Onko porukka päivittänyt jo uusimpaan OS X:ään? Kokemukset hyviä/huonoja? Itsellä yhä hyppäys tekemättä, kun samalla pitänee päivittää vanhempien kone ja siihen ei mielellään ylimääräisiä päivityksiä tee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voiko sitä Siriä käyttää koneen sisäisiin hakuihin? Tyyliin englanniksi väännettynä "onko minulla ohjelmia, joita en ole käyttänyt yli kahteen vuoteen?"Päivittelin kotiläppärin (2013 MBPR), ei ongelmia mutta enpä huomannut erojakaan juuri missään. Ehkä jos Siri kiinnostaisi yhtään ni olisi enemmän iloa
Jo tuossa aiemmin samaa kyselin, mutta pystyykö Sirillä tekemään kontekstia sisältäviä hakuja koneesta? Esimerkiksi "onko minulla ohjelmia, joita en ole käyttänyt yli kahteen vuoteen?"Siri on mielestäni varsin turha paskake etenkin jossain muussa härpäkkeessä kuin kännykässä.
semmoisia pikku bugeja havainnut, että näppäimistön valot ei aina ole päällä kun koneen herättää, ja joskus myös bluetooth on mennyt päälle omin päin
MacOS Sierra Automount on Startup on edelleenkin rikki (AFP) 10.12.1 versiossa.
https://forums.developer.apple.com/thread/51045
Itsellä ilmenee nas asemissa ja myös Apple Airport Time Capsulessa.
Termos! Onko Macci tietäjiä paikalla? Ostin käytetyn Macin (OS X Sierra) ja loin tietysti uuden käyttäjän. Kysymys kuuluu tuosta avainnipun käytöstä ja sen sisältämien tietojen poistosta, voinko poistaa kaikki kohteet vai onko kone sen jälkeen totaalisen sekaisin? En vain haluaisi että siellä roikkuu mitään ylimääräistä.
Huomasin kanssa, että on poistettuIhmettelin oliko jotain hajonnut kun 10.12.2:n jälkeen akkuvalikko ei näytä enää ennustetta akunkestolle mutta Apple on mennyt tosta noin vaan poistamaan kyseisen fiitsörin. Mitä helvettiä
https://9to5mac.com/2016/12/13/how-...ated-time-remaining-heres-how-to-get-it-back/
http://www.macworld.com/article/3149732/macs/apple-macos-sierra-update-macbook-pro-battery-life.html
Ihmettelin oliko jotain hajonnut kun 10.12.2:n jälkeen akkuvalikko ei näytä enää ennustetta akunkestolle mutta Apple on mennyt tosta noin vaan poistamaan kyseisen fiitsörin. Mitä helvettiä
https://9to5mac.com/2016/12/13/how-...ated-time-remaining-heres-how-to-get-it-back/
http://www.macworld.com/article/3149732/macs/apple-macos-sierra-update-macbook-pro-battery-life.html
Vähän agressiivisesti ilmaistu, mutta olen kyllä myös hiukan samaa mieltä siitä että mitä pidempään Tim Cookkia on saanut katsella sitä turhemmalta ukolta hän tuntuu. Toistelee samoja sloganeita kuin robotti ja iOS:n ja macOS:n uudet featuret tuntuvat olevan yllätyksettömiä ja hyödyttömiä.Joo. Mutta Activity Monitor näyttää Energy välilehdellä edelleen jäljellä olevan ajan.
Tim Cook on epäpätevä kusipää joka ajaa Applen konkurssiin tällä menolla.
Hän keskittyy tukemaan Hillary Clintonia ja muuhun poliittiseen skeidaan, vähät välittää Applen "Pro" käyttäjien toiveista jne. Pääasia että hintoja saadaan nostettua joka ikinen vuosi.
Ja kyllä, tämä on ehdottomasti Tim Cook päätös ollut poistaa tuo akkukeston jäljellä oleva ajan näyttö yläpalkista. Hän siihen on suostunut, hän on firman toimitusjohtaja.
Steve Jobs olisi sanonut koodaajille että laittakaa se näyttämään oikeaa aikaa. Deadline 1 viikko tai joka jätkälle kenkää. Timillä on erilainen filosofia.
Onneksi Applella on tolkuttomat määrät rahaa kassassa joten eivät he kovin nopeasti konkurssia tee. Mutta mikäli meno ei oikeasti muutu niin se on vääjäämättömästi edessä.
1. Voiko OS X:ssä (no okei, mac OS:ssä) tehdä niin, että kuulokkeista kuuluu esimerkiksi jokin peli ja toisesta video/äänilähdöstä (Thunderbolt-/mini-DP-HDMI-adapterilla kotiteatteriin) vaikkapa jokin nettistriimi tai videotiedosto samaan aikaan? Eli minä pelaan ja emäntä katsoo Netflixiä samalla?
2. Pelihiiret, gamepadit ja PC-näppikset. Pelihiirien osalta homman pitäisi vissiin toimia jollain tavalla? Tai ainakin sen verran, että vasen ja oikea klikkaus tunnistetaan erillisiksi. PC-näppis pitäisi toimia, kunhan muuttaa Commandin ja jonkun toisen paikkaa, jos oikein luin ja ymmärsin? Gamepadien osalta sitten toimiiko jokin randomin valmistajan gamepadi vai pitääkö olla Mac-yhteensopiva?
4. iMac vai Mac Pro? Olettavasti iMac?
5. Toimivaa KeePassin korvaajaa?
Tai vanhempi MacBook Pro.
Täältä ääni iMacille (itsellä eka 27" Retina 5K malli). Näyttö piti vaihtaa takuuseen pari kuukautta sitten "haamukuvien" takia (kaikki meni jouhevasti Apple caren ansiosta). Tuntuu olevan yleistä, joten kannattaa lukea käyttäjäkokemuksia ennen ostoa.4. iMac vai Mac Pro? Olettavasti iMac?
Todennäköisesti näin on. Minulla aina käytössä iTerm2, joten ei ole käyttöä default terminaalille.Ihan mielenkiinnosta kysyn: onko vielä Sierrassakin antiikin aikaiset versiot komentotulkeista?
Taitaa olla lisenssin takia ainakin ikivanha bash, tosin eipä sillä kamalasti väliä, itse asensin suoraan brewistä tuoreen zsh:n tilalle.Ihan mielenkiinnosta kysyn: onko vielä Sierrassakin antiikin aikaiset versiot komentotulkeista?
Täältä ääni iMacille (itsellä eka 27" Retina 5K malli). Näyttö piti vaihtaa takuuseen pari kuukautta sitten "haamukuvien" takia (kaikki meni jouhevasti Apple caren ansiosta). Tuntuu olevan yleistä, joten kannattaa lukea käyttäjäkokemuksia ennen ostoa.
Toinen vinkki liittyy muistiin. Kannattaa ottaa minimit (16GB) Applen kallista muistia ja ostaa itse loput muualta.
Onko tuolla rintamalla tapahtunut hurjaa kehitystä viime aikoina?Ihan mielenkiinnosta kysyn: onko vielä Sierrassakin antiikin aikaiset versiot komentotulkeista?
27" malliin voi lisätä itse. Näytön takana on luukku, josta pääsee slotteihin käsiksi.Olisi nimenomaan tämä malli hakusessa: Apple iMac 27" Retina 5K 3,2 GHz -tietokone, MK462 1 999,90 €, 16 Gt:n muistilla
Tuohonko siis voi itse lisätä muistia. Meneekö tuossa mallissa sitten alakautta se lisämuisti ja onko tuossa tyyliin 4:stä muistipaikasta käytetty 2, jolloin siellä on siis 2x4 Gt?
8GB (two 4GB) of 1867MHz DDR3 memory; four SO-DIMM slots, user accessible
iMac - Tech Specs
Voit tehdä joko itse virtuaalisen äänilaitteen OSX:n audiotyökaluilla tai käyttää Rogue Amoeban Loopbackiä. Eli onnistuu.