pelituoli

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577



Ensimmäisenä pelituolina io-techin Youtube-kanavalle saapui testiin Jimm'sistä Noblechairsin Epic-tuoli. Tuoli edustaa 359 euron hinnallaan selvästi pelituolien kalliimpaa päätä.



Videolla käydään läpi tuolin myyntipakkauksen sisältö ja kasausprosessi, ominaisuudet ja rakenne, säätömahdollisuudet sekä käyttökokemukset. Itse istuinosa on hillityn tyylikäs ja sopii aikuisempaan makuun ja laatuvaikutelma on hyvä. Käsinojat ovat säädettävissä käytännössä joka suuntaan, mutta valitettavasti niiden laatu ei yltänyt istuinosan tasolle. Noblechairsin Epic edustaa siitä huolimatta pelituolien parhaimmistoa, sillä käytännössä kaikkien markkinoilta löytyvien yleisimpien pelituolien hintataso on painettu mahdollisimman alas pelaajia houkuttelevalle tasolle, joten materiaaleissa ja laadussa on usein jouduttu tinkimään.

Jos pidit videosta, käy tykkäämässä videota, tilaa io-techin YouTube-kanava, anna kommenteissa palautetta ja kehitämme videokonseptia lisää, kiitos!

Katso video Youtubessa

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Viimeksi muokattu:

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Pidän tästä nykyisestä suunnasta, että asiasisällön lisäksi löytyy myös hieman huumorilla työstettyä kevyempää sisältöä, joka kuitenkin on täysin samassa aihepiirissä kuin sivuston muukin sisältö.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
26
Voisihan näistäkin vähän edes tuotetta avata syvemmältä, kuten onko käytössä standardien mukaiset pyörät / kaasujousi ja montako kiloa ruhoa siihen penkkiin voi iskeä ja kuinka pitkälle hernekepille ne on suunniteltu. Ymmärrän toki että nämä on vähän semmosia sieltä tännepäin hupitestejä.. mutta kun nämä on vähän tasoa "laitoin näytönhojaimen koneeseen ja se pyöritti peliä aikuisempaankin makuun ihan hyvin."
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Miehekäs kiljaisu, propsit siitä ettei sitä ole editoitu pois! :kippis:

Ottaen huomioon että videon pituus on alle 7min ymmärrän ettei sitä sisältöä hirmuisesti saa mahtumaan. Kuten yllä toivotaan kuitenkin esim. painoraja ja mahdollinen (tosin en tiedä käytettiinkö tuolia edes kuukautta) muutaman viikon jälkeinen ns. perstuntuma olisi kiva lukea / kuulla. Oli kuitenkin hyvä että mainittiin paitsi kokoamisaika myös omia mietteitä (missä olisi suotavaa olla varovainen kokoamisen aikana etc).

Myös jos tuotteista oikeasti jotain jää omaan käyttöön / arvostelijat käyttävät jotain tuotetta esim. vuoden olisi mukava jossain vaiheessa kuulla "vuoden vanha arvostelu / vuoden käytön jälkeinen toinen mielipide" tyyppinen arvio. (Ostaisiko edelleen, mitä puutteita huomannut, onko edelleen tuote hyvässä kunnossa, mitä jäänyt kaipaamaan, miten pitkään "wow" efekti pysyi vai oliko sitä koskaan jne)

Tämä koskee siis lähes kaikkea kännykästä koteloon, näppäimistöön, näyttöön, hiireen jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Yllä olevien pointsien lisäksi kiinnostaisi myös kuulla mielipiteitä miten vertautuu edelliseen testattuun pelituoliin deltacolta, kumman testaaja itse mieluummin ostaisi vai valitsisiko niiden sijasta toimistotuolin. Ymmärrän kyllä ettei näissä haluta dissata tuotteita, mutta silti haluaisi kuulla kunnon rehellisen mielipiteen onko näissä pelituoleissa mitään järkeä vai onko ne vain ulkonäöllisesti tehty miellyttämään nykynuorisoa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Ite saan istua urheiluauton tuolissa puoli vuotta vuodesta ilman, että istun koneella niin pakko sanoa, että datailukäytössä kyllä aidosti laadukas toimistotuoli on reippaasti mukavampi mitä noita pelituoleja on testaillut. Pitää muistaa, että aito urheiluauton istuin, jota nuo pelituolit jäljittelevät on monta kertaluokkaa kalliimpi ja parempi, kuin tuollaiset pelituolit ovat.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
570
Tuoli on hyvin tasapainotettu, ei lennä selälleen vaikka yrittäisi. :) Minulla on pykälää isompi Hero ja olen tykännyt. Vähän tuo on leveä, kantaa kyllä suuremmankin nörtin. Oikea toimistotuoli maksaa käytettynäkin aika paljon, ne ovat jo hieman kulahtaneita ja lähtökohtaisesti rumia. Urheiluautot erikseen, mutta Cupran lisävaruste urheiluistuin on varsin hyvä. Istun enemmän koneella kuin autossa, pitäisikö vaihtaa penkit päittäin :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Itse sain firman poistoon menevistä tuoleista istuinosaltaan hieman nukkaantuneen mutta muuten siistin martelan n. 800€ uutena maksavan tuolin, ei valittamista kyllä kotikäytössä :D
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
31
Kysymys asian vierestä, käyttämäsi kuulokkeet ovat ilmeisesti joku Steelseriesin Arctis-malli?
Millainen niissä on tuo pääpantaratkaisu?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577
Kysymys asian vierestä, käyttämäsi kuulokkeet ovat ilmeisesti joku Steelseriesin Arctis-malli?
Millainen niissä on tuo pääpantaratkaisu?
Niissä on tuollainen tarralla säädettävä kangassremmi, itse tykkään, kevyt ja mukavan tuntuinen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Itselläni on Arozzi Verona Pro v2 pelituoli jonka ostin Jyskin paskeen tilalle. Tämmöisen semiköyhän kun on valittava sieltä halvimmasta päästä, joko paska toimistotuoli pelkällä korkeussäädöllä tai pelituoli.
Eipä ole ollut selkä kipeä sen jälkeen kun tämän ostin ja kyllä kestää tämmöisen tonnikeijun ruhon alla toisin kuin joku halpa rimpula.
 

gouca

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 497
Nämä Noblechairsit ovat tässäkin hinnassa leluja esim. Secretlabin tuoleihin verrattuna. Oma kokemus Noblechairseista on lähinnä se, että "erinomaisilla materiaaleilla" pyritään kattamaan aukkoja ergonomisessa suunnittelussa, ts. selän sivutuet olemattomia.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Keskeisin kysymys kuitenkin on, kuinka hyvin nobelaner maistuu noblechairissa :kippis:
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 383
Pidän tästä nykyisestä suunnasta, että asiasisällön lisäksi löytyy myös hieman huumorilla työstettyä kevyempää sisältöä, joka kuitenkin on täysin samassa aihepiirissä kuin sivuston muukin sisältö.
Juurikin tarkoituksella tuo YouTube-sisältö on viihteellisempää.
Yllä olevien pointsien lisäksi kiinnostaisi myös kuulla mielipiteitä miten vertautuu edelliseen testattuun pelituoliin deltacolta, kumman testaaja itse mieluummin ostaisi vai valitsisiko niiden sijasta toimistotuolin. Ymmärrän kyllä ettei näissä haluta dissata tuotteita, mutta silti haluaisi kuulla kunnon rehellisen mielipiteen onko näissä pelituoleissa mitään järkeä vai onko ne vain ulkonäöllisesti tehty miellyttämään nykynuorisoa.
Deltacon tuoli ei ollut testissä, vaan kaupallisessa yhteistyössä toteutetulla mainosvideolla. Tämä Epic oli sitten taasen ihan testattavana, joten testattavia tuotteita luonnollisesti dissataan juuri niin paljon kuin aihetta kulloinkin löytyy. Tämä nyt oli meidän ja Sampsan ensimmäinen pelituolitesti, joten vertailukohdat ovat vielä vähissä ja varmasti on toteutuksessa hiomista, joten palaute on aina tervetullutta.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
231
Juurikin tarkoituksella tuo YouTube-sisältö on viihteellisempää.
...
Mielestäni oikein sopiva tyyli näiden kanssa. Viihteen ja mielipiteiden kanssa olisi silti sopivaa laittaa ominaisuudet esiin, esimerkiksi penkin kestävyyden, paino ja irroitettavat osat. Kyseinen arvostelu oli mainio, mutta aina voidaan olla vielä parempia :)

Esimerkiksi jos penkkejä arvostellaan useampi, niin olisi mainio temppu keräillä isompi arvostelu ja vertailla nämä keskenään. Sekä Taneli-:n mainitsema idea pitemmän aikavälin arvostelusta.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 383
Mielestäni oikein sopiva tyyli näiden kanssa. Viihteen ja mielipiteiden kanssa olisi silti sopivaa laittaa ominaisuudet esiin, esimerkiksi penkin kestävyyden, paino ja irroitettavat osat. Kyseinen arvostelu oli mainio, mutta aina voidaan olla vielä parempia :)

Esimerkiksi jos penkkejä arvostellaan useampi, niin olisi mainio temppu keräillä isompi arvostelu ja vertailla nämä keskenään. Sekä Taneli-:n mainitsema idea pitemmän aikavälin arvostelusta.
Eiköhän näitä mainittuja asioita saada mukaan seuraavaan tuoliarvosteluun. Kun arvostelee ensimmäistä kertaa uutta tuoteryhmää, niin kaikenlaista jää epähuomiossa fokuksen ulkopuolelle.

Videopuolella ei taida ainakaan lähiaikoina olla suunnitelmissa mitään rounduppeja toteuttaa - pyritään pitämään nämä videot tietyllä tavalla riittävän suoraviivaisina ja simppeleinä.
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 541
Mielestäni oikein sopiva tyyli näiden kanssa. Viihteen ja mielipiteiden kanssa olisi silti sopivaa laittaa ominaisuudet esiin, esimerkiksi penkin kestävyyden, paino ja irroitettavat osat. Kyseinen arvostelu oli mainio, mutta aina voidaan olla vielä parempia :)

Esimerkiksi jos penkkejä arvostellaan useampi, niin olisi mainio temppu keräillä isompi arvostelu ja vertailla nämä keskenään. Sekä Taneli-:n mainitsema idea pitemmän aikavälin arvostelusta.
Eiköhän näitä mainittuja asioita saada mukaan seuraavaan tuoliarvosteluun. Kun arvostelee ensimmäistä kertaa uutta tuoteryhmää, niin kaikenlaista jää epähuomiossa fokuksen ulkopuolelle.

Videopuolella ei taida ainakaan lähiaikoina olla suunnitelmissa mitään rounduppeja toteuttaa - pyritään pitämään nämä videot tietyllä tavalla riittävän suoraviivaisina ja simppeleinä.
Penkeistä puhuttaessa kestävyys on myös asia joka vaatisi todella pitkän kaavan testejä joka tuolille, siis käytännössä vuoden luokkaa vähintään, heikkolaatuinenkin tuoli kyllä kestää sen muutaman kuukauden ongelmitta
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
545
Ite saan istua urheiluauton tuolissa puoli vuotta vuodesta ilman, että istun koneella niin pakko sanoa, että datailukäytössä kyllä aidosti laadukas toimistotuoli on reippaasti mukavampi mitä noita pelituoleja on testaillut. Pitää muistaa, että aito urheiluauton istuin, jota nuo pelituolit jäljittelevät on monta kertaluokkaa kalliimpi ja parempi, kuin tuollaiset pelituolit ovat.
just näin. itse sijoitin joku 5v sitten "kalliiseen" toimistotuoliin enkä ole päivääkään katunut. Etenkin käristekupolin alla verkkokankainen istuinosa oli pelastus... ei nahkaa eikä keinonahkaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
just näin. itse sijoitin joku 5v sitten "kalliiseen" toimistotuoliin enkä ole päivääkään katunut. Etenkin käristekupolin alla verkkokankainen istuinosa oli pelastus... ei nahkaa eikä keinonahkaa.
Toi keinonahka tai oikee nahka on kyllä surkee valinta johonki dataustuoliin :D Kenen mielestä on hyvä idea laittaa tollanen kosteutta huonosti läpäsevä pintamateriaali tällasiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
111
Pidän tästä nykyisestä suunnasta, että asiasisällön lisäksi löytyy myös hieman huumorilla työstettyä kevyempää sisältöä, joka kuitenkin on täysin samassa aihepiirissä kuin sivuston muukin sisältö.
Niin mistä nyt kukin tykkää. Itse voisin katsoa huonekalu testit muualtakin, ainahan tämä on pois tietotekniikkaan ja mobiiliin liittyvistä testeistä. Vai joko sampsa pieree aikaa?
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 344
Valmistajan FAQ osaa kertoa että Epic kantaa 120KG ja Icon & Hero kelpuuttavat pelaajat 150 kiloon asti.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 383
Niin mistä nyt kukin tykkää. Itse voisin katsoa huonekalu testit muualtakin, ainahan tämä on pois tietotekniikkaan ja mobiiliin liittyvistä testeistä. Vai joko sampsa pieree aikaa?
Tässä nyt ei ole lopulta ensinsijaisesti kyse pelituolitestien tärkeydestä, vaan YouTube-kanavan kasvattamisesta, joka saattaa olla tulevaisuudessa merkittävässä osassa tämän sivuston toiminnan kannalta.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
562
Tuoli on hyvin tasapainotettu, ei lennä selälleen vaikka yrittäisi. :) Minulla on pykälää isompi Hero ja olen tykännyt. Vähän tuo on leveä, kantaa kyllä suuremmankin nörtin. Oikea toimistotuoli maksaa käytettynäkin aika paljon, ne ovat jo hieman kulahtaneita ja lähtökohtaisesti rumia. Urheiluautot erikseen, mutta Cupran lisävaruste urheiluistuin on varsin hyvä. Istun enemmän koneella kuin autossa, pitäisikö vaihtaa penkit päittäin :D
Ostin oman Kinnarpsini käytettynä joskus 2000-luvun alkupuolella. Maksoi muistaakseni satasen, eikä juuri uuden rinnalla hävennyt. Kankaat kulahti jossain vaiheessa rikki, joten ne piti vaihtaa, mutta eipä ole muuten ollut valittamista. Mekanismit toimii vailla mitään huolia, joten ei onneksi tarvitse päivittää hintatietoisuutta uudempien tuolien kanssa edelleenkään.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Jos budjetti ei tahdo venyä niin HyperX Blast taitaa olla uudelleen brändätty versio tästä tuolista(sama mekaniikka, istuin ja käsinojat) mutta hintaa on satasen vähemmän. Tuotehaku | Hinta.fi

omani ostin alennuksesta 200€
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
25
Ite saan istua urheiluauton tuolissa puoli vuotta vuodesta ilman, että istun koneella niin pakko sanoa, että datailukäytössä kyllä aidosti laadukas toimistotuoli on reippaasti mukavampi mitä noita pelituoleja on testaillut. Pitää muistaa, että aito urheiluauton istuin, jota nuo pelituolit jäljittelevät on monta kertaluokkaa kalliimpi ja parempi, kuin tuollaiset pelituolit ovat.
Samaa mieltä! Kunnon toimistotuolin hankein myös muutama vuosi sitten, jossa on oikea selkänoja korkeussäätö. Sillä saa ristiselälle juuri oikean tuen, eikä mitään ihme tyyny viritystä selän taakse. Ja niinkuin TeeDee sanoi, istuin osa on hengittävää, eikä tarvi pershiessä istuskella! :p
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577
Jos budjetti ei tahdo venyä niin HyperX Blast taitaa olla uudelleen brändätty versio tästä tuolista(sama mekaniikka, istuin ja käsinojat) mutta hintaa on satasen vähemmän. Tuotehaku | Hinta.fi

omani ostin alennuksesta 200€
Hyvin paljon on samaa näköä, tossa näyttäisi vähän leveämmältä istuin- ja selkänojan tasainen kohta, kiikkuosa ja säädöt näyttää samoilta. Taitaa sitten vaan jokainen valmistaja pehmustaa, muotoilla ja verhoilla noi itse, siinä homma noblechairsin laatu taitaa olla edellä.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577
Ja tosiaan kommenttina siihen että me testataan pelituoleja Youtube-videolla, niin sen taustalla on ajatuksena, että pelituolitesteille on kysyntää ja se on Youtube-alustalle sopivaa viihteenomaista sisältöä. Ehkä tehdään jossain vaiheessa joku vertailu hyvä teemalla hyvä pelituoli vs hyvä toimistotuoli, mutta noin muuten tälläisen testin yhteydessä vertailu on melko hölmöä. Kyseessä on kaksi eri tuotekategoriaa, eri tarkoituksiin ja eri hintaan.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Hyvin paljon on samaa näköä, tossa näyttäisi vähän leveämmältä istuin- ja selkänojan tasainen kohta, kiikkuosa ja säädöt näyttää samoilta. Taitaa sitten vaan jokainen valmistaja pehmustaa, muotoilla ja verhoilla noi itse, siinä homma noblechairsin laatu taitaa olla edellä.
10cm leveämpi istuin ja 5cm leveämpi selkänoja.
Jopa samat veluuri-memoryfoam tyynyt kuitenkin tuli mukana ja elinikäistä takuuta lupailevat rungolle + 2 vuotta kuluville osille.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577
Valmistajan FAQ osaa kertoa että Epic kantaa 120KG ja Icon & Hero kelpuuttavat pelaajat 150 kiloon asti.
Toi 120 kg maksimikuorma oli mukana käsikirjoituksessa ja videolla, mutta näköjään editoinnissa leikkaantunut pois. Näissä videoissa se ikävä puoli ettei pysty muokkaamaan/lisäämään jälkikäteen.
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
36
Kiva katella näitä pelituoli-videoita, mut olisi kiva kuulla Sampsa mielipide johonkin "Oikeaan toimistotuoliin" nähden. Eikös teillä ole siellä ikean Markus tuoli mihin voisin verrata, ku ei sekään mitenkään mahdottomia maksa.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 456
Kiva katella näitä pelituoli-videoita, mut olisi kiva kuulla Sampsa mielipide johonkin "Oikeaan toimistotuoliin" nähden. Eikös teillä ole siellä ikean Markus tuoli mihin voisin verrata, ku ei sekään mitenkään mahdottomia maksa.
Haluttiinko nyt vertauksia oikeaan toimistotuoliin vai Ikea Markus -tuoliin? :D
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 207
Minua on kummastuttanut jo pitkään se, miksi hemmetissä nämä pelituolit haluavat jäljitellä jotain wannabe ralli lookkia.
Mitä sellaista pelituolissa on oikeasti, mitä ei hyvässä toimistotuolissa ole?
Tämä koko konsepti on mielestäni ihan huuhaata.

Pelituoli - eli siis pelaaminen onnistuu paremmin? Miten? Vrt ihan laadukkaaseen toimistotuoliin.

Pahinta on se, että io tech on lähtenyt tuohon huuhaaseen mukaan.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 383
Minua on kummastuttanut jo pitkään se, miksi hemmetissä nämä pelituolit haluavat jäljitellä jotain wannabe ralli lookkia.
Mitä sellaista pelituolissa on oikeasti, mitä ei hyvässä toimistotuolissa ole?
Tämä koko konsepti on mielestäni ihan huuhaata.

Pelituoli - eli siis pelaaminen onnistuu paremmin? Miten? Vrt ihan laadukkaaseen toimistotuoliin.

Pahinta on se, että io tech on lähtenyt tuohon huuhaaseen mukaan.
Räväkkä ulkonäkö - eipä siinä kai muuta.

Yllä on jo kerrottu, miksi YouTubessa pelituoleja käsitellään.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Sen mitä itse olen autojen kuppi-istuimissa istunut, niin toi sivuttaistuki on pelkästään paska asia. Minä ymmärrän sen rata-ajossa, mutta miksi helvetissä minä haluaisin puristavaa sivutukea kun istun paikallani koneen ääressä, saati että jos ajelen kaupungissa, kaupunkinopeuksilla? Ei vaan mahdu minun järkeeni tuo pelituolien racing tyylinen rakenne. Mutta itse aiheeseen, niin Deltacon kohdalla testasitte selkärankatukea ja siitä pienestä pätkästä jäi vähän negatiivinen sävy, nyt ei tuota testattu ollenkaan. Samaten noi käsinojat näytti todella epämiellyttäville pidemmässä käytössä pintamateriaalinsa suhteen, sama se keinonahka perseen alla luulisi hiostavan. Vaikea toki kertoa miten tuollaisia voisi testata käytännössä, mutta jotain subjektiivista kuvaa olisi hyvä antaa jos "testataan", eikä vain kasata ja esitellä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 643
Viestejä
4 197 256
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom