Myyty Vesijäähdytetty ITX-pelikone. 8700K, 2080 ti, 16 GB, ym. Myös ilmajäähy mahdollinen. HKI. 600€

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 315
Tuote:
ITX-pelikone:
i7 8700K delid. IHS ja prossun välissä Coollaboratory Liquid Pro nestemetalli. Kerran olen vaihtanut nestemetallin uuteen. Ei se ollut mennyt parissa vuodessa miksikään. Blokin ja prossun välissä Kryonaut.
Asus ROG STRIX Z370-I GAMING itx-emolevy
G.Skill 3000 MHz DDR4 16 GB
Gigabyte Geforce RTX 2080 Ti
Samsung 500 GB 970 EVO Plus SSD-levy, M.2 Samsung 500GB 970 EVO Plus SSD-levy, M.2 2280, PCIe 3.0 x4, NVMe, 3500/3200 MB/s - 64,90€
Samsung 256 GB 850 Pro SSD, sata
Fractal Design Define Nano S Black. Define Nano S
be quiet! SFX-L Power 600Wattia 80 PLUS Gold be quiet! 600W SFX L Power, modulaarinen SFX-virtalähde, 80 Plus Gold, musta - 139,90€
Alphacool Eisbaer AIO
Alphacool Eiswolf AIO

Hinta: 600e (jos vaihto ilmajäähyyn, niin + asennettava jäähy ja lämpötyynyt yht. ~50-60e) myyty hintaan 500e ilman virtalähdettä
Tuote ostettu (mistä ja milloin): Komponentteja olen ostellut osan foorumilta ja osan Jimms/Dustin.
Kuitti löytyy (takuu voimassa): Kuitteja on useampia, mutta ainut osa, jossa on takuuta jäljellä on 970 EVO+ SSD. Koneelle annan toimivuustakuun. Lupaan, että on noudettaessa/tuotaessa täydessä toimintakunnossa. Jos hajoaa viikon sisällä, niin palauta kone ja saat rahat takaisin. Paitsi kovat ylikellotukset ja muut rankemmat tuuninkit omalla vastuulla.
Muuta huomioitavaa:
Kokosin itselleni "uuden" koneen, joten vanha sotaratsuni menee nyt myyntiin. Kone on itse kokoamani ja ollut monta vuotta omassa, todella vähäisessä käytössäni.

Prossulla on Alphacoolin Eisbaer ja näytönohjaimella Eiswolf vesijäähy, joissa 240 mm radiaattorit kotelon edessä ja katossa. Jäähyt ovat yhteensopivia ja kytketty sarjaan toistensa kanssa. Kone oli parin vuoden ajan todella vähällä käytöllä ja silloin harvoin kun se oli käytössä, niin GPU:n vesijäähy piti välillä (tyyliin kerran parin tunnin aikana) pahaa ääntä joitain sekuntteja - minuutteja. Uskoakseni ääni tuli ilmakuplasta, joka kulkeutui pumppuun. Nyt kun olen pelannut pari viikkoa aktiivisesti Baldur's Gate 3:a, niin tämä ärsyttävä pörinäkin loppui. Vesijäähyissä kulkee akkuvesi, jota olen joutunut lisäämään muutaman millilitran parin vuoden aikana. Eisbaerin pumppu ei ole äänetön, vaan siitä kuuluu tasainen pulputus. Muuten nuo ovat hiljaisia ja pitävät prossun ja näyttiksen viileinä.

Jos vesijäähdytys ei nappaa, niin näytönohjaimen alkuperäinen jäähy on tallessa. Voin vaihtaa sen näyttikselle ja laittaa prossunkin ilmalle (hintaan + lämpötyynyt + cpu jäähy ), mikäli ostaja näin haluaa. Suosittelen kuitenkin pitäytymään em. vesijäähyssä, se pitää lämmöt paljon paremmin kurissa eikä vaadi sen kummempaa ylläpitoa.

Emolevyllä on integroitu wifi, mutta onnistuin pari vuotta sitten katkaisemaan siihen liitettävän antennijohdon sähköpöydälläni. En ole varma toimiiko wifi enää, kytkin koneeseen wifi usb-donglen ja unohdin koko asian. Veikkaan, että wifi toimii, kunhan tuohon hankkii sopivan antennin (ymmärtääkseni RP-SMA-liitin). Tämän näköinen se oli: Asus WiFi 5 /WiFi 6 2T2R Dual Band Moving Antenna | eBay

Olen ajellut prossua Asuksen AI Suiten kautta säädettynä all core boost 4,8 GHz. Kokeilin prossun hankittuani ajaa 5 GHz, mutta se kaatuili. Intelin Extreme-tuner utility sanoi, että VRM throttling. Emosta kirjoitettujen arvostelujen mukaan emon virransyötön pitäisi riittää 5 GHz helposti, mutta en jaksanut alkaa säätämään sen enempää.

Emon IO-shield ei ole paikallaan. Se saattaa olla minulla tallessa. Jos on, niin sen saa mukaan.

Näyttikselle, vesijäähyille, virtalähteelle, emolle ja m.2. levylle on laatikot tallessa. Ne saa halutessaan mukaan.

Minulla menee ainakin huomiseen, että saan koneen tyhjennettyä myyntiä varten. Voin asentaa laitteelle aktivoimattoman Windows 11:n ja vaikka jokusen benchmark-ohjelman, jos ostaja niin haluaa.

Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa): Helsinki
Toimitustapa: Nouto, voin myös tuoda lähialueelle riippuen vähän perheen menoista.
Maksutapa: Ensisijaisesti Mobilepay


Kuva:
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 315
Nosto ja lisätty kuvia. Vaikka koppa on itx-koteloksi tilava, niin ei ollut kuitenkaan tilaa vetää noita AIO vesijohtoja nätisti. Hyvin kuitenkin toimii, eikä kopassa ole ikkunaa, joten niiden olemassaolo ei käyttäjälle näy tai tunnu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 969
Viestejä
4 215 823
Jäsenet
70 985
Uusin jäsen
retuilyllairmoraa

Hinta.fi

Ylös Bottom