Uusi tietotekniikka foorumi!

Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
271
Olemme aiemmin toimineet FB-Ryhmässä, mutta päätimmekin siirtyä omalle palvelimelle! Onko luvallista mainita tässä yhteydessä sivustosta?
 
Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
271
Olemme aikanaan perustaneet fb-ryhmän nimeltä PC-Nurkka! Nyt olemme kuitenkin siirtäneet sivuston omalle palvelimelle ja alkanut rakentamaan omaa nettifoorumia! Sivuston tarkoitus on auttaa ihmisiä tietoteknisissä ongelmissa jne! Saitilta löytyy myös oma shoutboksi missä voi jakaa vaikka päivän kuulumiset! Sivusto on vasta niin nuori ,että kaikki teidän antama risut ja ruusut ovat äärettömän tärkeitä, jotta saadaan vietyä hommaa oikeaan suuntaan! Sinun tarvitsee vain rekisteröityä. Se on helppoa ja vaivatonta. Sydämellisesti tervetuloa! www.pc-nurkka.online
 
Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
271
Mitä lisää fooruminne tuo siihen, mitä TechBBS jo tarjoaa?
Meidän alkuperäinen tarkoitus oli suunnata apumme ensisijaisesti vähävaraisille. On ihmisiä joilla ei ole varaa soitella kalliisiin palvelunumeroihin saadakseen apua asiaansa niin tässä me autamme. Parhaillamme rakennnamme tietokonetta erääseen yhteisöön Jyväskylässä! Olemme saaneet lahjoituksena joitakin osia, mutta melko paljon pelkkää SER:iä. Moni kysyykin että oletteko hulluja kun ilmaiseksi teette tällaista, mutta itse olen sitä mieltä että pitääkö joka asiasta itse hyötyä jotenkin? TIetotekniikka on meille ja (minulle) rakas harrastus niin tämä menee siinä sivussa. Pääasia että on jotain tekemistä päiviin kun muuta erikoista ei juurii nyt ole! Meille on tärkeää että kävijälle tulee hyvä mieli sivustolla käyntimme jälkeen. Jos jollakin on joku ongelma niin me perehdymme siihen kanssasi perinpohjin. Meillä on 4 ylläpitäjää jotka auttaa parhaansa mukaan ja kun sivu kasvaa niin toki kaikki voi auttaa toisiaan.
Meillä on myös Chat sivustolla jossa käytäjät voivat viettää aikaa tai kysellä akuutteja asioita! Mutta pääasiassa asiat hoidetaan foorumilla. käyttäjien antama palaute on meille todella tärkeää, että tiedämme mihin panostaa lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 498
Idea sinänsä on hyvä mutta rekisteröitymispakko kyllä karkottaa suuren osan kävijöistä heti alkuunsa. Esimerkiksi itse harvemmin rekisteröidyn sivuille jonka sisältöä en näe etukäteen, tai sitten käytän jotain väliaikais-sähköpostitarjoajaa rekisteröitymisessä ja kun luultavasti olen seuraavaan vierailuun mennessä kerinnyt jo unohtaa luomani tunnukset, luon seuraavalla kerralla uudet. Tiedän muutamia sivustoja joilla tuo on hyvinkin yleistä, satoja tai tuhansia rekisterötyneitä käyttäjiä ja suurimmalla osalla postauksia on 0 tai 1kpl.

Ja sitten toinen asia mikä tuli heti mieleen kun etusivulle meni, nimittäin ainakin omaan silmään kontrastia on kovin vähän, kaikki on harmaan sävyjä ja teksti hukkuu taustaväriin, joten on todella rasittavaa luettavaa ainakin omille silmilleni.

Vahva veikkaus että tuo sivusto ei mitään hurjaa kävijämäärää saavuta, mutta olen minä joskus ollut väärässäkin...
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
45
Oikein hyvä idea, tsemppiä! Mutta tosiaan ulkoasussa ja toteutuksessa minusta myös parantamisen varaa. Olen siis kehitysehdotuksissa samoilla linjoilla kuin edellinen Hyravan kommentti.

Lisäys: tuli myös mieleen, miten apua tarvitsevat ihmiset löytävät tuonne? Facebook on ehkä helpommin mainostettavissa ja löydettävissä kuin oma foorumi.
 
Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
271
Oikein hyvä idea, tsemppiä! Mutta tosiaan ulkoasussa ja toteutuksessa minusta myös parantamisen varaa. Olen siis kehitysehdotuksissa samoilla linjoilla kuin edellinen Hyravan kommentti.
Juu! Sivu ei ole vielä 100% valmis! :)
 
Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
271
Oikein hyvä idea, tsemppiä! Mutta tosiaan ulkoasussa ja toteutuksessa minusta myös parantamisen varaa. Olen siis kehitysehdotuksissa samoilla linjoilla kuin edellinen Hyravan kommentti.

Lisäys: tuli myös mieleen, miten apua tarvitsevat ihmiset löytävät tuonne? Facebook on ehkä helpommin mainostettavissa ja löydettävissä kuin oma foorumi.
katsoitko sivua puhelimalla vai koneella?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 332
Oon vissiin vuodesta 2008 eteenpäin kirjoitellut Murobbs ja sittemmin IO-Techissä. En ole koskaan kummallekaan foorumille mitään maksanut ja mainosten estoakin on tullut käytettyä (Pahoittelut ylläpitäjille taikka kiitos lahjoituksesta). Paljon olen apuja saanut erilaisiin ongelmiin ongelmat osion kautta ja joskus tututkin on kertonut googlanneensa jotain ongelmia ja päätyneensä minun ketjuihin jossa pohdittu samaa ja löytäneensä sieltä ratkaisun. Tosin muron poiston yhteydessä hävisi suurinosa. Olen saanut ilmaiseksi sekä halvalla tavaraa täältä ja muuttaessa tuli itsekin palautettua hyvää kiertoon monta laatikollista erilaista tavaraa tätä kautta.

Ei siis ole mitään sivustoa vastaan, mutta samanlailla tämäkin sivusto jossa on huomattavasti isompi käyttäjäkunta toimii vähävaraisille. Täällä oli aikoinaan digiköyhyys ketju jossa moni oli valmis lahjoittamaan silloin tietokoneita ja läppäreitä, mutta sen aloittaja ei niitä halunnut ottaa vastaan. Varsinkin jos tarkoituksena ei ole tehdä rahaa ennemmin parantaisin jo olemassa olevaa kuin lähtisin rakentamaan tyhjästä uutta. Tietysti projektina varmaan ihan hauska ja mielenkiintoinen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 566
Kyllä mietin että olisinko tehnyt sivut vaikkapa wordpressilä mutta omaan silmään sopii paremmin toi vanha php.
Xenforo on nykyaikaa. En muista olenko tuota phpbb joskus jossain käyttänyt, mutta ikinä en siitä oikein ole tykännyt.
 
Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
271
Xenforo on nykyaikaa. En muista olenko tuota phpbb joskus jossain käyttänyt, mutta ikinä en siitä oikein ole tykännyt.
Juu! Minäki oon 4 vuotta sitten viimeksi koodaillut niin on vähän kerrattavaa :D Siksi ei sivut ihan parissa päivässä oo juhlakunnossa! :p
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 566
Juu! Minäki oon 4 vuotta sitten viimeksi koodaillut niin on vähän kerrattavaa :D Siksi ei sivut ihan parissa päivässä oo juhlakunnossa! :p
Ehkä se siitä ottaa vielä tuulta alleen :thumbsup: Kait foorumin kirjoitukset on luettavissa ilman rekisteröitymistä?
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
532
back to the drawing board.
ei tarjoa mitään uutta eivätkä tuonne apua tarvitsevat tule löytämään koskaan.
se on facta non mundo.
tsemppiä toki tekemiseen ja hyvän mielen tuottamiseen kanssaihmisille. :)

ps. tee someen tuo sama temppu, saattaisi jopa toimia. mutta se on sitten aivan saatanallinen savotta kun ikä-ihmiset vyöryy "printteri ei toimi" -kyssäreineen piipuista ja ikkunoista. :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 566
Pakko vielä sanoa että itse kyllä tykkään tuosta teemasta. Sopivan tumma ja punainen lisänä sopii tuohon täydellisesti.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
75
Jotta myöhemminkin keskusteluun eksyvät ymmärtäisivät, mistä on kyse, niin joku kuvaruutukaappaus siitä ekasta versiosta olisi ollut kiva. Tässä se, miltä nyt näyttää.

1714690142120.png
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 372
Meidän alkuperäinen tarkoitus oli suunnata apumme ensisijaisesti vähävaraisille. On ihmisiä joilla ei ole varaa soitella kalliisiin palvelunumeroihin saadakseen apua asiaansa niin tässä me autamme. Parhaillamme rakennnamme tietokonetta erääseen yhteisöön Jyväskylässä! Olemme saaneet lahjoituksena joitakin osia, mutta melko paljon pelkkää SER:iä. Moni kysyykin että oletteko hulluja kun ilmaiseksi teette tällaista, mutta itse olen sitä mieltä että pitääkö joka asiasta itse hyötyä jotenkin? TIetotekniikka on meille ja (minulle) rakas harrastus niin tämä menee siinä sivussa. Pääasia että on jotain tekemistä päiviin kun muuta erikoista ei juurii nyt ole! Meille on tärkeää että kävijälle tulee hyvä mieli sivustolla käyntimme jälkeen. Jos jollakin on joku ongelma niin me perehdymme siihen kanssasi perinpohjin. Meillä on 4 ylläpitäjää jotka auttaa parhaansa mukaan ja kun sivu kasvaa niin toki kaikki voi auttaa toisiaan.
Meillä on myös Chat sivustolla jossa käytäjät voivat viettää aikaa tai kysellä akuutteja asioita! Mutta pääasiassa asiat hoidetaan foorumilla. käyttäjien antama palaute on meille todella tärkeää, että tiedämme mihin panostaa lisää.
Kiitos vastauksesta. Toivotan onnea ja menestystä projektiinne!
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
88
Menestystä projektille, voisin tuonne vaikka rekisteröityä vähän myöhemmin heittämään satunnaisia kommentteja mukaan, arvostan kovasti tälläisiä kotikutoisia juttuja. Tässäkin tapauksessa kotikutoinen suustani on vain positiivinen asia :)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 186
Mahdotonta miellyttää kaikkia. mietin vaan että mikä olisi se kultainen keskitie tässä asiassa?`
Ei ole mahdollista juu. Itse en tykkää tummista teemoista, koska lukeminen on mielestäni vaikeampaa ja luulen, että on olemassa merkittävä osa ihmisiä, jotka ovat samaa mieltä, vaikka tummat teemat tuntuvat olen muodikkaita nyt. Saako rekisteröitynyt käyttäjä vaihdettua teeman vaaleaksi jos haluaa, niin kuin täällä onnistuu teeman vaihto? Ehkä kannattaa harkita useamman teeman tukemista jos foorumisofta antaa myöten.
 
Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
271
Jees! pikku bugeja tässä korjailtu. saas nyt nähdä eksyykö porukka tänne meidän saitille, mutta sydämellisesti tervetuloa kaikille kuitenkin! =)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 230
Mä en kyllä keksi myöskään, että mitä tämä uusi fooruminne tuo jota ei ole jo keksitty?
Vähävaraisille ideana hyvä, mutta yhtälailla täällä moinenkin onnistuu?

Pyörää keksitään mielestäni nyt uudelleen.
Mutta toisaalta, eihän se ota jos ei annakaan.
 
Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
271
Mä en kyllä keksi myöskään, että mitä tämä uusi fooruminne tuo jota ei ole jo keksitty?
Vähävaraisille ideana hyvä, mutta yhtälailla täällä moinenkin onnistuu?

Pyörää keksitään mielestäni nyt uudelleen.
Mutta toisaalta, eihän se ota jos ei annakaan.
Olemme tällä hetkellä rakentamaassa jyväskylään erääseen yhteisöön tietokonetta, jossa on avuntarvetta! Ei tietenkään mitään "tehomyllyä" ole mahdollisuutta kasata mutta kuitenkin tarkoituksena on että perus fortnitet ja cs:ät pyörii! Tämän tyyppistä toimintaa olemme tehneet sivuston ylläpidon ohella. Ollaan saatu myös ihmisiltä lahjoituksena vanhoja tietokoneiden osia millä ei ole enää itselle mitään tarvetta ja haluaa niistä luopua. Pääasiassa kyllä ollut SER:iä mutta juuri lähetimme yhdelle pojalle pahvllaatikollisen ddr3 tavraa rassattavaksi joka muuten menisi roskiin. Pelikonettahan niistä ei tehdä mutta oppiipahan kasaamaan koneita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 230
Olemme tällä hetkellä rakentamaassa jyväskylään erääseen yhteisöön tietokonetta, jossa on avuntarvetta! Ei tietenkään mitään "tehomyllyä" ole mahdollisuutta kasata mutta kuitenkin tarkoituksena on että perus fortnitet ja cs:ät pyörii! Tämän tyyppistä toimintaa olemme tehneet sivuston ylläpidon ohella. Ollaan saatu myös ihmisiltä lahjoituksena vanhoja tietokoneiden osia millä ei ole enää itselle mitään tarvetta ja haluaa niistä luopua. Pääasiassa kyllä ollut SER:iä mutta juuri lähetimme yhdelle pojalle pahvllaatikollisen ddr3 tavraa rassattavaksi joka muuten menisi roskiin. Pelikonettahan niistä ei tehdä mutta oppiipahan kasaamaan koneita.
Miten tuo liittyy omaan foorumiin? Voihan tuota rakentaa yhteisölle koneita/tms. ilman omaa foorumiakin? Ja viestinvaihto vaikka tämän foorumin kautta onnistunee varmasti yhtä hyvin?
Olen minäkin IO Techin foorumin kautta lahjoittanut tavaraa yhdistyksille/yksityisille/tiesmille.

Suomi kuitenkin aikasta pieni maa, niin voisin kuvitella että ihan "puskista" tullut uusi tekniikkafoorumi hakee aikasta kauan sisältöä. IO tech kuitenkin (Muro) perustettu muistaakseni 1999, joten 25v on mennyt aikaa tälläkin päästä "tälle tasolle".
Ja tiedon pirstaloituminen eri foorumeille on myös aika arsesta.

Mutta kuten sanoin, ei se ota jos ei annakaan. Kunhan omat pari senttiä tälle keskustelulle annoin :)
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 731

Ei ilmeisesti liity tähän projektiin mitenkään?
 
Liittynyt
30.09.2018
Viestejä
49
Sinänsä on hyvä että suomalainen tietotekniikkafoorumi ei ole vain yhden "palvelutarjoajan" varassa (kuten tapaus Murobbs, onneksi Iotech oli jo sen loppuvaiheessa suosittu). Mutta näkisin että pitkä tie tulee olemaan jokatapauksessa menestykseen käyttäjämäärissä. Jos ajatellaan Matti Meikäläistä jolla on koneen kanssa ongelmia hän suuntaa yleensä suosituimmille ja tunnetuille foorumeille kysymään.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
75
Jos oikeasti jonkinlainen sivusto olisi tarpeen, mitä vielä ei ole toteutettu, niin joku hallitusti täytetty ja ylläpidetty tiedon kokoelma. Vähän kuin ArchWiki, mutta laitteista. Tai vähän kuin StackExchange, mutta niin, että joka kysymyksestä olisi yksi tiivis alusta loppuun yhtenäinen artikkeli. Tällä tavalla jokaiseen aiheeseen tai avoimeen kysymykseen olisi joku paikka, mistä nopeasti tarkistaa kaikki siihen liittyvät kiinnostavat kysymykset. Myös paikka, johon viiden sinne päin olevan vastauksen sijaan kertyisi paras olemassaoleva tieto. Esimerkki vaikka että mikä on edullisin mutta silti varma tapa saada toimimaan Ryzenin kanssa ECC.

Olen välillä miettinyt sellaista foorumiakin, jossa jokaisen keskustelun aloittajalla olisi diktaattorin oikeudet moderoida sitä, jotta saa sen pysymään haluamassaan aiheessa. Jos joku siinä kyselisi sananvapauden perään, niin hän voisi perustaa viereen toisen ketjun. Sillä tavalla tulisi testattua, ilman rönsyjä tai aiheen vaihtamisia tai turhaa toistoa, mihin asti aloituksen rahkeet riittävät. Oma suosikkini olisi siivota kaikki "älä kysy tota, kysy jotain muuta" vastaukset pois. "Mä en miettisi hyvää prätkää vaan ostaisin suoraan Hiacen." Eräillä toisilla foorumeilla eräistä toisista aiheista enemmistö vastauksista on tuota laatua.

Kolmas ajatus on, että vanhan ajan FAQ:t saisivat tehdä paluun. Niille tarvitaan vaan aina riittävän kyvykäs ylläpitäjä.

Toisen ja kolmannen idean voi yhdistää myös niin, että koko pitkä keskustelu käydään sitä varten, että kaikki siihen tullut uusi, varma ja hyödyllinen tieto kootaan keskustelun aloitusviestiin (tai muutamaan aloitusviestiin) ja sen jälkeen myöhemmät viestit poistetaan, jotta keskustelu pysyy lyhyenä ja on helppoa päästä perille siitä, 1) mitä jo tiedetään ja 2) mitä tietoa edelleen kaivataan.

Yksi mahdollinen malli vielä olisi bugzilla. Tai sitten siten, että on wiki, johon bugzilla toimii kysymysten ja vastausten lähteenä. Jokainen bugzillan tapaus päättyisi linkkiin, joka veisi vastaavaan sivuun wikissä. Tai esimerkiksi toteamukseen, että kysymys on wikin aihealueen ulkopuolella.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
725
Meidän alkuperäinen tarkoitus oli suunnata apumme ensisijaisesti vähävaraisille. On ihmisiä joilla ei ole varaa soitella kalliisiin palvelunumeroihin saadakseen apua asiaansa niin tässä me autamme. Parhaillamme rakennnamme tietokonetta erääseen yhteisöön Jyväskylässä! Olemme saaneet lahjoituksena joitakin osia, mutta melko paljon pelkkää SER:iä. Moni kysyykin että oletteko hulluja kun ilmaiseksi teette tällaista, mutta itse olen sitä mieltä että pitääkö joka asiasta itse hyötyä jotenkin?
Pisteet jalosta toiminta-ajatuksesta ja kaikkea hyvää projektille. En vain oikein vieläkään saa kiinni, että mihin tätä omaa foorumia ylipäätään tarvitaan ja mitä lisäarvoa se tuo, kun ihan saman homman voisi hoitaa täällä IO-Techissä yhdessä langassa. Samoja myydään/ostetaan, emolevyt, näytönohjaimet, yms osioita, kuin täällä, niin se varsiainen fokus on tästä minusta hieman hukassa.

Ja jos haluaa auttaa ihmisiä, niin ihan samoja ongelmia täällä ratkotaan yhteisön toimesta - myöskin aivan ilmaiseksi. Ainoastaan n+1 isommalla käyttäjämäärällä, jolloin on myös paljon todennäköisempää, että siihen ongelmaan löytyy apua.

Oma inhorealistinen arvio on, että ihan viimeistään kahden vuoden sisällä tämä sivusto on kuopattu vähäisen kiinnostuksen vuoksi, tod. näk. jo paljon aikaisemmin. Otetaan nyt kuitenkin statistiikkaa talteen, koska se on aina mielenkiintoista seurata kehitystä. Päivämäärällä 7.5.2024 foorumille oli kirjoitettu yhteensä tasan 100 viestiä - joista tosin 90 prosenttia oli ylläpidon omia viestejä. Vertailukohtana IO-Tech, johon tulee päivässä n. 4000 viestiä.

Mutta kuten sanottua, kaikkea hyvää tälle uudelle sivustolle, sillä joskus tuollaisen projektin ylläpito jo itsessään antaa arvokasta kokemusta, vaikka se varsinainen päämärää jäisi toteutumatta.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
306
Vaikkei tässä ehkä mitään uutta ja mullistavaa ollakaan luomassa, niin kyllä aina rinnakkainen vaihtoehtokin on parempi olla olemassa. Varsinkin tietoteknisissä asioissa missä monella menee sormi suuhun ihan tarpeettomastikin, on apua hyvä olla saatavilla laajasti eikä vain yhden foorumin takana. Lisäksi sivustoille usein muodostuu tietynlainen käyttäjäkunta jonka ulosanti sitten joko toimii tai ei toimi sen apua tarvitsevan näkökulmasta.

Niin upea paikka kuin TechBBS onkin, niin täällä kyllä on tullut huomattua toisinaan sellainenkin ilmiö että perustason kysymyksille vähän keljuillaan ja kehotetaan googlaamaan. Toki loppu viimein joku avulias aina yleensä sen vastauksen kuitenkin antaa suoraan. Joten tuollainen hieman "aloittelijanäkökulmasta" lähtevä tietotekniikkayhteisö voisi joissain tapauksissa toimia paremmin, koska usein asiaan vihkiytymätön ei jaksa juuri sillä hetkellä alkaa asiaa kaivelemaan itse, vaan haluaa sen homman toimimaan ja stressin pois. Niin hyvä asia kuin oma-aloitteisuus olisikin kaikille kouluttaa.

Esimerkiksi itse olen turhautunut Linuxiin liittyvissä ongelmissa yhteisöjen foorumeihin, koska siellä lähes poikkeuksetta linkataan johonkin postaukseen tai artikkeliin joka on joko vanhentunut jo lähtöjään, tai sitten linkki on kuollut muuten, tai koko linkkaus on ihan aiheen vierestä. Foorumin hakua on toki syytä käyttää ensisijaisesti, mutta aina se ei tarjoa ratkaisua juuri siihen ongelmaan mikä on käsillä. Joku sinnepäin vastaava ongelma, eri distrolla ja eri raudalla kymmenen vuoden takaa, ei välttämättä lämmitä mieltä ihan hirveän paljoa. Irkissä usein saa noissa paljon täsmällisempää jeesiä ja löytyy yleensä joku kohtalotoveri jolla on sama ongelma ollut, ja ratkaisun siihen löytänyt. Esim. Ubuntun foorumeita ei nykyään viitsi vaivautua edes availemaan, ne on ihan virattomat suurelta osin.

Joten onnea vaan projektille! Tuon lahjoitus-/myyntiosion suhteen toivoisin periaatesyistä tiukkaa moderointia, ettei sinne ilmaannu haaskalinnut haalimaan kaikkea ilmaista kamaa ja sitten myymällä sen jossain toisaalla rahaa vastaan. Näitä tyyppejä näkyy aina silloin tällöin täälläkin, ja usein apajilla ollaan aina minuutti pari alkuperäisen ilmon jälkeen. Jos joku haluaa luopua käyttökelpoisesta tavarasta ilmaiseksi, niin soisi sen menevän oikeasti tarvitsevalle eikä myytäväksi. Itseltäkin yksi jantteri muroaikaan haki ihan käyttökelpoisen pakettikoneen, mihin laitoin vähän paremman luokan muistikitin kiinni houkuttimeksi. No pakettikoneen raadon bongasin aamulla töihin lähtiessä oman kotitien varrelta vesisateesta, pelkästään RAM-kammat irti otettuna. Ja kummasti samanlainen kitti oli huuto.netissä myynnissä jo samana iltana, ja vielä samalta paikkakunnalta.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
750
90-luvullahan tämä olisi ollut kova juttu. Ehkä lehtimuodossa yhdellä aukeamalla olisi voinut toimia jotenkin.

Oma neuvoni: Facessa idea voisi toimia jotenkin tai sitten tällä palstalla
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 788
90-luvullahan tämä olisi ollut kova juttu. Ehkä lehtimuodossa yhdellä aukeamalla olisi voinut toimia jotenkin.

Oma neuvoni: Facessa idea voisi toimia jotenkin tai sitten tällä palstalla
Eikös näillä jo ollut face ryhmä?
Niitä keskustelujahan ei voi mitenkään varmaan hakukoneella löytää. Ainoastaan facesta jos olet ryhmässä?

Ihan ok idea fokusoitua ongelmiin ja voi oikeasti olla hyötyä monille etenkin tekniikkaa huonommin osaaville. Täällä kun apua saa niin usein oletuksena on että kysyjän osaaminen tekniikassa keskitasoa parempaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
489
Kyllähän nykyään kaikessa nettiin liittyvässä voittaja vie kaiken, joten vaikea odottaa tuonne suuria kävijämääriä ja tuskinpa itsekään muistan käydä. Toivotan kyllä tervetulleeksi ja toivon jatkuvuutta, olihan se vuosituhannen vaihde hienoa, kun kaikenlaista harrastesivustoa ja foorumia tuli kuin sieniä sateella. Nykyään netti on aika tylsä ja kaikki matsku jossain Facessa, paskan käyttöliittymän takana eikä mitään löydä vaikka olisi ryhmän jäsen.

Vaan eihän ne vuosituhannen vaihteen projektitkaan usein pitkäaikaisia ollut. Uusia sivustoja tuli tiuhaan, mutta kai monet äkkiä myös poistuivatkin. Oma ajantaju oli vaan nuorena ja innokkaana niin erilainen kuin nykyään.
 

Shiraus

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
464
Ehdotan, että vaihdatte huutomerkit pisteisiin. Antaisi huomattavasti ammattimaisemman ja vähemmän teinimäisen kuvan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 894
Ideoiden lyttäämisen ja rakentavan kritiikin välinen ero on vaikea, mutta itselläkin tulee kyllä välittömästi mieleen, että ilmoitettua kohderyhmää ei tavoiteta uudella foorumilla, etenkin kun näitä perinteisiä foorumeita käyttävät ovat jo täällä. Loput ovat somessa.

Itse tein joku aika sitten hyväntekeväisyyshommaa hardiksen parissa Ukraina-yhteyksissä ja se homma pyöri 100% somessa. Ite en somesta välitä, mutta maailma nyt vaan makasi niin...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 518
Onko tuossa vain musta tausta-vaihtoehto. En pysty lainkaan lukemaan tekstiä tummalla taustalla. Vai onko rekisteröityneenä sitten vaalean teeman mahdollisuus.

Aina pitäisi sivustoilla olla molempiin mahdollisuus, monet tekniikkafirmojenkin palstat pilattu sillä ettei voi tummasta teemasta vaihtaa pois.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 624
Vaalea tausta olis lukukelpoisempi, suurempi ongelma on fonttikoko ainakin mun on vaikea lukea.

Fonttikoko vaikka samaksi kuin täällä niin ei tarvitse muuttaa näytön resoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 141
Viestejä
4 226 397
Jäsenet
71 183
Uusin jäsen
Msavo

Hinta.fi

Ylös Bottom