Uutta pelikonetta antiikkisen tilalle

Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
44
Kahdentoista vuoden jälkeen olisi aika jo päivittää tietokonetta, ja tässä jonkin aikaa perehtynyt nykyiseen komponentti tarjontaan ja pyöritellyt erilaisia kokoonpanoja mielessä. Koneen ostolla ei kuitenkaan ole kiire ja aikaisintaan alkusyksystä tähän projektiin olisi ajatus ryhtyä. Mutta haluan jo tässä vaiheessa kysyä asiantuntevilta foorumilaisilta mielipiteitä.



Suurinpiirtein tuollaista kokoonpanoa olisi harkinnassa. Budjetti siinä noin 2000 euroa +-250€ haarukalla. Todennäköisesti kasaan koneen kuitenkin itse ja tässä kesän aikaan saatan jotain komponentteja ostaa jo valmiiksi, jos sattuu hyviä tarjouksia vastaan tulemaan. Ja kotelo valinta on aikalailla tuo North ihan ulkonäkö syistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 557
Tässä ei ole mitään vikaa. Itsellä on oikeastaan sama kokoonpano, merkit vaan vaihtelee - ja kotelona on vanha Be Quiet! , joka ei ole Northia parempi/kauniimpi..

Tässä on vaan se, että jos näytönohjainta lukuunottamatta hankit osat eri paikoista, menetät kokoamisen.. Minulle tämä ei ole ongelma, kokoan itse ja kotelo on vuosia vanha ja siellä on SATA-SSD:täkin, mutta onhan se vaan kätevää. Tarjouksia olen saanut prossessorista (hinta silti enemmän kuin sinulla), mutta en esim. näytönohjaimesta, enkä jäähystä, enkä kotelosta. Muut osat sitten: niitä 10-40€ BF-aleja, joilla säästi yli satasen, mutta siihen verrattuna saisit tuon koneen NYT.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
44
Tässä ei ole mitään vikaa. Itsellä on oikeastaan sama kokoonpano, merkit vaan vaihtelee - ja kotelona on vanha Be Quiet! , joka ei ole Northia parempi/kauniimpi..

Tässä on vaan se, että jos näytönohjainta lukuunottamatta hankit osat eri paikoista, menetät kokoamisen.. Minulle tämä ei ole ongelma, kokoan itse ja kotelo on vuosia vanha ja siellä on SATA-SSD:täkin, mutta onhan se vaan kätevää. Tarjouksia olen saanut prossessorista (hinta silti enemmän kuin sinulla), mutta en esim. näytönohjaimesta, enkä jäähystä, enkä kotelosta. Muut osat sitten: niitä 10-40€ BF-aleja, joilla säästi yli satasen, mutta siihen verrattuna saisit tuon koneen NYT.
Kiitos kommenteista! Itse kasaaminen ei ole ollenkaan ongelma, kun on tullut kuitenkin kasattua koneita sukulaisille ja kavereille tässä vuosien varrella. Sinne alku syksyyn se koneen osto tosiaan näillä näkymin menee, kun kesällä on kaikkea muutakin puuhaa ja pelien backlogi on sen verran pitkä konsoli puolellakin.

Hyvä tietää, että en ihan hakoteillä ollut komponenttien suhteen. :thumbsup:
 
Liittynyt
11.02.2020
Viestejä
61
Kahdentoista vuoden jälkeen olisi aika jo päivittää tietokonetta, ja tässä jonkin aikaa perehtynyt nykyiseen komponentti tarjontaan ja pyöritellyt erilaisia kokoonpanoja mielessä. Koneen ostolla ei kuitenkaan ole kiire ja aikaisintaan alkusyksystä tähän projektiin olisi ajatus ryhtyä. Mutta haluan jo tässä vaiheessa kysyä asiantuntevilta foorumilaisilta mielipiteitä.



Suurinpiirtein tuollaista kokoonpanoa olisi harkinnassa. Budjetti siinä noin 2000 euroa +-250€ haarukalla. Todennäköisesti kasaan koneen kuitenkin itse ja tässä kesän aikaan saatan jotain komponentteja ostaa jo valmiiksi, jos sattuu hyviä tarjouksia vastaan tulemaan. Ja kotelo valinta on aikalailla tuo North ihan ulkonäkö syistä.

Mulla ollut hyvin samankaltaset ajatukset kun sinulla koppaa, komponentteja ja ajankohtaa myöten.

Proshopissa oli kuitenkin hyvät alet ja tilasin sieltä seuraavat komponentit:
Screenshot_20240604_223545_Gmail.jpg


Jimssiltä tilasin powerin. Saat tuon 850W seasonicin jimssiltä tällä hetkellä 60e halvemmalla.

Datatronilta tilasin kopan, prossun (7800x3d myös 10e halvempi proshopissa tällä hetkellä kun datatronicilla), ssd:n ja nestejäähyn.

Kokonaishinnaksi tuli n. 1700e.

Eli jos vaihdat emon tuohon asukseen ja tilaat proshopista näyttiksen, prossun, emon ja ramit (nuo vengeancet halvemmat ja nopeammat kun furyt, saa rgb ja ilman rgb) sekä jimssiltä virtalähteen niin säästät ihan sievoisen summan.

E: näköjään n. 300e säästät jos tilaat 3 eri paikasta 9.6. mennessä. Toki syksyllä sama setti voisi olla taas jo paljonkin halvempi, varsinkin jos odottelee bf saakka.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Millä tolalla on monitorisi, pitäisikö sekin päivittää nykyaikaan (1440p)?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Tällä hetkellä 1080p ja senkin päivitys varmasti tulee myöhemmin ajankohtaiseksi.
Juu suosittelen ehdottomasti panostamaan kokonaisuuden kannalta tärkeimpään osaseen eli monitoriin. Sitähän sä pelatessa katsot. 1080p on jo auttamatta vanhentunut ja tuo valitsemasi 900 euron hintainen näytönohjain on aika raju overkill 1080p:lle.

Alla oleva IPS 1440p 165 Hz tuote on kestosuosikki, jota voin suositella varauksetta eikä hintakaan ole mahdoton:

 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
44
Juu suosittelen ehdottomasti panostamaan kokonaisuuden kannalta tärkeimpään osaseen eli monitoriin. Sitähän sä pelatessa katsot. 1080p on jo auttamatta vanhentunut ja tuo valitsemasi 900 euron hintainen näytönohjain on aika raju overkill 1080p:lle.

Alla oleva IPS 1440p 165 Hz tuote on kestosuosikki, jota voin suositella varauksetta eikä hintakaan ole mahdoton:


Juu, kasataan ensin kone ja sen jälkeen sitten näytön päivitystä miettimään. Sillä tuo näytönohjainkin on valittu, että näyttö tulee päivittymään nykyaikaisemmaksi. Kiitoksia näyttö suosituksesta!
 
Liittynyt
11.02.2020
Viestejä
61
Juu suosittelen ehdottomasti panostamaan kokonaisuuden kannalta tärkeimpään osaseen eli monitoriin. Sitähän sä pelatessa katsot. 1080p on jo auttamatta vanhentunut ja tuo valitsemasi 900 euron hintainen näytönohjain on aika raju overkill 1080p:lle.

Alla oleva IPS 1440p 165 Hz tuote on kestosuosikki, jota voin suositella varauksetta eikä hintakaan ole mahdoton:

Juu, kasataan ensin kone ja sen jälkeen sitten näytön päivitystä miettimään. Sillä tuo näytönohjainkin on valittu, että näyttö tulee päivittymään nykyaikaisemmaksi. Kiitoksia näyttö suosituksesta!

Mulla tuo aleksejjn suosittelema LG ultragear jota voin suositella.

Tällä hetkellä proshopilla hyvät monitorialet myös ja mietinkin ostaisinko myös toisen rinnalle kun jonkin verran tulee tehtyä kotitoimistolla töitä. Ultragearia saa proshopista tällä hetkellä halvalla kuten myös asuksen 180z 1440p 1ms näytön. Saat näytön mahtumaan tuohon samaan budjettiin jos noista aleista ostat tällä hetkellä vinkkaamani kokoonpanon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 558
Viestejä
4 288 196
Jäsenet
71 674
Uusin jäsen
Panj

Hinta.fi

Ylös Bottom