• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Verkkovirta powerbank

Tuote: Daranener Neoz 220V
Tarjoushinta: 85€
Normaalihinta: 140€
Kauppa: Aliexpress
Voimassa: 28.8.2025
Linkki: Daranener Neoz 220V Pure Sine Wave Portable Power Station 300W 179.2Wh Lifepo4 Battery, Led Fashlight, 1.5Hrs Fast Charging - AliExpress 44

Kommentti tarjouksesta:

Tuollainen tuli tänään ja kyllä tuo hintansa haukkuu. 300W jatkuvaa ulos, akkukapasiteetti 179Wh (LiFePo4). Voi ladata töpselistä tai aurinkopaneelilla (testattu molemmat, toimii) Retkivalo, USB-virtalähtö, 12V ulos (12V 3A). Retkeiluun tai sähköttömälle mökille uniapnealaitteelle virtaa. Pieni ja kevyt. Mukana tulee vain verkkojohto, eli auton 12V töpseliin pitää tehdä oma piuha samoin aurinkopaneelille.

Viimeksi muokattu:
Mulle hinta 94.85 ja siitä sais kympin pois tolla koodilla mitä sivulla näkyy (69BS10)

Tuote: Daranener Neoz 220V
Tarjoushinta: 85€
Normaalihinta: 140€
Kauppa: Aliexpress
Voimassa: 28.8.2025
Linkki: Daranener Neoz 220V Pure Sine Wave Portable Power Station 300W 179.2Wh Lifepo4 Battery, Led Fashlight, 1.5Hrs Fast Charging - AliExpress 44

Kommentti tarjouksesta:

Tuollainen tuli tänään ja kyllä tuo hintansa haukkuu. 300W jatkuvaa ulos, akkukapasiteetti 179Wh (LiFePo4). Voi ladata töpselistä tai aurinkopaneelilla (testattu molemmat, toimii) Retkivalo, USB-virtalähtö, 12V ulos (12V 3A). Retkeiluun tai sähköttömälle mökille uniapnealaitteelle virtaa. Pieni ja kevyt. Mukana tulee vain verkkojohto, eli auton 12V töpseliin pitää tehdä oma piuha samoin aurinkopaneelille.
En ehkä ostaisi tollaista aliexpressistä, voipi räjähtää ja kämppä olla tulessa.

Propsit siitä, että uskallat laittaa Aliexpress -linkin tarjoukseen. Kyseenalaistamisen määrä täällä on liian suuri, jotta itse laittaisin hyviä tarjouksia sieltä tänne esille (kuten esim. tällä hetkellä erilaisia filamentteja 5-7e/kg). Hyvin löytyy nykyisin EU-varastosta tavaraa, joten toimitusaika on muutamasta päivästä viikkoon.

"Onko tää joku huijaus" "miten takuun kanssa" "Älkää tilatko Kiina-roinaa, tukekaa mielummin paikallisia riistäjiä jotka myy sitä samaa roinaa", "kyseessä akku ja alunperin Kiinasta, joten tulet polttamaan talosi" jnep. Yleisesti ottaen kannattaa itse tilata halvalla sieltä, ja jättää nämä valittajat ilman sieltä löytyviä hyviä tarjouksia. Tämä tarjous on hyvä, itsellä löytyy (täältä bongattu) tarjous vastaavasta tilatusta varavirrasta ja aurinkopaneelista, jotka pitää kasvihuoneen vesi- ja ilmapumppuja käynnissä, joten jätän välistä tällä kertaa ja kehun vain uskallustasi heittäytyä susille.

Osaako joku sanoa minkälainen aurinkopaneeli tämän kanssa kannattaisi olla? Tää olisi tosi kätsy mökille jos saa järkevästi paneelillakkin ladattua.

Propsit siitä, että uskallat laittaa Aliexpress -linkin tarjoukseen. Kyseenalaistamisen määrä täällä on liian suuri, jotta itse laittaisin hyviä tarjouksia sieltä tänne esille (kuten esim. tällä hetkellä erilaisia filamentteja 5-7e/kg). Hyvin löytyy nykyisin EU-varastosta tavaraa, joten toimitusaika on muutamasta päivästä viikkoon.

"Onko tää joku huijaus" "miten takuun kanssa" "Älkää tilatko Kiina-roinaa, tukekaa mielummin paikallisia riistäjiä jotka myy sitä samaa roinaa", "kyseessä akku ja alunperin Kiinasta, joten tulet polttamaan talosi" jnep. Yleisesti ottaen kannattaa itse tilata halvalla sieltä, ja jättää nämä valittajat ilman sieltä löytyviä hyviä tarjouksia. Tämä tarjous on hyvä, itsellä löytyy (täältä bongattu) tarjous vastaavasta tilatusta varavirrasta ja aurinkopaneelista, jotka pitää kasvihuoneen vesi- ja ilmapumppuja käynnissä, joten jätän välistä tällä kertaa ja kehun vain uskallustasi heittäytyä susille.
Oletko varma tuotteen aitoudesta ja suojauksita? Oletko varma että akkutyyppi on mitä luvataan? Oletko varma, että täyttää erooppalaiset laatu- ja turvastandardit? On pikkasen eri asia tilata jotain kännykän laturia, kuin tollaista valtavaa varavirtalähdettä.

Kyllä, monet akut tulee Kiinasta, mutta siinä välissä on laadunvalvontakoneisto, toisinkuin jos itse tilaisit Kiinasta.

Viimeksi muokattu:

Vähän eri asia ehkä tilata vaikka filamentteja Aliexpressistä, niitä oon itsekin tilannut useita kymmeniä kiloja ja esimerkiksi käsityökaluja ym. tarvikkeita eikä Aliexpressistä ole pahaa sanottavaa. Ongelmatilanteissa on tuki toiminut aina hienosti ja yhteen huijaukseenkin oon kerran langennut mutta rahat palautui. Ymmärrän kyllä pointtisi sillä sitä samanlaista romuahan on Puuilon hyllyt notkollaan.

Mutta totuus on se, että kun tavan tallaaja tilaa vaikka tällaisen sähkölaitteen EU:n ulkopuolelta, hän on silloin tuotteen maahantuoja ja voi joutua sen takia liriin esimerkiksi korvausprosessissa jos vaikka tulipalon seurauksena palaa vakuutettuja rakennuksia ja palonsyyselvityksessä jäljet johtaa tällaiseen laitteeseen. Mutta sinä tämän jo tiedätkin, joku muu ei välttämättä tiedä niin heille vinkkinä vain :D

Ite oon ruvennut tilaamaan ruuatkin Temusta. Kyllä ahne kauppias nyt jää nuolemaan näppejään.

Oletko varma tuotteen aitoudesta ja suojauksita? Oletko varma että akkutyyppi on mitä luvataan? Oletko varma, että täyttää erooppalaiset laatu- ja turvastandardit? On pikkasen eri asia tilata jotain kännykän laturia, kuin tollaista valtavaa varavirtalähdettä.

Kyllä, monet akut tulee Kiinasta, mutta siinä välissä on laadunvalvontakoneisto, toisinkuin jos itse tilaisit Kiinasta.
Olipa hauska sattuma, kun vertasit juuri kännykänlatureihin. Itse juuri hävitin tulipaloriskin vuoksi laturit, joissa oli useampi kuin yksi CE-merkki. 😅

Aikuisten oikeasti kannattaa harkita tarkkaan, mitä sähkölaitteita kannattaa tilata Kiinasta ja mitä ei. Toki kiinassa tehdään valtavasti myös EU:n alueelle sopivaa tavaraa.

Vähän eri asia ehkä tilata vaikka filamentteja Aliexpressistä, niitä oon itsekin tilannut useita kymmeniä kiloja ja esimerkiksi käsityökaluja ym. tarvikkeita eikä Aliexpressistä ole pahaa sanottavaa. Ongelmatilanteissa on tuki toiminut aina hienosti ja yhteen huijaukseenkin oon kerran langennut mutta rahat palautui. Ymmärrän kyllä pointtisi sillä sitä samanlaista romuahan on Puuilon hyllyt notkollaan.

Mutta totuus on se, että kun tavan tallaaja tilaa vaikka tällaisen sähkölaitteen EU:n ulkopuolelta, hän on silloin tuotteen maahantuoja ja voi joutua sen takia liriin esimerkiksi korvausprosessissa jos vaikka tulipalon seurauksena palaa vakuutettuja rakennuksia ja palonsyyselvityksessä jäljet johtaa tällaiseen laitteeseen. Mutta sinä tämän jo tiedätkin, joku muu ei välttämättä tiedä niin heille vinkkinä vain :D
1755634305371.png

Mites kun tämä tulee Puolasta tai Espanjasta.

Kiinassa tehdään 3/4 maailman akuista. Tukes ei todellakaan testaa jokaista Suomeen tuotua akkua tai sähkölaitetta. Kyllä, vakuutustapauksissa voi olla selkeämpää jos joku muu on tuonut sen maahan kuin sinä, mutta onko kellään tästä muuta kuin mutu-tietoa, eli faktaa? Kiinassa osataan tehdä myös laatua, jotenkin tänne näyttää pesiytyneen vanha uskomus, että kaikki Kiinasta tuleva on roskaa (samalla kun käyttävät päivittäin Kiinassa tehtyjä laitteita - go figure)
Kuten lehdistä ollaan luettu, sähkö-volkkari voi syttyä yhtä hyvin tuleen vaikka olisi luotettavan valmistajan tekele. Ei varmaan kannata jättää mitään yksin latumaan samalla kun lähtee kauppaan, oli se tuote sitten mistä tahansa tilattu.

@Timo 2 Kyseessä ei todellakaan ole valtava akku, isot akun on 50x isompia ja valtavat sitten sitä paljon isompia.

@joonasto :lle, jos haluat välttämättä maksaa ylimääräistä jollekin siitä, että myy sinulle kalliimmalla saman tuotteen jonka voit itse esim. Euroopasta tilata samalla toimitusajalla, niin anna mennä vaan. Jotkut lahjoittaa suoraan, jotkut välillisesti.

1755634305371.png

Mites kun tämä tulee Puolasta tai Espanjasta.

Se että tuote lähetetään jostain euroopassa olevasta välivarastosta virallisesti, ei muuta myyjää eurooppalaiseksi eikä vaikuta vastuukysymyksiin.

Nuo "ship from EU" tarkoittaa todennäköisesti tullivarastoa tai vastaavaa jossa tuote ei ole vielä virallisesti tuotu EU:hun markkinoille, vaan sen tekee käytännössä tuotteen ostaja jolloin vastuukysymykset menee ostajalle.

Ja se myyjä on edelleen se Xi-setä Shenzen factory park 1234567:stä, jota voi olla suhteellisen vaikea saada vastaamaan siitä, että CE-merkki on laitettu tuotteeseen joka ei täytä CE:n vaatimuksia.

Se että tuote lähetetään jostain euroopassa olevasta välivarastosta virallisesti, ei muuta myyjää eurooppalaiseksi eikä vaikuta vastuukysymyksiin.

Nuo "ship from EU" tarkoittaa todennäköisesti tullivarastoa tai vastaavaa jossa tuote ei ole vielä virallisesti tuotu EU:hun markkinoille, vaan sen tekee käytännössä tuotteen ostaja jolloin vastuukysymykset menee ostajalle.

Ja se myyjä on edelleen se Xi-setä Shenzen factory park 1234567:stä, jota voi olla suhteellisen vaikea saada vastaamaan siitä, että CE-merkki on laitettu tuotteeseen joka ei täytä CE:n vaatimuksia.
1755634960081.png

Kyllä se Xi setä 55315125 kovasti väittää Espanjassa toimivansa.

Kiinassa osataan tehdä myös laatua, jotenkin tänne näyttää pesiytyneen vanha uskomus, että kaikki Kiinasta tuleva on roskaa (samalla kun käyttävät päivittäin Kiinassa tehtyjä laitteita - go figure)

Kiinassa tosiaan osataan tehdä laatua ja jopa todella hyvään hintaan. Tuossa vaan pitää olla tarkkana tuotteen ostajan, että se tuote on sama mitä eilen oli, eikä esim. jotain ikävän arvokasta suojatoimintoa ole poistettu piirilevyltä tarpeettomana kertomatta ostajalle.

Ei ole kerta eikä ensimmäinen jossa myytävää tuotetta "optimoidaan" valmistajan toimesta halvemmaksi jättämällä esim. jotain EMC:hen liittyvää pois koska ihan turhiahan ne sellaiset on. Puhumattakaan ihan oikeista sähköturvallisuuteen liittyvistä asioista.

Kiinalainen tekee laatua vain niin kauan kuin vahdit, että se tekee laatua.

Osaako joku sanoa minkälainen aurinkopaneeli tämän kanssa kannattaisi olla? Tää olisi tosi kätsy mökille jos saa järkevästi paneelillakkin ladattua.
Spekseissä näkyy: "Solar charging: max.90w (10v-30v dc)" eli varmaan sellainen satawattinen paneeli, katsoo että voltit pysyy mainituissa rajoissa. Yleensä paneelit eivät pääse mainittuihin tehoihin. Paneelin mukana ei luultavasti tule oikeanlaista liitintä - tuossa akussa näyttäisi kenties olevan 7909 liitin aurinkopaneelilataukselle, eli akun ja paneelin väliin adapteri (esim. tämä).

Se laadunvalvontakoneisto käsittääkseni ei Suomessakaan nyt mikään pomminvarma ole, takaisinvetoja on vähän väliä, mutta Alibaban kanssa ei toki ole sitäkään. Ja jos joku kiinanpommi tosiaan polttaa sen talon niin mitään korvauksia lie ihan turha odottaa? Kotimaisilla riistäjillä käsittääkseni on laillinen vastuu myymistään riistotuotteista.

Spekseissä näkyy: "Solar charging: max.90w (10v-30v dc)" eli varmaan sellainen satawattinen paneeli, katsoo että voltit pysyy mainituissa rajoissa. Yleensä paneelit eivät pääse mainittuihin tehoihin. Paneelin mukana ei luultavasti tule oikeanlaista liitintä - tuossa akussa näyttäisi kenties olevan 7909 liitin aurinkopaneelilataukselle, eli akun ja paneelin väliin adapteri (esim. tämä).

Kiitos paljon, tämä jeesasi!

Jos tuote ei tule ioss tuontijärjestemällä eu:n alueelle niin se on sun itse tullattava. 150€ kalliimpia ei tuolla järjestelmällä saa tuotua. Joten tiedät jo siitä että jos tilaus on yli 150€ etkä itse joudu tullaamaan euroopan varastolta tulleita on ne tuotu alin toimesta eu:n alueelle markkinoille. Eikä ole enää sun murhe CE-merkit.

Itse enää harvan pien-elektroniikan tilaan/hankin kotimaasta kokemuksen perusteella vs aliexpress, jo yli 12 vuotta. Aliexpress on parempi kuin temu. Samat jutut jokusen prosentin halvemmalla, keskimäärin. Itse en ole koskaan tulleja joutunut maksamaan vaikka aliexpressistä tilannut ns tullirajan ylittävän summan tai yksittäisen sellaisen tuotteen, toki joka kerta valmistaudun maksamaan tullit ja lasken säästämäni rahan sen mukaan. Sisältääkö kauppapaikka kopiotuotteita? Kyllä, kelpaa mulle riippuen kategoriasta. Suuri osa tuotteista on jotain mitä ei pitäisi ostaa? Ehkä.

Ainoa huono tuote toistaiseksi on ollut wire gauge mittari-kiekko jossa kolmas osa kiekkoa oli leikattu yhdelle samalle koolle pienemmästä päästä. Itse käytän kultaista sääntöä tuotteiden ostamiseen. Tarkasta joka tavara sen varalta että olisi jotain ilmiselvää mihin petyn, etsi review kanavia youtubesta joissa on eurooppalaisia tai amerikkalaisia testaamassa kyseistä tavaraa, ei kiinalaista, selaa tuotteen arvostelut läpi, tilaa vain tuotteita joilla on paljon arvosteluja, tarkasta että arvostelut ei ole saman henkilön antamia ja sisältää saman kommentin.

Puljuhan on lopulta kauppapaikka, sama kuin amazon.de jossa myös myydään ihan samoja tuotteita + amazon premium.
Hakusana Shenzhen varmaan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Gamers Nexus taisi hiljattain julkaista videon mestasta jossa hän kertoo hyvin yksityiskohtaisesti asioita paikasta jossa suurin osa koko maailman elektroniikasta saa alkunsa.
Iso osa aliexpressin "huonoista" tuotteista on tavaraa joka ei juuri ja juuri läpäise länsimaalaisten määräämää laadunvalvontaa ja siksi periaatteessa kuuluisi hävitettäväksi, mutta esimerkiksi minä mieluusti ostan moisen tuotteen sikahalvalla.

Viimeksi muokattu:
Ota vaan 100W paneeli. Ei tuo aurinko liikaa täällä pohjoisessa paistele. Tuossa satasen paneeli ja reilua 60W tuuppaa sisään. Pitää 3D-tulostaa nätimpi liitin eli XT-60 -> 5.5x2.1mm.

Paneeli: Solar Panel 240w 120w 200w 100w Flexible 12V Battery Charger for home camper yacht RV Mono Solar Cell EU warehouse DHL shipping - AliExpress 44 100W musta, tuohon vaihdoin mc5:sten tilalle XT-60:set.

sol_in.jpg

Se, että on takaisinvetoja, on hyvä asia.
Se, että ei ole takaisinvetoja, on huono asia.
Aliexpressis on ollut takaisinvetoja. Tullut viestiä muutamista tuotteista että lopeta käyttö ja tuhoa. Sähköpostissa refund linkki.

Osa tuoteväärennöksen takia toisissa taas se mukana tullut usb-poweri osa ei ole täyttänyt määräyksiä. Osa minkä muutenkin viskannut roskiin.

Alissa on myös sivusto jonne voit ilmoittaa tuoteväärennökset ja vaaralliset. Yksittäinen ilmoitus ei vaikuta todennäköisesti paljoa, mutta ainakin yhden tuotteen suhteen tuli päätös että tuote poistetaan myynnistä.

Tallpower V2400 Aliexpress TALLPOWER V2400 Portable Power Station 2400W Solar Generator 2160Wh LiFePO4 Battery Home Backup Outdoor Camping Mobile power

Olisi tuollainen isompikin malli, joka on täällä joskus ollut Tarjousketjussa nyt hintaan 479,27€, josta koodilla 429B60 60€ pois. Viime tarjousketjussa oli 440€ hintaan koodin kanssa.

Tuosta isommassa on asiakaspalautteita ja ainakin pari oli sanonut saaneensa toimimattoman paketin ja palautuksissa ongelmia. Kannattaa siis käyttää luottokorttia, jos tuohon lähtee.

Kyllä tuosta kantin ja modatun erottaa. Tuulettimia pyörittää ilman kanttiaallon murinaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 580
Jäsenet
78 844
Uusin jäsen
Mg80

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom