Valve Steam Deck

Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
462
Yllättävän hyvin pelittää useimmat vanhemmatkin pelit mitä olen deckillä koittanut. Näin vanhempana, kun alkaa olla ikänäköä niin isoin ongelma on monien pelien liian pieni fontti. Magnifier auttaa, mutta oletusasetuksilla kömpelö käyttää.

Aikani perehdyin noihin steam input asetuksiin ja sain vihdoin konffattua "suurennuslasin" mieluisaksi vasempaan trackpadiin, mitä muuten on harvemmin mulla käytössä.

Eli alla olevilla asetuksilla jos koskettaa vasemman trackpadin vasenta alakulmaa, niin zoomataan ruunun vasemapaan alakulmaan. Sormea raahaamalla voi liikuttaa zoomattavaa aluetta ja kun ottaa sormen pois trackpadilta niin palataan normaaliin näkymään



Left trackpad behaviour: as Mouse region
Touch command: Toggle magnified
Lisätään toinen command: Touch "release press": Toggle magnifier. (poistuu zoomista kun sormen nostaa)
Sitten vielä säädetään zoomattava alue mieleiseksi:
Left trackpad behaviour -> mouse region -> settings icon -> On sceen display. Horizontal scale ja vertical scale johonkin pienempään lukemaan, jotta ei zoomata ruudun ulkopuolelle.
 
Viimeksi muokattu:

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Pakko oli laittaa lapselle pukinkonttiin. Voi olla, että isin täytyy kyllä vähän säätää ja testata. Rationalisoin ostosta myös sillä, että näytön, telakan, näppiksen ja hiiren kanssa kasassa on täysiverinen PC kouluhommiin. Switchiin nähden paljon monipuolisempi alusta.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Itse laitoin tilaukseen Perjantaina 512gigan version, saa nähdä kuinka kauan saa odottaa.

Arvioksi kun sanotaan 1-2 viikkoa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
68
Onko täällä porukkaa hankkinu mitään autolatureita? Pitäis keksii joku varmatoiminen.
Deckin kanssa toimivuudesta en suoraan tiedä, mutta tämä kannattaa ehkä ottaa harkintaan: Samsung Super Fast Dual Car Charger (45W+15W)
Itse hankin tuon surkeiden Prisma ym. autolatureiden kanssa tuskailun jälkeen. Tuolla olen saanut ladattua läppärit ja puhelimet ongelmitta.
 
Liittynyt
03.06.2022
Viestejä
69
Itse laitoin tilaukseen Perjantaina 512gigan version, saa nähdä kuinka kauan saa odottaa.

Arvioksi kun sanotaan 1-2 viikkoa.
Itse tilasin tuon 512 version 30.10. ja se kerkesi jo 4.11. Postin seurantaan. Nyt sitten odotellaan kestääkö Postilla kauemmin toimittaa se, kuin GLS:n kesti toimittaa se Postille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
855
Tilattiin vaimon kanssa vahingossa kaksi tismalleen samanlaista suojakoteloa Deckille Amazonista. Tällainen löytyisi ylimääräisenä, jos jollakulla tarvetta? En viitsisi lähteä Amazoniin palauttamaan. Maksoi postitettuna 24€ ja samaan rahaan voipi noutaa Tampereelta. Postitustakin voidaan harkita. Tämä siis täysin uusi ja avaamaton pakkaus.

JSAUX Case for Steam Deck, Protective TPU Cover Protection with Stand.
 

Liitteet

Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
335
Itse laitoin tilaukseen Perjantaina 512gigan version, saa nähdä kuinka kauan saa odottaa.

Arvioksi kun sanotaan 1-2 viikkoa.
Minun tilaukseni lähti jo liikkeelle, perjantaina siis tilattu. Nyt näitä on varastossa, joten heti tulee.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Minun tilaukseni lähti jo liikkeelle, perjantaina siis tilattu. Nyt näitä on varastossa, joten heti tulee.
Itekki sain kyllä siis sen "preparing to ship" sähköpostin tänään + tracking infon, mut GLS ei vielä tiedä asiasta mitään.

EDIT klo 2.30: Ja vihdoin se on on the move.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.06.2022
Viestejä
69
Itse tilasin tuon 512 version 30.10. ja se kerkesi jo 4.11. Postin seurantaan. Nyt sitten odotellaan kestääkö Postilla kauemmin toimittaa se, kuin GLS:n kesti toimittaa se Postille.
Eilen sain vielä hakea postista, eli maanantaista seuraavaan maanantaihin kesti laitteen tulla tilauksesta kouraan.
 
Liittynyt
01.07.2017
Viestejä
189
Tilasin Steam Deck 64 GB ja se on jo matkalla,huolestuin lukemistani reddit foorumin viesteistä joiden mukaan pelien shader cache täyttäisi nopeasti sisäisen muistin.Onko täällä Steam Deck 64 GB käyttäjillä tullut tästä ongelmaa?Ilmeisesti kuitenkin pelin poistaminen poistaa myös shader cache:n?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
422
Pelien poistaminen ei jostain syystä poista shader cachea, en kyllä ymmärrä miksei. Tuohon löytyi netistä scripti, muutaman gigan itseltä tuhosi cachea.

Ja pieni toivomus säikeeseen osallistujille, ei jaksaisi lukea loputtomiin lähetyksen seurantaa, se dekki kyllä saapuu viikossa tai korkeintaan kahdessa kuten jokainen joskus ulkomailta jotain tilannut tietää.


Tässä myös kiinnostava scripti jolla saa swappeja säädettyjä ja myös trimmin päälle ssd:lle. Suorltuskyvyn parannuslupauksiin suhtautuisin varauksella mutta tuon trimmin kokisin kyllä tarpeelliseksi.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.08.2022
Viestejä
29
256 Dekki käynyt jo pari kertaa ostoskorissa, mutta silti vähän houkuttaa tuo 512. Onko porukka laittanut suojakalvoa näyttöön? Meillä vuoden vanha tenava tulee takuu varmasti jossain kohtaa sörkkimään näyttöä, niin kalvo olisi hyvä. Myös mietityttää 512 anti-glare näyttö ja siihen päälle suojakalvo. Vieköhän se tuon anti-glaren edun? Ps. Jos jollain kiinnostusta myydä omansa, niin yv:llä tavoittaa.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
256 Dekki käynyt jo pari kertaa ostoskorissa, mutta silti vähän houkuttaa tuo 512. Onko porukka laittanut suojakalvoa näyttöön? Meillä vuoden vanha tenava tulee takuu varmasti jossain kohtaa sörkkimään näyttöä, niin kalvo olisi hyvä. Myös mietityttää 512 anti-glare näyttö ja siihen päälle suojakalvo. Vieköhän se tuon anti-glaren edun? Ps. Jos jollain kiinnostusta myydä omansa, niin yv:llä tavoittaa.
Jos kalvoja liimailet, niin osta 64gb versio ja hommaa siihen haluamasi SD-kortti tai NVME levy. Tai jos nvme aseman asentaminen pelottaa niin tuo 256G versio ja sit tarpeeksi iso sd-kortti mukaan. Tota kalleinta ei mun mielestä kandee ostaa (tosin itse ostin sen, mutta olis pitänyt ottaa se 64gb versio niin olisin säästänyt rahaa). En usko että näkisin eroa ton paremman näytön ja norminäytön välillä kun en juuri näe eroa alkuperäisen Switching ja tän parhaan steamdeckin välilläkään...)
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
915
256 Dekki käynyt jo pari kertaa ostoskorissa, mutta silti vähän houkuttaa tuo 512. Onko porukka laittanut suojakalvoa näyttöön? Meillä vuoden vanha tenava tulee takuu varmasti jossain kohtaa sörkkimään näyttöä, niin kalvo olisi hyvä. Myös mietityttää 512 anti-glare näyttö ja siihen päälle suojakalvo. Vieköhän se tuon anti-glaren edun? Ps. Jos jollain kiinnostusta myydä omansa, niin yv:llä tavoittaa.
Mulla tuo 512 malli ja asennutan Fonumin nanokalvon siihen, kerron kokomuksista sitten kun saan sen aikaiseksi.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
256 Dekki käynyt jo pari kertaa ostoskorissa, mutta silti vähän houkuttaa tuo 512. Onko porukka laittanut suojakalvoa näyttöön? Meillä vuoden vanha tenava tulee takuu varmasti jossain kohtaa sörkkimään näyttöä, niin kalvo olisi hyvä. Myös mietityttää 512 anti-glare näyttö ja siihen päälle suojakalvo. Vieköhän se tuon anti-glaren edun? Ps. Jos jollain kiinnostusta myydä omansa, niin yv:llä tavoittaa.
Ainakin dBrand on sanonut etteivät suosittele ainakaan tuohon 512gb mallin erillaisen näytön päälle asennettavaksi kalvoa, tai ainakaan heidän lasikalvoaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 361
Jos jälkiviisaana hankkisin Steam deckin, niin hankkisin 64gb version ja siihen asentaisin itse 1teran nvme levyn.
Näytön suojakalvo vei hyödyn 512gb version karheammasta näytöstä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 039
Minä saan huomenna 64gb version ja tulossa 512gb nvme 2230 ssd, koska 1tb oli monella myyjällä loppunut ja heillä joilla oli niin hinta noussut.

Ebaysta kun katsoin eilen niin 512gb halvimmillaan n. 60 € alveineen Kiinasta, mutta ostin itse euroopasta 81 € jotta tulee nopeasti. 1tb taitaa ollla +150 € alveineen USA:sta tai 210 € euroopasta.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Juu, ja se mikä tossa kandee muistaa, niin tolla Steam Deckillä pelattavat pelit ei niin hirveästi ainakaan itsellä vie tilaa etteikö 512GB riittäisi pitkäksi aikaa. Nyt on parikymmentä peliä sisällä ja n. 200G on vielä tyhjää tilaa jäljellä. En vain keksi mitä muuta asentaisin sinne...
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Juu, ja se mikä tossa kandee muistaa, niin tolla Steam Deckillä pelattavat pelit ei niin hirveästi ainakaan itsellä vie tilaa etteikö 512GB riittäisi pitkäksi aikaa. Nyt on parikymmentä peliä sisällä ja n. 200G on vielä tyhjää tilaa jäljellä. En vain keksi mitä muuta asentaisin sinne...
Yks AAA peli vie huonolla tuurilla yli 100Gigaa. ;)
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Yks AAA peli vie huonolla tuurilla yli 100Gigaa. ;)
Miksi ihmeessä laittaisin mitään AAA peliä tuonne, sitä varten on oikea pelikone? Tää on parhaimmillaan indie pelien pelaamiseen ja vähän vanhempiin colin mcrae/dirt tyyppisiin autopeleihin...
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Miksi ihmeessä laittaisin mitään AAA peliä tuonne, sitä varten on oikea pelikone? Tää on parhaimmillaan indie pelien pelaamiseen ja vähän vanhempiin colin mcrae/dirt tyyppisiin autopeleihin...
Koska sä voit? Kyl mä ainakin paria aattelin testata, peliläppäri on kovin ikävä kantaa mukana mut SD:llä pitäis mennä 3-6 tunnin junamatka helposti pelatessa. :)
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Koska sä voit? Kyl mä ainakin paria aattelin testata, peliläppäri on kovin ikävä kantaa mukana mut SD:llä pitäis mennä 3-6 tunnin junamatka helposti pelatessa. :)
Tota, mikään AAA peli ei pääse oikeuksiina 1280x800 resolla ja tolla pienellä ruudulla... Pelaan mielummin niitä 3440x1440@144hz näytöltä ja riittävällä gpu:lla ettei tarvi tinkailla asioista. VR:n/bussin/lentsikan pauloissa taas heitän steamiin noita hemmetin hyviä strategia / puzzle / tactical pelejä joita voi pelata pienemmällä tdp:llä ja sitten kun pistää 100W powerbankin tai vaihtoehtoisesti esim. pienen Ecoflown Riverin tai vastaavan (20Ah, 256Wh) akun niin pääsekin jo toista päivää pelaamaan jos tarve vaatii esim. Teltassa (mutta kuka ihme sinne teltaan menee pelaamaan koko viilkonlopuksi kun ei sinne vesisateeseen lähdet vaeltamaan jotta pääsee istumaan teltassa ja syömään huonoa ruokaa)...
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Tota, mikään AAA peli ei pääse oikeuksiina 1280x800 resolla ja tolla pienellä ruudulla... Pelaan mielummin niitä 3440x1440@144hz näytöltä ja riittävällä gpu:lla ettei tarvi tinkailla asioista. VR:n/bussin/lentsikan pauloissa taas heitän steamiin noita hemmetin hyviä strategia / puzzle / tactical pelejä joita voi pelata pienemmällä tdp:llä ja sitten kun pistää 100W powerbankin tai vaihtoehtoisesti esim. pienen Ecoflown Riverin tai vastaavan (20Ah, 256Wh) akun niin pääsekin jo toista päivää pelaamaan jos tarve vaatii esim. Teltassa (mutta kuka ihme sinne teltaan menee pelaamaan koko viilkonlopuksi kun ei sinne vesisateeseen lähdet vaeltamaan jotta pääsee istumaan teltassa ja syömään huonoa ruokaa)...
Tottakai ei pääse ja sehän on päivän selvää, mutta pystyy pelaamaan siitä huolimatta useinmassakin tapauksessa. Ei kukaan siis varmastikkaan AAA pelejä aatellut suurimmaksi osaksi tolla pelata, mutta asetuksia tweakkaamalla todennäköisemmin ainakin osa niistä pyörii tarpeeksi hyvin. Eikä tota kannata verrata tietokoneen 1440p, 144hz kokemukseen. Itsellä itseasiassa on 144hz näyttö mutta se on lukittuna 100Hz, koska en halua tottua 144hz. :)

Factorio, Satisfactory, Dyson Sphere Program, Minecraft kun toimii nyt ainakin niin itse oon tyytyväinen.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
90
Onko kukaan muu vielä asentanut cryobyte33 cryo utilssia? Itsellä parani ainakin apex legendsin season päivityksen nykimiset kerta laakista.

Tuossa kattava video aiheesta
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
915
Miksi ihmeessä laittaisin mitään AAA peliä tuonne, sitä varten on oikea pelikone? Tää on parhaimmillaan indie pelien pelaamiseen ja vähän vanhempiin colin mcrae/dirt tyyppisiin autopeleihin...
Switchillä olen pelannut enemmän multiplatform AAA-pelejä entä muilla pelilaitteilla (omistan aika lailla kaikki) yhteensä mikä johtuu siitä, että pelaan lähinnä myöhään illalla lasten jo nukkuessa eli olen itsekkin jo sängyssä. Eniten harmittaa kun kerkesin Elden Ringin aloittaa PS5:llä ja pelitunteja yli 40h takana niin liian vaivalloista aloittaa SD:llä alusta, olisi melkoisen upea peli SD:llä.

Switchin Witcher 3 sisälsi cross-save ominaisuuden PC:n kanssa mikä oli aivan mahtava juttu, SD tekee saman kaiketi koko Steam-kirjastolle?
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
426
Kunhan pelin sammuttaa että Steamin Cloud Sync lähtee uppaamaan tallennusta niin noin se toimii.
Olen Elden Ringiä pelannut pc/SD kombolla juuri noin. Samoin Divinity Original Sin 2:sta.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
358
Miksi ihmeessä laittaisin mitään AAA peliä tuonne, sitä varten on oikea pelikone?
Sen verran kommentoin sivusta, että Deck on erittäin hyvä laite 3rd person AA(A)-toimintapeleille, jotka on yleensä konsoliporttauksia ja siten suunniteltu padilla pelattavaksi (GTA IV ja V, uudet Tomb Raiderit, Batman Arkham-pelit, Assassin's Creedit). Varsinkin jos ne on vähän vanhempaa sorttia eikä vaadi ihan viimeisintä rautaa. Padiohjatuissa toimintapeleissä pärjää usein kohtuu vähillä napeilla ja pieni resoluutiokin harvemmin haittaa. Itse olen aikeissa aloittaa Yakuza-pelisarjan Deckillä ihan sieltä alkupäästä, yksi osa ja asennus kerrallaan.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Sen verran kommentoin sivusta, että Deck on erittäin hyvä laite 3rd person AA(A)-toimintapeleille, jotka on yleensä konsoliporttauksia ja siten suunniteltu padilla pelattavaksi (GTA IV ja V, uudet Tomb Raiderit, Batman Arkham-pelit, Assassin's Creedit). Varsinkin jos ne on vähän vanhempaa sorttia eikä vaadi ihan viimeisintä rautaa. Padiohjatuissa toimintapeleissä pärjää usein kohtuu vähillä napeilla ja pieni resoluutiokin harvemmin haittaa. Itse olen aikeissa aloittaa Yakuza-pelisarjan Deckillä ihan sieltä alkupäästä, yksi osa ja asennus kerrallaan.
No jos pelaa ps4 ajan AAA pelejä niin pelit toimii ihan sika hyvin erinomaisen näköisenä kun ruutu on niin pieni, mutta tarkoitin AAA pelillä nykyistä sukupolvea. Mutta joo, pointti on että tuntuu vähän typerältä laittaa 180G peli 4/8k reson tekstuureilla yms. kun kone selviäisi 20-30G versiolla tuosta pelistä...
 
Liittynyt
03.06.2022
Viestejä
69
Deckin mukana tuli kuituliina vissiin näytön puhdistusta varten. Vaan mitä puhdistusaineeksi, kun sormenjäljet ei tohdi lähteä pelkällä liinalla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Jos jälkiviisaana hankkisin Steam deckin, niin hankkisin 64gb version ja siihen asentaisin itse 1teran nvme levyn.
Näytön suojakalvo vei hyödyn 512gb version karheammasta näytöstä.
Parasta hinta/laatu-suhdetta saa, kun ostaa 500GB NVME SSD:n ja 500GB muistikortin. Se on siihen päälle 120-130€ ja sitten on tera tilaa peleille. Hinnat tosin nousee koko ajan.
 
Liittynyt
03.06.2022
Viestejä
69
Vinkkinä Dustinilta saa noin kuuteenkymppiin Samsung Evo Plus 512GB microSDXC A2 V30 U3 UHS-I kortin.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
915
Eilen hain postista Dockin ja hieman järkytyin mistä tuli 99€ maksettua :D Melkonen rimpula mutta tulipa hyvä laturi mukana (en perehtynyt tarkemmin Dockiin ennen tilausta). Kyllä tuo asiansa toki ajaa.

Yöllä koitin Satisfactorya ostaa kun uni ei tullut, mutta jotain häikkää oli maksuliikenteen kanssa enkä saanut tilausta läpi. Annoin periksi ja ostinkin Gigantista (49€) Elden Ringin ja onpas vaan upea peli SD:llä - pitää opetella käyttämään takanäppäimiä niin pelattuvuus sujuvoituu merkittävästi vs perus A,B,X ja Y kun molemmat peukalot saa lepäillä tateilla.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Eilen hain postista Dockin ja hieman järkytyin mistä tuli 99€ maksettua :D Melkonen rimpula mutta tulipa hyvä laturi mukana (en perehtynyt tarkemmin Dockiin ennen tilausta). Kyllä tuo asiansa toki ajaa.

Yöllä koitin Satisfactorya ostaa kun uni ei tullut, mutta jotain häikkää oli maksuliikenteen kanssa enkä saanut tilausta läpi. Annoin periksi ja ostinkin Gigantista (49€) Elden Ringin ja onpas vaan upea peli SD:llä - pitää opetella käyttämään takanäppäimiä niin pelattuvuus sujuvoituu merkittävästi vs perus A,B,X ja Y kun molemmat peukalot saa lepäillä tateilla.
Täytyy kyl kans todeta, että Satisfactoryn kanssa loppuu aika nopeasti nappulat kesken SD:stä. :DDDD

P.S Ei ilmeisesti kovinkaan worth 99 Dockille? :D
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Mitä eroa tai hyötyä siitä olisi HDMI verrattuna? :hmm:
Jos se ei itseä hyödytä niin ei välttämättä toki worth, mutta niitäkin on missä ois HDMI + DP, ja itse ainakin suosisin niitä koska kaikissa näytöissä ei ole HDMI:tä. :)
Ilmeisesti myös DP:stä saa paremmin enemmän kuin 60hz ulos. :)
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Jos se ei itseä hyödytä niin ei välttämättä toki worth, mutta niitäkin on missä ois HDMI + DP, ja itse ainakin suosisin niitä koska kaikissa näytöissä ei ole HDMI:tä. :)
Ilmeisesti myös DP:stä saa paremmin enemmän kuin 60hz ulos. :)
Mitä eroa tai hyötyä siitä olisi HDMI verrattuna? :hmm:
Mä ostin tämän ja hyvin on toiminut, löytyy riittävästi portteja (60€ maksaa...): https://www.amazon.de/gp/product/B081TD1WV5

Tosin itsellä oli tarve mini-dp:lle, siksi tämä, mutta muitakin on. SD:llä ei ole 60hz päälle pystyvästä hubista mitään hyötyä kun laitteella ei taida yksikään peli toimia paljon yli 60hz.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Tosin itsellä oli tarve mini-dp:lle, siksi tämä, mutta muitakin on. SD:llä ei ole 60hz päälle pystyvästä hubista mitään hyötyä kun laitteella ei taida yksikään peli toimia paljon yli 60hz.
Kyllä itse ainakin keksin esim työpöytä käytössä sille hyötyä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
100
Päivitin Deckin ssd:n 64 gb -> 256 gb, kun löytyi valmiina ko. ssd hyllystä. Helppo projekti vaihtaa itse, jos ruuvimeisseli pysyy yhtään kädessä. Akun liitin oli hieman tiukasti kiinni. Lisäksi laitoin Brotect merkkisen mattapintaisen näytönsuojan, yllätyin miten pienellä vaivalla saa orkkisnäytön ärsyttävän heijastuksen minimoitua, olisi mielenkiintoista verrata huomattavasti kalliimman 512 gb mallin näyttöön.

Jossain vaiheessa ehkä teran ssd voisi tulla kyseeseen, jos niitä halvalla saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Päivitin Deckin ssd:n 64 gb -> 256 gb, kun löytyi valmiina ko. ssd hyllystä. Helppo projekti vaihtaa itse, jos ruuvimeisseli pysyy yhtään kädessä. Akun liitin oli hieman tiukasti kiinni. Lisäksi laitoin Brotect merkkisen mattapintaisen näytönsuojan, yllätyin miten pienellä vaivalla saa orkkisnäytön ärsyttävän heijastuksen minimoitua, olisi mielenkiintoista verrata huomattavasti kalliimman 512 gb mallin näyttöön.

Jossain vaiheessa ehkä teran ssd voisi tulla kyseeseen, jos niitä halvalla saa.
Eihän se tarvitse kuin ristipääruuvarin, tosin semmoisen pienemmän.

Vaikeinta koko hommassa on vedellä se Steam Deck auki, eikä se onnistu ilman sellaista matkapuhelinplektraa:
1669898913630.png


Lisäksi youtubessa sanotaan, että se on sitten tehty.. Ei ole... Laite käynnistelee itseään uusiksi puoli tuntia ja asentaa kaikenmaailman päivityksiä. Gabe voisi pitää recovery imagen ajantasalla, prkle.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Päivitin Deckin ssd:n 64 gb -> 256 gb, kun löytyi valmiina ko. ssd hyllystä. Helppo projekti vaihtaa itse, jos ruuvimeisseli pysyy yhtään kädessä. Akun liitin oli hieman tiukasti kiinni. Lisäksi laitoin Brotect merkkisen mattapintaisen näytönsuojan, yllätyin miten pienellä vaivalla saa orkkisnäytön ärsyttävän heijastuksen minimoitua, olisi mielenkiintoista verrata huomattavasti kalliimman 512 gb mallin näyttöön.

Jossain vaiheessa ehkä teran ssd voisi tulla kyseeseen, jos niitä halvalla saa.
Teran 2230 SSD:n saaminen halvalla ois kyllä kiva, mutta epäilen että sitä saa odottaa aika kauankin.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Teran 2230 SSD:n saaminen halvalla ois kyllä kiva, mutta epäilen että sitä saa odottaa aika kauankin.
En tiiä onko toi nvme niin tärkeä. Homma A2 microsd:n 1-2tb luokassa, maksaa vähemmän ja pelit toimii ihan yhtä hyvin. Se microsd on pääasiassa lukukäytössä, niin kirjoituksella ei ole mitään merkitystä A2 luokassa kun verkkokortit on 112MB/s maksi asennukselle ja kirjoitusnopeus A2:lla on 90-140MB/s...
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
En tiiä onko toi nvme niin tärkeä. Homma A2 microsd:n 1-2tb luokassa, maksaa vähemmän ja pelit toimii ihan yhtä hyvin. Se microsd on pääasiassa lukukäytössä, niin kirjoituksella ei ole mitään merkitystä A2 luokassa kun verkkokortit on 112MB/s maksi asennukselle ja kirjoitusnopeus A2:lla on 90-140MB/s...
nvme kestää pitempään kuin kortti ainakin.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
nvme kestää pitempään kuin kortti ainakin.
Juu, kirjoituskäytössä näin onkin, mutta lukukäytössä, missä se SD:llä on, niin kestää ihan yhtä kauan. Ei ole kestossa eroa, voi kestää jopa pidempään, koska vähemmän rikkoutuvia osia tossa microsd:ssä.

Pelikirjastona toi on täysin erilaisessa käytössä kuin Raspin boottilevynä johon tulee kokoajan kirjoituksia, mitkä kuluttaa nandia.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
@dun En susta tiedä, mutta itsellä kyllä sille kortille tulisi myös kirjoituksia ku poistaa ja asentaa pelei. :)
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
@dun En susta tiedä, mutta itsellä kyllä sille kortille tulisi myös kirjoituksia ku poistaa ja asentaa pelei. :)
No, 1TB kortilla niitä ei tule ihan hirveän paljon. Sulla mahtuu suurin osa peleistä ja yksi solu kestää vähintään 1000 kirjoitusta (todennäköisesti lähemmäs 3000-5000 kirjoitus) ja soluja on niin paljon että tuskin kovin montaa kertaa kirjoitat samaan soluun uudelleen. Microsd kortin ongelma on se että sinulla on vain yksi nand-chippi ja kuormantasaus puuttuu kokonaan, koska sille ei ole tilaa. Tästä johtuen tyhjäksi ja täydeksi kirjoittelu kuluttaa enemmän kuin se että pitäää pelejä vähän pidempään siellä. Mutta summa summarum, saat asentaa pelejä n. 1000-5000 kertaa ennen kuin solu kuolee. Koska jatkuvaa logivirtaa ei levylle tule, niin yksittäistä solua ei jatkuvasti kirjotieta uudelleen ja uudelleen, jolloin microsd kortti lahoaa siinä vaiheessa kun nand hajoaa joko ajasta tai solukuolemasta.

SSD:ssä on muitakin hajoavia osia kuin nand, ja itsellä kaikki ssd:t 2009 vuodesta, jotka ovat hajoneet, on kuolleet muuhun kuin NAND-piirin hajoamiseen....
 
Liittynyt
01.07.2017
Viestejä
189
Nappaan yleensä ensimmäisen myyjän jolla on halvahko hinta, paljon saatuja palautteita (monta tuhatta) ja vähintään 95% noista palautteista positiivisia. Jos jostain syystä menee kaupat metsään niin ei muuta kuin ensin yhteyttä myyjään ja jos ei ala homma luistamaan niin Paypalin kautta reklamointiin.

Mutta tältä kaverilta itse tilasin:

Miten kauan kesti tulla?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
172
Miten kauan kesti tulla?
Tilasin toiselta myyjältä. Tilaus sisään 8.11. tuli postilaatikkoon toissapäivänä. Tälle kauppiaalle maksettiin alvit suoraan, joten ei tullut tulleja.

Asennus oli helpohko, vaikeinta oli kammeta kotelo auki, mutta iFixitin ohjeilla ja ’plektralla’ sekin onnistui. Usb tikulta recoveryyn boottaaminen kesti melkein 10 minuuttia, joten kannattaa olla kärsivällinen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 368
Viestejä
4 158 637
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom