Vanha läppäri ja siinä olevat valokuvat

Ongelma sisältyy edelliseen koneeseen l. Hp AKK27N4. En löydä sitä täätä verkosta mutta kyseessä on tuollainen kone. Siinä lukee "Pavilion" kun avaa kannen. Se oli siskoni käytössä ja sain koneen, koska silloin mulla ei ollut läppäriä ollenkaan. Muistaakseni siskoni oli siinä järjestelmänvalvojana ja sain muutettua sen valvojan omiin nimiin. Se oli win 10 käyttöjärjestelmä, jonka sain muutettua sen jatkoajalle. Nyt mulla on kyllä jo uusi kone.

Ongelma on, että siskollani on jäänyt muutamia kuvia jotka pitäisi saada jotenkin esille. Siis tässä hp koneessa. Yritin muutamalla ohjelmalla saada niitä esille, silloin kun mulla oli tämä kone vielä käytössä. Kaikkea muita kuvia löysin, mutten niitä mitä etsittiin. Joku päivä sitten käytiin siskon microsoft tilillä tarkastamassa, mutten löytänyt sieltäkään. Hänellä ei luultavasti ole ollut päällä tätä oneDrivea. Pilvitallennusta..

Kun otin tämän uuden koneen käyttöön puhdistin vanhan koneen. Otin omat tiedostot talteen. Onko mitenkään mahdollista löytää ne muutamat kuvat tästä vanhasta koneesta. Tuo vanha kone on pimeänä. Saan sen kyllä käynnistymään kun ensin asennan siihen järjestelmän uudestaan. Muistaakseni siinä on tällainen tilanne tai voiko sen jotenkin kytkeä tähän uuteen koneeseen ja etsiä tämän kautta. Esim usb liitännällä tai vastaavalla. Itse kyllä epäilen ettei niitä kuvia löydy. Muistan kun sain vaihdettua oman nimen järjestelmävalvojaksi, niin toinen tili näkyi olevan siskon nimissä...Siis silloin aikanaan..Onko mitään mahdollisuutta löytää nuita valokuvia ?

Mitä tarkoitat sillä, että "puhdistit vanhan koneen"? Jos tyhjensit levyn ja asensit käyttöjärjestelmän uusiksi niin todennäköisesti ainakaan kaikkia vanhoja tiedostoja ei pysty mitenkään pelastamaan, koska ne on ylikirjoitettu joko osin tai kokonaan. Jos vain tyhjensit levyn, mutta et muuten koskenut siihen niin silloin mahdollisuudet on paremmat.

Itse tietojen pelastaminen siirtäminen voi onnistua parilla tavalla:

a) USB-tikulla koneen käynnistäminen esimerkiksi käyttäen jotain Linux-distroaja tietojen siirtäminen sitä kautta. Pelastukseen voi käyttää esimerkiksi PhotoRec softaa joka on kehitety juuri valokuvien pelastukseen.
b) Koneen kiintolevyn irrottaminen ja sopivan USB-adapterin käyttäminen jolloin sen levyn voi liittää toiseen koneeseen ja tarkistella levyä sitä kautta ja tarvittaessa yrittää pelastaa tiedostoja. Windowsin puolella voi myös käyttää PhotoReciä tai esimerkiksi Recuvaa.

Jos tiedostot on poistettu aikaisemmin niin niiden pelastamista voi yrittää esimerkiksi TestkDisk ja PhotoRec (linux ja windows) tai Recuva (Windows) ohjelmilla. Muitakin löytyy. Jos valokuvat ovat oikeasti tärkeitä niin sitten kannattaa harkita tietojenpelastukseen erikoistuneen firman käyttämist - tälle hintaa toki tulee satoja euroja.

Tarkistan yhden paikan vielä. Laitoin systerille viestiä. Eli googlen OnDrive ja valokuvat. Minulle ei tärkeitä, mutta nämä kuvat on hänelle tärkeitä. Silloin kun sain uuden läppärin hommattua poistin c osion tiedostot ja otin talteen omat tiedostot. Siis tästä kyseisestä koneesta. Nyt hetki sitten käynnistin sen, niin minun piti asentaa tähän koneeseen omat tiedot ja se lähti ns asennnus hommiin alusta.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
301 808
Jäsenet
82 054
Uusin jäsen
Oneplus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom