Uusi tietokone, eikä mikki toimi peleissä.

Eli ostin kaverilta koneen. Kertoi pelanneensa muutaman pelin cs2 ja puhunut tiimiläisilleen ilman ongelmia. Minä ostin koneen eikä vaan mikki toimi missään pelissä. Olen antanut peleille/mikille luvan jokaiseen appiin, asetuksissa pystyy tekemään äänitestauksen, joka tallentaa haluamasi ajan ääntä ja voit sitten kuunnella sen. Kuulen oman ääntelyn siellä kyllä. Eli tietokone ymmärtää että mulla on mikki, mutta ei anna sen toimia peleissä jostain syystä.

Vinkkejä?

3.5 mm liitäntään menevä mikki vai USB-mikki? Olettaen, että käytössä on Windows niin onhan Windowsin puolelta valittu oikea tallennuslaite sisääntulooksi. Eli paina WIN + R ja kirjoita mmsys.cpl ja paina OK.
Useasti myös peleissä voi valita tuon tallennuslaitteen, eli kannattaa pelienkin asetuksesta kurkata, että valittuna on tuo mikki.

1734216176128.png
1734216207027.png

3.5mm liitäntään menevä.
Tuolta näyttää nuo. Kävin ne aikasemmin jo chekkaamassa ja oli enabled jo silloin. en tiedä mitä tuo line in not plugged in meinaa, mutta muuten näyttää ookoo. ja peleissä kyllä valittuna tuo sama.
Ei toimi missään voice chätissä, ei discordissa, league of legendsissä, fortnitessa. Mitä näitä nyt ehtinyt testaamaan..

1734216176128.png
1734216207027.png

3.5mm liitäntään menevä.
Tuolta näyttää nuo. Kävin ne aikasemmin jo chekkaamassa ja oli enabled jo silloin. en tiedä mitä tuo line in not plugged in meinaa, mutta muuten näyttää ookoo. ja peleissä kyllä valittuna tuo sama.
Ei toimi missään voice chätissä, ei discordissa, league of legendsissä, fortnitessa. Mitä näitä nyt ehtinyt testaamaan..
Ja mikki on varmasti oikeassa liittimessä emolla (pinkki), eikä sen input-level ole nollassa levels-välilehdellä?

Kannattaa vastata pidemmin.
Koska jos ekaan kysymykseen vastasit "ei ollut", niin nythän kaikki on kunnossa kun liitin siirretty oikeaan paikkaan.
jos taas jälkimmäiseen, niin sitten ongelma jatkuu...
Aivan juu. Jäin tuohon levels kysymykseen näköjään jumiin ja vastasin vain siihen. On oikeassa paikassa ja levels puolella oli äänet täysillä. Muistaakseni joku boost level oli myös puolessa välissä.

Mutta mitä lukee "Salli sovellusten ja Windowsin käyttää tätä laitetta ääntä varten" kohdassa?. ==> "Salli" / "Älä Salli" ?.

Onhan oikeanlainen adapteri välissä, eli semmonen mikä jakaa 3.5mm trrs erillisiksi mikrofoni- ja stereoääniliitännöiksi. Perus ns. aux y-haara trs ja siitä jää mikrofoni uupumaan.

@alluttaja "HyperX cloud II (2) ilman sitä 7.1 surround palikkaa, y-haara auxilla emolevyssä kiinni."
Onhan oikeanlainen adapteri välissä, eli semmonen mikä jakaa 3.5mm trrs erillisiksi mikrofoni- ja stereoääniliitännöiksi. Perus ns. aux y-haara trs ja siitä jää mikrofoni uupumaan.
Myös onko jotain "jatkopalaa" headsetin ja adapterin välissä?
Itsellä söi kissa poikki juurikin Cloud II:stä sen pidemmän johdon, jossa 7.1 kikkare ja USB-liitin. Hain sitten ensiavuksi paikallisesta kivijalasta Y-splitterin (kuvassa A). Mutta koska se Cloud II:n headsetissä oleva johto on aika lyhyt eikä riittänyt koneen taakse emolle ostin myös random jatkopalan (kuvassa B). Ei toiminut mikki millään. Muistaakseni kone kyllä kanssa löysi ja "tunnisti" mikin mutta ei toiminut. Sitten tajusin koittaa ilman tuota jatkopalaa ja mikki toimi heti. Ei sinänsä yllätys koska se jatkopala oli varmasti joku halvin mahdollinen. Käyttelin sitten kotelon etupaneelin kautta kun siihen riitti juuri ja juuri käytettävästi ilman jatkopalaa kunnes kyllästyin, tilasin langattomat Cloud III:t ja siirsin II:t kaappiin "pahan päivän varalle".

johto.jpg

@alluttaja "HyperX cloud II (2) ilman sitä 7.1 surround palikkaa, y-haara auxilla emolevyssä kiinni."

Myös onko jotain "jatkopalaa" headsetin ja adapterin välissä?
Itsellä söi kissa poikki juurikin Cloud II:stä sen pidemmän johdon, jossa 7.1 kikkare ja USB-liitin. Hain sitten ensiavuksi paikallisesta kivijalasta Y-splitterin (kuvassa A). Mutta koska se Cloud II:n headsetissä oleva johto on aika lyhyt eikä riittänyt koneen taakse emolle ostin myös random jatkopalan (kuvassa B). Ei toiminut mikki millään. Muistaakseni kone kyllä kanssa löysi ja "tunnisti" mikin mutta ei toiminut. Sitten tajusin koittaa ilman tuota jatkopalaa ja mikki toimi heti. Ei sinänsä yllätys koska se jatkopala oli varmasti joku halvin mahdollinen. Käyttelin sitten kotelon etupaneelin kautta kun siihen riitti juuri ja juuri käytettävästi ilman jatkopalaa kunnes kyllästyin, tilasin langattomat Cloud III:t ja siirsin II:t kaappiin "pahan päivän varalle".

johto.jpg
Okei. Mulla on vain itse headsetin auxipiuha ja pala A, eli ei jatkopalaa (B).
Olen itsekin harkinnut langattomia. Miten cloud kolmoset, suositteletko?

Okei. Mulla on vain itse headsetin auxipiuha ja pala A, eli ei jatkopalaa (B).
Olen itsekin harkinnut langattomia. Miten cloud kolmoset, suositteletko?
Suosittelen kyllä. Cloudit on aina sopinut omaan päähän hyvin ja ei oo kolmosistakaan mitään pahaa sanottavaa. Langattomuus helpottaa elämää, varsinkin tuon kissan kanssa kun voi vaan johtoja repimättä piilottaa silloin, kun ei ole käytössä. Ja on se muutenkin ihan kiva ominaisuus. Tää on mun eka langaton hedsetti, joten vertailukohtaa ei ole mutta yllätyin kuin kauan kestää akku. Ei ainakaan omassa käytössä tarvi tosiaankaan viikottain ladata. Ehkä joka toinen viikko jos sitäkään. Huoletta voin peukun antaa. :thumbsup:

Lainaan tätä ketjua, Itsellä steelseries arctis 7 kuulokemikrofoni headset ja joudun joka kerta valitseen erikseen äänen lähdön ja syötteen, joka kerta, kun sammutan koneen, niin hyppää asetukset mihin sattuu, noita äänilähteitä on useita tuolla valikossa ja ainoa mistä saa kuulumaan on kuulokkeet ja syötteessä kuulokkkeet ja mikrofoni. Nuo kytkettynä usb.lla koneeseen.

Perkule, mulla oli ihan sama ongelma, mutta korjasin sen. Onko sulla Sonar käytössä? Eli se luo niitä äänen ulostuloja ainakin seitsemän ja sitten ne vaihtuu miten sattuu. Poistin sen ja nyt pelatessa menee Arctis 7 Game ja musaa kuunnellessa Arctis 7 Chat (tai joku vastaava). Winukan äänilähdöistä voi valita sen oletuksen ja itsellä se on juurikin tuo Arctis 7 Game.

Perkule, mulla oli ihan sama ongelma, mutta korjasin sen. Onko sulla Sonar käytössä? Eli se luo niitä äänen ulostuloja ainakin seitsemän ja sitten ne vaihtuu miten sattuu. Poistin sen ja nyt pelatessa menee Arctis 7 Game ja musaa kuunnellessa Arctis 7 Chat (tai joku vastaava). Winukan äänilähdöistä voi valita sen oletuksen ja itsellä se on juurikin tuo Arctis 7 Game.
juu on asennettuna, pitääkin poistaa koko roska.

Saanko kysyä, että mikä on Sonar? Joku jälkiasennettu media-appi vai..?

Statistiikka

Viestiketjuista
262 188
Jäsenet
74 941
Uusin jäsen
Säkkiel

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom