Viallisen osan paikallistaminen kaverin buildissa

Hei. Kaverille tule sellanen ongelma uuden buildin kanssa, että koneeseen tuli valo mutta mitään ei tapahtunut. Pari kuukautta väänti takuuvaihtoja ja lopulta osti prebuildin kun ei lähtenyt toimimaan.
Buildin osat:
-b650 aorus elite
-7800x3d
-1000w seasonic vertex psu
- Sapphire Nitro 7900xtx
- Corsair vengeance 32gb (2x16gb) 6000mhz ( cmk32gx5m2e6000z36) (paketissa lukee for amd ja amd expo logo mutta nähtävästi emolevy ei tue tätä ramia)
- kingston fury 32gb (2x16gb) 6000mhz (kf560c36bbek2-32)

Mun kone millä tulen testaamaan osia:
Asus prime X670-e pro wifi
7800x3d
Trident-z neo 32gb 6000mhz expo
Rtx 4090
Asus 1000w psu
Mulle antoi testattavaksi kaikki muut osat paitsi emolevyn. Ekaa kertaa teen tälläistä niin olis muutama kysymys:
0. Mikä kaverin buildissa saattoi olla vikana? Am5 ram koulutus on ekalla kerralla hidasta mutta en usko että hän olisi niin hätäinen.
1. Voinko tallentaa/säästää/resetoituuko ramin ja oman prossun ylikellotukset biossissa kun vaihtaa osia?
2. Ddu:lla vanhat ajurit pois ja amd:t tilalle?
3. En mielelläni lähtis irrottelemaan 12vhpwr johtoa niin onko mahdollista vaan laittaa 7900xtx omaan virtalähteeseensä kiinni kun koko muu setuppi on toisessa loopissa?

No aluksi vois koittaa käytttää emon patterin irti ja kokeilla sit käynnistyykö. Seuraavaksi tunkisin sun muistit tuohon ja testi, myös integroitua näytönohjainta kokeilisin herääkö sillä

Muistit paikoissa A2,B2? Kohta 3: älä yritä. 1. Kyllä. Puhelimella screenshotit. 2. Juuri näin. Itse en omaa konetta kyllä testauksiin käytä...

Hei Hou!

Mulla on koneessa kiinni Gigabyten B650 Aorus Pro AX emolevy ja ongelmia ollut rutkasti.

Kone sammuilee idlessä yksinään ja mikään asetuksen rukkaaminen ei ole auttanut tuon emon kanssa.

Lueskelin nettiä ja Tom´s Hardwaren ja Redditin foorumeilla on paljon juttua tuosta emosta ja taitaa olla viisain itekkin lähtee emolevyn ostoon. Takuutakin olisi vielä tuossa mutta en jaksa alkaa tappelemaan verkkokaupan kautta vaan viskaan koko :poop: suoraan SER jätteeseen ja on viimenen kerta kun Gigabytee tulee hommattua.

OT: Pystyykö Windowsin lisenssin jotenkin vapauttamaan tuosta vanhasta emosta että ei tarvis sitä enää uusiksi hommata?

Hei Hou!

Mulla on koneessa kiinni Gigabyten B650 Aorus Pro AX emolevy ja ongelmia ollut rutkasti.

Kone sammuilee idlessä yksinään ja mikään asetuksen rukkaaminen ei ole auttanut tuon emon kanssa.

Lueskelin nettiä ja Tom´s Hardwaren ja Redditin foorumeilla on paljon juttua tuosta emosta ja taitaa olla viisain itekkin lähtee emolevyn ostoon. Takuutakin olisi vielä tuossa mutta en jaksa alkaa tappelemaan verkkokaupan kautta vaan viskaan koko :poop: suoraan SER jätteeseen ja on viimenen kerta kun Gigabytee tulee hommattua.

OT: Pystyykö Windowsin lisenssin jotenkin vapauttamaan tuosta vanhasta emosta että ei tarvis sitä enää uusiksi hommata?
Jos on oikeasti roskiin menossa, niin voin vaihtaa Windows-avaimen emoon ja kuittiin. Voin ottaa kesäprojektiksi ;)

Jos nykyinen Windows on erikseen ostettu retail-versio, niin se on uudelleenkäytettävissä. Yleensä käytetään OEM-lisenssejä jotka ovat halvempia, mutta emolukituksen lisäksi/sijasta myös Windows-tili liitty asiaan. Välillä olen saanut uuden koneen aktivoitumaan vaan tilillä kirjautumalla ja välillä sitten on ollut aika ostaa uusi lisenssi.

Tuolta sivun alalaidasta:

Lisenssiehdot:
  • 1 tietokone - Voidaan asentaa yhteen tietokoneeseen.
  • Asennusmedia: Ei ole - ESD, latauslinkki ja aktivointiohjeet toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin kahden työpäivän sisällä sen jälkeen kun tilaus on maksettu
  • Kielet: suomi, englanti ja muut
  • Retail - voidaan asentaa yhteen tietokoneeseen kerrallaan, siirrettävissä uuteen tietokoneeseen.

Tuolta sivun alalaidasta:

Lisenssiehdot:
  • 1 tietokone - Voidaan asentaa yhteen tietokoneeseen.
  • Asennusmedia: Ei ole - ESD, latauslinkki ja aktivointiohjeet toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin kahden työpäivän sisällä sen jälkeen kun tilaus on maksettu
  • Kielet: suomi, englanti ja muut
  • Retail - voidaan asentaa yhteen tietokoneeseen kerrallaan, siirrettävissä uuteen tietokoneeseen.
Ei hidas Savolainen kerkee nuin etäs lukemaan.. :D

Statistiikka

Viestiketjuista
274 893
Jäsenet
77 245
Uusin jäsen
Warde

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom