Video: AMD Ryzen Threadripper unboksaus ja asennus

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 572



Tutustumme prosessorin myyntipakkauksen sisältöön sekä Asuksen X399-piirisarjaan perustuvan ROG Zenith Extreme -emolevyn ominaisuuksiin. Lisäksi asennamme prosessorin emolevylle Socket TR4 -kantaan.



Ryzen Threadripper -prosessorit on varustettu SMT-ominaisuudella, nelikanavaisella muistiohjaimella ja 64 PCI Express -linjalla.

12-ytiminen 1920X-malli on hinnoiteltu Suomessa alkaen 870 euroa ja 16-ytiminen 1950X-malli alkaen 1090 euroa:

Käy tilaamassa io-techin YouTube-kanava, anna kommenteissa palautetta ja kehitämme videokonseptia lisää, kiitos!

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 608
Vois kyllä itseä jännittää tuon hintasta kokoonpanoa ruuvaa yhteen. Varsinkin kun yleensä kiinnityksessä kuuluu ties mitä ääniä niin voisin kyllä mielellään jättää sen paremmin osaaville ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Näyttää aika kuumottavalta tuo prosun asennus, siinä on pinni poikineen.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Ja kanat tippu suusta takaisin lautaselle prosun tipahtaessa :D hheh
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
7:56 Näyttää siltä että alhaalla vasemmalle on jo prossun pinnipuolelle jo käyny sormet.
 

CrFr

Massapäällikkö
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Täytyy kyllä kehua videon kuvanlaatua. Mukava kun näkee 4K-näytöllä kaikki pienetkin yksityiskohdat emolevyltä.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Threadripper-prossuissa ei ole pinnejä, pinnit on emolevyllä. Eli eipä toi juuri haittaa jos sormin näplii prossun "kääntöpuolta", kunhan ei sormissa ole ylettömästi rasvaa, vettä tai likaa. Eikä tartte pelätä että vähän "reippaammin unboksatessa" vääntyis pinnejä jos CPU nyt sattuu vähän lentämään pöydällä ;)
 

JPA

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
116
Kai mää oon omituinen mököttäjä kun en osaa arvostaa näitä videoita, kyllä hyvät kuvat ja teksti vievät voiton.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 572
Kai mää oon omituinen mököttäjä kun en osaa arvostaa näitä videoita, kyllä hyvät kuvat ja teksti vievät voiton.
No hyvä, itse kirjoitettu artikkeli tekstillä, kuvilla ja testituloksilla julkaistaan 10. elokuuta :tup:

Ei nämä video ja kirjoitettu artikkeli mitenkään sulje pois toisiaan, vaan niiden on tarkoitus täydentää sisältöä. Esim. Threadripperin tapauksessa on erillinen NDA näille unboxing videoille ja sitten varsinaiselle testille. Olisi suorastaan hölmöä olla hyödyntämättä sisällöllisesti noita aikajänteitä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Sain kyllä hieman vahingoniloiset naurut tuosta prossupaketin lipeämisestä;) Hauskaa että ko. kokoonpano on juuri se mikä mulla on tilauksessa Jimm´siltä;) Sormet syyhyää niin vietävästi jo...
Hyvä ja erittäin mukava videohan tuo oli, kuten aina Samsan maanläheiset otokset;)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
850
sitten jännittämään onnistuuko joku valmistaja änkemään tuon socketin itx mittoihin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Huonoa oli autofocus alussa. Kyseinen kameraominaisuus pitäisi kieltää lailla 8-(

Hyvää oli täydellinen englannin kielen ääntäminen.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
300
On ainakin miehekkään kokoinen salkku!

AMD selvästi ymmärtää, miten nykypäivänä markkinoidaan. Ja vaikka kuluttaja ei tule sitä tuotetta saamaan tuollaisessa pommisalkussa, niin kyllähän tuosta sellainen wau-efekti jää elämään.
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
@Sampsa Laittakaas tonne youtubeen playlistit erikseen puhelin/CPU/GPU/jne hommille niin on kätevä sielt sitte selailla eri kategorioista videoita :)
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
5
Ite oon tykänny kattoa näitä Sampsan videoita. Varsinki tämmöset kokoamis videot on hyviä, koska vähemmän kokeneet rautaharrastajat saavat hyviä neuvoja, mitä ei perus artikkeleihin mahdu.

edit: tuli vissiin kahtena tonne kommentti osioon, mutta näkyy vain yhtenä täällä foorumilla. Jotaki tietokantavirhettä herjasi.
 
Viimeksi muokattu:

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Kiva video. Näitä on mukava katsella. Itse tykkään juuri kun ei katsota ohjekirjoja vaan yritetään itse.
Justiinsa tänään kasasin koneen kaverille samalla periaatteella, mutten kuitenkaan välttynyt manuaalin lukemiselta. Vaikka aika monta konetta olen kasannut. Olisi vähän tekemistä valmistajilla että helpottuisi. Standardeja esimerkiksi. Ja Sandyn cooleri asentui vähän vinosti Kabyyn mutta asentui kuitenkin kun oli pakko. Ja luulin että kaikissa Asuksen emoissa tulee mukana adapteri emon liitäntöihin. Eli power/reset/hd valot yms. Nykyaikana, mutta ei.
Video oli mielestäni hyvä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
754
On se melkoinen jötkäle tuo prossu. Kiinnostaisi laittaa tuo 1950x, tosin katsotaan nyt jos tämä 1700x ei nyt liikaa hidastaisi vegan kanssa.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Ehdottomasti hyvä lisä nämä unboksaus-/asennusvideot.
Ovat sellainen teaseri ennen varsinaisia artikkeleita, plus vielä laadukkaita ja pituus huomioiden informatiivisia.

On tuo prossu kyllä melko mörkö fyysisesti. :D
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
799
Perhana että on komea tuo io-tech laserkaiverrettu malli. :)
Hieno pöytäkoriste kyllä. Gamers Nexuksessa kävivät läpi jäähdytystä, koska prosessorin koosta johtuen threadripperin jäähdytys saattaa vaatia hieman soveltamista. Laittoivat kyseisen koristeen opetuskäyttöön:
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
27
Jännä että on muistipaikat eri päin eri puolilla prossukantaa. Jonnet ei tykkää kun menee RGB efektit ristiin :D
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
671
Onko jollakulla tietoa tuon zenith extremen OLED "näytön" resoluutiosta? Kauankohan kestää, kun joku porttaa Doomin siihen.. :D

EDIT: löytyikin vastaus tähän asiaan, resoluutio on 128 X 32.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 346
Viestejä
4 192 520
Jäsenet
70 725
Uusin jäsen
WoTgamer

Hinta.fi

Ylös Bottom