Uutta konetta kasaamassa budjetilla 2500 € - apua kaipaan osien valintaan

Hei vaan kaikille 👋 Olisi tarkoitus päivitellä konetta reilummalla kädellä. Oon nyt eilisen illan katsellut eri komponentteja, mutta en vaan enää jaksa kun on tuota vaihtoehtoa reilusti ja tietotaso ei ole nykypäivän vermeistä ihan ajantasalla.

Sen verran tiedän että paree siirtyä DDR5 aikakauteen ja prosessoriksi mietin nykyisen 5800x tilalle 9800X3D, koska luin että se ois suhteellisen järkevä vaihtoehto. Nykyinen näytönohjain on 3070 eli sekin todennäköisesti kannattaa päivittää. Näyttö 49" Samsung C49RG90S. Virtalähteessäkin saisi olla potkua tulevaisuutta ajatellen. Kasauspalvelu pitää olla, eli kaikki osat samasta paikasta, paitsi näytönohjain riippuen saatavuudesta. Lähinnä peli/viihdekäyttöön olisi tulossa.

Budjetti abauttiarallaa 2500€, vähän antaa budjetti periksi, mutta mitä halvempi sen parempi. En tarvi Windows-lisenssiä enkä SSD. Joku valkoinen nätti ja näppärä kotelo jota ei mahdottomasti tarvis varoa, lasikylki saa kyllä olla. Fractalin kotelot miellyttää silmää 😊

Tämmönen setti tuli valkealla teemalla, mutta koneen sisustan värillä ei ole väliä jos se näkyy positiivisesti hinnassa. Onkohan osat edes yhteensopivia? 😅

Minulla on ollut aina ilmajäähy prosessorissa, onkohan tuollainen nestejäähdytin kuinka pitkäikäinen ja huoltovapaa?

Onkohan mun budjetti kovin realistinen näillä kriteereillä?

Viimeksi muokattu:
Minulla on ollut aina ilmajäähy prosessorissa, onkohan tuollainen nestejäähdytin kuinka pitkäikäinen ja huoltovapaa?
6v takuu tolle on annettu. Tosin nestejäähyssä on aina vuotoriski. Lisäksi on täysin ylimitoitettu.

Tossa 130 € karsittu hinnasta valitsemalla järkevämpiä osia valkoisella teemalla.

Kopalle on myös tälläinen vaihtoehto

Virtalähteeksi voi ottaa myös tälläisen:

Ja hieman päivitetty mallii

1740050160255.png

Kiitos. Kopan vaihdoin tähän, toivottavasti kaikki sopii siihen uusia näytönohjaimia myöten:

ja virtalähteeksi otin tuon mainitsemasi

Uutta näytönohjainta en ehtinyt saamaan, pitää odotella. Ehkä hyvä näin niin ehdin kunnolla niitä toisiinsa vertailemaan.

Kiitos. Kopan vaihdoin tähän, toivottavasti kaikki sopii siihen uusia näytönohjaimia myöten:

Ei ole hyvä enää nykyään tuollainen koppa, missä ilmankierto kotelon sisälle on tuollaisesta kapeasta raosta. Nykykomponetit tuottaa niin paljon lämpöä, että ilmankiertoa tarvitaan enemmän. Mesh-kotelot, niinkuin tuo Timon esittämä, siinä paljon parempia.

Tuossa Define 7 compact kotelossa on edessä vain yksi 140mm tuuletin esiasennettuna. Siihen kannattaa laittaa toinen 140mm niin ilmavirtaus paranee.

Emolevyksi voisin suositella Asrockin Nova x870e lankkua. Saatavuus ollut huonoa suuren kysynnän vuoksi, mutta näyttäisi olevan datatronicilla nyt hyllyssä. Itse odottelin emoa 3 viikkoa aikoinaan :lol: Saanut loistavia arvosteluja esim. täällä: Arvostelu. Googlella löytyy lisää.

Asrock Nova Datatronicilla

Nzxt:tä en välttämättä suosittelisi jos vain budjetti taipuu mihinkään muuhun. Laatu on kyseenalainen, firman luotettavuus on kyseenalainen ja asiakaspalvelun taso on tasainen, mutta valitettavasti sekään ei ole kehu.

Emolevyksi voisin suositella Asrockin Nova x870e lankkua. Saatavuus ollut huonoa suuren kysynnän vuoksi, mutta näyttäisi olevan datatronicilla nyt hyllyssä. Itse odottelin emoa 3 viikkoa aikoinaan :lol: Saanut loistavia arvosteluja esim. täällä: Arvostelu. Googlella löytyy lisää.

Asrock Nova Datatronicilla
Ei kannata, ellei ole tiedossa jotain erityisvaatimuksia. Jos kaipaa enemmän liitäntöjä, niin x670e emolevyn saa yli 160 € halvemmalla.

tolla hinnalla saa jo vaikka toisen 2 tb ssd levyn tai
Nzxt:tä en välttämättä suosittelisi jos vain budjetti taipuu mihinkään muuhun. Laatu on kyseenalainen, firman luotettavuus on kyseenalainen ja asiakaspalvelun taso on tasainen, mutta valitettavasti sekään ei ole kehu.
Virtalähteellä on 10v takuu (josta dt vastaa) ja ymmärtääkseni 2024 malli on hieman paranneltu.

Toi nzxt:n virtalähde on lisäksi pärjännyt testissä hyvin. HW busters suosittelee tota PSU:ta

Statistiikka

Viestiketjuista
268 750
Jäsenet
76 303
Uusin jäsen
vihreäkettu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom