Valokuitu pätkii

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Camo
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
47
Osaisikohan täällä joku auttaa pätkivän valokuidun kanssa, kun Telialta apua ei näköjään saa.

Yhteys tosiaan pätkii noin puolen tunnin sykleissä siten, että yhteys toimii noin puoli tuntia ja katkeaa taas noin puoleksi tunniksi. Kun yhteys on poikki, niin kuitupäätteen wan-valo ei pala. Kokeilin myös laittaa läppärin suoraan kiinni kuitupääteeseen, mutta ei toimi. Tällä halusin sulkea sen, ettei reititimessä ole vikaa. Kuitupäätteen ja reitittimen olen käyttänyt virrattomana useampaan kertaan.

Telialle on vikailmoitus tehty noin viikko sitten, mutta mitään ei ole kuulunut sen jälkeen. Sain silloin heti tekstiviestillä kuittauksen, että vikailmoitus vastaanotettu.
 
Osaisikohan täällä joku auttaa pätkivän valokuidun kanssa, kun Telialta apua ei näköjään saa.

Yhteys tosiaan pätkii noin puolen tunnin sykleissä siten, että yhteys toimii noin puoli tuntia ja katkeaa taas noin puoleksi tunniksi. Kun yhteys on poikki, niin kuitupäätteen wan-valo ei pala. Kokeilin myös laittaa läppärin suoraan kiinni kuitupääteeseen, mutta ei toimi. Tällä halusin sulkea sen, ettei reititimessä ole vikaa. Kuitupäätteen ja reitittimen olen käyttänyt virrattomana useampaan kertaan.

Telialle on vikailmoitus tehty noin viikko sitten, mutta mitään ei ole kuulunut sen jälkeen. Sain silloin heti tekstiviestillä kuittauksen, että vikailmoitus vastaanotettu.

Pommitusta vaan Telian suuntaan, että korjaavat vian. Aina on myös mahdollisuus, että kuitupäätteessä on jotain vikaa.
 
Pommitusta vaan Telian suuntaan, että korjaavat vian. Aina on myös mahdollisuus, että kuitupäätteessä on jotain vikaa.
On pommitettu viimeeksi tänään. Keskustelun sisältö on aina sama. Ensimmäiseksi yritetään myydä heidän muita tuotteita ja palveluita. Seuraavaksi kysytään, että olethan käyttänyt modeemista virrat pois. On muuten tuo asiakaspalvelijoiden tekninen tietämys ihan nollissa. Seuraavaksi kerrotaan, että häiriöilmoitukset käsitellään saapumisjärjestyksessä ja saat kyllä tekstiviestin, kun vika on korjattu.
 
Tuskin hyödyttää, mutta oletko kokeillut päätteen resetointia? Ainakin noissa Teliankin käyttämissä Genexis-laitteissa on se pieni reset-nappi, jota voi painaa vaikka nuppineulan kärjellä tms. Täytyy pitää pohjassa ehkä 10-20 s ja sen jälkeen valot alkavat vilkkua ja kestää muutamia minuutteja, että yhteys on taas käytettävissä.

Varoituksen sanana kuitenkin, etten tiedä, mitä Telian yhteys tekee, kun päätteen resetoi. Itse olen kokeillut vastaavaa vain Valokuitunen+LocalNet-yhdistelmällä.
 
Tuskin hyödyttää, mutta oletko kokeillut päätteen resetointia? Ainakin noissa Teliankin käyttämissä Genexis-laitteissa on se pieni reset-nappi, jota voi painaa vaikka nuppineulan kärjellä tms. Täytyy pitää pohjassa ehkä 10-20 s ja sen jälkeen valot alkavat vilkkua ja kestää muutamia minuutteja, että yhteys on taas käytettävissä.

Varoituksen sanana kuitenkin, etten tiedä, mitä Telian yhteys tekee, kun päätteen resetoi. Itse olen kokeillut vastaavaa vain Valokuitunen+LocalNet-yhdistelmällä.
Tuo resetointi kävi kyllä mielessä. En ole sitä kuitenkaan uskaltanut tehdä, koska on Telian laite, eikä sieltä sellaista ohjetta ole annettu.
 
On pommitettu viimeeksi tänään. Keskustelun sisältö on aina sama. Ensimmäiseksi yritetään myydä heidän muita tuotteita ja palveluita. Seuraavaksi kysytään, että olethan käyttänyt modeemista virrat pois. On muuten tuo asiakaspalvelijoiden tekninen tietämys ihan nollissa. Seuraavaksi kerrotaan, että häiriöilmoitukset käsitellään saapumisjärjestyksessä ja saat kyllä tekstiviestin, kun vika on korjattu.

En tiedä mihin olet soittanut, mutta tekninen tuki tuskin mitään kauppaa.

Eikö Telialla ole suoraa numeroa tekniseen tukeen? Karu firma...
 
En tiedä mihin olet soittanut, mutta tekninen tuki tuskin mitään kauppaa.

Eikö Telialla ole suoraa numeroa tekniseen tukeen? Karu firma...
Tekninen tuki maksaa 2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm. Ei kiinnosta maksaa tuosta, kun vika ei ole minun päässä.
 
En tiedä mihin olet soittanut, mutta tekninen tuki tuskin mitään kauppaa.

Eikö Telialla ole suoraa numeroa tekniseen tukeen? Karu firma...
Tekninen tuki maksaa 2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm. Ei kiinnosta maksaa tuosta, kun vika ei ole minun päässä.
 
Tekninen tuki maksaa 2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm. Ei kiinnosta maksaa tuosta, kun vika ei ole minun päässä.
Häiriötilanteissa suosittelemme tekemään ilmoituksen asiakaspalveluumme chatissa tai puhelimitse, jolloin voimme auttaa sinua nopeammin. Ota yhteyttä Minun Teliaan kirjautuneena chatin kautta 24/7 tai puhelimitse arkisin klo 9–17 soittamalla numeroon 020 690 400 (pvm/mpm).

Tietyissä häiriötilanteissa on erittäin hyödyllistä, jos voit olla laitteidesi lähellä ja pystyt pyynnöstämme testaamaan niitä vian rajaamiseksi.

Voit ilmoittaa häiriöstä myös yhteydenottolomakkeella, jolloin soitamme sinulle 020-alkuisesta numerosta 1–3 arkipäivän kuluessa ma–pe klo 8–20 välisenä aikana.

Jätä yhteydenottopyyntö
Eli lomakkeella saa ilmaiseksi ja on ihan normihintainen numerokin. Toki koskaan nuo puhelinpalvelun kaverit eivät tiedä mitään ja aika nihkeästi ohjaavat seuraavan tason aspaan. Jos ei lomakkeella pistetystä tiketistä ala kuulumaan niin pistä uutta tikettiä 3-4 päivän välein kunnes ottavat homman hoitaakseen.
 
Ei tämä ole enää todellista. Telialta soitti kaveri ja pyyti voinko mennä sinne kuitupäätteelle ja ottaa töpselin irti seinästä. Sanoin, että olen tehnyt tämän jo monesti, mutta tehdään uudestaan. No, ei toimi vieläkään ja hän kertoi, että vie tämän asian eteenpäin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 273
Viestejä
4 533 710
Jäsenet
74 777
Uusin jäsen
TL123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom