Terve!
Olisi tarkoitus tässä pikkuhiljaa, reilun kuukauden päästä alkaa päivitellä vanhaa, jo reilut 7 vuotta urhoollisesti palvellutta tietokonetta.
Budjetti?: +-1500€
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Foorumilta löytynee edullisesti
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: itse kasaan, kavereiden avulla
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: En
Ylikellotatko prosessoria?: Ei riitä tieto eikä taito
Kotelon koko: -
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Eipä oikeastaan
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Saksasta saksasta
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
Koneen käyttötarkoitus: Pelikäyttöön. Full HD mennään vielä ainakin toistaiseksi, mahdollisesti lähitulevaisuudessa päivitystä parempaan näyttöön. Myös 4k videoiden/elokuvien katselu television kautta.
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: 1tb hdd sekä corsairin 550w power (riittäneeköhän?)
Tällaista settiä olin vähän kaavaillut
Warenkorb - Hardware, Notebooks & Software bei Mindfactory.de kaufen
Sama setti jimmsiltä olisi 1720€
Sitä mä mietin vähän, että kannattaisko tässä kuitenkin satsata samantein siihen gtx 1080 ti:hin. Esimerkiksi Palit gtx 1080 ti super jetstreamin saisi tuolta mindfactorysta hintaan 699 euroa. Nostaisi lopullista hintaa n. 165 euroa. Loppujen lopuksi ei ole kuitenkaan kauhean kamala ero noiden hinnassa.
Toisekseen, riittääkö tälle setille (1080/1080ti) 550w virtalähde?
Tarkoituksena on siis hommata rig joka kestää mulla taas sen +5 vuotta.
Niinkuin aloituksessa mainittu, pelaaminen ainakin aluksi tapahtuu full:hdna, mutta suunnitteilla olisi hommata 2k näyttö hieman myöhemmin loppusyksystä. Joskus ehkä jopa siirtyä 4k pelinäyttöön kunhan tulevaisuudessa hinnat laskee.
Ps. Jos jollakin on hirmu hyviä vinkkejä hyvällä hinta/laatu-suhteella oleviin +27" 2k näyttöihin niin voi ampua myös tännepäin.
Joten, thoughts?
Edit: tosiaan, kotelon aijon tilata Suomesta, se on vain tuolla ostoskorissa, että sain kokonaiskäsityksen hinnasta
Olisi tarkoitus tässä pikkuhiljaa, reilun kuukauden päästä alkaa päivitellä vanhaa, jo reilut 7 vuotta urhoollisesti palvellutta tietokonetta.
Budjetti?: +-1500€
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Foorumilta löytynee edullisesti
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: itse kasaan, kavereiden avulla
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: En
Ylikellotatko prosessoria?: Ei riitä tieto eikä taito
Kotelon koko: -
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Eipä oikeastaan
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Saksasta saksasta
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
Koneen käyttötarkoitus: Pelikäyttöön. Full HD mennään vielä ainakin toistaiseksi, mahdollisesti lähitulevaisuudessa päivitystä parempaan näyttöön. Myös 4k videoiden/elokuvien katselu television kautta.
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: 1tb hdd sekä corsairin 550w power (riittäneeköhän?)
Tällaista settiä olin vähän kaavaillut
Warenkorb - Hardware, Notebooks & Software bei Mindfactory.de kaufen
Sama setti jimmsiltä olisi 1720€
Sitä mä mietin vähän, että kannattaisko tässä kuitenkin satsata samantein siihen gtx 1080 ti:hin. Esimerkiksi Palit gtx 1080 ti super jetstreamin saisi tuolta mindfactorysta hintaan 699 euroa. Nostaisi lopullista hintaa n. 165 euroa. Loppujen lopuksi ei ole kuitenkaan kauhean kamala ero noiden hinnassa.
Toisekseen, riittääkö tälle setille (1080/1080ti) 550w virtalähde?
Tarkoituksena on siis hommata rig joka kestää mulla taas sen +5 vuotta.
Niinkuin aloituksessa mainittu, pelaaminen ainakin aluksi tapahtuu full:hdna, mutta suunnitteilla olisi hommata 2k näyttö hieman myöhemmin loppusyksystä. Joskus ehkä jopa siirtyä 4k pelinäyttöön kunhan tulevaisuudessa hinnat laskee.
Ps. Jos jollakin on hirmu hyviä vinkkejä hyvällä hinta/laatu-suhteella oleviin +27" 2k näyttöihin niin voi ampua myös tännepäin.
Joten, thoughts?
Edit: tosiaan, kotelon aijon tilata Suomesta, se on vain tuolla ostoskorissa, että sain kokonaiskäsityksen hinnasta
Viimeksi muokattu: