Uutta konetta vuosien tauon jälkeen

Morjensta,

Pitäis päivittää konetta todella pitkän tauon jälkeen, vanha luotettava 1070Ti-sotaratsu alkaa köhimään.

Oon nyt hetken lueskellu täältä ja vähän tutustunu tarjontaan, tällasta pakettia oon pohdiskellu: Ostoskori

Mielellään kuulisin mielipiteitä erityisesti emolevystä ja virtalähteestä, onko nuo hyviä? Ei oo wifille tarvetta ja win 11 oon vielä kahen vaiheilla otanko tuolta vai hankinko jostain vain lisenssin.

Kiitos jo etukäteen mahdollisesta jeesistä!

Kotelon vaihtaisin ei mitään romua yli 2000€ koneseeen.Emolevy vaihtaisin ollut palamisia(prossun) tuon merkin kanssa,.mut muuten näyttäisi ihan hyvältä.

Jos koteloksi halutaan pelkistetty musta ikkunaton laatikko, niin datatronicilla on hyviä sellaisia vähän heikosti tilattavissa varastosta/tukusta, lähes kaikki näyttää eioota. Siispä suosittelen ikkunallista:

Emolevyn valmistajan kohdalla en olisi huolissani, palotapauksia on ihan minimaalisen vähän suhteessa kokonaisvolyymiin

p.s. kyllä, virtalähde on erittäin hyvä joskin vähän hintavan puoleinen. Be Quietilta saisi vastaavan korkeammalla hyötysuhteella ja vähän alhaisemmalla hinnalla: 158,90 € | be quiet! POWER ZONE 2 850W virtalähdeyksikkö 20+4 pin A...

Huomattavasti helpommalla pääsee kun ostaa kotelon jossa pölysuojat valmiina tai saa erikseen tuloilma kohtiin.
Ei tarvitse aivan niin tiuhaan putsailla pölyjä kotelon sisältä kunhan muistaa imuroidessa imuroida myös pölysuojat.

Edit: Kaikissa ehdotetuissa mallissa sellainen pitäisi löytyä

Wifi on ainoa merkittävä ero näin pikatutkailulla. Tohon 200€ pintaan saa myös uudemmalla B850 chipsetillä - ei mullista mitään mutta uudempi on aina uudempi:

E: ASrockin B650 PG Lightningissa on ensimmäinen täyspitkä PCIe paikka vain 4.0, mutta B650 Aorus Elitessä ja B850 lankuissa on PCIe 5.0. Mutta edes RTX 5090 ei hyödy 5.0:sta käytännössä ollenkaan. RTX 6090 ehkä sitten?

Statistiikka

Viestiketjuista
273 849
Jäsenet
77 104
Uusin jäsen
Mansesteri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom