Uusi pelikone n. 2000 eurolla

Osat jo hankittu:
ssd: Samsung 990 Pro sisäinen SSD muisti (2 TB) n. 155e

Osat mitkä on jo tilattu, mutta odottavat yhä käsittelyä, eli ne voi vieläkin perua
cpu: AMD Ryzen 7 9800X3D n 500e
gpu: Asus PRIME RX 9070 XT OC n. 680e

eli 1340 euroa mennyt jo

Sitten pitäisi muut osat vielä valita, onko suosituksia? budjetti näille voisi olla n. 760 euroa

Tällä hetkellä mietin että
Ram voisi olla: 120,90 € | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 muistimoduuli 32... (Ymmärtääkseni ddr5 32gb 6000 Mhz ja 30cl on lukuja mihin on hyvä tähdätä ja tämä on kai sellainen)

Cpu jäähdytin voisi olla: 41,90 € | Thermalright Phantom Spirit 120 SE Suoritin Ilmanjäähdyti... (Tykkään ilmatorneista ja tämä on saanut hyviä arvosteluita ja on edullinen)

Emolevyä en ole vielä osannut valita kun meinaan mennä noissa nimissä sekaisin ja en oikein tiedä mitä edes haluan. Asrockia en uskolla ostaa koska olen lukenut kauhutarinoita, että se käräyttää prosessorini. Emolevyssä olisi plussaa, jos prosessori toimisi heti ilman mitään kikkailuja. Saa antaa suosituksia

Psu: Voisiko tämä olla hyvä? Asus 850W ROG THOR Platinum II, ATX-virtalähde, PCIe 5.0 -valmis, 80 Plus Platinum, musta/hopea - 149,90€ (Mietin vain sitä että jos ostan uuden grafiikkakortin vaikka 3-4 sukupolven kuluttua niin olisiko parasta jos ottaisi jo nyt vahvemman virtalähteen, missä on atx 3.1)

Kotelo: Saa ehdotella. Mulle kelpaa ihan normaali musta kotelo missä ilma kulkee

ps. en ole ihan perillä kaikista termeistä mutta toivottavasti ymmärsitte edes jotain siitä mitä kirjoitin :D

Jos vaan mahdollista, niin kannattaa jäähdytin olla 140mm, esim. Thermalright Peerless Assassin 140 (enemmän jäähdytysalaa ja enemmän ilmaa samalla kierrosnopeudella).

PSU varmasti ihan sopiva koneeseen, mutta harkitsisin pientä ylimitoitusta: Phanteks AMP GH 1000 W 80+ Platinum.

Rammit varmaan oikein hyvät tuohon koneeseen, vaikka hyvä aina varmistaa g.skillin/emolevyvalmistajan sivuilta, että testattu emolla, jonka ostat.

Kotelosta en osaa paljoa sanoa, mutta itse ostan nykyään aina liian ison. Tässä yksi liian iso, mutta kohtuuhintainen: Phanteks Enthoo Pro 2. Koteloon mahtuisi myös 420 vesijäähy, esim. ARCTIC Liquid Freezer II 420.

En ole itse myöskään mikään mestari valitsemaan sopivaa emoa koneeseen, mutta tämä lista oli itselleni todella hyödyllinen, kun tutkin, mikä sopisi itselleni parhaiten: AM5 Motherboards Sheet (X870/X670/B850/B650/B840/A620)

Tuosta emo; Asus cashback vielä päälle niin johan on halpa.

Halvemmat 6000 CL30 muistit.

Asus Thor PSU todella hyvään hintaan, pitäisin sen.

Kotelo onkin sitten monimutkaisempi juttu, kun makuja on monia. Linkkaan pari perushyvää:

Statistiikka

Viestiketjuista
286 567
Jäsenet
79 205
Uusin jäsen
Stormie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom