Valmistajien väliset erot

Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
14
Eroavatko eri valmistajien näytönohjaimet tehoiltaan/laadultaan paljon toisistaan? Vai onko esim. Kalliimpi Gtx 1060 lähellä halvan 1070 tehoa? Hinta eroa ei kuitenkaa kauheasti kyseisillä tuotteilla ole.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Lyhyt vastaus: Ei eroa.

Ainoat erot ovat kortin jäähdytyksen äänentuotolla, liittimillä.

Hienoisia suorituskykyeroja (5-10%) syntyy grafiikka- ja muistipiirien kellotaajuuksista. Jos kuitenkin ostaa kortin, jota valmistaja ei ole valmiiksi ylikellottanut, niin sen voi sitten itse ylikellottaa lähestulkoon samanlaiseksi, kuin 100€ enemmän maksava "tehoversio"
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
14
1060 ja 1070 kyllä painivat eri sarjoissa valmistajasta riippumatta. Joku korkealle kellotettu 1060 voi päästä suht lähelle vakio 1070:aa, mutta taas kun 1070:aa kellottaa, niin se 1060 jää kuin tikku paskaan.

Itse vertaisin lähinnä saman valmistajan eri malleja, on niitä kalliimpia, keskitason malleja ja halvimpia. Halvimmissa saattaa olla kehno ja/tai äänekäs jäähdytys, kun taas kalliimmassa on tehokas sekä hiljainen jäähdytys.

Mutta näin yleisesti ottaen markkinoilla olevista valmistajista on ihan turvallista ottaa se omaan käyttöön sopiva. Eli että mahtuu koteloon, löytyy sopivat liittimet jne.
Hmm mitä mieltä rx580 8gb vai gtx 1060 6gb? Keskiraskaaseen pelamiseen full hd laadulla. BF V ja post scriptumia olisi tarkotus pelata..
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
Toki yleensä niissä kalliimmissa versioissa on paremmat jäähyt jotka mahdollistaa paremman kellottuvuuden kuin hinnat-alkaen jäähyt. En toki meinaa että kannattaa mitään 400€ GTX 1060 ostaa tai 600€ 1070
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
Hmm mitä mieltä rx580 8gb vai gtx 1060 6gb? Keskiraskaaseen pelamiseen full hd laadulla. BF V ja post scriptumia olisi tarkotus pelata..
Aika saman tehoisia noi on käytännössä. Nyt on 1070 kortteja ollut taas tarjouksessa alle 400 euroakin eli ei enää hirveesti kannata noista maksaa kun uudet kortit on tulossa syssymmällä.

Jos tommosen 580 8gb tai 1060 6gb saa johonkin ~300 € niin ihan jees ostos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Katsoisin takuuta, takuun pitää olla näytönohjaimessa/3D-kortissa vähintään 3 vuotta.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että näytönohjaimet ovat kaikista hajoavimpia osia tietokoneessa.

Sitten yrittäisin välttää hämymalleja, tarkoitan näillä melkein samannimisiä malleja jotka ovat käytännössä täysin eri kortteja. Titanien kanssa voi mennä hianosti sekaisin, jos käytetyn ostaa (älä osta käytettyä!).

Esimerkiksi:
1060 ja 3GB muistia, no muisti ei tässä riitä tulevaisuudessa. 6-8GB muistilla vähintään ostaisin itse 3D-kortin.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
107
Lyhyt vastaus: Ei eroa.

Ainoat erot ovat kortin jäähdytyksen äänentuotolla, liittimillä.

Hienoisia suorituskykyeroja (5-10%) syntyy grafiikka- ja muistipiirien kellotaajuuksista. Jos kuitenkin ostaa kortin, jota valmistaja ei ole valmiiksi ylikellottanut, niin sen voi sitten itse ylikellottaa lähestulkoon samanlaiseksi, kuin 100€ enemmän maksava "tehoversio"
Eikä noilla valmiskellotuksillakaan ole enää väliä, koska GPU Boost 3 kellottaa näyttiksen muutenkin maksimiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Eikä noilla valmiskellotuksillakaan ole enää väliä, koska GPU Boost 3 kellottaa näyttiksen muutenkin maksimiin.
Kyllä niillä on, ihan samaan tapaan kuin manuaalisesti kellottamalla. GPU Boost ei siis todellakaan kellota maksimeja mitä kortti kulkee.

Tosin, nuo tehdaskellotukset on yleensä hyvin marginaalisia. Samat tulokset saa itse aikaan 2min vaivannäöllä ilman mitään huolta kortin vakaudesta. Tyyliin +50mhz core ja 100mhz muistit, jos sitäkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Kannattaa myös harkita ostavansa se kaikista halvin malli ja siihen kylkeen aftermarket-jäähy: ARCTIC Accelero Xtreme IV -näytönohjainjäähdytin, mm. GTX1080 ja 1070 - 59,90€

Jäähtyy paremmin ja hiljaisemmin kuin kalleinkaan Strix ja mitä näitä on, mutta hinta jää todennäköisesti pienemmäksi. Ja hyvällä tuurilla saman jäähyn voi kierrättää seuraavaankin näyttikseen.
Tosin tässä menettää takuun. Kannattaako 400e laitteestä evätä takuuta heti ostohetkellä, ei ehkä. Ainoa valmistaja joka sallii coolerin vaihtamisen/irroittamisen on EVGA.
 
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Tosin tässä menettää takuun. Kannattaako 400e laitteestä evätä takuuta heti ostohetkellä, ei ehkä. Ainoa valmistaja joka sallii coolerin vaihtamisen/irroittamisen on EVGA.
Ei pidä paikkaansa. Jos tulee valitusta kaupalta/valmistajalta, niin taikasana kuluttaja-asiamies auttaa.
 
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Noh, korjataan ohjetta sitten hieman: halvin EVGA:n näyttis ja aftermarket-jäähy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Paremmissa malleissa on parempi "emolevy" paremmmalla virransyötöllä. Sen paremman jäähyn lisäksi.

Valmistajien suora vertailu on tyhmää. Esim. otetaan Asus Dual ja MSI Gaming X , niin Asus todennäköisesti on kaikessa huonompi. Sen sijaan, jos otetaan Asus Strixx vertailuun tuon halpamallin sijasta...
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Kannattaa myös harkita ostavansa se kaikista halvin malli ja siihen kylkeen aftermarket-jäähy: ARCTIC Accelero Xtreme IV -näytönohjainjäähdytin, mm. GTX1080 ja 1070 - 59,90€

Jäähtyy paremmin ja hiljaisemmin kuin kalleinkaan Strix ja mitä näitä on, mutta hinta jää todennäköisesti pienemmäksi. Ja hyvällä tuurilla saman jäähyn voi kierrättää seuraavaankin näyttikseen.
Kuinkahan suuri ero jäähdytyksessä tosiaan on esim. tuon Asus 1080 Ti OC Strixin vakiofööneihin nähden? En äkkiä löytänyt mitään revikkaa. Ei tuo kortti kyllä vakionakaan kovin kuumana käy, mutta säätöä se pienikin aina on.

Muistan joskus aikoinani vaihtaneeni johonkin korttiin (olisko 8800-sarjaa tms.) Accelero S2:n (?) mutta silloin oli huonosti jäähdytetty koppakin.

Edit: Ok, nyt löysin jotain videoita, ilmeisesti vakiojäähy on sen verran hyvä, ettei kannata alkaa säätämään, edes säätämisen ilosta.
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Itse kahdesti sortunut halpaan ja huonoon näyttiksien kohdalla ja kyllä se on viimeistään kesähelteillä harmittanut. Hiustenkuivaajalta kuulostavaa näyttistä ei ole kiva kuunnella ja lämmötkin huitelivat korkealla. Viime talvena Asus Dual 1070 hajosi ja suosiolla löin 100€ välirahaa ja otin tilalle takuusta Strix 1070:n ja en ole katunut, vaikka ensimmäinen noista olikin laakerivikainen.

Strix käy kellotettuna noin 12 astetta Dualia viileämpänä ja on huomattavasti hiljaisempi. Plussaa myös backplatesta ja RGB-ledeistä, vaikka nyt kotelossa on umpinainen kylki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Itse kahdesti sortunut halpaan ja huonoon näyttiksien kohdalla ja kyllä se on viimeistään kesähelteillä harmittanut. Hiustenkuivaajalta kuulostavaa näyttistä ei ole kiva kuunnella ja lämmötkin huitelivat korkealla. Viime talvena Asus Dual 1070 hajosi ja suosiolla löin 100€ välirahaa ja otin tilalle takuusta Strix 1070:n ja en ole katunut, vaikka ensimmäinen noista olikin laakerivikainen.

Strix käy kellotettuna noin 12 astetta Dualia viileämpänä ja on huomattavasti hiljaisempi. Plussaa myös backplatesta ja RGB-ledeistä, vaikka nyt kotelossa on umpinainen kylki.
Ei se pelkästään ole jäähy, kaikista komponenteista on säästelty (tässä GTX 1060):


Siinä on hyvä esimerkki siitä, miksi valmistajia ei voi suoraan verrata keskenään. Valmistajilla on mallistot, ja niiden alapäässä voi olla huonoja tuotteita. Sitten taas loistavia siellä yläpäässä. Eli onko Asus hyvä riippuu siitä, minkä Asuksen mallin ostat..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Ei se pelkästään ole jäähy, kaikista komponenteista on säästelty (tässä GTX 1060):
Siinä on hyvä esimerkki siitä, miksi valmistajia ei voi suoraan verrata keskenään. Valmistajilla on mallistot, ja niiden alapäässä voi olla huonoja tuotteita. Sitten taas loistavia siellä yläpäässä. Eli onko Asus hyvä riippuu siitä, minkä Asuksen mallin ostat..
Jos tarkoitit noita tyhjiä komponenttislotteja niin Asus käyttää tuota samaa lankkua 1060 ja 1070 dualeissa. Eli kun tuosta tehdään 1070 niin lyödään lisää vrm palikkaa ja kaksi 1GB muistipiiriä lisää. Eli ei nyt sen perusteella kannata mitään johtopäätöksiä tehdä... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Uke
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Kuinkahan suuri ero jäähdytyksessä tosiaan on esim. tuon Asus 1080 Ti OC Strixin vakiofööneihin nähden? En äkkiä löytänyt mitään revikkaa. Ei tuo kortti kyllä vakionakaan kovin kuumana käy, mutta säätöä se pienikin aina on.

Muistan joskus aikoinani vaihtaneeni johonkin korttiin (olisko 8800-sarjaa tms.) Accelero S2:n (?) mutta silloin oli huonosti jäähdytetty koppakin.

Edit: Ok, nyt löysin jotain videoita, ilmeisesti vakiojäähy on sen verran hyvä, ettei kannata alkaa säätämään, edes säätämisen ilosta.
No nyt kun muistelen, niin Strixiin verratessa näyttiksenä taisi olla joku erittäin kuumana käyvä AMD:n R9-sarjalainen, 1080 Ti:stä on vähemmän arvosteluja. Itse olen ajatellut seuraavaan näyttikseen hommata Raijintekin Morpheus II Coren, tässä vertailussa se ja EVGA SC2 1080 Ti:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Noissa customeissa kannattaa olla tosin tarkana vrm lämpöjen suhteen. Varsinkin kun noita yleensä ajellaan aika hiljaisilla tuulettimilla. Voi kohota vrm lämmöt aika korkeiksi jos sinne jää se stock jäähyn pieni alumiinipalikka (pahimmassa tapauksessa pelkästään semmonen plate) ja ilmavirta vähenee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Jos tarkoitit noita tyhjiä komponenttislotteja niin Asus käyttää tuota samaa lankkua 1060 ja 1070 dualeissa. Eli kun tuosta tehdään 1070 niin lyödään lisää vrm palikkaa ja kaksi 1GB muistipiiriä lisää. Eli ei nyt sen perusteella kannata mitään johtopäätöksiä tehdä... :D
Tai sitten ei.. tuossa on Strix 1060 avattu ja siinä on esim. kaikki virransyötön vaiheet populoitu:
The GeForce GTX 1060 Founders Edition & ASUS Strix GTX 1060 Review

Mitäs minun profiilin koneessa onkaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Tai sitten ei.. tuossa on Strix 1060 avattu ja siinä on esim. kaikki virransyötön vaiheet populoitu:
The GeForce GTX 1060 Founders Edition & ASUS Strix GTX 1060 Review

Mitäs minun profiilin koneessa onkaan?
Siis toki on niitä eroja niissä virransyötöissä, en sitä nyt tuolla meinanutkaan vaan sitä että ei ne tyhjät slotit aina tarkoita että paska kortti... :D Eikä sillä virransyötöllä niin älyttömästi ole enää nykyisin merkitystä kun voltteja ei pysty nostamaan ja korteissa on power limitit. Lähinnä huonompi virransyöttö käy kuumempana ja sen hyötysuhde voi olla huonompi. Buildzoidilta löytyy videota tuosta 1070 dualista.
 
  • Tykkää
Reactions: Uke
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Erään kerran tein sen virheen, että ostin sen halvimman 7870:n, eli XFX:n yhden tuulettimen mallin. Kävi kuumana kuin kekäle ja huusi kuin imuri. Sijoitin 45€ Twin Turboon ja lämmöt tippuivat alle 70 asteeseen ja kortti oli hiljaisin jonka olen omistanut. Kellotustuloksia en kyllä muista, mutta samaa hintaluokkaa se sitten loppujenlopuksi oli, kuin ne kalliimmat 7870:t, paitsi että kävi luultavasti hiljaisempana/viileämpänä ja takuu meni.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Tai sitten ei.. tuossa on Strix 1060 avattu ja siinä on esim. kaikki virransyötön vaiheet populoitu:
The GeForce GTX 1060 Founders Edition & ASUS Strix GTX 1060 Review

Mitäs minun profiilin koneessa onkaan?
Niin sitten kun vielä luetaan arvostelijan mielipide:

"Though impressive in its own right, this is the one area where I suspect that the card’s overbuilt design really is going to waste; NVIDIA’s strict TDP limits and locked-down overvoltage controls means that short of modifying the card, the power delivery system isn’t running anywhere near its limit, even with overclocking."


Kellotus tuossakin saatiin kokonaista 13MHz enemmän kuin founders editionilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Niin sitten kun vielä luetaan arvostelijan mielipide:

"Though impressive in its own right, this is the one area where I suspect that the card’s overbuilt design really is going to waste; NVIDIA’s strict TDP limits and locked-down overvoltage controls means that short of modifying the card, the power delivery system isn’t running anywhere near its limit, even with overclocking."


Kellotus tuossakin saatiin kokonaista 13MHz enemmän kuin founders editionilla.
Virransyöttö on pitkäikäisempi ja kuumenee vähemmän. Lisäksi kortti on vakaampi.

Vähän niinkuin kallein Z370-emolevy vs. halvin Z370-emolevy ja kerroinlukittu prosessori.

--

Pointtina oli kylläkin, että Asukselta tulee myös huonompia malleja, mutta nyt olen jumittunut väittelyyn, että "ei se DUAL ole paska ollenkaan". Ei se nyt paraskaan ole.

Yritän vaan sanoa, että jos pitää valita Asus vai MSI vai Gigabyte - niin ei valintaa voi tehdä tällä peruusteella. Pitäisi tietää, mitkä mallit kultakin valmistajalta on kyseessä. Näin ainakin suurten valmistajien kohdalla.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Joo aivan noin. Ei jonkun sanomana "Dual ei ole paska" tarkoita sitä, että se olisi parempi kuin esim strix. En nyt esim itse nää yhtään positiivista etua edellisen STRIX 970:n ja nykysen dirt cheap palit dualin kohdalla.

Strix kävi 2 kertaa takuuvaihdossa, kunnes vaihtu tähän palittiin. Aika näyttää, ei se STRIX ainakaan luotettavuudellaan juhlinu.
 

Uke

BANNATTU
BANNED
Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Ei se pelkästään ole jäähy, kaikista komponenteista on säästelty (tässä GTX 1060):


Siinä on hyvä esimerkki siitä, miksi valmistajia ei voi suoraan verrata keskenään. Valmistajilla on mallistot, ja niiden alapäässä voi olla huonoja tuotteita. Sitten taas loistavia siellä yläpäässä. Eli onko Asus hyvä riippuu siitä, minkä Asuksen mallin ostat..
Asus Dualissa ei ole pienintäkään moitittavaa posilukien Strixiä äänekkäämpi jäähy. Kannattaa kattoa Buildzoidin teardown video missä purkaa ja kertoo kohta kohdalta mitä pellin alta löytyy. On hyvät virransyötöt yms.

[Video] Buildzoid ASUS GeForce GTX 1070 Dual Teardown
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
754
Nyt kun Gigabyte, MSI ja Asrock ovat jääneet kiinni asiakkaiden suoranaisesta kusettamisesta emolevypuolella pistää tämä miettimään myös k.o valmistajien näytönohjaimiin käytettyjä komponentteja.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 326
Nyt kun Gigabyte, MSI ja Asrock ovat jääneet kiinni asiakkaiden suoranaisesta kusettamisesta emolevypuolella pistää tämä miettimään myös k.o valmistajien näytönohjaimiin käytettyjä komponentteja.
No Gigabyte ja MSI ovat vuosikausia emo puolelle oikoneet mutkia suoriksi juuri VRM kohdalla.
Ja sen takia olleet jo pitkään boikotti listallani.
MSI:n perseily menee niinkin kauvas kuin Socket A Via kt133 piirisarjan emoihin.
Gigabyte on aina VRM:n huonontanut kun tullut emosta uusi versio.
Eli 1.0 oli hyvä ja arvostelijat kehuivat, mutta sitten jo 1.1:ssä lähdettiin karsimaan emon laatua.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
No nyt kun muistelen, niin Strixiin verratessa näyttiksenä taisi olla joku erittäin kuumana käyvä AMD:n R9-sarjalainen, 1080 Ti:stä on vähemmän arvosteluja. Itse olen ajatellut seuraavaan näyttikseen hommata Raijintekin Morpheus II Coren, tässä vertailussa se ja EVGA SC2 1080 Ti:
Tuon kaveriksi GTX 1180 jos se sieltä putkahtaisi... :drool:
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
En väitä tietäväni paljoa, mutta molemmat edelliset näyttikseni ovat olleet Strixejä DirectCU II/III -jäähdytyksellä, eikä ole ollut kestävyydessä tai toimivuudessa valittamista.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Nyt kun Gigabyte, MSI ja Asrock ovat jääneet kiinni asiakkaiden suoranaisesta kusettamisesta emolevypuolella pistää tämä miettimään myös k.o valmistajien näytönohjaimiin käytettyjä komponentteja.
En väitä etteikö olisi tahroja näiden firmojen historiassa, mutta on ihan turha yrittää lujittaa jo Murosta kantautunutta ajatusmallia, että vain Asus ja ainoastaan Asus kelpaa, eikä muita suositella. Minä ainakin ostan joka kerta vähemmällä todennäköisyydellä Asusta kun menee keskustelut näin Asusta kosiskeleviksi, mutten siksi että Asusta kehuttaisiin, kun sitähän ei kehuta, vaan kun muita valmistajia sorsitaan aivan ilman perusteluja. Minulla on ollut eri valmistajien emolevyjä ja tällä hetkellä taas MSI:n. En tiedä mikä on seuraava, mutta voi hyvin olla taas MSI, ehkä vaihteeksi Asrock tai Biostar.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
En väitä etteikö olisi tahroja näiden firmojen historiassa, mutta on ihan turha yrittää lujittaa jo Murosta kantautunutta ajatusmallia, että vain Asus ja ainoastaan Asus kelpaa, eikä muita suositella. Minä ainakin ostan joka kerta vähemmällä todennäköisyydellä Asusta kun menee keskustelut näin Asusta kosiskeleviksi, mutten siksi että Asusta kehuttaisiin, kun sitähän ei kehuta, vaan kun muita valmistajia sorsitaan aivan ilman perusteluja. Minulla on ollut eri valmistajien emolevyjä ja tällä hetkellä taas MSI:n. En tiedä mikä on seuraava, mutta voi hyvin olla taas MSI, ehkä vaihteeksi Asrock tai Biostar.
On niihin sorsimisiin lukuisat määrät perusteita. En sanoisi, että Asus on ainoa oikea vaihtoehto, mutta on ´pitkään joka alustalla ollut parhaimmistoa, ja vielä joka tuotteella. Emolevyissä muilla kusee VRM:n laatu, tai jäähdytys usein, ja näytönohjaimissa asusin strix on hiljaisimpia, ja vakiona usein nopein. Ei sikäli, että sillä tavallisessa käytössä mitään ihmeellistä merkitystä ole. :lol: Itselläkin useampaa valmistajaa ollut käytössä
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Niinkuin se mun asus joka kaks kertaa kävi takuuvaihdossa? Ei sillä oo mitään väliä minkä ostaa. Kuraa voi tulla erivärisissä paketeissa.

Kokemusta niin omasta arjesta kuin työstäkin. Kaikilta valmistajilta tulee niitä hekkoja maanantaikappaleita vastaan.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Itselläni ollut 6 eri näyttistä, joista 4 Asuksen ja noista kolme hajonnut. Ensimmäinen Strix 970 pimeni melkein välittömästi ja Asus Dual 1070 alkoi hävittämään kuvaa ja kaatuilemaan noin vuoden jälkeen ja meni takuuseen. Tilalle saadussa Strix 1070:ssa rohisi yksi laakeri ja se piti vielä vaihtaa toiseen, joka on toiminut 7kk moitteetta.

Luultavasti kyseessä on huonoa tuuria, kun tuskin 3/4 Asuksen näyttiksistä on viallisia, vaikka jotain laadunvaihtelua voi olla. Mitään syytä vältellä Asusta ei itselläni ole, kun näyttisten vaihtokin on melko helppoa. Viallinen näyttis liikkeeseen ja uusi kainalossa kotiin. Kokemusta on myös EVGA:n GTX 970:sta, joka oli surkeasti kellottuva kiuas ja Gigabyte G1 Gaming 2.0 1060:sta, jossa oli hintaan nähden hyvät ominaisuudet ja sattui kellottumaan oikein kivasti. Sinäänsä valmistajalla ei hirveästi ole väliä, kunhan löytyy hyvä ja hiljainen jäähy ja kohtuullinen ulkonäkö backplaten kanssa.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 834
En väitä tietäväni paljoa, mutta molemmat edelliset näyttikseni ovat olleet Strixejä DirectCU II/III -jäähdytyksellä, eikä ole ollut kestävyydessä tai toimivuudessa valittamista.
Olin tulossa kirjoittamaan lähes identtistä kommenttia ;) Strix on kyllä hiljaisuudessaan ja jäähdytystehossaan ollut mieluinen, tosin minusta 1060 Dualikaan nyt ei mikään huutaja ollut. Lähinnä noita yhden ropelin Turbo-blowereita olen pyrkinyt välttelemään, jossain 7000-sarjan Radeonissa kun aikanaan tuollainen oli niin tunki luurienkin läpi se humina :D

Edit: Viimeisin hajonnut näyttis tosin oli Asus, 560 Ti (en muista tarkempaa mallia), mutta näitä sattuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 400
Jotenkai aina eksynyt asuksen näytönohjain aina koneeseen. Ainut hajonnut näyttis ilman kellotushommia oli 8800GTS, aikoinaan todella hyvä kortti mutta niin se porsi ja joutui uunittamaan. Toinen taisi olla sitten amd puolelta 4870. Muuten kaikki toimineet 9800 pro ym eikä mitään hätää.
 
Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
543
Aika monella näkyy olevan hakusessa että kortin valmistajat suunnittelee itse useimmiten myös virransyötön. Sattuneesta syystä monesti kalliimmissa malleissa esim EVGA FTW, on vaikkapa 2x 8 pin virtaliittimet kun halvemmissa on 2x6pin. Eikä virransyötön eroavaisuudet lopu noihin liittimiin. Pelkän jäähyn vaihto ei tee halvasta kortista kalliin veroista esim kellottuvuuden suhteen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 326
Aika monella näkyy olevan hakusessa että kortin valmistajat suunnittelee itse useimmiten myös virransyötön. Sattuneesta syystä monesti kalliimmissa malleissa esim EVGA FTW, on vaikkapa 2x 8 pin virtaliittimet kun halvemmissa on 2x6pin. Eikä virransyötön eroavaisuudet lopu noihin liittimiin. Pelkän jäähyn vaihto ei tee halvasta kortista kalliin veroista esim kellottuvuuden suhteen.
Mutta ei se kallis välttämättä kellotu yhtään sen paremmin. Pahimmillaan kellottuu jopa huonommin kiitos piiri loton.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 834
Mutta ei se kallis välttämättä kellotu yhtään sen paremmin. Pahimmillaan kellottuu jopa huonommin kiitos piiri loton.
Toisaalta valitessa OC-mallin, on niihin yleensä binnattu paremmin kulkevaa piiriä.
 

Uke

BANNATTU
BANNED
Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Pelkästään viime vuonna ostin yli 20 näytönohjainta usealta eri valmistajalta eikä yksikään ollut saapuessaan viallinen. Asusta oli määrällisesti eniten sitten Gigabyteä. Tuulettimien osalta Gigabyten Aorukset ja Windforcet olivat hiljaisempia kuin Asuksen Strixit tai Dualit. Msi kellottui parhaiten Asuksen kanssa. Gigabyte ja Asus olivat viileimpiä.
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
14
Hmm pakko kyllä sanoa, että msi gaming X kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta. En tiedä onko 580 8gb ja 1060 6gb suurta eroa. Entinen näyttis Palitin 670 ja kestänyt moitteetta 5 vuotta. Äänekäs kyllä on kovassa pelaamisessa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 338
Viestejä
4 194 863
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom