Ratkaistu Verkkolevy ja kirjautuessa "Disconnected" tila.

Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
Heippa!

Taas härnätään näillä verkko-ongelmilla. Olen yhdistänyt verkkoasemaan Windows 10 Prossa, jossa on erilaiset käyttäjätunnukset ja salasanat kuin Windows-koneen omat tunnukset. Olen myös laittanut asetuksista niin että tämä yhteys muodostetaan uudestaan kun kone kirjautuu sisään, sekä tunnusten muistamisen.

Ongelmana on kuitenkin se, että kun koneen käynnistää, levy on "Disconnected" eli punaista raksia heittää. Tämä korjaantuu vain avaamalla kansion kuin se olisi normaalisti toimiva. Vaikka se ilmoittaa, että kansio on disconnected, sinne pääsee ilman mitään ongelmia. Kun tämän suorituksen tekee, ongelmaa ei enää esiinny, kunnes koneen käynnistää uudelleen...

Mites tämän voisi korjata. Tämän olen pystynyt replikoimaan sekä pöytäkoneella että kannettavalla, joten jotain Windowsissa on oletuksena päin honkia.

MITÄ ON KOITETTU:
net use /persistent:yes
net use /autodisconnect:-1
Rekisteristä "EnableLinkedConnections" arvoon 1.
Verkkokortin ajurien uudelleenasennus
Windowsin päivitysten asennus...ihan kuin se ois auttanut koskaan :D
Unmap ja Remap eli poisto ja uudelleenasennus tolle levylle Windowsissa.

Mikään näistä ei auttanut. Ideoita? Yksi vaihtoehto on vain vetää "Net use" koodilla koneen käynnistyessä login ja poiskirjautuessa logout, mutta tähän en mielellään lähde. On pakko olla parempi vaihtoehto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
602
Kokeilepa tämmöistä, jos W10:stä käytössä versio 1709:

Asetukset --> Tilit -> Kirjautumisasetukset -> Viimeistele laitteen määritykset automaattisesti päivityksen tai.... -> ota asetus pois käytöstä

En muista oliko tuo asetus samassa paikkaa aikaisemmissa W10-versioissa.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
Kokeilepa tämmöistä, jos W10:stä käytössä versio 1709:

Asetukset --> Tilit -> Kirjautumisasetukset -> Viimeistele laitteen määritykset automaattisesti päivityksen tai.... -> ota asetus pois käytöstä

En muista oliko tuo asetus samassa paikkaa aikaisemmissa W10-versioissa.
Mother...of... God!!

Noinkin simppeli niksi korjasi koko vian. Uskomatonta. Windowsin chat-tuessa sekä Suomen puhelinpäässä ei tiedetty yhtään miten tuota korjataan, ja alkoivat ehdottaa monimutkaisten scriptien ajoa aina käynnistyksessä tai "Tottumista tuohon". Nyt toimii vallan mainiosti!

Iso Kiitos @Sire!
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 298
Oho? En kyllä ymmärrä lainkaan että miten kyseinen asetus liittyy verkkolevyn kirjautumiseen? No sama se :geek:
Jos Siren niksi korjaa ongelman, johon ei ole ollut 100% toimivaa asetusta sitten Windows NT:n, niin vilpitön arvostukseni myös täältä suunnasta.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
Oho? En kyllä ymmärrä lainkaan että miten kyseinen asetus liittyy verkkolevyn kirjautumiseen? No sama se :geek:
Jos Siren niksi korjaa ongelman, johon ei ole ollut 100% toimivaa asetusta sitten Windows NT:n, niin vilpitön arvostukseni myös täältä suunnasta.
Itsekkin mietin että mikäköhän saa tuon niksin korjaavan vaikutuksen tähän ongelmaan. Ehkä enemmän luulen että se tavallaansa estää Windows käyttäjätunnusten tyrkyttämisen kaikkialle, koska oma hypoteesi ongelmaan on se: Windows kun kirjautuu sisään, se yrittää kaikkiin kirjautumista vaativiin asioihin syöttää tuon Windows käyttäjän nimen ja salasanan. Tämä kun ei toimi verkkolevyyn, joten se koittaa sitä "oikeaa" joka on tallennettu, jolla se sitten pääsee sisään. Voi olla hyvinkin että tämä jälkimmäinen kirjautuminen tapahtuu vasta sen jälkeen kun Windowsin pääprosessit on käynnistetty, jolloin tuo raksi jää kummittelemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
602
En itsekään varmasti tiedä, miksi tuo korjaa tämän kyseisen ongelman :btooth: Jotain menee sotkuun, kun kone tuon asetuksen käytössä ollessa loggaa taustalla automaattisesti sisään viimeeksi käytetyllä tilillä. Ehkä se yrittää yhdistää verkkolevyyn väärillä tunnareilla tjms. Tämä sama asetus aiheuttaa myös sen, että jos esim. yrittää buutata koneen heti käynnistyksen jälkeen lukitusruudusta, Windows huomauttaa, että joku on kirjautuneena koneelle ja saattaa menettää dataa buutin takia :facepalm:

Pääsin tarkistamaan W10 versiosta 1703, siinä tuo asetus oli vielä Windows Updaten lisäasetusten puolella ja olin sen sieltä ottanut pois käytöstä. Version 1709 myötä vipu on vaihtanut paikkaa ja resetoitunut. Ongelma saattaa siis uusiutua tulevissa versiopäivityksissä. En usko, että Microsoft olisi vielä(kään) saanut asetussovellusta hinkattua siihen kuntoon, että asetusten voisi olettaa pysyvän samanlaisina samoissa sijainneissa.

@Demogorgon ei tämä kaikkia verkkolevyihin liittyviä ongelmia korjaa, pelkästään yhden uuden W10:n mukana tulleen probleeman.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
En itsekään varmasti tiedä, miksi tuo korjaa tämän kyseisen ongelman :btooth: Jotain menee sotkuun, kun kone tuon asetuksen käytössä ollessa loggaa taustalla automaattisesti sisään viimeeksi käytetyllä tilillä. Ehkä se yrittää yhdistää verkkolevyyn väärillä tunnareilla tjms. Tämä sama asetus aiheuttaa myös sen, että jos esim. yrittää buutata koneen heti käynnistyksen jälkeen lukitusruudusta, Windows huomauttaa, että joku on kirjautuneena koneelle ja saattaa menettää dataa buutin takia :facepalm:

Pääsin tarkistamaan W10 versiosta 1703, siinä tuo asetus oli vielä Windows Updaten lisäasetusten puolella ja olin sen sieltä ottanut pois käytöstä. Version 1709 myötä vipu on vaihtanut paikkaa ja resetoitunut. Ongelma saattaa siis uusiutua tulevissa versiopäivityksissä. En usko, että Microsoft olisi vielä(kään) saanut asetussovellusta hinkattua siihen kuntoon, että asetusten voisi olettaa pysyvän samanlaisina samoissa sijainneissa.

@Demogorgon ei tämä kaikkia verkkolevyihin liittyviä ongelmia korjaa, pelkästään yhden uuden W10:n mukana tulleen probleeman.
Itse olen huomannut saman. Voi hyvin olla että se yrittää noilla viimeksi käytetyllä Windows-tilillä kirjautua sisään, sen sijaan että käyttäisi niitä oikeita tunnareita.

Huomasin myös että kuinka päivitykset voivat nollata noita asetuksia. Esimerkiksi tuo Windowsin Fast Boot ei omalla kohdalla toimi kunnolla, koska etäpistorasialla pistän koneen täysin virrattomaksi aina sammutuksen jälkeen, jonka vuoksi tuo Fast Boot ominaisuus vain jumittaa koneen. Tuntuu että jokaisen päivityksen jälkeen tuon saa olla laittamassa takaisin pois päältä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
//Lainaan ketjua

Mulla ei löydy tuota asetusta tuolta Tilit -> Kirjautumisasetukset. Onko sillä vaikutusta et kone on toimialueella? Muistan kyllä nähneeni tuon asetuksen jossain Asetukset appin syövereissä mut nyt ei löydy vaikka kuin kaivelee...

Oon tehny pari GPO:ta niin oiskohan se siellä jossain tullu määriteltyä? Muistaako kukaan polkua mistä se voisi löytyä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
602
Windowsin Fast Boot ei omalla kohdalla toimi kunnolla, koska etäpistorasialla pistän koneen täysin virrattomaksi aina sammutuksen jälkeen, jonka vuoksi tuo Fast Boot ominaisuus vain jumittaa koneen. Tuntuu että jokaisen päivityksen jälkeen tuon saa olla laittamassa takaisin pois päältä.
Mielenkiintoista, ei koneen täydellisen virrattomuuden pitäisi tuon toimintaan vaikuttaa mitenkään. Se on kyllä totta, että tähän mennessä jokainen versiopäivitys on palauttanut toiminnon käyttöön.

Mulla ei löydy tuota asetusta tuolta Tilit -> Kirjautumisasetukset. Onko sillä vaikutusta et kone on toimialueella?
On vaikutusta, domainiin liitetyillä koneilla tuota asetusta ei ole:

https://support.microsoft.com/fi-fi...lly-finish-setting-up-pc-after-update-restart
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
602
Tänks :tup:! Pitää sitte vaan kärsiä siitä keleen punasesta ruksista :tdown:...
En pistä päätäni pantiksi, mutta tulkitsen tuon niin, että ominaisuus poistuu käytöstä domainiin liitetyiltä koneilta eikä sitä voi ottaa käyttöön. Mikä on ihan ymmärrettävää, domainiin liitetyille koneille voi tulla policyillä ym. vaikka mitä säätöjä loginin yhteydessä, tuskin MS on halunnut lähteä sotkemaan asiaa "automaattisella taustaloggauksella". Uskon punahenkselien johtuvan kohdallasi jostain muusta ongelmasta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 624
Viestejä
4 254 243
Jäsenet
71 348
Uusin jäsen
FIMAHEN

Hinta.fi

Ylös Bottom