Vanhaan sotaratsuun custom rom ja bootloader lukkoon?

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Multa löytyi laatikon pohjilta vanha hyväkuntoinen Oneplus 3.
Kokeilin ihan huvikseen osaanko asentaa custom romin siihen kun edellisen kerran olen asentanut sellaista Galaxy s2:een.
No sain Lineage OS18.1 asennettua siihen.
Nyt luuri olisi menossa yhdelle Ukrainalais perheen lapselle ensipuhelimeksi.

Bootatessa toi herjaa joka kerta jotain "your phone is not locked, so it is not safe" tjsp.
Tuo ilmeisesti kun se bootloader on avattu.
Voiko tota bootloaderia lukita nyt tai saako ton herjan pois jotenkin?

Jotenkin uskon että uskaltaakohan ne käyttää kun tollanen herja tulee ja meillä on "pienimuotoinen" kielimuuri ku ne ei puhu sanaakaan englantia niin hankala selittää että avatusta bootloaderista se vaan herjaa...
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 131
Lähtökohtaisesti bootloaderia ei voi lukita kuin asentamalla alkuperäisen firmwaren takaisin. Se ilmoitus avatusta bootloaderin lukituksesta nimenomaan kertoo käyttäjälle, ettei laite välttämättä enää ole ohjelmiston osalta alkuperäisessä kunnossa. Se on ikään kuin turvamekanismi. Alla on ihan hyvää informaatiota asiasta:

Poikkeustilanteissa bootloaderin voi pitää lukittuna, vaikka laitteeseen olisi asennettu custom ROM. Sonylla tällainen on onnistunut ohjelmistosta löytynyttä haavoittuvuutta hyödyntäen. En tiedä, onko OP3:lle jotain vastaavaa kikkakolmosta.
 
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
72
Mulla on OP1 ja OP3 molemmissa Lineage OS18.1, mutta ei tule mitään tuollaista ilmoitusta.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 131
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Nähtävästi OP3:lla onnistuu flashailut, vaikka bootloder olisi lukittu. Recoveryn asennusta varten pitää vaan avata lukitus. Roottia ei vaan voi asentaa tai muuten menee bootlooppiin.
Mun on pakko kysyä tarkennusta kun tosiaan tää oli vasta toka kerta:
Avasin bootloaderin ja asensin recoveryn ja romin. EN asentanu magiskia, eli eikö tuo ole se "root"?

Eli ymmärränkö oikein että mun pitäisi pystyä lukitsemaan bootloader ilman ongelmia?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 131
Mun on pakko kysyä tarkennusta kun tosiaan tää oli vasta toka kerta:
Avasin bootloaderin ja asensin recoveryn ja romin. EN asentanu magiskia, eli eikö tuo ole se "root"?

Eli ymmärränkö oikein että mun pitäisi pystyä lukitsemaan bootloader ilman ongelmia?
Periaatteessa onnistuu, kun OnePlussalla näyttää olevan mahdollista. Itsellä ei ole kokemusta. Yleensä laite brickaantuu, kun lukitsee bootloaderin custom firmwarella. Kannattaa lukea tuo minun aiemmin postaamani reddit ketju, kun siellä ole hyvää infoa aiheesta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Periaatteessa onnistuu, kun OnePlussalla näyttää olevan mahdollista. Itsellä ei ole kokemusta. Yleensä laite brickaantuu, kun lukitsee bootloaderin custom firmwarella. Kannattaa lukea tuo minun aiemmin postaamani reddit ketju, kun siellä ole hyvää infoa aiheesta.
Mä ajattelin että otan riskin ja kokeilen.
Ton reddit ketjun mukaan op3 on tarpeeksi vanha että se ei kysy kirjautumis avaimia eli ei pitäisi brickaantua...

Tein kaikki ohjeen mukaan ja puhelin tavallaan lähtee boottaamaan mutta siinä missä ohjeen videon puhelin pyyhkii muistin tuo oma vaan boottaa takaisin pystyyn...

No sama se, mä annan olla näin ja koitan selittää ettei ei valita herjasta.

Kiitos molemmille!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 682
Viestejä
4 208 448
Jäsenet
70 935
Uusin jäsen
HMV69

Hinta.fi

Ylös Bottom