Vanhus hävitti puhelimensa, google tilin salasana hukassa.

Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
195
Siinäpä on otsikossa koko pulma.

Väitti että google vaati taannoin vaihtamaan salasanan, ja oli kirjoittanut sen uuden ylös.
Nyt hävisi puhelin ilmeisesti linja-autoon, mutten saa sitä paikannettua koska tämä uusi g salasana ei toimi.
Palautus tietenkin koittaa lähettää kadonneeseen puhelimeen varmistuskoodin.
Kun valitsee ettei puhelinta (A25) ole käytössä, tulee seuraavat ohjeet. TUO A25 kun on hukassa :mad:

1731142717395.png


Kokeile toista tapaa antaa herjan Kirjautuminen ei onnistunut
Nyt nousi kädet pystyyn
 
Viimeksi muokattu:
Eikös sieltä google account recovery sivun kautta saanut resetoitua salasanan ilman puhelintakin?
Ainakin jos oli tilille recovery sähköpostiosoite määritelty. Vai muistanko väärin?
 
Siinäpä on otsikossa koko pulma.

Väitti että google vaati taannoin vaihtamaan salasanan, ja oli kirjoittanut sen uuden ylös.
Nyt hävisi puhelin ilmeisesti linja-autoon, mutten saa sitä paikannettua koska tämä uusi g salasana ei toimi.
Palautus tietenkin koittaa lähettää kadonneeseen puhelimeen varmistuskoodin.
Kun valitsee ettei puhelinta (A25) ole käytössä, tulee seuraavat ohjeet. TUO A25 kun on hukassa :mad:

1731142717395.png


Kokeile toista tapaa antaa herjan Kirjautuminen ei onnistunut
Nyt nousi kädet pystyyn
"Kokeile toista tapaa".
 
Siinä kuvan alla on tekstiä jossa tuo on jo kokeiltu

Ihan kaikki on kokeiltu mitä keksin.
En vielä halua hakea uutta simmiä että saisin vahvistusviestin. Silloin nykyinen lopettaa toimimisen,
Joo, silmät käteen. Ootko tätä sivua tutkaillut:
 
Samsungillahan on omakin löytöpalvelu, mutta se kai pitää kytkeä päälle etukäteen... Ja pitää olla Samsung-tili. Johon pitää toki siihenkin tietää salasana..
 
Tuossa varmaankin ne vaihtoehdot lyhykäisyydessään. Ja OP:n kuvailujen perusteella menee kaiketi tuonne viimeiseen oljenkorteen, eli "Contacting Google support". Kun tuossa on tainnut mennä jo sen verran monta juttua peräkkäin pieleen. Mutta ymmärrän kyllä täysin, että tämä tilien/salasanojen turvallinen käyttö ei ole helppoa monelle vanhemmalle ihmiselle.
 
Tuossa pitää myös aina tasapainolla sen kanssa, että "uusi systeemi" saattaa sekoittaa vanhusten konseptit vielä pahemmin. Olisihan se toki parempi, jos vaan oppivat käyttämään.
Jos vanhukselle tarjoaa korkeantason tukea, niin ollaan nopeasti niiden salasanojen ym tunnusten kanssa tekemisissä. Salasana manageri niiden paperilappusten rinnalla voi olla iso apu. Mutta mietittävä miten sitä ylläpidetään, kuka sitä ylläpitää. miten se pidetään turvallisena.

Aloittajan tapaus tuo mieleen sellaisen vaihtoehdon että aloitta pitää sitä yllä, ehkä hänelle myös siihen pääsy , esim synkki itselle. samalla sitten käy läpi tärkeimmät palvelut ja niiden varmistuksen varmistukset. Rinnalla voi olla sitten toinen salasanaholvi, esim tässä tapauksessa google, Googlen tili mihin kaikki tauhka tallentuu, mita puhelin muistaa, ehkä myös selailussa käytetyt (tai jos selain ei tue, niin selaimen omat palvelut).

Siinä samaa mieltä että ne rakennelmat on syvältä jotka tuo lisää juttuja, jotka vaatii välillä toimia, jotka välillä muuttuu. Ja näissä kirjatumissa on sitten se miina että tyrkytetään uutta , esim kaksivaiheista tunnistamista, ja siinä sitten käyttäjä sen jossain kohtaa hyväksyy. ja myöhemmin ollaan jännän äärellä kun se ei toimikkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom