Valmis pataruoat, lisää vain proteiini, kauheaa kuraa... Onko edes olemassa hyvää ?

Liittynyt
28.05.2020
Viestejä
360
Sen jälkeen kun Intianpata poistui näistä valikoimista ( noin 15 vuotta sitten ) ainoa syötävä on ollut mielestäni Italianpata, ilman että tarvii aina duunailla puolet mausteistakin itse.
Tänään kokeiltiin Jalostajan Thaipataa kanalla ja oli kyllä aivan hirveää ( tytär oli positiivinen ja sanoi että syötävää ), tilattiin sitten pizzat.

Onkohan noista etsinistä löytynyt hyviä ? Ei ole osannut vielä katsella muuta kuin mausteita.
 
Liittynyt
03.07.2017
Viestejä
84
Makuasioita. Mutta mun mielestä esim. Jalostajan Meksikonpata on yllättävän hyvää. Sitä taitaa saada kahdella eri tulisuudella. Blå Band -padat ei mun mielestä ole olleet kokeilemisen arvoisia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Pirkka meksikonpata ihan ok. Tuossa on sentään edes vähän potkua, ei nyt tulista mutta pieni polte jää suuhun. Jalostajan padat meni kaikki piloille kun tekivät niistä ns "pikaversioita".
 
Liittynyt
03.07.2017
Viestejä
84
^Jaa, sekin voi olla. Taitaa olla muutama vuosi kun Jalostajaa on tullut kokattua.
 
Liittynyt
28.05.2020
Viestejä
360
Kokemuksia ihan etnisistä kaupoista ? Thaikku, kiinalainen tai ihan vaikka Viron kauppa yms, ei ole hoksannut käydessään katsoa muuta kuin mausteita, kookosmaitoja tai kunnon nuudeleita. Nuo markettisotkut on kyllä aika nähty.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Noihin 'lisää 6-7dl vettä' patoihin kun lisää sen jauheen lisäksi 1/2 - 1 rkl cayenne-jauhetta niin tulee vähän potkua lisää, ja noissa patapusseissahan on yleensä punainen pohjaväri joten värikin säilyy samana.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Itse pidän eniten makarooniversioista Italian padasta ja riisiversioista Hawaijin padasta.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
829
Mun mielestä nämä ihan ok valmisruoiksi. Varmaan johtuu siitä että aika harvoin tulee syötyä. Silloinkin tulee lisättyä jotain herkkusieniä tai papuja. Mikä nyt kontekstiin sattuu sopimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Näistä makuasioista on niin turha puhua..

Ittelle uppoaa hyvin kaikki valmispadat ja yleesä vielä hiukan jatkan riisillä tai rakettispagetilla ja soijarouhetta jauhelihan mukaan. Ja toki mausteita perkeleesti. Hyvin maistuu ja yhdestä padasta saa kolme annosta eli yhdet ruualle ja seuraavaks päiväks yhdet eväät.

Ainoo mitä en pataruuissa syö on ne kaikken halvimmat. Ne on niin laimeita ja mauttomia että ei maksa vaivaa tehdä. Perus Jalostajat ja Blåbandit menee komeasti ja vois syödä vaikka joka päivä.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 517
Itse laittelen suht usein Blå Bandin Meksikonpataa tai Tex Mex -pataa. Eihän niissä vakiona ole poltetta, mutta vähän kun lorauttaa sekaan poppamiehen kastiketta (esim. Naga Jolokia) niin toimii.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Meitsi ostaa aina blå bandin italianpataa ja heitän sekaan kaks pakettia nuudeleita, 800g jauhelihaa joka maustetaan perus grillausmausteella ja cayenne jauheella, purkillinen jalapeno viipaleita ja purkillinen ananas paloja, koska ne tasoittaa hyvin tulisen ja rasvaisen jauhelihan kanssa.
Siinä on mulle kolmen päivän sapuskat.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 603
Jalostajan mausteinen Meksikonpata on osunu omaan makunystyrään. Ei se mitenkään tulista oo, mutta sopivasti makua ilman kikkailuja.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Meksikonpata oli nuoruusvuosien suosikkini, sitä tuli aika usein syötyä. Nyt ei pysty enään, kun vatsa ei tykkää mausteisesta. Muistelen ainakin, että Jalostajalla oli enempi maustetta kuin Blå Bandin vastaavassa, kun viimeisiä kertoja söin. Pitää kai kehittää masulle sopiva versio itse, kun sitä kaipaa....

Miten toimisi punaisten linssien kanssa :hmm:
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Olenko ainoa, joka tykkää Hawaijin-padasta? Sitäkin voi maustaa tulisemmaksi tai vaikka laittaa oikeaa chiliä sekaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Lidlin italianpata oli hauska retromuistelu. Oli ihan jees, mutta sen verta mausteista ettei lapsi tykännyt niin jäi ostamatta toisen kerran. Mutta oli ihan sellaista mitä muistelin sen olevan, eli ihan hyvää
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Lidlin italianpata oli hauska retromuistelu. Oli ihan jees, mutta sen verta mausteista ettei lapsi tykännyt niin jäi ostamatta toisen kerran. Mutta oli ihan sellaista mitä muistelin sen olevan, eli ihan hyvää
Ai Lidlin Italinpata liian mausteista? :rofl: Sehän on näitä laimeita halpispatoja.
 
Liittynyt
25.04.2020
Viestejä
24
En tiedä näistä kun en ole pariin kymmeneen vuoteen syönyt. Muistan vain kun menin viikonlopuksi yhtä muijaa tapaamaan, vittu kaikista paikoista Jurvaan. Oli puhetta, että tehdään jotain oikein hyvää ruokaa, voin tehdä vaikka jotain italialaista. Noh, tää oli ostanut italianpata-ainekset. Eipä siinä, syötiin italianpata hyvällä ruokahalulla, vedettiin perseet molempina päivinä paikallisessa ja loppuaika pantiin. Sen jälkeen ei kyllä enää nähty.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 329
Viestejä
4 194 494
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom