- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 291
Viime viikolla puhelinmyyjä Telialta soitti ja tarjosi uutta eVakuutus-nimistä tuotetta 9,95€/kk. Kyseinen vakuutus sisältää vakuutukset seuraavanlaisiin asioihin:
Väittää korvaavansa mm. ansionmenetyksiä, oikeudellisia avustuskuluja ja asiantuntijakuluja tapahtuneeseen rötökseen liittyen. Varsinaisen vakuutuksen markkinointisivu löytyy osoitteessa eVakuutus - Palvelut - Kauppa - Telia
---
Ja nyt sitten varsinaiseen asiaan ja mielipiteitä kysymään: Onko tällaisessa vakuutuksessa erityisemmin järkeä vai onko rahastusta? Riippuuko tarpeellisuus kuinka paljon tapauksesta? Itse en ole aikaisemmin tällaisiin uhkiin kohdistuviin vakuutustuotteisiin törmännyt missään yhteydessä, joten tällaisen tuotteen olemassaolo tuli soiton yhteydessä itselleni täysin uutena tietona.
Omalta osaltani on sellainen tilanne, että asun yksin ja äkkiseltään ajateltuna tämä puoli on pääsääntöisesti ns. kunnossa. Maksukorttien lukulaite&kopiointitapauksia huoltoasemilla on uutisoitu täällä suunnalla kuitenkin pari kertaa vuodessa. Identiteettivarkaus voisi periaatteessa tapahtua, mikäli puhelin häviää tai varastetaan ja esim. matkaa varten passista/henkilökortista varmuuden vuoksi niiden varastamista ja kotiinpääsyä ajatellen otettu kuva päätyisi vääriin käsiin. Tarkkoja vakuutusehtoja näkemättä joita ei tietenkään pikaisella googlauksella missään ole nähtävillä ellei sitä tuotetta tilaa ja joita ei kuulemma pyydettäessäkään voi sähköpostittaa koska GDPR kuitenkin uskoisin, että em. tapauksissa vakuutus ei olisi täysin tuulesta temmattu. Liekkö sen väärti kuitenkaan?
Toisessa ääripäässä ovat sitten sellaiset tapaukset joissa vakuutus on otettu lapsiperheelle. Ko. vakuutus kattaa koko perheen. Vakuutuksen hyödyllisyys on varmaankin selvää niissä tapauksissa, joissa esim. puoliso tai lapset tyhmällä tai valistumattomalla käyttäytymisellään voisivat aiheuttaa mainittuja ongelmia.
Kannanottojanne kaivataan.
- Jos netissä on levitelty halventavaa materiaalia, niin vakuutuksen avulla saa apua sellaisen näkyvyyden vähentämiseen.
- Identiteettivarkauksiin, niihin liittyviin ylimääräisiin laskuihin ja maksuhäiriömerkintöjen oikomiseen.
- Maksukorttien ja verkkopankkitunnusten varastamiseen tai kopioimiseen.
Väittää korvaavansa mm. ansionmenetyksiä, oikeudellisia avustuskuluja ja asiantuntijakuluja tapahtuneeseen rötökseen liittyen. Varsinaisen vakuutuksen markkinointisivu löytyy osoitteessa eVakuutus - Palvelut - Kauppa - Telia
---
Ja nyt sitten varsinaiseen asiaan ja mielipiteitä kysymään: Onko tällaisessa vakuutuksessa erityisemmin järkeä vai onko rahastusta? Riippuuko tarpeellisuus kuinka paljon tapauksesta? Itse en ole aikaisemmin tällaisiin uhkiin kohdistuviin vakuutustuotteisiin törmännyt missään yhteydessä, joten tällaisen tuotteen olemassaolo tuli soiton yhteydessä itselleni täysin uutena tietona.
Omalta osaltani on sellainen tilanne, että asun yksin ja äkkiseltään ajateltuna tämä puoli on pääsääntöisesti ns. kunnossa. Maksukorttien lukulaite&kopiointitapauksia huoltoasemilla on uutisoitu täällä suunnalla kuitenkin pari kertaa vuodessa. Identiteettivarkaus voisi periaatteessa tapahtua, mikäli puhelin häviää tai varastetaan ja esim. matkaa varten passista/henkilökortista varmuuden vuoksi niiden varastamista ja kotiinpääsyä ajatellen otettu kuva päätyisi vääriin käsiin. Tarkkoja vakuutusehtoja näkemättä joita ei tietenkään pikaisella googlauksella missään ole nähtävillä ellei sitä tuotetta tilaa ja joita ei kuulemma pyydettäessäkään voi sähköpostittaa koska GDPR kuitenkin uskoisin, että em. tapauksissa vakuutus ei olisi täysin tuulesta temmattu. Liekkö sen väärti kuitenkaan?
Toisessa ääripäässä ovat sitten sellaiset tapaukset joissa vakuutus on otettu lapsiperheelle. Ko. vakuutus kattaa koko perheen. Vakuutuksen hyödyllisyys on varmaankin selvää niissä tapauksissa, joissa esim. puoliso tai lapset tyhmällä tai valistumattomalla käyttäytymisellään voisivat aiheuttaa mainittuja ongelmia.
Kannanottojanne kaivataan.