Uusi pelikone!

Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
20
Terve!

Olisi tarkoitus tässä pikkuhiljaa, reilun kuukauden päästä alkaa päivitellä vanhaa, jo reilut 7 vuotta urhoollisesti palvellutta tietokonetta.


Budjetti?:
+-1500€
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Foorumilta löytynee edullisesti
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: itse kasaan, kavereiden avulla
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: En
Ylikellotatko prosessoria?: Ei riitä tieto eikä taito
Kotelon koko: -
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Eipä oikeastaan
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Saksasta saksasta
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
Koneen käyttötarkoitus: Pelikäyttöön. Full HD mennään vielä ainakin toistaiseksi, mahdollisesti lähitulevaisuudessa päivitystä parempaan näyttöön. Myös 4k videoiden/elokuvien katselu television kautta.
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: 1tb hdd sekä corsairin 550w power (riittäneeköhän?)

Tällaista settiä olin vähän kaavaillut

Warenkorb - Hardware, Notebooks & Software bei Mindfactory.de kaufen

Sama setti jimmsiltä olisi 1720€

Sitä mä mietin vähän, että kannattaisko tässä kuitenkin satsata samantein siihen gtx 1080 ti:hin. Esimerkiksi Palit gtx 1080 ti super jetstreamin saisi tuolta mindfactorysta hintaan 699 euroa. Nostaisi lopullista hintaa n. 165 euroa. Loppujen lopuksi ei ole kuitenkaan kauhean kamala ero noiden hinnassa.



Toisekseen, riittääkö tälle setille (1080/1080ti) 550w virtalähde?

Tarkoituksena on siis hommata rig joka kestää mulla taas sen +5 vuotta.

Niinkuin aloituksessa mainittu, pelaaminen ainakin aluksi tapahtuu full:hdna, mutta suunnitteilla olisi hommata 2k näyttö hieman myöhemmin loppusyksystä. Joskus ehkä jopa siirtyä 4k pelinäyttöön kunhan tulevaisuudessa hinnat laskee.

Ps. Jos jollakin on hirmu hyviä vinkkejä hyvällä hinta/laatu-suhteella oleviin +27" 2k näyttöihin niin voi ampua myös tännepäin.

Joten, thoughts?

Edit: tosiaan, kotelon aijon tilata Suomesta, se on vain tuolla ostoskorissa, että sain kokonaiskäsityksen hinnasta :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Helposti riittää 550W, jos on laadukas. Jos ei ole, niin sieltä ei välttämättä tule oikeasti 550W - ja sieltä nämä ylimitoitetut virtalähdespeksit on peräisin..
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
20
Okei, pitääpä tarkistaa sen powerin tarkemmat tiedot, jahka työreissulta pääsen kotiin. Ja tässä kun olen pyöritellyt tätä näyttisasiaa niin kyllä mä taidan kallistua tuon perus gtx 1080 puoleen.. Kuitenkin menee varmaan jonkun aikaa, ennen kuin 4k resoluutiollisen pelinäytön hankkiminen olisi ajankohtaista, ja silloin on varmasti jo tullut taas parempaa rautaa, joka on jo vielä paremmin kohdistettu juurikin 4k pelaamista varten. VR kiinnostaa, mutta gtx 1080 taitaa riittää hönkä kyllä sitä varten?
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
20
Ja kannattaisko tässä kuitenkin vielä ootella hetki ja katsoa mitä amd vega tarjoaa ja kenties harkita sitä+ryzen - komboa? Vaikeita valintoja...
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
20
Ja tietääkseni tuo i7 7700k vaatii erillisen prossujäähyn? Tai ainakin sellainen olisi hyvä olla? Omasta takaa löytyy aikanaan hankittu thermalright silver arrow (en tiedä miksi ostin niin jytäkän jäähyn). Tosin ajattelin, että sen voisin myydä ja hankkia jonkun pienemmän ja helpomman asentaa. Kun suunnitelmissa ei ole kellottaa prossua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 290
Ja tietääkseni tuo i7 7700k vaatii erillisen prossujäähyn? Tai ainakin sellainen olisi hyvä olla? Omasta takaa löytyy aikanaan hankittu thermalright silver arrow (en tiedä miksi ostin niin jytäkän jäähyn). Tosin ajattelin, että sen voisin myydä ja hankkia jonkun pienemmän ja helpomman asentaa. Kun suunnitelmissa ei ole kellottaa prossua.
Jollet nyt prosessorijäähyä viikoittain irrottele ja tuo Silver Arrow sopii koppaan, niin miksi käyttää huonompaa, jos on hyvä jäähy jo valmiina? Ei sen asentamisesta niin paljon vaivaa ole ja jälleenmyyntiarvokin näissä tietokoneromppeissa on sitä luokkaa, että SA:sta saatavalla rahalla saat vaan huonomman jäähyn tilalle. :)
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
20
Joo, totta kyllä :) pitääpä tutkia mahtuuko se tuohon fractal design define c koppaan. Luulisi kyllä
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
20
Ja sitten vielä. Mitä ootte mieltä tosta kopasta? Onko define c liian pieni koppa tälle kokoonpanolle? Osat mahtuvat sinne kyllä, mutta ajattelin lisätä pari tuuletinta sinne paremman tuuletuksen ja lämpöjen nousun estämiseksi. Kannattaisko katsoa isompaa, kuten vaikka define r5 koteloa?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Eikös R5 ja Define C:n suurin ero ole toi että Define C:ssä ei ole sitä 5,25" kelkkaa? Eli saman määrän tuulettimia sinne saa lyötyä. Itse en suosittele laittamaan muutakun 2 ropellia eteen ja yhden taakse, muuten tosta kopasta menee noi kaikki ääniä vaimentavat ominaisuudet harakoille. Hyöty noista lisätuulettimista on yleensä aika olematon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 290
Ja sitten vielä. Mitä ootte mieltä tosta kopasta? Onko define c liian pieni koppa tälle kokoonpanolle? Osat mahtuvat sinne kyllä, mutta ajattelin lisätä pari tuuletinta sinne paremman tuuletuksen ja lämpöjen nousun estämiseksi. Kannattaisko katsoa isompaa, kuten vaikka define r5 koteloa?
Ihan fiksulta Define C:kin vaikuttaa. Itsellä R5 ja olen kyllä tykännyt. Hyvät suodattimet ja tilava ja käytännöllinen. Mikään kodin kaunistus tuo ei kyllä ole. :) Näyttää speksien valossa Silver Arrow tuohon Define C:henkin mahtuvan. Tuuletinpaikkoja näyttää tuossa Define C:ssäkin olevan kiitettävästi/riittävästi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 292
Viestejä
4 156 570
Jäsenet
70 405
Uusin jäsen
ObD

Hinta.fi

Ylös Bottom