Olen miettinyt tällaisia osia, mutta tämän postauksen pääpointti on kysyä neuvoja siitä, mitä kannattaisi valita uuteen koneeseen.
RAM
Kingston Technology FURY Beast 32 GB 2 x 16 GB DDR5
datatronic.fi
CPU
AMD Ryzen 5 7500F (vai olisiko samalla hintatasolla tai hieman kalliimmalla parempaa vaihtoehtoa? Olen miettinyt AMD Ryzen 7 7800X3D:ta,
mutta sen hinta on tällä hetkellä aika korkea.)
hinta.fi
Emolevy vaihtoehdot:
MSI MAG B650 Tomahawk WIFI (voisiko tämä olla hyvä vaihtoehto, jos haluaa myöhemmin päivittää prosessoria?)
hinta.fi
ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI (Tämä oli pitkään ykkösvaihtoehto, mutta viime aikoina olen nähnyt huonoa palautetta Asuksesta – kannattaako siis ehkä jättää väliin?)
hinta.fi
Prosessorijäähy:
Thermalright Phantom Spirit 120 EVO
hinta.fi
Virtalähde:
Seasonic FOCUS GX ATX 3.0 1000 W (Tiedän, että on ylimitoitettu, mutta ajattelin isompaa poweria jos tulevaisuudessa innostuu taas päivittämään konetta)
hinta.fi
Näytönohjain:
Omistan jo Palit RTX 3060 12GB -kortin, joten se siirtyy uuteen koneeseen.
Kotelosta:
En ole vielä tutkinut vaihtoehtoja.
Kone tulee pelaamis ja editointi käyttöön. Ehkä myös striimausta, mutta tämä tulee varmaan olemaan vähäistä.)
Tällä hetkellä minulla on i5-6600K, joten taitaa olla aika päivittää kone.
RAM
Kingston Technology FURY Beast 32 GB 2 x 16 GB DDR5

129,90 € | Kingston Technology FURY Beast muistimoduuli 32 GB 2 x 1...
Muistit / Kingston Technology FURY Beast , 32 GB, 2 x 16 GB, DDR5, 288-pin DIMM, Musta

CPU
AMD Ryzen 5 7500F (vai olisiko samalla hintatasolla tai hieman kalliimmalla parempaa vaihtoehtoa? Olen miettinyt AMD Ryzen 7 7800X3D:ta,
mutta sen hinta on tällä hetkellä aika korkea.)
AMD Ryzen 5 7500F, 152€ | Hinta.fi
Katso päivän paras tarjous. AMD Ryzen 5 7500F hinta nyt vain 152,5 €! Puolueeton hintavertailu 5 kaupalta.

Emolevy vaihtoehdot:
MSI MAG B650 Tomahawk WIFI (voisiko tämä olla hyvä vaihtoehto, jos haluaa myöhemmin päivittää prosessoria?)
MSI MAG B650 Tomahawk WIFI, 196€ - Hintahistoria | Hinta.fi
Katso tuotteen hintakehitys. MSI MAG B650 Tomahawk WIFI hinta nyt vain 196,9 €! Puolueeton hintavertailu 15 kaupalta.

ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI, 31€ | Hinta.fi
Katso päivän paras tarjous. ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI hinta nyt vain 31 €! Puolueeton hintavertailu 15 kaupalta.

Prosessorijäähy:
Thermalright Phantom Spirit 120 EVO
Thermalright Phantom Spirit 120 EVO, 60€ | Hinta.fi
Katso päivän paras tarjous. Thermalright Phantom Spirit 120 EVO hinta nyt vain 60,9 €! Puolueeton hintavertailu 6 kaupalta.

Virtalähde:
Seasonic FOCUS GX ATX 3.0 1000 W (Tiedän, että on ylimitoitettu, mutta ajattelin isompaa poweria jos tulevaisuudessa innostuu taas päivittämään konetta)
Seasonic FOCUS GX ATX 3.0, 191€ | Hinta.fi
Katso päivän paras tarjous. Seasonic FOCUS GX ATX 3.0 hinta nyt vain 191,9 €! Puolueeton hintavertailu 13 kaupalta.

Omistan jo Palit RTX 3060 12GB -kortin, joten se siirtyy uuteen koneeseen.
Kotelosta:
En ole vielä tutkinut vaihtoehtoja.
Kone tulee pelaamis ja editointi käyttöön. Ehkä myös striimausta, mutta tämä tulee varmaan olemaan vähäistä.)
Tällä hetkellä minulla on i5-6600K, joten taitaa olla aika päivittää kone.