Vanteet autoon

Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
Enpäs tämmöistä löytänyt niin laitetaan ketju vanteista pystyyn.

Tuli tänään käytyä laittamassa nimet paperiin Audi A4:sta. Tulee tuossa kuukauden päästä. Tässä pari viikkoa kahlasin läpi nettiautoa ja kävin koeajamassa ties mitä ja kiroilin kun tässä saatanan maassa ostetaan varusteiden osalta semmoisia karvalakki-autoja että oksat pois. Noh, piti nyt sitten tinkiä muutamasta kohdasta ja yksi niistä oli vanteet, omasta mielestä ihan oksettavat Audin 17" perusvanteet ja kun tämänkertainen autohankinta jäi niin paljon alle asetetun budjetin ja sain vanhasta vaihdossa enemmän kun luulin niin päätin että ostetaan erikseen vanteet vaikka kallista lystiä onkin.

Muutama kysymys.

Katsoin useammasta paikasta että esim oikeat 18" vanteet olisi 8Jx18 5/112 ET40 d66.5. Kuinka orjallisesti tätä kannattaa noudattaa? Voiko sovituksen kanssa tulla ongelmia esim. jarrusatuloiden koon kanssa? Moni sivusto toki lupaa haulla A4 malliin sopivia vanteita mutta vähän epäilyttää.

Tietenkin kuullut että yhtään halvemmat aluvanteet vääntyy ovaaleiksi kun kääntyy liikkeen pihasta matalan kantin yli tielle. Ei tässä nyt mitään 90€ vanteita olla ostamassa mutta 670€/kpl Audin orkkisvanteet ei jotenkin houkuttele kun saatavilla melkein identtisiä 200€/kpl. Eli kuinka paljon laatuun kannattaa panostaa?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
Kirosit suomalaisten köyhyyttä autokaupoilla, mutta päätit itsekin olla ostamatta niitä kalliita vanteita ja nyt kyselet että mitenköhän tarjousvanteet toimii.
Pientä ristiriitaa havaittavissa. :whistling:
Ei mulla muuta.
No kun ei siihen voinut enää valita muita vanteita toimituksen yhteyteen vaan menee erikseen tilattaviksi eivätkä kovin innoissaan olleet niitä mulle tilaamassa niin sanoin että kattelen ne ite jälkeenpäin. Jos ois voinu valita vanne/rengaspaketin oston yhteyteen helposti niin se ois menny saman tien tilaukseen.

edit: lisäyksenä nyt vielä tähän että Audi tarjoaa huimat 3 vaihtoehtoa joista en yhdestäkään ihan hirveästi välitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 344
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
No hitto olihan tuommoinen, kävin aika monta sivua hakuja läpi mutta en tätä huomannut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
693
Alkuperäisvanteet on varmasti laadukkaat, toki tarvikevanteistakin löytyy sieltä hintaluokan toisesta päästä. Varmaan niillä 200€ vanteillakin pärjäät, mutta kerta olet uuden auton tilannut niin panosta nyt sen verran ettet mitään niitä halvimpia tarvikevanteita laita.

Koossa on liikkumavaraa, jaon pitää tosin olla se 112x5 ja keskireikä 66.5 (tai isompi jolloin laitetaan sovittimet).

Tuolta voi katsella orkkisvanteita:Audi VW Original Felgen Übersicht Felgenprogramm 15 16 17 18 19 20 21 22 Zoll

Saksasta löytää noilla koodeilla melko hyvin vanteita, itse ostin Ebaysta.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
Alkuperäisvanteet on varmasti laadukkaat, toki tarvikevanteistakin löytyy sieltä hintaluokan toisesta päästä. Varmaan niillä 200€ vanteillakin pärjäät, mutta kerta olet uuden auton tilannut niin panosta nyt sen verran ettet mitään niitä halvimpia tarvikevanteita laita.

Koossa on liikkumavaraa, jaon pitää tosin olla se 112x5 ja keskireikä 66.5 (tai isompi jolloin laitetaan sovittimet).

Tuolta voi katsella orkkisvanteita:Audi VW Original Felgen Übersicht Felgenprogramm 15 16 17 18 19 20 21 22 Zoll

Saksasta löytää noilla koodeilla melko hyvin vanteita, itse ostin Ebaysta.
No nyt tuli kova vinkki, just tässä googlailin jotain tämmöistä sivustoa. Tuhannet kiitokset!
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 944
Katsoin useammasta paikasta että esim oikeat 18" vanteet olisi 8Jx18 5/112 ET40 d66.5. Kuinka orjallisesti tätä kannattaa noudattaa? Voiko sovituksen kanssa tulla ongelmia esim. jarrusatuloiden koon kanssa? Moni sivusto toki lupaa haulla A4 malliin sopivia vanteita mutta vähän epäilyttää.
Noudattaa mitä arvoja ?
ET lukua ? Neloseen käy ihan hyvin hieman pienemmällä ET luvulla olevat vanteet. Tuo ET tulee aika sisään.

After market vanteista löytyy aivan yhtä hyviä vanteita. OEM vanteet ovat laadukkaita ( ja hyvin hintavia ) ainakin Audilla, mutta ei mitään sellaista mitä ei saisi myös after market merkeiltä.

Replikoitakin olen käyttänyt, ja ei mitään pahaa niistäkään ole ollut sanottavaa. Jos tarkoituksena on mahd. kevyt vanne, niin sitten saa olla tarkkana, koska painoja ei yleensä kaikki kerro.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
Noudattaa mitä arvoja ?
ET lukua ? Neloseen käy ihan hyvin hieman pienemmällä ET luvulla olevat vanteet. Tuo ET tulee aika sisään.

After market vanteista löytyy aivan yhtä hyviä vanteita. OEM vanteet ovat laadukkaita ( ja hyvin hintavia ) ainakin Audilla, mutta ei mitään sellaista mitä ei saisi myös after market merkeiltä.

Replikoitakin olen käyttänyt, ja ei mitään pahaa niistäkään ole ollut sanottavaa. Jos tarkoituksena on mahd. kevyt vanne, niin sitten saa olla tarkkana, koska painoja ei yleensä kaikki kerro.
Joo tota ET lukua mietin että kuinka iso ero on oikeasti muutamalla millillä. Löytyy kieltämättä ihan siistejä aftermarket vanteita ja ei oikein meinaa löytyä orkkiksia edes Saksasta, mutta pitää vielä tutkia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Jätä suosiolla ne tuninki kiinatinat tai replikat ostamatta ja hanki orkkikset tai oikeat merkkivanteet, eivät ne kokonaisuuteen nähden niin kalliita ole ja niistä saa aina rahansa pois, jos ei halua antaa niitä auton mukana.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
Jätä suosiolla ne tuninki kiinatinat tai replikat ostamatta ja hanki orkkikset tai oikeat merkkivanteet, eivät ne kokonaisuuteen nähden niin kalliita ole ja niistä saa aina rahansa pois, jos ei halua antaa niitä auton mukana.
Meinaatko merkkivanteilla siis Audin mitä tahansa vanteita vai jotain paremman laatuisia tarvikevanteita?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Orkkiksilla tarkoitin mitä tahansa audin tai yleensäkin VAG konsernin vanteita ja merkkivanteilla (vanhoja) laatuvalmistajia, joista osa valmistaa myös orkkisvanteita kuten BBS, Ronal, OZ, Borbet, Rays, Enkei yms. oleellista on, että vanteet eivät paina tuhottomasti ja että ne eivät mene solmuun ensimmäisen töyssyn tullessa vastaan.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
Orkkiksilla tarkoitin mitä tahansa audin tai yleensäkin VAG konsernin vanteita ja merkkivanteilla (vanhoja) laatuvalmistajia, joista osa valmistaa myös orkkisvanteita kuten BBS, Ronal, OZ, Borbet, Rays, Enkei yms. oleellista on, että vanteet eivät paina tuhottomasti ja että ne eivät mene solmuun ensimmäisen töyssyn tullessa vastaan.
On kyllä todella laihaa tarjonta, meinaan että kun katsoo esim. BBS:n vanteita niin suurin osa näyttää just semmosilta teinipillurallivanteilta ja sitten vähänkään hillitympi malli niin ei löydy sopivaa.

Tämmöisen sivun löysin, liekö ihan oikeita alkuperäisiä? Valikoima ja hinnat kohdillaan. Original Audi A4 S4 rims and complete wheels

Jotenkin taas naiivisti kuvittelin että kyllähän nyt vanteet löytää ihan helposti, no ei näköjään löydä...
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 944
Tuo vanteiden paino on ongelmallinen , monen laatuvalmistjan painojakakaan ei tuppaa oikein löytymään.
Jos vanteen painoasiat eivät ole tulleet aikaisemmin mieleen , niin tuskin niitä tarvitsee nytkään ajatella.
Ei moni orkkisvannekkaan mikään keijukainen ole.

Kuten sanoin, itse olen repikoitakin käyttänyt, eivät ole menneet solmuun ja ovat olleet hyvin tasapainossakin. Mitään ongelmia ei ole ollut ja aivan mahdoton sanoa, että olisivat ollet huonommat kuin orkkikset. Mielestäni replikatkin ovat ihan varteenotettava vaihtoehto, siinä missä muutkin.
Replikoita en kuitenkaan ostaisi mistään hämärältä ebay myyjältä. Ongelmien sattuessa on hyvä olla joku taho, jonka puoleen kääntyä.

Varsinkin isommissa kokoluokissa 18"+, hinta-ero orkkiksen/tai laatuvalmistajan ja replican välillä voi olla aika jäätävä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 944
Tämmöisen sivun löysin, liekö ihan oikeita alkuperäisiä? Valikoima ja hinnat kohdillaan. Original Audi A4 S4 rims and complete wheels

Jotenkin taas naiivisti kuvittelin että kyllähän nyt vanteet löytää ihan helposti, no ei näköjään löydä...
Ihan halvat hinnat, jos ovat orkkiksia. Mulla on just tollaset alla talvikiekoissa ( toinen rivi, viimeinen oikealla )

Tuolta olen joskus aikoinaan parit replicat ostanut ja ei tullut mitään ongelmia :

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Mistä yrität vanteita katsella? Kyllä tuossa koossa pitäisi löytyä lähes kaikkia merkkejä ja malleja.
Minkä tyylistä vannetta haet?

Jos vaikutat pk-seudulla, niin käy Roihupellon Renkaassa Pomppiksen juttusilla, niin saat taatusti hyvät ja sopivat vanteet.

Saahan sinne autonsa alle laittaa vaikka mitkä kiinantinat tai tonnin painoiset replikat, kyllä sillä yleensä eteenpäin pääsee ja 90% ajasta voi olla melko tyytyväinenkin.
Uudessa ja varsinkin kalliimmassa autossa ne replikat tai kiinatinat ovat vähän kuin roikottaisi rantarolexia ranteessa ja teeskentelisi sen olevan oikea.

Toki laatuvanne maksaa, mutta niistä saa käytettyinä melkein saman rahan myydessä, joten raha on vain "säästössä" niissä vanteissa, samoin kuin siinä oikeassa Rolexissakin.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
Mistä yrität vanteita katsella? Kyllä tuossa koossa pitäisi löytyä lähes kaikkia merkkejä ja malleja.
Minkä tyylistä vannetta haet?

Jos vaikutat pk-seudulla, niin käy Roihupellon Renkaassa Pomppiksen juttusilla, niin saat taatusti hyvät ja sopivat vanteet.

Saahan sinne autonsa alle laittaa vaikka mitkä kiinantinat tai tonnin painoiset replikat, kyllä sillä yleensä eteenpäin pääsee ja 90% ajasta voi olla melko tyytyväinenkin.
Uudessa ja varsinkin kalliimmassa autossa ne replikat tai kiinatinat ovat vähän kuin roikottaisi rantarolexia ranteessa ja teeskentelisi sen olevan oikea.

Toki laatuvanne maksaa, mutta niistä saa käytettyinä melkein saman rahan myydessä, joten raha on vain "säästössä" niissä vanteissa, samoin kuin siinä oikeassa Rolexissakin.
Kiitos taas vinkeistä! Vantaalla asustelen joten voisi käydä vilkaisemassa Roihupellon.

Kattelin Roihupellon Renkaan sivuja niin pomppasi ekana esille esim tämä: Tilaa Nitro Sapphire FF alumiinivanteet netistä jo tänään - Rengas365.fi

Toinen tämä: GMP Rebel Black Diamond – Eurovanne tosin tää on jo sen hintainen eikä eroa Audin orkkiksista niin paljoa että tilaan mielummin Audilta.

Audin S line ulkopaketissahan on tuommoisia mustia joissa ulkopinnassa harjattua terästä, eli sen tyyliset ois jees.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
90
Itsellä samanmoista mietintää, eli olisi 18" (nykyisten 17" tilallw) vanteet -17 A4 audiin hakusessa samalla kun kesärenkaat menee uusiksi

Orggis vanteita aika nihkeästi tuntuu olevan mustissa / tummissa, joten ehdotuksia laadukkaista vaihtoehdoista otetaan vastaan. Mielelläön sellaiset mitkä menee suoraa ilman mitään adaptereita.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
285
Itsellä samanmoista mietintää, eli olisi 18" (nykyisten 17" tilallw) vanteet -17 A4 audiin hakusessa samalla kun kesärenkaat menee uusiksi

Orggis vanteita aika nihkeästi tuntuu olevan mustissa / tummissa, joten ehdotuksia laadukkaista vaihtoehdoista otetaan vastaan. Mielelläön sellaiset mitkä menee suoraa ilman mitään adaptereita.
Löytyiskö AEZilta mitään miellyttävää?
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
90
Löytyiskö AEZilta mitään miellyttävää?
Kiitos, kyllähän tuolta löytyi heti pari miellyttävää. Esim tämä (vianorin sivuilta rekisteritunnuksella kävisi suoraan).

Mitä tuo CB tarkoittaa? Tarjoaa kahta eri vaihtoehtoa..

Tuo ET40 näyttäisi olevan audin sivuilla kanssa tarjolla vanteissa rekisterikilven perusteella autooni, onko tuo millainen käytännössä? Eli hakusessa oli vähän sporttisempi look kuin nyky vakio 17", mutta ei mikään överi tarviis olla..
 

Liitteet

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 413
CB on vanteen keskireiän koko ja ET-luku tarkoittaa (yksinkertaistettuna) kuinka sisällä/ulkona vanne pyörii lokarissa. ET40 on normaali Euro-autoille.
ET eli offset luku tarkoittaa etäisyyttä vanteen keskilinjasta kiinnityskohtaan, ilmoitetaan milleinä.
Tätä ET lukua on mahdollista muuttaa levikepaloilla eli spacereillä, esim ET 40mm ja laitetaan 20mm spacer, sen jälkeen ET on 20.
 
Liittynyt
04.08.2018
Viestejä
173
Eikö nuo spacerit ole laittomia vai onko tullut jo semmosia mitkä kelpaa katsurille?
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 413
Eikö nuo spacerit ole laittomia vai onko tullut jo semmosia mitkä kelpaa katsurille?
Yleismalliset spacerit on laittomia, mutta pultattavat ei ole kunhan eivät ole liian paksut eikä vanne valmistajan omat mitkä on tarkoitettu kyseisille vanteille ja tiettyyn autoon tai malliin.
Mulla on carlssonin vanteet ja ne on ns adapteri vanteet, eli erikokoisilla carssonin omilla spacereillä ne saa sopimaan kaikkiin mersuihin, noin 10v pyörinyt kesät alla tuollainen setti ja ei ikinä ole katsuri edes kysynyt asiasta. Noissa speicereissä lukee vielä ulkoreunassa tarpeelliset tiedot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Onko kellään kokemusta vanteiden maalaamisesta? Ajattelin ottaa tässä kesällä projektiksi talvivanteiden maalauksen, alkuperäiset peltivanteet jotka päässeet ruostumaan. Saisi vähän parannettua ilmettä.

Itse olen meinannut näin:
- hiekkapuhallus Bilteman laitteella
- tarpeeksi tujua ruosteenestopohjamaalia
- sopivan värinen maali päälle, mikä?

Screenshot_20210706-082004__01.jpg
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Itsellä samanmoista mietintää, eli olisi 18" (nykyisten 17" tilallw) vanteet -17 A4 audiin hakusessa samalla kun kesärenkaat menee uusiksi

Orggis vanteita aika nihkeästi tuntuu olevan mustissa / tummissa, joten ehdotuksia laadukkaista vaihtoehdoista otetaan vastaan. Mielelläön sellaiset mitkä menee suoraa ilman mitään adaptereita.
Itse katsoisin merkkikohtaisella haulla vanteita Saksasta ja varmistaisin, että ko. vanne-/autoyhdistelmälle löytyy TÜV-sertifikaatti. Se on edes jonkinlainen tae siitä, että joku on miettinyt ko. vanteen teknistä soveltuvuutta ko. autoon. Jos isompia kiekkoja aikoo laittaa, niin näissä saattaa olla huomioita siitäkin, mitä pitää modifioida, jotta rengas toimii autossa.

Käsittääkseni Suomi on aika liberaali vanteiden suhteen, joten *meillä* saa myydä autoihin ties mitä kiinantinaa. Saksassa ollaan huomattavasti pedantimpia autojen modifikaatioiden suhteen.

Itse olen kerran tilannut rengassarjan vanteineen täältä, tosin kansalliselta sivulta:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
733
Itse katsoisin merkkikohtaisella haulla vanteita Saksasta ja varmistaisin, että ko. vanne-/autoyhdistelmälle löytyy TÜV-sertifikaatti. Se on edes jonkinlainen tae siitä, että joku on miettinyt ko. vanteen teknistä soveltuvuutta ko. autoon. Jos isompia kiekkoja aikoo laittaa, niin näissä saattaa olla huomioita siitäkin, mitä pitää modifioida, jotta rengas toimii autossa.

Käsittääkseni Suomi on aika liberaali vanteiden suhteen, joten *meillä* saa myydä autoihin ties mitä kiinantinaa. Saksassa ollaan huomattavasti pedantimpia autojen modifikaatioiden suhteen.

Itse olen kerran tilannut rengassarjan vanteineen täältä, tosin kansalliselta sivulta:
Tai jos ei halua opetella saksaa, niin Osta renkaat edullisesti netistä - rengas-online.com
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Onko kellään kokemusta vanteiden maalaamisesta? Ajattelin ottaa tässä kesällä projektiksi talvivanteiden maalauksen, alkuperäiset peltivanteet jotka päässeet ruostumaan. Saisi vähän parannettua ilmettä.

Itse olen meinannut näin:
- hiekkapuhallus Bilteman laitteella
- tarpeeksi tujua ruosteenestopohjamaalia
- sopivan värinen maali päälle, mikä?

Maalasin ooppelini vakio aluvanteet mustiksi Bilteman purkkimaalilla ja edelleen nyt melkein 20 vuotta myöhemmin maali on pysynyt. Peltivanteet voivat olla vaikeampi pala, koska ruoste pyrkii sieltä aina läpi eikä tulos ole välttämättä monivuotinen
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 824
Hiekkapuhalletuissa vanteissa kyllä maali pysyy, kunhan tekee pohjat kunnolla ja käyttää paksua 2k tai pulverimaalia.

Mut en oikeen ymmärrä tota vaivannäköä kun ei uudetkaan peltivanteet niin kalliita taida olla jos haluaa pitää peltivanteet. Olen ainakin ite joskus ostanu iha bränikät peltivanteet autoon,. Toki jos haluaa harrastaa niin mikäs siinä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Itse olen maalauttanut myös peltivanteita pulverilla tuolla.

Tosiaan uudet 13"-16" pellit maksavat sen noin 50 € kappaleelta.
Viimeksi ostin IKH:sta 4 kappaletta 14" 5X112 peltejä autotrailerin talvipyöriä varten 200 € / setti, kestivät ainakin viime talven hyvänä.

Toisissa niistä maalaus on suoritettu paremmin kuin toisissa, sellaisetkin vannehopean väriset pellit on tullut vastaan, joista on hopea pintamaali lähti kävelemään yhden talven jälkeen, musta pohjamaali ei sitten lähtenyt millään.

Yhdet kevytperäkärryn pellit maalautin mustaksi teollisuusmaalaamossa akselin kanssa samaan aikaan, ensin hiekalla puhallus puhtauteen Sa2.5 ja sitten alle Nor-Maalin pohjamaali ja pintaan Normadur 65 polyuretaani ja hyvin on kestänyt ainakin 6 vuotta ruostumatta.

Toiset kärrynpyörät maalasin itse siten, että puhalsin ne ensin lasikuulalla puhtaiksi, jonka jälkeen vedin sudilla pohjille tämän Würthin pohjamaalin ja myöhemmin pintaan tämän 4CR vannehopean halvalla yläkannuruiskulla.
Ovat nuo nyt jonkun kolme vuotta olleet, eikä ainakaan paraatipuolella näy ruoste puskevan läpi.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
90
Kiitos, kyllähän tuolta löytyi heti pari miellyttävää. Esim tämä (vianorin sivuilta rekisteritunnuksella kävisi suoraan).

Mitä tuo CB tarkoittaa? Tarjoaa kahta eri vaihtoehtoa..

Tuo ET40 näyttäisi olevan audin sivuilla kanssa tarjolla vanteissa rekisterikilven perusteella autooni, onko tuo millainen käytännössä? Eli hakusessa oli vähän sporttisempi look kuin nyky vakio 17", mutta ei mikään överi tarviis olla..
Vielä aloin arpomaan renkaan koon kanssa, eli 18" näyttää olevan tarjolla a4een kahta kokoa:
245/40r18
225/45r18

Kumpaako kokoa suositellaan? Onko noissa kuinka paljon eroa esim uraherkkyyden tms suhteen? Eli hakusessa olisi nykyisen 235/50r17 orggis vanteen tilalle hieman urheilullisemman näköinen vaihtoehto, mutta en taas mitään kivirekeään haluisia..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 824
Vielä aloin arpomaan renkaan koon kanssa, eli 18" näyttää olevan tarjolla a4een kahta kokoa:
245/40r18
225/45r18

Kumpaako kokoa suositellaan? Onko noissa kuinka paljon eroa esim uraherkkyyden tms suhteen? Eli hakusessa olisi nykyisen 235/50r17 orggis vanteen tilalle hieman urheilullisemman näköinen vaihtoehto, mutta en taas mitään kivirekeään haluisia..

uraherkkyys riippuu enemmän renkaan olan muodosta, eikä niinkään itse leveydestä. sellanen kulmikas teräväreunainen on herkempi nappaamaan uriin kuin mahdollisimman pyöreä rengas.

Laita vaikka Goodyear Efficient Grip Performance jos haluat mahdollisimman mukavasti ajettavan uria tuntemattoman renkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Kiitoksia vastauksista. Eiköhän siitä hyvä tule kun sopivat tarvikkeet hankkii.

Ei nuo uudet vanteet tosiaan paljoaa maksa, mutta jos joskus ostan uudet niin otan sitten "hienommat" saman tien. Harrastamisen puolelle tämä menee :)

Mut en oikeen ymmärrä tota vaivannäköä kun ei uudetkaan peltivanteet niin kalliita taida olla jos haluaa pitää peltivanteet. Olen ainakin ite joskus ostanu iha bränikät peltivanteet autoon,. Toki jos haluaa harrastaa niin mikäs siinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
309
Onkos täällä kellään kokemuksia Carmanin vanteista?
Tuli tilattua Civiciin 1001renkaasta Carmanin 14 Paul vanteet koossa 6.5x16, hintaa tuli posteineen 352€.

Mitä olen lueskellut netistä niin Carmanin pitäisi olla ihan suht ok ja suosittu halpis vannemerkki briteissä ja keski-euroopassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 628
Viestejä
4 197 159
Jäsenet
70 757
Uusin jäsen
Keksutus

Hinta.fi

Ylös Bottom